کلمات کلیدی Seed: آنها چه هستند و 7 روش عملی برای یافتن آنها
بیایید همین الان این موضوع را کنار بگذاریم: کلمات کلیدی Seed یک گلوله نقره ای برای موفقیت در سئو نیستند.
اما آنها پایه و اساس تحقیقات کلمات کلیدی خوب هستند.
صرف کمی زمان برای ایجاد یک لیست اولیه خوب اغلب منجر به خروجی های بهتر از ابزارهای کلیدواژه می شود.
در این راهنما، موارد زیر را خواهید آموخت:
کلمات کلیدی Seed کلمات یا عباراتی هستند که می توانید به عنوان نقطه شروع در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی برای باز کردن قفل کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید. آنها را به عنوان بلوک های سازنده تحقیق کلمات کلیدی در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، اگر قهوه را به صورت آنلاین می فروشید، می توانید از کلمات کلیدی دانه مانند قهوه، اسپرسو، کاپوچینو، فرنچ پرس، پرکولاتور و غیره استفاده کنید.
وقتی این عبارات اولیه را در Keywords Explorer Ahrefs میریزید و به گزارش ایدههای کلمه کلیدی میروید، میلیونها نفر تولید خواهید کرد. از کلمات کلیدی بالقوه:

کلمات کلیدی Seed
پس از شناسایی چند کلمه کلیدی اولیه مرتبط برای وبسایت خود، میتوانید با استفاده از اصلاحکنندهها بر روی آنها بسازید تا ایدههای بیشتری برای کلمات کلیدی ایجاد کنید.
اما چرا مهم است که برای ایجاد یک فهرست اولیه خوب وقت بگذارید؟
خوشحالم که پرسیدی.
طول و کوتاه آن این است:
خروجی اغلب به اندازه ورودی است.
این در هنگام ایجاد یک لیست کلمات کلیدی صادق است. برای اینکه بیشترین استفاده را از Keywords Explorer Ahrefs (و بیشتر ابزارهای SEO) داشته باشید، باید بهترین ورودی ها را داشته باشید.
شناسایی کلیدواژههای اولیه نیز ممکن است به شما کمک کند خوشههای موضوعی خود را با پیدا کردن موضوعات فرعی جدید بسازید. ممکن است ندانم.
نمونههای کلیدواژه
در اینجا کلیدواژههایی هستند که اگر کلیدواژه «دوچرخه کوهستان» را وارد کنم:

در مثال بالا، Ahrefs 264608 کلمه کلیدیاز کلیدواژه تک دانه من تولید کرد. .
بسیار خوب است. اما با کلمات کلیدی seed بیشتر، آیا این میتواند بهتر باشد؟
بیایید این بار از فهرست بذر کمی توسعهیافتهتر استفاده کنیم:
- [دوچرخه کوهستان]
- [دوچرخه کوهستان]
- [دوچرخه سواری کوهستان]
- [MTB]
- [دوچرخه کوهستان]
- [دم سخت]
و سپس دوباره همان فرآیند را اجرا کنید:

