نحوه یافتن کلمات کلیدی کم رقابت برای سئو
همه میخواهند برای کلمات کلیدی رقابتی رتبهبندی کنند، اما در کوتاهمدت به ندرت امکانپذیر است—مخصوصاً اگر وبسایت شما جدید یا نسبتاً ناشناخته باشد.
آیا این بدان معناست که نباید» آیا کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار نمی دهید؟
نه. اما به این معنی است که باید در کوتاه مدت به دنبال کلمات کلیدی کمرقیب باشید.
در این پست میآموزید که چگونه در چند مرحله ساده فرصتهای کلمه کلیدی کممعنا را پیدا کنید و چگونه از آن اطمینان حاصل کنید. کلمات کلیدی واقعاً کم رقابت هستند و به راحتی قابل رتبهبندی هستند.
کلمات کلیدی کم رقابت، کلیدواژه هایی هستند که می توانید بدون تلاش زیاد برای آنها رتبه بندی کنید. شما معمولاً مجبور نیستید پیوندهای زیادی بسازید یا اعتبار وب سایت بالایی داشته باشید (رده بندی دامنه) برای رتبه بندی آنها و دریافت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود.
1. موضوعات طوفان فکری
در مورد آنچه که مخاطب هدف شما ممکن است در Google جستجو کند فکر کنید و یادداشت کنید ایده های شما در اینجا لازم نیست سعی کنید عبارات دقیق را حدس بزنید. فقط مضامین گسترده را یادداشت کنید.
به عنوان مثال، اگر رایانه و قطعات را به صورت آنلاین می فروشید، ممکن است این موارد عبارتند از:
- رایانه
- لپ تاپ
- macbook
- imac
- هارد دیسک
در این مورد زیاد فکر نکنید. فقط آنچه به ذهنتان میرسد را بنویسید.
وقتی ۵ تا ۱۰ ایده داشتید، به مرحله دوم بروید.
2. ایدهها را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی گسترش دهید
ایدههای موضوعی خود را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer Ahrefs متصل کنید. ، سپس به گزارش تطابق عبارت بروید. ایدههای کلیدواژه شامل یک یا چند کلمه و عباراتی را که وارد کردهاید، به همراه حجم جستجوی ماهانه و سایر معیارهای سئو خواهید دید..

کلمات کلیدی
3. فیلتر برای کلمات کلیدی «سختی» کم
بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارای نمره دشواری هستند. مشکل ما دشوار بودن کلمه کلیدی (KD) نامیده میشود و نشاندهنده عددی دشواری رتبهبندی در رتبههای برتر گوگل است. 10 برای یک عبارت جستجو.
در گزارش تطابق عبارت، کلمات کلیدی با امتیاز KD بین 0-10 را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی “کم رقابت” را پیدا کنید.

شما می توانید در بالا ببینید که ما موفق شدیم بیش از 167000 کلمه کلیدی را فقط از پنج موضوع “seed” پیدا کنیم. اگر میخواهید فهرست را محدود کنید، فقط یک فیلتر حجم جستجوی ماهانه حداقل اضافه کنید.

آیا یافتن کلمات کلیدی کم رقابت واقعاً به همین سادگی است ?
بله و خیر.
Google از صدها سیگنال رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین برای هیچ ابزار سئو شخص ثالثی امکان رمزگشایی همه آنها وجود ندارد. و یک متریک دشواری کلمه کلیدی “دقیق” را محاسبه کنید. این غیرواقعی و غیرممکن است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از این «عوامل رتبه بندی» صرفاً حدس و گمان هستند و هرگز توسط Google تأیید نشده است.
همچنین مهم است که بدانید هر ابزار SEO از یک ابزار منحصر به فرد استفاده می کند. فرمول نمره دشواری کلمه کلیدی آنها، به همین دلیل است که نمرات اغلب از ابزاری به ابزار دیگر بسیار متفاوت است:

در Ahrefs، محاسبه نمره سختی کلمه کلیدی ما ساده است: ما یک میانگین کوتاه شده از تعداد دامنه های ارجاع دهنده (وب سایت های پیوند دهنده) را در نظر می گیریم که به 10 مورد برتر اشاره می کند. صفحات این بدان معناست که صفحات با رتبه بالا برای کلمات کلیدی KD بالا دارای بک لینک های زیادی هستند و صفحات با رتبه بالا برای کلمات کلیدی با KD پایین دارای لینک های برگشتی کمی هستند.

Sidenote.
اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی غیر از Ahrefs استفاده می کنید، پشتیبانی آن ها را بالا ببرید و بپرسید چگونه دشواری کلمه کلیدی خود را محاسبه می کنند. نمره. واقعاً نمیتوانید از آن به طور مؤثر استفاده کنید، مگر اینکه بدانید چگونه کار میکند.
با توجه به اینکه پیوندهای برگشتی بیتردید مهمترین عامل رتبهبندی هستند، نمره دشواری کلمه کلیدی ما معمولاً یک پروکسی مناسب برای سختی رتبه بندی. اگر کلمه کلیدی امتیاز KD پایینی در Ahrefs داشته باشد، «رقابت کم» است به این معنا که احتمالا نیازی برای ایجاد یا کسب بک لینک های زیادی برای رقابت ندارید.
اما شما نباید رقابت را صرفاً بر اساس این معیار قضاوت کنید. عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید.
بیایید سه مورد از مهمترین آنها را بررسی کنیم.
هدف جستجو
حتی اگر کلمه کلیدی بسیار کم مشکل باشد، با مشکل مواجه خواهید شد بدون ایجاد محتوایی که جستجوگران به دنبال آن هستند، برای آن رتبه بندی کنید. بنابراین، هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی، ارزش آن را دارد که به دنبال کلمات کلیدی باشید که در واقع برای نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، منطقی باشند.
چهار کلیدنوع کلیدواژه عبارتند از:
-
- اطلاعاتی. جستجوگر به دنبال اطلاعاتی درباره یک موضوع است.
- ناوبری. جستجوگر به دنبال یک موضوع است. وبسایت خاص.
- تحقیق تجاری. جستجوگر میخواهد محصول یا خدمات خاصی را بخرد، اما کاملاً تصمیم نگرفته است که کدام یک را بخرد.
معامله. جستجوگر به دنبال خرید چیزی است.
شما اغلب میتوانید با جستجوی اصلاحکنندههای کلمه کلیدی در جستار، بگویید که کلمه کلیدی شما در کدام سطل قرار میگیرد. اگر حاوی کلماتی مانند «خرید» یا «ارزان» باشد، به احتمال زیاد یک درخواست تراکنشی است. اگر حاوی کلماتی مانند «چگونه»، «چه» یا «کجا» باشد، احتمالاً اطلاعاتی است.
در اینجا یک برگه تقلب سریع اصلاحکننده کلمه کلیدی آمده است:

در Keywords Explorer Ahrefs، میتوانید ایدههای کلمات کلیدی را پیدا کنید که در هر یک از این سطلها با استفاده از فیلتر «شامل».
برای مثال، اگر بهدنبال کلمات کلیدی تراکنشی کمرقابت بودید، این کار به این صورت است:
- کلیدواژههای اصلی خود را وارد کنید
- گزارش ایدههای کلمه کلیدی «تطابق عبارت» را انتخاب کنید
- فیلتر برای کلمات کلیدی کمرقابت با فیلتر KD (KD
- افزودن کلماتی مانند «خرید» و «ارزان» در فیلتر «شامل»
- سوئیچ «هر کلمه» را تغییر دهید

اگر به دنبال کلمات کلیدی اطلاعاتی کم رقابت برای وبلاگ هستید، می توانید همین کار را با اصلاح کننده های اطلاعاتی انجام دهید. اما یک روش سریعتر استفاده از گزارش سؤالات است که ایدههای کلیدواژه را به صورت سؤال نشان میدهد.

فقط بدانید که در حالی که فیلتر کردن برای اصلاحکنندههای کلیدواژه کار میکند، به دور از خطا نیست زیرا کلمات کلیدی دارای اصلاحکننده همیشه با نوع جستجوی مورد انتظار همسو نمیشوند.
به کلیدواژهای مانند «بهترین قهوهسازها بخرید» فکر کنید. .
علیرغم اینکه حاوی اصلاحکننده «خرید» تراکنشی است، یک کلمه کلیدی تراکنشی نیست. ناوبری است زیرا مردم به دنبال نتایج Best Buy – یک فروشگاه الکترونیکی محبوب در آمریکای شمالی هستند.
این موضوع بیشتر نشان میدهد که چگونه هدف جستجو میتواند بر رقابت کلمات کلیدی تأثیر بگذارد. اگرچه این پرس و جو دارای نمره دشواری کلمه کلیدی 1 است، اما رقابت پایینی ندارد زیرا یک کلمه کلیدی ناوبری است. شما هرگز از Best Buy بالاتر نمیروید، مهم نیست که چه کاری انجام میدهید—زیرا آنها در هر 10 موقعیت در صفحه اول Google رتبهبندی میشوند.

معتبر وب سایت
بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که Google از نوعی معیار سنجش اعتبار وب سایت در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند، اما جان مولر از گوگل این کار را انجام داده است. در تعدادی مواقع.
ما در الگوریتم های خود به هیچ وجه از اعتبار دامنه استفاده نمی کنیم.
— 🍌 جان 🍌 (@ JohnMu) 24 فوریه 2020
در هر صورت، متوجه خواهید شد که برای برخی از کلمات کلیدی به ظاهر کم رقابت با امتیاز KD پایین، همه صفحات با رتبه برتر از وب سایت های DR بسیار بالا می آیند.
به عنوان مثال، “صندل سیاه”:

علیرغم داشتن نمره سختی کلمه کلیدی فقط 1، میانگین رتبهبندی دامنه برای صفحه اول نتایج 86 و کمترین DR که میبینیم 76 است.
آیا این ثابت می کند که اعتبار وب سایت یک عامل رتبه بندی است؟
خیر لزوما. قابل بحث است که این بیشتر درباره ارزش ویژه برند است تا اعتبار وب سایت. احتمالاً مارکهای بزرگ بر SERP تسلط دارند، زیرا بیشتر مردم از آنجا میخواهند خرید کنند.

متاسفانه، شما نمی توانید کار زیادی در این مورد انجام دهید اگر وبسایت و برند «ضعیفتری» دارید. احتمالاً برای رتبهبندی کلمات کلیدی که به نظر میرسد ارزش ویژه برند در آنها نقشی را ایفا میکند، دچار مشکل خواهید شد.
که ما را به یک نکته مهم میرساند:
سختی رتبهبندی نسبی است.
اگر هدف هستید، «صندل مشکی» یک کلمه کلیدی کم رقابت است زیرا شما قدرت و ارزش ویژه برند را برای رتبه بندی دارید. اگر یک فروشگاه کوچک مادر و کفش پاپ هستید، «صندلهای سیاه» یک کلمه کلیدی با رقابت بالا است، زیرا با مارکهای بزرگی که بر SERP تسلط دارند، در زمین بازی نیستید.
آیا این کار را انجام میدهد. یعنی غیرممکن است که برندهای کمتر معتبر و شناخته شده از اسلحه های بزرگ برتری داشته باشند؟ نه. فقط سخت تر خواهد بود، بنابراین هنگام جستجوی کلمات کلیدی کم رقابت باید به آن توجه داشت.
بک لینک های با کیفیت بالا
مشکل کلمه کلیدی، تعداد بک لینک هایی را که به صفحات با رتبه برتر اشاره می کنند، در نظر می گیرد، اما کیفیت آنها را در نظر نمی گیرد. برای ارزیابی کیفیت یک پیوند، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، از جمله:
- ارتباط وب سایت و صفحه پیوند دهنده
- <.> وب سایت پیوند دهنده و صفحه</.>
- قرار دادن پیوند در صفحه
- Anchor text پیوند
- دنبال کردن در مقابل nofollow وضعیت

در نظر گرفتن همه این موارد و موارد بیشتر در هنگام ایجاد نمره دشواری کلمه کلیدی تقریباً غیرممکن است، بنابراین ما فقط با نگاه کردن به میانگین تعداد دامنه های ارجاع دهنده (وب سایت های پیوند دهنده) که به 10 صفحه برتر اشاره می کنند، همه چیز را ساده و ثابت نگه می داریم.
به همین دلیل، همیشه ارزش بررسی دستی بک لینک را دارد نمایه های صفحات با رتبه برتر زیرا کمیت همه چیز نیست.
برای نشان دادن، بیایید نگاهی به تعداد دامنه های ارجاع دهنده به صفحات با رتبه برتر برای دو کلمه کلیدی با امتیاز KD یکسان بیندازیم:

در نگاه اول، رتبه بندی برای کلمه کلیدی دوم آسان تر به نظر می رسد زیرا صفحه ای که با آن رقابت می کنید پیوندهای کمتری دارد. اما آنچه واقعاً اهمیت دارد کیفیت پیوندها است.
برای صفحهای که ۱۴ RD دارد، ۹۴ درصد از بک لینکها دنبال میشوند، که اکثر آنها در دسترس هستند. از صفحات و وب سایت های مرتبط و معتبر. آنها همچنین عمدتاً لنگرهای مرتبط دارند.

برای صفحه ای با 92 RD، 96 درصد از بک لینک ها بدون فالو هستند ، که اکثر آنها از صفحاتی در سایت های با کد کوپن کم اعتبار می آیند. آنها همچنین دارای لنگرهای URL برهنه هستند.

Sidenote.
Nofollow به گوگل اشاره می کند که پیوندها نباید بر رتبه بندی تأثیر بگذارند، اما ممکن است آن اشاره را نادیده بگیرند. اینجا بیشتر بیاموزید.
در واقع، احتمالاً تنها دو بک لینک “خوب” وجود دارد که به صفحه با 92 RD. در حالی که اکثر پیوندهایی که به صفحه تنها با 14 RD اشاره می کنند، مرتبط و با کیفیت هستند.
در نتیجه، اگر همه چیز برابر باشد، احتمالاً بهتر است رتبه بهتری کسب کنید. صفحه با 92 RD نسبت به صفحه با 14 RD. بنابراین علیرغم داشتن نمرات KD یکسان، «بهترین قهوه برای دم کردن سرد» احتمالاً کلمه کلیدی رقابتی کمتری نسبت به «بهترین ترکیب ماهیگیری برای مبتدیان» است.
بدون دیدگاه