10-نحوه یافتن کلمات کلیدی یک وب سایت (ارگانیک و پرداخت)


نحوه یافتن کلمات کلیدی یک وب سایت (ارگانیک و پرداخت)

برخلاف برخی توصیه‌ها در وب، با مشاهده کد HTML یک وب‌سایت یا استفاده از تابع «یافتن» کلمات کلیدی آن را پیدا نخواهید کرد. برای این کار به یک ابزار SEO نیاز دارید.

برای مشاهده نحوه واقعی پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هر وب سایت (کلمات کلیدی که در گوگل برای آنها رتبه بندی می شود) و حتی کلمات کلیدی پولی (کلمات کلیدی) غوطه ور شوید. برای مناقصه در Google Ads استفاده می شود).

نحوه یافتن کلمات کلیدی یک وب سایت

نحوه یافتن کلمات کلیدی ارگانیک هر وب سایت (مال شما، رقیب شما و هر کس دیگری)

همانطور که در بالا ذکر شد، برای کار به یک ابزار SEO نیاز دارید. در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی هر وب سایت در چند ثانیه با Site Explorer Ahrefs آمده است. می‌توانید:

  1. نشانی اینترنتی هر وب‌سایتی را وارد کنید. حالت را تنظیم کنید تا کلمات کلیدی کل دامنه، یک مسیر یا نشانی اینترنتی دقیق را ببینید.
  2. جستجو را بزنید.
  3. به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید. و شما آن را دارید—همه کلمات کلیدی که وب سایت برای آنها در گوگل رتبه بندی می کند.
نحوه یافتن کلمات کلیدی یک وب سایت

نحوه یافتن کلمات کلیدی یک وب سایت

همراه با کلمات کلیدی، Site Explorer انجام خواهد شد معیارهای مهم SEO مانند موقعیت فعلی در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو)، حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی (KD) و حتی تاریخچه رتبه بندی را به شما نشان می دهد.

Position history chart for a keyword

همچنین می‌توانید با فیلترها بازی کنید تا دامنه داده‌ها را محدود کنید. به عنوان مثال، می توانید کلمات کلیدی را با سختی کم مشاهده کنید یا به دنبال یک کلمه کلیدی خاص بگردید.

Looking for keywords including the word template

از اینجا به کجا برویم؟ از آنجایی که احتمالاً از این طریق کلمات کلیدی زیادی را کشف خواهید کرد، ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه بهترین ها را برای وب سایت خود انتخاب کنید—و ما یک راهنمای در مورد آن.

چگونه کلمات کلیدی یک وب سایت را پیدا نخواهید کرد

اگر کنجکاو هستید ، به این دلیل است که شما به یک ابزار SEO ممتاز نیاز دارید.

یک روش قدیمی برای یافتن کلمات کلیدی، مشاهده کد HTML صفحه و مشاهده این دو بخش از کد بود:

  • – این جایی است که سئوکارها کلمات کلیدی خود را در همان روز قرار می‌دادند تا به گوگل بگویند که صفحه در مورد چیست (و امیدواریم برای آن عبارات رتبه‌بندی شوند). اکنون به ندرت کسی از آن استفاده می کند، بنابراین اطلاعات زیادی در آنجا پیدا نخواهید کرد.
  • – این امر تعیین کننده است. عنوان صفحه این می تواند اشاره ای به این باشد که کلمه کلیدی هدف صفحه همانطور که سازنده صفحه در نظر گرفته است چیست. این بدان معناست که الف) ممکن است صفحه برای کلمه کلیدی در 100 نتیجه SERP اول رتبه بندی نشود و ب) شما می توانید هر بار فقط یک کلمه کلیدی ارگانیک (بدون هیچ داده SEO) را در یک صفحه ببینید.

Google Keyword Planner است. این راه حل بهتر است اما هنوز دقیق نیست.

GKP ترکیبی از ایده‌های کلمه کلیدی را بر اساس URL صفحه به شما نشان می‌دهد، که در آن می‌توانید موارد زیر را پیدا کنید:

  • برخی از کلمات کلیدی ارگانیک که صفحه برای آنها رتبه‌بندی می‌کند قوی>، اما شما نمی دانید کدام. و احتمالاً به جای یک کلمه، حجم جستجوی بیش از حد برای کل گروه های کلیدواژه دریافت خواهید کرد (در مطالعه ما بیشتر بیاموزید ).
  • کلیدواژه های مرتبط با موضوع که گوگل پیشنهاد می کند می توانید برای آنها تبلیغات اجرا کنید. بنابراین نه کلمات کلیدی ارگانیک که یک صفحه واقعاً برای آنها رتبه بندی می کند.
GKP isn't the best choice for finding a website's keywords
مقاله ما در مورد تحقیق کلمات کلیدی برای اکثر این کلمات کلیدی رتبه ای ندارد. همچنین توجه داشته باشید که چگونه هر کلمه کلیدی گزارش شده توسط GKP دارای دامنه یکسانی از حجم جستجو است.