این بار، Ahrefs 519,830 کلمه کلیدی تولید کرد.
این (اجازه دهید) من فقط چرتکه ام را بیرون می آورم) ۲۵۵۲۲۲ کلمه کلیدی اضافی، و من این کار را با وارد کردن چند کلمه کلیدی دیگر انجام دادم.
مقالات زیادی درباره تحقیق کلمات کلیدی از کلیدواژههای اولیه به نفع بخشهای سرگرمکنندهتر و جالبتر فرآیند عبور کنید.
این مقالهها ممکن است روشهای مبهمی ارائه دهند:
- فکر کنید. درباره شرایط مرتبط با محصول شما /service
- کاوش عبارات مرتبط (مانند کلیدواژه های طولانی)
- به کلمات کلیدی رقبای خود نگاه کنید
این روش ها هیچ مشکلی ندارند. در واقع، برخی از این موارد را در این راهنما پوشش خواهم داد.
اما فکر میکنم حرف من همچنان پابرجاست: اینها از نظر رفتن از صفر به صفحهگسترده پر از ایدههای کلیدواژه مرتبط مبهم هستند.
بنابراین این روشهای تحقیق کلیدواژه (امیدواریم کمتر مبهم) را به جای آن امتحان کنید:
1. تغییرات طوفان فکری کلمه کلیدی مورد نظر شما
گاهی اوقات، بهترین ابزار، مغز شماست.
برای یافتن کلمات کلیدی اولیه، با ایجاد فهرستی از تغییرات واضح و مترادف های اصطلاحی که در حال تحقیق هستید شروع کنید. .
این به دلیل روشی که اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کار میکنند مهم است.
در اینجا یک مثال آورده شده است: اگر «دوچرخه کوهستان» را در کاوشگر کلمات کلیدی، پس ایدههای کلیدواژهای را برای جمع «دوچرخههای کوهستانی» نخواهید دید.
شما همچنین باید به دنبال اصطلاحات صنعتی دیگر باشید. در طول شکار کلمات کلیدی دانه در حالی که قبلاً در کاوشگر کلمات کلیدی هستید، باید برگه «درباره هم صحبت شود» را تغییر دهید (در شرایط مرتبط > گزارش):

این می تواند برای یافتن سایر اصطلاحات صنعتی کاملاً مفید باشد. این کلمات کلیدی را نشان می دهد که صفحات با رتبه برتر فعلی ذکر می کنند.
یک روش ساده دیگر برای کشف اصطلاحات صنعتی، رفتن به صفحه ویکی پدیا است که بیشترین ارتباط را با موضوع شما دارد.
سپس به سادگی آن URL را در Site Explorer Ahrefs رها کنید. شروع به بررسی کلمات کلیدی کنید که صفحه برای آنها رتبه بندی می کند و سپس به دنبال دانه های بالقوه بگردید. من در مقاله خود در مورد خوشههای موضوعی به جزئیات بیشتری در مورد این روش میپردازم، بنابراین اگر میخواهید، آن را بررسی کنید.
بر اساس این روشها، اگر دوچرخههای کوهستانی را بهصورت آنلاین بفروشید، احتمالاً کلمات و عباراتی مانند:
- [دوچرخه کوهستان]
- [دوچرخه سواری کوهستان]
- [MTB]
- [دوچرخه کوهستان]
اگر چیزی در مورد موقعیت مناسب، جایگاه. در این صورت، ممکن است بخواهید رقبا را بررسی کنید تا ایدههایی به دست آورید.
2. رقبای مهندسی معکوس با Site Explorer
اگر کمتر با این صنعت آشنایی دارید و به ایدههایی نیاز دارید، به رتبهبندی سایتهای مرتبط با کلمات کلیدی نگاه کنید.
هنگام استفاده از Ahrefs کاوشگر سایت برای کشف اصطلاحات اولیه، من عمدتاً از کلمات کلیدی ارگانیکگزارش و صفحات برتر استفاده میکنم. >گزارش کنید.
به همین دلیل است:
نگاه کردن به دادههای کلمه کلیدی ارگانیک Ahrefs یکی از سریعترین راهها برای شناسایی کلیدواژههای اولیه است.
برای مثال، اجازه دهید میخواهم درباره موضوع «ریشها» تحقیق کنم.
بنابراین ابتدا، میخواهید یک سایت مرتبط با آن موضوع را انتخاب کنید. برای هدف این مثال، ما به سراغ BeardBrand می رویم.
اگر کلمات کلیدی ارگانیکی را که برای آن ها رتبه بندی می شود جستجو کنم، «تخته گوشت گوسفندی» را می بینم که اصطلاحی است که فوراً استفاده نمی شود. وقتی به کلمات کلیدی مرتبط با ریش فکر می کنم به یاد می آورم:
اگر من فقط از دانه “ریش” در Keywords Explorer Ahrefs استفاده می کردم، می توانستم احتمالاً این عبارت مرتبط را از دست دادهام.
با ادامه موضوع «ریشها» و ماندن در گزارش کلید واژههای ارگانیک ، همچنین فیلتری اضافه میکنم تا کلمات کلیدی حاوی کلمه “ریش”:

چرا این کار را انجام دهید؟ چون میخواهم کلمات کلیدی بالقوهای را ببینم که ممکن است از دست بدهم، و این یک راه خوب برای تسریع آن است.
دو چیز عالی در مورد استفاده از این روش وجود دارد:
- شما رقبا تحقیق را برای شما انجام دادهاند و به کار شما سرعت دادهاند.
- وقتی ایدههای شما تمام شد، میتوانید از Ahrefs برای پیدا کردن بیشتر رقبا استفاده کنید و دوباره بروید.
3. به SERP ها (مانند جعبه های PAA و جستجوهای مرتبط) نگاه کنید
اگر قصد دارید در Google رتبه بندی کنید—و صادقانه بگوییم، شما هستید—یکی از بهترین مکان ها برای دریافت اطلاعات بیشتر، SERP ها است.
به سادگی یکی از ایدههای کلیدواژه اصلی خود را جستجو کنید و صفحات را برای الهام گرفتن جستجو کنید.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها نگاه کنید:
افراد همچنین میپرسند
مردم هم میپرسند (PAA) یک SERP Google هستند ویژگی. آنها مستقیماً به سؤالات مربوط به یک سؤال جستجو پاسخ می دهند. پاسخها از صفحات وب گرفته میشوند و Google یک پیوند قابل کلیک به منبع ارائه میکند.
از نظر یافتن دانهها، میتوانید از طریق جعبههای PAA برای عبارات تکرارشونده نگاه کنید:

جستجوهای مرتبط
در پایین SERP ها، «جستجوهای مرتبط» Google را خواهید یافت که سایر عبارات جستجوی احتمالی مرتبط با جستجوی کلیدواژه اولیه شما را نشان می دهد:
برای برخی از جستجوها، حتی فهرستی از موارد مرتبط را دریافت خواهید کرد. مارکهایی که بهطور بالقوه بهعنوان دانه استفاده میشوند:
عناوین صفحه و توضیحات متا
هر SEO می داند (و باید آن را عملی کند) برای افزودن کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان صفحه.
بنابراین این عنوان منطقی است. برچسب ها می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی اولیه باشند:
از نگاه کردن به توضیحات متا نیز غافل نشوید. اینها همچنین میتوانند حاوی دانههای بالقوه باشند:
البته، اگر میخواهید قدمی فراتر بردارید، به آن صفحات بروید و عناوین فرعی را برای اصطلاحات احتمالیتر بذر بررسی کنید:

نکته PRO
پستهای وبلاگ معمولاً بهتر از صفحات محصولات تجارت الکترونیک در اینجا کار میکنند، زیرا به احتمال زیاد دارای چندین زیرعنوان غنی از کلمات کلیدی هستند.
4. انجمن ها و انجمن ها را مرور کنید
یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی seed مربوط به مخاطبان شماست. به طور خاص، شما باید به محل معاشرت آنها به صورت آنلاین نگاه کنید.
برخی از مکانهایی که میتوان به صورت آنلاین نگاه کرد:
- نظرات وبلاگ – هر گونه سؤال و نظری را بخوانید. در پستهای مرتبط با صنعت باقی مانده است
- رسانههای اجتماعی – پستها، نظرات و نظرسنجیها را در گروههای رسانههای اجتماعی خاص بخوانید
- تالار گفتمانهای تخصصی >– آنچه را که مردم در مورد آن صحبت میکنند/در انجمنها درخواست میکنند بخوانید
- انجمنهای آنلاین – سوالات و نظرات مربوط به انجمنهای آنلاین را بخوانید، بهعنوان مثال، Quora، Reddit
- کمک و پشتیبانی – از طریق درخواستهای کمک و بلیطهای پشتیبانی (در صورت دسترسی) یا حتی اسناد و سایر اسناد پشتیبانی بخوانید
من دوست دارم روی Reddit و انجمن های تخصصی (مرتبط با موضوعی که من در حال تحقیق آن هستم، بدیهی است).
در زیر، نکات بیشتری را برای استفاده از آنها برای تهیه فهرست اولیه ارائه کرده ام.
Reddit می تواند یک معدن طلا در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی باشد. مخاطبان بسیار زیادی (و متنوع) دارد که میتوانید از آنها برای تعیین جمعیت موضوعات استفاده کنید.
به عنوان مثال، «bbq» را در Reddit جستجو کنید، و دستهای از subredditها برای کاوش خواهید داشت:

یک زیرردیت را انتخاب کنید و سپس URL را در Site Explorer Ahrefs رها کنید. به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید تا ببینید آیا دانه های ارزشمندی وجود دارد یا خیر:

انجمن ها
با افزایش گروه های فیس بوک، Slack کانالها و سایر انجمنهای آنلاین، انجمنهای تخصصی دیگر چندان مورد استفاده قرار نمیگیرند. با این حال، آنها همچنان میتوانند منبع خوبی برای دادههای کلیدواژه باشند.
تالار گفتوگوهای پرطرفدار، حتی اگر منسوخ شده باشند، دستهای از صفحات رتبهبندی خواهند داشت که میتوانید آنها را جستجو کنید.
برای یافتن آنها. تالارهای گفتمان مرتبط، میتوانید از این اپراتورهای جستجوی Google (بسیار) ساده استفاده کنید:
intitle:forum keyword] یا [inurl:forum keyword]
با استفاده از اینها، این را پیدا کردم انجمن پیاده روی، که یکی دیگر از منابع بالقوه “seed keyword” است:

نشانی اینترنتی را بگیرید و از طریق Site Explorer اجرا کنید. سپس به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید:

5. فهرست کردن محصولات/خدمات/برندهای مرتبط با کلمات کلیدی شما
فهرست کردن محصولات یا خدمات مرتبط با کلمه کلیدی شما می تواند یک راه بسیار ساده برای یافتن دانه ها باشد.
مثال: برای Apple، این می تواند «iphone»، «ipad»، «mac» و غیره باشید.
برای یافتن محصولات و خدمات مرتبط با کلمات کلیدی خود، کافی است Google را شروع کنید و به دنبال سایتهای خاص با پیشنهادات مرتبط بگردید.
با این حال، این روش میتواند آسان یا سخت باشد، بسته به این که شما تا چه اندازه جایگاهی را که در آن کار میکنید، میشناسید.
اما نگران نباشید. در اینجا چند روش ساده برای جمعآوری محصولات/خدمات/برندها آمده است:
- پستها را فهرست کنید – Google [کلید کلیدی اولیه] + «برندها» و یادداشتبرداری از اصطلاحات برند در listicles
- سایتهای تجارت الکترونیک – به سایتی مانند آمازون (یا یک فروشگاه مرتبط با تخصصی) بروید و به جنبههای آن نگاه کنید
- وابسته پستها – «بهترین» [کلید کلیدی] را در گوگل جستجو کنید و ببینید شرکتهای وابسته چه محصولاتی را تبلیغ میکنند
فرض کنید عبارت جستجوی من [قهوه «مارکها»]است > هنگامی که برخی از شرایط نام تجاری را داشتم، میتوانم آنها را کپی کنم، آنها را در Keywords Explorer Ahrefs جایگذاری کنم، و بروم را بررسی کنم. شرایط مطابق گزارش:

در مجموع، 65177 کلمه کلیدی از 18 کلمه کلیدی اولیه تولید میشوند. برای 30 ثانیه کار اضافی بد نیست.
6. به منوهای ناوبری وب سایت نگاه کنید
نگاه کردن به منوهای ناوبری به خوبی کار می کند (مخصوصاً برای سایت های تجارت الکترونیک).
به عنوان مثال، فرض کنید در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک فروشگاه آنلاین بدنسازی هستید. تمرکز بر پروتئین آب پنیر.
اگر منوهای فروشگاههای بزرگ تجارت الکترونیک را در این فضا بررسی کنید، دانههای بالقوه را خواهید یافت:
گاهی اوقات، منوهای “ناوبری وب سایت” ممکن است برای پیدا کردن اصطلاحات بذر در این موارد، ارزش بررسی صفحات دستهبندی سطح بالا را دارد.
اینها اغلب دانههای droid را که به دنبال آن هستید فهرست میکنند.
بهعنوان مثال، اگر من به دنبال کوه هستم. دانه های دوچرخه سواری، این صفحه دسته مفید خواهد بود:

7 . مرور عبارات در کنسول جستجوی Google
اگر میخواهید از سایتی که به آن دسترسی دارید (معروف به سایت شما یا مشتریان شما) یک لیست کلیدواژه اولیه ایجاد کنید، میتوانید و باید به کلمات کلیدی در جستجوی Google نگاه کنید. کنسول (GSC).
به این صورت است:
- GSC را باز کنید و به عملکرد
- انتخاب کنید پرس و جوها
- شرح هایی را که برای آنها رتبه بندی می کنید مرور کنید

همچنین میتوانید از Ahrefs ابزار وبمستر اینجا. در حالی که GSC 1000 کلمه کلیدی برتر رتبهبندی سایت شما را نشان میدهد، AWT همه کلیدواژههای شناخته شده را نشان میدهد.
از هر روشی که انتخاب میکنید، باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که برای آنها رتبهبندی میکنید اما فعالانه هدفگیری نمیکند.
سپس میتوانید آنها را در طرح تحقیقاتی کلمه کلیدی خود لحاظ کنید یا ببینید آیا فرصتهایی برای یافتن اصطلاحات بیشتر وجود دارد (با استفاده از آنها بهعنوان بذر).
روشهای فهرستشده در این مقاله را مانند یک منوی بوفه در نظر بگیرید.
لازم نیست از همه این روشها هر بار استفاده کنید. زمانی که شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید تنها با استفاده از چند روش ممکن است کلمات کلیدی بذر کافی را دریافت کنید. بنابراین، فقط مواردی را که دوست دارید انتخاب کنید و آنها را با جریان کاری خود تطبیق دهید.
وقتی روشهایی را که دوست دارید حل کردید، وقت آن است که شروع به جمع کردن آنها برای ایجاد فهرست کنید.
قرار دادن یک لیست کلیدواژه اولیه و سپس استفاده از آن برای انجام تحقیقات کلیدواژه ممکن است به این صورت باشد:
- با استفاده از روشهایی که برای شما/تخصص شما مناسب است، کلمات کلیدی اولیه را پیدا کنید
- بذرها را به Keywords Explorer Ahrefs وصل کنید تا فهرستی از ایدهها ایجاد کنید
- فرصتهای کلمه کلیدی خود را در یک فیلتر کنید. لیست قابل استفاده
- انتخابات خود را ارزیابی کنید (بر اساس ارتباط، هدف، حجم، دشواری و غیره)
PRO نکته
فرآیندهای Keywords Explorer Ahrefs بذر کلمات کلیدی 10 در یک زمان. بنابراین اگر تعداد زیادی دانه دارید، ممکن است لازم باشد آنها را با هم بچینید.
نظرات نهایی
ایجاد فهرست کلمات کلیدی seed به شما پایه ای محکم می دهد تا در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود بر روی آن بسازید.
کلمات کلیدی Seed جایگزینی برای انجام تحقیقات خوب برای کلمات کلیدی نیستند. اما آنها شانس شما را برای یافتن اصطلاحات قابل استفاده بیشتر افزایش می دهند.
در مورد تهیه فهرست اولیه یا به طور کلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی سوالی دارید؟ به من توییت کنید.
بدون دیدگاه