کلمات کلیدی چیست؟ نحوه استفاده از آنها برای سئو
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ میکنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید یک ژاکت جدید هستید، ممکن است چیزی مانند “کت چرم مردانه” را در Google تایپ کنید. حتی اگر این عبارت از بیش از یک کلمه تشکیل شده باشد، همچنان یک کلمه کلیدی است.
البته، هیچ کس خارج از صنعت سئو تمایلی به استفاده از این اصطلاح ندارد. اکثر مردم آنها را جستجو یا پرس و جو در گوگل می نامند. فقط بدانید که کلمات کلیدی با هر دوی این موارد مترادف هستند.
در این راهنما، خواهید آموخت:
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
کلمات کلیدی مهم هستند زیرا وب سایت شما می تواند زمانی که افراد آنها را در موتورهای جستجو تایپ می کنند نشان داده شود.
به عنوان مثال، اگر «چگونه سئو را انجام دهیم “، در بالا ظاهر میشویم:
زیرا این کلمه کلیدی تقریباً 1700 جستجوی ماهانه در ایالات متحده دریافت می کند که در بالای Google بازدیدکنندگان زیادی را به سمت ما می فرستد. در واقع، ما بیش از 900 بازدید از این کلمه کلیدی در ماه گذشته داشتهایم.
پرداخت -در هر کلیک (PPC)
PPC جایی است که به گوگل پول می دهید تا صفحه وب خود را در نتایج برای کلمات کلیدی خاص نشان دهد. برای مثال، اگر نرمافزار بازاریابی ایمیلی را میفروشید، میتوانید برای آن عبارت پیشنهاد بدهید و زمانی که مردم آن را جستجو میکنند، در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر شوید.
این کاری است که Campaign Monitor انجام میدهد.
این به عنوان تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک). گوگل پلتفرمی دارد که می توانید کلمات کلیدی را برای پیشنهاد انتخاب کنید. سپس گوگل تبلیغ شما را در نتایج جستجو نمایش می دهد. هر بار که شخصی روی آن آگهی کلیک میکند و در وبسایت شما قرار میگیرد، Google از شما پول میگیرد.
میتوانید نتایج پولی را جدا از نتایج ارگانیک (غیرپرداختشده) تشخیص دهید، زیرا بهعنوان آگهی علامتگذاری شدهاند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
SEO فرآیند بهینه سازی صفحات وب شما برای رتبه بندی در نتایج ارگانیک گوگل است. و وظیفه Google رتبهبندی بهترین و مرتبطترین نتایج برای هر عبارت جستجو است.
اگر Google صفحه شما را “بهترین” نتیجه برای عبارات مناسب بداند، یک جریان ثابت از “رایگان” دریافت خواهید کرد. بازدید از وب سایت شما.
به عنوان مثال، وبلاگ Ahrefs هر ماه حدود 383000 بازدید ارگانیک از Google دریافت می کند.
ما برای کلمات کلیدی مانند “SEO audit” رتبه اول را داریم:
“ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی”:
و “SEO محلی”:
با توجه به اینکه ما ابزارهای سئو را می فروشیم، همه این کلمات کلیدی مشتریان بالقوه را به سمت ما می فرستند و به نتایج نهایی ما کمک می کنند.
بیشتر مردم تصوری از کلمات کلیدی دارند که می خواهند در گوگل رتبه بندی کنند. . اما دانستن هر چیزی که مردم به دنبال آن هستند غیرممکن است. به همین دلیل است که انجام برخی تحقیقات برای یافتن ایدههای کلیدی بیشتر مفید است.
راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما سادهترین روش استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی است.
بیشتر موارد این ابزارها به همین صورت عمل می کنند. شما چند کلمه کلیدی گسترده مرتبط با صنعت خود به نام کلمات کلیدی seed را وارد میکنید، و این ابزار برخی از ایدههای مرتبط با کلمه کلیدی را پشت سر میگذارد.
بهعنوان مثال، بگویید که هدفون را آنلاین میفروشید. کلیدواژههای اصلی شما ممکن است «هدفون»، «هدگوش»، «هوگوش» و «بیت» باشند.
بیایید آنها را در Keywords Explorer، سپس به یکی از گزارش های ایده های کلیدواژه نگاهی بیندازید.