در مورد کلمات کلیدی برای تبلیغات جستجو صحبت کنیم، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید آن‌ها را نیز پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی پولی هر وب سایت

برخی از ابزارهای SEO به شما امکان می دهند کلمات کلیدی پولی (معروف به کلمات کلیدی Google Ads یا Google AdWords) را مشاهده کنید. در اینجا نحوه استفاده از Site Explorer برای آن آورده شده است. می‌توانید:

  1. نشانی اینترنتی هر وب‌سایتی را وارد کنید. دوباره، به سادگی حالت را تنظیم کنید تا کلمات کلیدی را برای کل دامنه، یک مسیر، یا URL دقیق ببینید.
  2. جستجو را ضربه بزنید.
  3. به کلمات کلیدی پولی بروید. > گزارش دهید.
Finding paid keywords with Ahrefs' Site Explorer

به غیر از کلمات کلیدی، این گزارش داده‌های اضافی مانند:

    • هزینه کلمه کلیدی (CPC) را به شما نشان می‌دهد.

<.>

    • ترافیک تخمینی یک صفحه از یک کلمه کلیدی معین دریافت می کند.
    • صفحه مقصد برای کلمه کلیدی.
    • تبلیغ برای کلمه کلیدی.

</.>

و موارد دیگر.

سوالات متداول

چگونه کلمات کلیدی خوبی برای سئو پیدا کنیم؟

چند روش برای آن وجود دارد:

  • کلیدواژه‌های رقبای خود را جستجو کنید – سپس می‌توانید امتحان کنید برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مشابه یا استفاده از آنها برای یافتن کلمات کلیدی مشابه.
  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید – ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی صدها ایده کلمه کلیدی را به همراه معیارهای سئوی آنها بر اساس تنها یک کلمه یا عبارت آشکار می کنند.
  • مطالعه کنید که چه موضوعاتی با مخاطبان شما طنین انداز می شود – از این طریق می توانید کلمات کلیدی دست نخورده، موضوعاتی که درباره آنها نمی دانستید یا موضوعاتی که تازه شروع به روند هستند.

با نحوه استفاده از هر روش در تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای مبتدی توسط Ahrefsبیاموزید. >

سختی کلمه کلیدی چیست؟

سختی کلمه کلیدی یک معیار سئو است که تخمین می زند که رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی مشخص چقدر سخت است.

در Ahrefs، ما آن را در مقیاسی از 0 تا 100 (سخت ترین) اندازه گیری می کنیم، و بر اساس تعداد تخمینی وب سایت هایی است که به 10 صفحه رتبه بندی برتر پیوند دارند. هرچه دامنه های بیشتری به 10 صفحه برتر پیوند داده شوند، برای رتبه بندی به بک لینک های بیشتری نیاز خواهید داشت.

KD for the word "chocolate"

این اصول است. اگر می‌خواهید شانس خود را برای رتبه‌بندی دقیق‌تر تخمین بزنید، باید چند فاکتور دیگر مانند اعتبار وب‌سایت خود و اینکه آیا توانایی مطابقت با هدف جستجو را دارید، در نظر بگیرید.

در سختی کلمه کلیدی: چگونه شانس خود را برای رتبه بندی تخمین بزنید درباره موضوع بیشتر بیاموزید.

چگونه از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنم؟

سعی کنید برای هر صفحه یک کلمه کلیدی هدف انتخاب کنید—این موضوع صفحه خواهد بود. شما همچنان قادر خواهید بود برای بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط دیگر رتبه بندی کنید (بدون نیاز به پر کردن کلمات کلیدی). سپس محتوای خود را با این روش‌های خوب SEO در ذهن ایجاد کنید:

  • مرتبط باشید با هم‌تراز کردن محتوای خود با هدف جستجو (نوع محتوا، قالب، و زاویه)
  • با گنجاندن زیرموضوعات رایجی که جستجوگران انتظار دارند ببینند، کامل باشید
  • کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید 

در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی با محتوا در SEO On-Page: The Beginner’s Guide.

به یادگیری ادامه دهید

علاقه دارید درباره SEO و کلمات کلیدی بیشتر بدانید؟ راهنماهای دیگر ما را امتحان کنید:

سوالی دارید؟ به من در توییتر پینگ بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *