نحوه یافتن کلمات کلیدی کم رقابت برای سئو
همه میخواهند برای کلمات کلیدی رقابتی رتبهبندی کنند، اما در کوتاهمدت به ندرت امکانپذیر است—مخصوصاً اگر وبسایت شما جدید یا نسبتاً ناشناخته باشد.
آیا این بدان معناست که نباید» آیا کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار نمی دهید؟
نه. اما به این معنی است که باید در کوتاه مدت به دنبال کلمات کلیدی کمرقیب باشید.
در این پست میآموزید که چگونه در چند مرحله ساده فرصتهای کلمه کلیدی کممعنا را پیدا کنید و چگونه از آن اطمینان حاصل کنید. کلمات کلیدی واقعاً کم رقابت هستند و به راحتی قابل رتبهبندی هستند.
کلمات کلیدی کم رقابت، کلیدواژه هایی هستند که می توانید بدون تلاش زیاد برای آنها رتبه بندی کنید. شما معمولاً مجبور نیستید پیوندهای زیادی بسازید یا اعتبار وب سایت بالایی داشته باشید (رده بندی دامنه) برای رتبه بندی آنها و دریافت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود.
1. موضوعات طوفان فکری
در مورد آنچه که مخاطب هدف شما ممکن است در Google جستجو کند فکر کنید و یادداشت کنید ایده های شما در اینجا لازم نیست سعی کنید عبارات دقیق را حدس بزنید. فقط مضامین گسترده را یادداشت کنید.
به عنوان مثال، اگر رایانه و قطعات را به صورت آنلاین می فروشید، ممکن است این موارد عبارتند از:
- رایانه
- لپ تاپ
- macbook
- imac
- هارد دیسک
در این مورد زیاد فکر نکنید. فقط آنچه به ذهنتان میرسد را بنویسید.
وقتی ۵ تا ۱۰ ایده داشتید، به مرحله دوم بروید.
2. ایدهها را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی گسترش دهید
ایدههای موضوعی خود را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer Ahrefs متصل کنید. ، سپس به گزارش تطابق عبارت بروید. ایدههای کلیدواژه شامل یک یا چند کلمه و عباراتی را که وارد کردهاید، به همراه حجم جستجوی ماهانه و سایر معیارهای سئو خواهید دید..
3. فیلتر برای کلمات کلیدی «سختی» کم
بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارای نمره دشواری هستند. مشکل ما دشوار بودن کلمه کلیدی (KD) نامیده میشود و نشاندهنده عددی دشواری رتبهبندی در رتبههای برتر گوگل است. 10 برای یک عبارت جستجو.
در گزارش تطابق عبارت، کلمات کلیدی با امتیاز KD بین 0-10 را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی “کم رقابت” را پیدا کنید.
شما می توانید در بالا ببینید که ما موفق شدیم بیش از 167000 کلمه کلیدی را فقط از پنج موضوع “seed” پیدا کنیم. اگر میخواهید فهرست را محدود کنید، فقط یک فیلتر حجم جستجوی ماهانه حداقل اضافه کنید.
آیا یافتن کلمات کلیدی کم رقابت واقعاً به همین سادگی است ?
بله و خیر.
Google از صدها سیگنال رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین برای هیچ ابزار سئو شخص ثالثی امکان رمزگشایی همه آنها وجود ندارد. و یک متریک دشواری کلمه کلیدی “دقیق” را محاسبه کنید. این غیرواقعی و غیرممکن است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از این «عوامل رتبه بندی» صرفاً حدس و گمان هستند و هرگز توسط Google تأیید نشده است.
همچنین مهم است که بدانید هر ابزار SEO از یک ابزار منحصر به فرد استفاده می کند. فرمول نمره دشواری کلمه کلیدی آنها، به همین دلیل است که نمرات اغلب از ابزاری به ابزار دیگر بسیار متفاوت است:
در Ahrefs، محاسبه نمره سختی کلمه کلیدی ما ساده است: ما یک میانگین کوتاه شده از تعداد دامنه های ارجاع دهنده (وب سایت های پیوند دهنده) را در نظر می گیریم که به 10 مورد برتر اشاره می کند. صفحات این بدان معناست که صفحات با رتبه بالا برای کلمات کلیدی KD بالا دارای بک لینک های زیادی هستند و صفحات با رتبه بالا برای کلمات کلیدی با KD پایین دارای لینک های برگشتی کمی هستند.
بدون دیدگاه