درست است ما بیش از دو میلیون ایده کلیدواژه مرتبط با حجم جستجوی ماهانه، میانگین هزینه هر کلیک (CPC) برای تبلیغات پولی، و هزاران معیار دیگر سئو را میبینیم.
هیچکس نمیتواند برای هر کلمه کلیدی رتبهبندی کند، و هیچ کس نمی تواند برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد دهد. به همین دلیل، مهم است که نبردهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید. بیایید به چند معیار و ویژگی کلیدواژه نگاه کنیم تا به شما کمک کند بهترینها را انتخاب کنید.
- حجم جستجو
- هدف جستجو
- ‘Value’
- دشواری کلمه کلیدی
حجم جستجو
محبوبیت کلمات کلیدی متفاوت است. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که ماهانه 35000 جستجو برای “چگونه در اینستاگرام پست کنیم” وجود دارد. اما فقط 1200 برای «نحوه دریافت بک لینک».
آیا این بدان معناست که بهتر است برای “نحوه ارسال در اینستاگرام” رتبه بندی شود تا “چگونه بک لینک بگیریم؟” نه همیشه. اگر مانند ما نرم افزار سئو را بفروشید، رتبه بندی برای اولین کلمه کلیدی بی فایده است. ممکن است بازدیدکنندگان زیادی به همراه داشته باشد، اما احتمالاً هیچ یک از آنها چیزی را که ما میفروشیم نمیخرند.
شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که تا حدی با کاری که کسبوکار شما انجام میدهد مرتبط باشد، سپس آنها را نسبتاً قضاوت کنید.
به عنوان مثال، هر ماه 2200 جستجو برای “نکات SEO” در مقابل 350 جستجو برای “جستجوی تصویر” وجود دارد.
از آنجایی که برای ما منطقی است که برای هر دوی این کلمات کلیدی در گوگل ظاهر شویم، احتمالاً باید اولین مورد را در اولویت قرار دهیم. چرا؟ جستجوهای بیشتری دارد. احتمالاً از رتبه 1 برای آن کلمه کلیدی نسبت به دیگری ترافیک بیشتری دریافت میکنیم.
میتوانید حجم جستجو را برای تقریباً هر کلمه کلیدی در Keywords Explorer. فقط کلمه کلیدی خود را تایپ کنید، یک کشور را انتخاب کنید، و حجم های خاص کشور و سراسری را مشاهده خواهید کرد:
مهم
التو حجم جستجوی gh به طور کلی پیش بینی کننده خوبی برای پتانسیل ترافیک است، کامل نیست.
فقط به این دو کلمه کلیدی نگاه کنید:
با قضاوت بر اساس حجم جستجوی آنها، حدس می زنید که صفحه با رتبه برتر “نکات سئو” بیشترین ترافیک را به خود اختصاص دهد. اما اگر در Site Explorer صفحات رتبهبندی برتر فعلی را برای هر عبارت بررسی کنیم، میبینیم که برعکس است.
درباره اینکه چرا حجم جستجو همیشه پیش بینی کننده خوبی برای پتانسیل ترافیک نیست بیشتر بدانید در اینها دو پست.
هدف جستجو
تصور کنید که جاروبرقی روباتها را میفروشید. برخط. با نگاهی به حجم جستجو برای «روبات خلاء»، به نظر میرسد که کلمه کلیدی مناسبی برای رتبهبندی یک صفحه محصول برای آن باشد.
بالاخره، افرادی که به دنبال “روبات خلاء” هستند احتمالاً به دنبال خرید آن هستند و شما آنها را می فروشید. بنابراین مشکل چیست؟
مشکل این است که اکثر افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، آماده خرید نیستند. آنها فقط به دنبال نظرات و اطلاعاتی در مورد بهترین مدل های موجود هستند.
از کجا بدانیم؟ به نتایج جستجو در Google نگاه کنید.
می توانید ببینید که تقریباً همه از آنها لیستی از بهترین جاروبرقی های ربات توسط وب سایت های بررسی مصرف کنندگان تنظیم شده است. این مهم است زیرا وظیفه Google ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران است. اگر بیشتر آنها لیستی از بهترین جاروبرقیهای ربات هستند، میتوانیم فرض کنیم که این همان چیزی است که جستجوگران میخواهند ببینند.
در SEO، این به عنوان هدف جستجو.
اگر میخواهید بهترین شانس را برای رتبهبندی کلمات کلیدی خود در Google داشته باشید، باید محتوایی ایجاد کنید که با هدف همسو باشد. به عبارت دیگر، سعی نکنید صفحه اصلی خود را برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید که در آن جستجوگران به دنبال پست های وبلاگ هستند و بالعکس.
Value’
افراد اغلب بدون توقف در مورد ارزش یک کلمه کلیدی، از حجم جستجو و قصدشان در تماس هستند. این یک اشتباه است.
بیایید فرض کنیم که شما فر پیتزا را به صورت آنلاین می فروشید. ممکن است کلمه کلیدی مانند “خمیر پیتزا” را با 43000 جستجوی ماهانه ببینید و فکر کنید که تلاش برای رتبه بندی برای آن کار بیهوده ای است.
اما، باید از خود بپرسید که چه تعداد از این افراد احتمالاً مایل به خرید فر پیتزا هستند؟ پاسخ واقع بینانه احتمالاً هیچ است. اکثر آنها تقریباً مطمئناً فقط به دنبال یک دستور العمل سریع هستند. بعید است که آنها بخواهند به این زودی چند صد دلار برای یک اجاق پیتزا بریزند.
بنابراین، ارزش یک کلمه کلیدی را چگونه قضاوت می کنید؟
اگر در حال تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هستید. در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند کاوشگر کلمات کلیدی، می توانید به CPC برای یک حس بسیار خشن از “ارزش” نگاه کنید. این نشان می دهد که چگونه بسیاری از تبلیغ کنندگان به طور متوسط مایلند برای یک کلیک از کلمه کلیدی هزینه کنند.
ایده در اینجا این است که اگر مردم مایل به پرداخت پول خوب برای کلیک هستند، باید مقداری ارزش در ترافیک آن کلمه کلیدی وجود داشته باشد.
اما ، همه چیز به این سادگی نیست. فقط به این دلیل که یک کلمه کلیدی برای یک نفر ارزش دارد، لزوماً به این معنی نیست که برای شما ارزش دارد.
به عنوان مثال، «خدمات لینک سازی» را در نظر بگیرید:
CPC بالایی دارد و درک دلیل آن آسان است. از فروش خدمات لینک بیلدینگ پول زیادی می توان به دست آورد، و شرکت هایی که این کار را انجام می دهند مایلند پول خوبی برای این ترافیک بپردازند.
اما، چون ما خدمات لینک بیلدینگ نمی فروشیم، این کار را نمی کند. برای ما ارزش زیادی ندارد.
مشکل کلمه کلیدی
بگذارید بگوییم کلمه کلیدی عالی را پیدا کرده اید. افراد زیادی آن را جستجو می کنند، صفحه شما با هدف جستجو مطابقت دارد و به نظر ارزشمند می رسد. شما باید به دنبال آن کلمه کلیدی بروید، درست است؟
الزام نیست. بستگی به این دارد که رتبهبندی برای آن چقدر دشوار باشد.
برای مثال، به «ماشین حساب پرداخت وام مسکن» نگاه کنید:
دارای سختی کلمه کلیدی امتیاز 84 است. با توجه به اینکه sc ale از 0 تا 100 اجرا می شود، که بسیار بالا است. این بدان معناست که بسیاری از صفحات با رتبه برتر لینک های زیادی از سایر وب سایت ها دارند. از آنجایی که بک لینکها یک عامل رتبهبندی مهم هستند، رسیدن به رتبهبندی از صفحات دیگر بدون دریافت تعداد زیادی از صفحات بسیار دشوار است. لینک های با کیفیت.
به این ترتیب، رتبه بندی در گوگل بیشتر از دریافت بک لینک است. بنابراین، در حالی که دشواری کلمات کلیدی برای دریافت یک حس تقریبی از دشواری رتبهبندی مفید است، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
در راهنمای کامل ما برای ارزیابی دشواری کلمات کلیدی.
نحوه بهینه سازی f یا کلمات کلیدی
بیشتر راهنماها می گویند که برای بهینه سازی کلمات کلیدی باید این نوع کارها را انجام دهید:
- کلمه کلیدی را در برچسب عنوان
- شامل کلمه کلیدی در URL
- کلید کلیدی خود را در سرتاسر صفحه خود ذکر کنید
- کلمات کلیدی طولانی را در کپی خود قرار دهید
اگرچه انجام بسیاری از این کارها منطقی است، اما آنها روش اصلی شما برای بهینه سازی یک کلمه کلیدی نیستند.
راه اصلی برای بهینه سازی برای یک کلمه کلیدی مطابقت دادن است. هدف جستجو.
ما کمی قبلتر در مورد این موضوع صحبت کردیم، اما مهم است که بر اهمیت این موضوع تاکید کنیم. اگر میخواهید با یک پست وبلاگ رتبهای را برای «قابی چدنی» کسب کنید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد. گوگل می داند که جستجوگران در حالت خرید هستند، نه در حالت یادگیری. به همین دلیل است که پنج نتیجه برتر همه صفحات محصول و دسته از سایت های تجارت الکترونیک هستند.
>” اما تطبیق هدف جستجو فقط ایجاد نوع مناسب محتوا نیست. همچنین باید در مورد چیزهایی صحبت کنید که جستجوگران انتظار دیدن آنها را دارند.
برای مثال، فرض کنید میخواهید برای «پیوندهای برگشتی» رتبهبندی کنید.
میتوانید از بالای فعلی ببینید. – رتبه بندی صفحاتی که جستجوگران می خواهند یک پست وبلاگ داشته باشند، بنابراین می دانید که این نوع محتوایی است که باید ایجاد کنید. اما دقیقا در مورد چه چیزی باید بنویسید؟ زاویه پست شما باید چگونه باشد؟
میتوانید با نگاه کردن به صفحات رتبهبندی بالا، این موضوع را درک کنید.
در این حالت، تقریباً همه پستها دارای این ویژگی هستند. همان زاویه: “بک لینک چیست؟”
برای داشتن بهترین شانس برای رتبهبندی برای این عبارت، باید از همین روش پیروی کنید.
اما به همین جا بسنده نکنید. همچنین باید بررسی کنید که صفحات با رتبه برتر چه چیز دیگری را پوشش می دهند. به عنوان مثال، تقریباً هر صفحه ای که برای «بک لینک» رتبه بندی می کند، سه موضوع فرعی را پوشش می دهد:
- بک لینک چیست؟
- چرا بک لینک ها مهم هستند؟
- چه چیزی انواع بک لینک وجود دارد؟
این به شما میگوید که اکثر جستجوگران میخواهند پاسخ این سؤالات را بدانند، بنابراین باید آنها را در پست خود قرار دهید.
> مطالعه توصیه شده: سئوی روی صفحه: راهنمای عملی
کلیدواژههای دم بلند چیست؟
اگر شما قبلاً هر چیزی در مورد تحقیقات کلمات کلیدی خوانده باشید، ممکن است با اصطلاح کلیدواژه های دم بلند برخورد کرده باشید. اکثر راهنماها اینها را به عنوان کلمات کلیدی که از کلمات زیادی تشکیل شده اند تعریف می کنند، اما کاملاً دقیق نیست.
کلیدواژه های طولانی، عبارت های جستجویی با حجم جستجوی فردی کم هستند. اگرچه این درست است که کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر حجم جستجوی کمتری دارند، عبارات یک و دو کلمه ای می توانند کلمات کلیدی طولانی باشند.
در واقع، بیش از 350 میلیون عبارت یک و دو کلمه ای وجود دارد. در پایگاه داده ما با کمتر از ده جستجوی ماهانه.
مردم همچنین می گویند که رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است. این می تواند درست باشد، اما نه همیشه. این برای چیزی که ما دوست داریم آن را “کلمات کلیدی دم بلند موضعی” بنامیم، دقیق تر از “پشتیبانی از کلمات کلیدی دم بلند” است.
گیج شده اید؟ بیایید نگاهی کوتاه به این دو گروه بیندازیم.
چه چیزی از کلیدواژههای دم بلند پشتیبانی میکند؟
پشتیبانی از کلیدواژههای دم بلند، روشهای نامطلوب برای جستجوی یک موضوع محبوب هستند.
به عنوان مثال، به این کلمات کلیدی نگاه کنید:
هر کدام از آنها کمتر از 50 جستجوی ماهانه دارند، اما همه آنها فقط روش های کمتر محبوبی برای جستجوی “چگونه وزن کم کنیم” هستند – یک کلمه کلیدی با 89000 جستجو ماهانه در ایالات متحده.
Google این را میداند، به همین دلیل است که همان صفحه برای همه این جستارها رتبه اول را دارد.
این غیر معمول نیست. تحقیق ما نشان میدهد که متوسط صفحههای دارای رتبه برتر نیز برای حدود هزار کلمه کلیدی دیگر در بالا رتبهبندی میشوند. 10:
دو درس میتوان از این موضوع آموخت:
اولین این رتبهبندی برای پشتیبانی طولانی است -تای l کلمات کلیدی معمولاً آسانتر از رتبهبندی برای محبوبترین روش جستجوی موضوع نیست (مثلاً «چگونه وزن کم کنیم»). اگر امتیاز دشواری کلمات کلیدی را برای “چگونه وزن کم کنیم” را با سایر تغییرات دم بلند بالا مقایسه کنید، می توانید شواهدی از آن ببینید. همه آنها بالا هستند.
دوم این است که نباید صفحه خود را برای یک کلمه کلیدی دم بلند پشتیبان بهینه کنید. شما باید آن را برای محبوبترین روش جستجوی موضوع بهینه کنید.
کلیدواژههای دم بلند موضوعی چه هستند؟
کلمات کلیدی دم بلند موضوعی آنهایی هستند که دارای پایین هستند. حجمهای جستجوی منفرد که نشاندهنده محبوبترین روش جستجوی یک موضوع است.
یک مثال خوب از یک کلمه کلیدی موضعی طولانی، عبارت است، «آدمخواری کلمه کلیدی»:
فقط 250 جستجو در ماه دریافت میکند، اما این به این دلیل نیست که روش محبوبتری برای جستجوی موضوع وجود دارد. به این دلیل است که تعداد کمی از افراد به موضوع اهمیت می دهند که فقط تعداد انگشت شماری از جستجوهای ماهانه دریافت می شود.
دو درس می توان از این موضوع آموخت:
اولین درس موضوعی است. رتبه بندی کلمات کلیدی دم دراز اغلب آسان تر است زیرا رقابت کمتری دارند. مردم مایل نیستند زمان و تلاش زیادی را برای رتبه بندی موضوعاتی با پتانسیل ترافیک کم صرف کنند.
دوم این است که کلمات کلیدی طولانی موضوعی می توانند ترافیک زیادی را به سایت شما ارسال کنند. شما فقط باید برای تعداد زیادی از آنها رتبه بندی کنید.
شما می توانید کلمات کلیدی دم بلند موضوعی را در Keywords Explorer پیدا کنید. با جستجوی یک موضوع، سپس فیلتر کردن کلمات کلیدی کم حجم و کم مشکل. اگر «موضوع والد» با خود کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد، معمولاً یک کلمه کلیدی دم بلند موضعی خواهد بود.
به عنوان مثال، موضوع والد برای «کتو و میگرن» همان کلمه کلیدی است.
اگر به نتایج جستجو برای این کلمه کلیدی، ما می بینیم که صفحات متعددی در ماه چند صد بازدید دارند در حالی که بک لینک کمی دارند.
احتمالاً رتبهبندی این کلمه کلیدی حتی با وب سایت نسبتاً جدید، تا زمانی که محتوای شما به خوبی بهینه شده باشد.
نظرات نهایی
کلمات کلیدی پایه و اساس SEO هستند. احتمالاً نمیتوانید محتوا را برای موتورهای جستجو ایجاد یا بهینه کنید، مگر اینکه بدانید افراد در جستجوی چه چیزی هستند و میخواهند چه چیزی را ببینند.
بهدنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات کلمات کلیدی هستید؟ راهنمای کامل تحقیق کلیدواژه ما را بخوانید.
به دنبال چند نکته سریع برای تحقیق کلمات کلیدی هستید؟ در اینجا 6 مورد از آنها وجود دارد.
سوالی دارید؟ برای من در توییتر پینگ کنید.
بدون دیدگاه