6- دشواری کلمه کلیدی: چگونه شانس خود را برای رتبه‌بندی تخمین بزنید


دشواری کلمه کلیدی: چگونه شانس خود را برای رتبه‌بندی تخمین بزنید

پیدا کردن کلمات کلیدی که می‌توانند ترافیک زیادی را به وب‌سایت شما وارد کنند، آسان است. آنچه دشوارتر است پیش‌بینی شانس خود برای رتبه‌بندی برای آنهاست.

برای کمک به حل این مشکل، ابزارهای SEO مانند Ahrefs به کلمات کلیدی نمره «سختی» از 0 تا 100 می‌دهند.

اما حقیقت این است که این امتیازات بی‌خطا نیستند.

بنابراین در این پست، من می‌خواهم مزایا و کاستی‌های معیار سختی کلمه کلیدی را بیان کنم، و همچنین موارد دیگری را که سئوکاران حرفه‌ای به آن نگاه می‌کنند، بیان کنم. هنگام تخمین شانس خود برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی معین.

سختی کلمه کلیدی چیست؟

سختی کلمه کلیدی (KD) یک معیار SEO است که تخمین می زند چقدر سخت است. این می تواند رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص باشد. در مقیاسی از 0 تا 100 اندازه‌گیری می‌شود که رتبه‌بندی دومی سخت‌ترین است.

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی

اما، وقتی بسیاری از متخصصان سئو از عبارت “سختی کلمه کلیدی” استفاده می کنند، به مفهوم گسترده تری اشاره می کنند. دشواری رتبه‌بندی — نه یک معیار خاص در یک ابزار SEO خاص.

سختی کلمه کلیدی به عنوان یک معیار

تقریباً هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی دارای نمره دشواری کلمه کلیدی است. . همه این ابزارها از یک مقیاس 0 تا 100 استفاده می کنند، اما هر کدام آن را به طور متفاوتی محاسبه می کنند.

اگر سختی کلمه کلیدی کلمات کلیدی مشابه را در ابزارهای سئوی مختلف بررسی کنید، اعداد کاملاً متفاوت خواهند بود:

>

Table showing KD scores for various keywords vary for each tool

در اینجا در Ahrefs، ما از یک روش ساده برای محاسبه KD استفاده می‌کنیم. ما 10 صفحه برتر رتبه بندی را برای کلمه کلیدی شما انتخاب می کنیم و بررسی می کنیم که چند وب سایت به هر یک از آنها پیوند دارند. هرچه صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی شما پیوندهای بیشتری داشته باشند، امتیاز KD آن بالاتر است. بسیار ساده و بسیار کاربردی.

SERP overview for "best backpack"

سختی کلمه کلیدی در Ahrefs بر اساس پیوند دامنه ها به صفحات با رتبه برتر است.

استفاده از عوامل بیشتر برای محاسبه دشواری کلیدواژه

بسیاری از سئوکارانی که از Ahrefs استفاده می‌کنند از ما خواسته‌اند که عوامل بیشتری را هنگام محاسبه معیار KD در نظر بگیریم:

خب، فرض کنید تصمیم گرفتیم رتبه‌بندی دامنه (DR) را در محاسبه خود لحاظ کنیم. اگر دو کلمه کلیدی فرضی را در نظر بگیریم، این اتفاق می‌افتد:

  • کلید شماره ۱ – صفحه‌هایی از وب‌سایت‌های DR 80+ دارد که در 10 وب‌سایت برتر رتبه‌بندی می‌شوند، اما هیچ‌کدام بک لینک ندارد
  • کلید کلید شماره 2 – صفحاتی از DR

کدامیک از این کلمات کلیدی باید KD بالاتری داشته باشند؟ و به چه میزان؟

اگر از چند ده سئوکار بخواهید که به صورت دستی به این دو کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 امتیاز دهند، تخمین آنها بسیار متفاوت خواهد بود. دلیل آن این است که هر متخصص سئو هنگام ترکیب کردن آنها در یک امتیاز KD، «وزن» بک لینک‌های DR و سطح صفحه را به طور متفاوتی توزیع می‌کند.

بنابراین، با افزودن تنها یک متغیر اضافی (DR)، باعث می‌شویم. بحث‌های زیادی در مورد محاسبه KD وجود دارد و آن را کاملاً غیرمعمول می‌کند.

امیدواریم که این توضیح می‌دهد که چرا ما تصمیم گرفتیم متریک KD خود را بسیار ساده نگه داریم و فقط از بک لینک‌های صفحات با رتبه برتر برای محاسبه استفاده کنیم. آن را.

به این ترتیب، هنگام اعمال فیلتر KD در لیست کلمات کلیدی خود، دقیقاً می دانید به چه چیزی نگاه می کنید. این یک معیار ساده به شما نشان می دهد که صفحات با رتبه برتر برای هر کلمه کلیدی چند بک لینک دارند:

  • 0-5 KD – صفحات با رتبه برتر به ندرت بک لینک دارند.
  • KD ~50 – صفحه های با رتبه برتر چند صد بک لینک دارند
  • 90 KD + – صفحه های با رتبه برتر هزاران بک لینک دارند

اما بک لینک ها تنها عامل رتبه بندی نیستند. اگر می‌خواهید شانس خود را برای رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی به درستی بسنجید، باید بیشتر پیش بروید و تجزیه و تحلیل دقیق‌تری از SERP انجام دهید.

در مورد کدام…

سختی کلمه کلیدی به عنوان یک مفهوم

هیچ کس دقیقا نمی داند گوگل چگونه صفحات را رتبه بندی می کند. اما ما چیزهای اصلی که برای رتبه بندی اهمیت دارند را می دانیم. و با تجزیه و تحلیل این «چیزهای اصلی»، سئوکارها می توانند ایده بسیار خوبی از آنچه برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی در Google لازم است به دست آورند.

بنابراین در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

1. تعداد بک لینک های مورد نیاز خود را مشخص کنید

بک لینک ها به عنوان رای عمل می کنند و به گوگل می گویند که یک صفحه معین از هر صفحه دیگری در همان موضوع ارزشمندتر است. بنابراین، به‌عنوان یک قانون کلی، اگر می‌خواهید در 10 نتیجه جستجوی برتر برای یک کلمه کلیدی قرار بگیرید، باید به اندازه صفحات با رتبه برتر فعلی بک لینک کسب کنید (اگر نه بیشتر).

در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs، ما در واقع یک راهنمایی متنی درست زیر امتیاز KD خود داریم که تعداد تقریبی بک لینک های مورد نیاز را به شما می گوید:

Keywords Explorer overview of

دو نکته مهم در اینجا:

  1. این نکته می‌گوید “به در 10 مورد برتر قرار بگیرید، “ به این معنی است که به همان اندازه (یا بیشتر) بک لینک دریافت کنید رقبای شما تضمین نمی کنند که شما رتبه 1 را کسب کنید. اما احتمال بسیار خوبی وجود دارد که در 10 رتبه برتر قرار بگیرید.
  2. تعداد زیاد بک لینک ها اغلب می تواند گمراه کننده باشد زیرا برخی از بک لینک ها رای قوی تری نسبت به بقیه دارند. بنابراین این عدد صرفاً یک تخمین است.

برای تخمین درست قدرت نمایه‌های بک لینک صفحات با رتبه برتر، باید همه بک لینک‌های آنها را به صورت دستی بررسی کنید، یعنی انجام بازرسی بک لینک از این صفحات.

در Keywords Explorer، ما یک میانبر مفید برای این کار ایجاد کرده‌ایم، زیرا هر شماره در «نمای کلی SERP» به گزارش بک لینک مربوطه خود در کاوشگر سایت:

SERP overview for "best backpack"

روی این اعداد (در ستون های برجسته شده) کلیک کنید تا بک لینک ها را به صورت دستی بررسی کنید.

2. “اقتدار” رقبای خود را مرور کنید

بسیاری از سئوکاران معتقدند که گوگل اغلب به صفحاتی که متعلق به وب سایت های بزرگ و محبوب هستند ترجیح می دهد. بنابراین اگر تعداد زیادی از این موارد در یک SERP وجود دارد، آنها به شما توصیه می کنند که دور بمانید—مگر اینکه وب سایت شما به همان اندازه بزرگ و معروف باشد.

و در حالی که ما لزوماً با چنین ارزیابی موافق نیستیم، ما موافقیم. فکر می‌کنید بررسی میزان معتبر بودن وب‌سایت‌های با رتبه‌های برتر ممکن است بسیار مفید باشد.

خود گوگل به طور مداوم استفاده از معیارهای مرجع در سراسر سایت را در الگوریتم رتبه‌بندی خود رد کرد. اما می‌توانم حداقل به دو روش فکر کنم که چگونه یک وب‌سایت معتبر می‌تواند غیر مستقیم به رتبه‌بندی بالاتر در Google کمک کند:

A. پیوندهای داخلی

دی آر بالا به این معنی است که یک وب سایت دارای تعداد زیادی صفحات قوی با قدرت بالا است. و صفحه‌ای که رتبه‌بندی آن را در Google مشاهده می‌کنید ممکن است مقدار زیادی «آب پیوند» از چنین صفحاتی دریافت کند، که آن را به یک صفحه با اعتبار بالا نیز تبدیل می‌کند (حتی در صورت عدم وجود بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها).

B. نام تجاری آشنا

وقتی فهرستی از نتایج جستجو ارائه می شود، بسیاری از افراد ترجیح می دهند روی وب سایت هایی که برای آنها آشنا هستند کلیک کنند. ظاهراً Google برخی “عوامل رفتاری” را ردیابی می‌کند تا بهتر بفهمد که آیا افراد راضی هستند یا خیر. با نتایج جستجو و این می‌تواند منجر به کسب اولویت رتبه‌بندی «وب‌سایت‌های آشنا» شود، زیرا این همان چیزی است که جستجوگران می‌خواهند کسب کنند.

3. هدف جستجو را بررسی کنید

توانایی شما برای پرداختن به هدف جستجو برای رتبه بندی خوب در گوگل بسیار مهم است. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، هدف جستجو اساساً انتظاری است که جستجوگران دارند. هدف Google برآوردن انتظارات افراد هنگام انجام جستجو است.

بسیاری از بازاریابان (از جمله Joshua Hardwick خودمان) تمایل دارند همه جستجوها را در چهار سطل هدف جستجوی مجزا گروه بندی کنند: اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری.

اما من طرفدار زیادی از این رویکرد نیستم.

بگذارید یک مثال بزنم. به جای تلاش برای فهمیدن اینکه آیا عبارت جستجوی «بررسی کننده بک لینک» اطلاعاتی، ناوبری یا تراکنشی است (و به هر حال برای صفحه شما چه معنایی دارد)، بررسی صفحات با رتبه برتر واقعی برای آن کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل بسیار مفیدتر است. آنچه جستجوگران از آنها دریافت می‌کنند.

SERP overview for "backlink checker"

همانطور که از صفحه نمایش می توانید متوجه شوید در بالا، همه صفحات دارای رتبه برتر برای کلمه کلیدی «بررسی کننده بک لینک» ابزارهای آنلاین رایگان هستند. بنابراین، هدف جستجوی این کلمه کلیدی “یک ابزار آنلاین رایگان برای بررسی بک لینک ها” است.

بنابراین، اگر بخواهید این کلمه کلیدی را با یک مقاله وبلاگ یا یک صفحه فرود هدف قرار دهید، کار نخواهد کرد.

من این را به درستی می‌دانم زیرا واقعاً آن را امتحان کردیم.

Organic traffic for our "backlink checker" page increased after we nailed search intent

در بالا نمودار ترافیک جستجوی ارگانیک به صفحه بررسی بک لینک ما.

قبل از پایان سال 2019، این فقط یک صفحه فرود ساده بود که توضیح می داد Ahrefs یک ابزار بررسی بک لینک دارد و به افراد پیشنهاد می داد برای آزمایشی پولی ما ثبت نام کنند. مهم نیست که چقدر آن صفحه را بهینه کردیم، هرگز برای آن کلمه کلیدی رتبه بالاتر از # 8 نداشت.

سپس صفحاتی را که از ما بالاتر بودند را مطالعه کردیم و متوجه شدیم که همه آنها ابزارهای آنلاین رایگان هستند. و به محض اینکه صفحه فرود خود را به یک ابزار رایگان تبدیل کردیم، برای کلمه کلیدی “بررسی کننده بک لینک” به شماره 1 رسید و برای بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط دیگر رتبه بالایی پیدا کرد.

Infographic showing the before (landing page) and after (page to use free tool) versions of our "backlink checker" page

بنابراین به جای اینکه تصمیم بگیرید هدف جستجوی کلمه کلیدی شما “معاملاتی” یا “اطلاعاتی” است، فقط صفحات با رتبه برتر را مرور کنید و بفهمید که مردم دقیقاً چه انتظاراتی از آن دارند.

4. سنجش کیفیت محتوا

تکنیک معروف آسمان‌خراش با پیشنهاد دادن بسیاری از بازاریابان محتوا به بیراهه کشیده است. که یک مقاله طولانی‌تر و دقیق‌تر برابر است با مقاله بهتر.

اما صرف طولانی‌تر کردن مقاله لزوماً آن را بهتر نمی‌کند. مقاله بهتر مقاله‌ای است که ارزش بیشتری را در زمان کمتر (و بدون اینکه شما را خسته کند) ارائه کند.

بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند کیفیت محتوایی را که قبلاً در بالاترین رتبه برای شما قرار دارد، بسنجید. کلمه کلیدی مورد نظر:

  1. آیا اطلاعات دقیق و به روزی را ارائه می دهد؟
  2. آیا توسط یک متخصص موضوع نوشته شده است؟
  3. آیا آن را انجام می دهد؟ حاوی اطلاعات منحصر به فردی است؟
  4. آیا به خوبی نوشته شده است؟
  5. آیا به درستی قالب بندی شده است؟
  6. آیا به خوبی طراحی شده است؟

سه مورد اول مهمترین آنها هستند. گوگل می خواهد اطلاعات دقیقی را که از منابع معتبر بدست می آید در اختیار کاربران خود قرار دهد. ما این را در حقیقت می دانیم زیرا آخرین نسخه دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو بر مفهومی به نام E-A-T تمرکز زیادی دارد که مخفف تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است.

بنابراین، به جای اینکه صفحات خود را طولانی‌تر از صفحات رقبای خود کنید، روی E-A-T سرمایه‌گذاری کنید.

یک کلمه کلیدی مشکل برای هدف‌گیری چیست؟

مانند بسیاری از موارد در سئو، پاسخ این است این بستگی دارد:

  • به اعتبار وب سایت شما.
  • به اعتبار شما در یک سایت فضایی داده شده است.
  • درباره توانایی شما برای به دست آوردن بک لینک.
  • در مورد اینکه آیا توانایی و/یا منابعی برای تامین هدف جستجو دارید.
  • و غیره.

یک تمرین خوب که ممکن است به شما کمک کند تا به معیار KD Ahrefs عادت کنید این است که نمرات KD کلمات کلیدی را جستجو کنید که وب سایت شما قبلاً آن را دارد. رتبه بندی برای.

می توانید این کار را با وارد کردن وب سایت خود در Site Explorer Ahrefs و بازدید از کلید واژه‌های ارگانیک گزارش:

Organic keywords report for Ahrefs' blog showing KD scores of keywords

این یک معیار خوب به شما می دهد. اما به هیچ وجه جایگزینی برای فرآیندی که در بالا توضیح دادم نیست. اگر می‌خواهید شانس خود را برای رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی به‌طور دقیق تخمین بزنید، باید صفحات رتبه‌بندی بالا را به‌طور کامل مطالعه کنید و مهارت‌ها و منابع خود را در نظر بگیرید.

و لطفاً از هدف‌گذاری بالا اجتناب نکنید. کلمات کلیدی KD وقتی صحبت از بسیاری از کلیدواژه‌های KD 70+ می‌شود که امروز برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنیم، چهار تا پنج بازنویسی، تبلیغات زیاد و سال‌ها صبر و شکیبایی طول کشید تا به آن‌ها برسیم. بنابراین، هر چه زودتر به یک کلمه کلیدی با KD بالا که واقعاً می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، «حمله کنید»، زودتر به آن خواهید رسید.

نکات نهایی

داشتن یک متریک دشواری کلمه کلیدی که بتواند شانس شما را برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی به طور دقیق پیش بینی کند بسیار عالی خواهد بود. اما همانطور که احتمالاً تا به حال می توانید بگویید، چنین معیاری وجود ندارد.

بنابراین تنها راه برای شما برای ایجاد شرط بندی مناسب در سئو، مطالعه کامل نتایج جستجو برای کلمات کلیدی است که می خواهید انجام دهید. رتبه برای.

امیدوارم فرآیندی که در بالا توضیح دادم برای شما مفید باشد. و اگر سؤال دیگری دارید، در صورت تمایل به من در توییتر پینگ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *