حجم جستجوی کلمات کلیدی: 5 نکته که برای جلوگیری از اشتباهات سئو باید بدانید/


حجم جستجو احتمالاً پرکاربردترین معیار در سئو است. این به ما کمک می‌کند محبوبیت کلمات کلیدی مختلف را بسنجیم و ترافیک جستجویی را که ممکن است از رتبه‌بندی آن‌ها به دست آوریم، پیش‌بینی کنیم.

اما اغلب، سئوکاران بی‌تجربه معیار حجم جستجوی کلمه کلیدی را در ارزش اسمی آن در نظر می‌گیرند، که منجر به تصمیمات بازاریابی ضعیف و اتلاف منابع ارزشمند تجاری.

در این پست، ما قصد داریم به متریک حجم جستجو نگاه دقیق تری داشته باشیم، توضیح دهیم که چیست، از کجا می آید و چگونه ممکن است گاهی اوقات شما را گمراه می کند.

حجم جستجوی کلمه کلیدی چیست؟

حجم جستجوی کلمه کلیدی یک معیار سئو است که به شما می گوید به طور متوسط ​​چند بار در ماه یک کلمه کلیدی خاص جستجو می شود. در یک مکان خاص در اغلب موارد، حجم جستجو به تعداد جستجوها در Google اشاره دارد، اما این معیار می‌تواند به موتورهای جستجوی دیگر نیز مراجعه کند. /a> نیز.

یک تمایز مهم که باید به آن اشاره کرد این است که حجم جستجو تعداد جستجوهای واقعی یک کلمه کلیدی را به جای تعداد افراد منحصر به فردی که آن را جستجو می‌کنند، منعکس می‌کند.

بنابراین. ، اگر یک کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی ماهیانه 100 باشد، آن جستجوها می تواند توسط 100 نفر مختلف انجام شود، یا می تواند فقط 10 نفر هر کدام 10 جستجو انجام دهند.

این شفاف سازی کوچک تنها نکته است. از کوه یخ همه چیزهایی که مردم معمولاً هنگام تجزیه و تحلیل حجم جستجوی یک کلمه کلیدی اشتباه می‌کنند.

بنابراین بیایید در مورد پنج چیز دیگری که برای استفاده بهتر از این معیار باید بدانید، بحث کنیم.

1. اعداد حجم جستجو میانگین سالانه هستند

بیشتر ابزارهای SEO حجم جستجو را به صورت میانگین سالانه گزارش می‌کنند.

این برای جست‌وجوهایی که تقاضای جستجوی نسبتاً ثابتی در طول سال دارند، اهمیت چندانی ندارد. اما می‌تواند برای جستجوهای فصلی یا روندهای داغ کاملا گمراه‌کننده باشد.

بیایید روند حجم جستجو را در دو کلمه کلیدی زیر مقایسه کنیم: «بازاریابی محتوا» و «NFT».

حجم جستجو

حجم جستجو

کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” بین 12 تا 17 هزار جستجو در ماه در این دوره بوده است. از سال. بنابراین میانگین سالانه 16 هزار آن پیش‌بینی معقولی از حجم جستجویی است که احتمالاً در ماه‌های آینده به دست خواهد آورد.

'NFT' search volume via Ahrefs' Keywords Explorer

اما این یک داستان کاملاً متفاوت برای کلمه کلیدی “NFT” است. در طول یک سال، از تقریبا هیچ به 2.3 میلیون جستجو در ماه مارس رسید. سپس در ژوئن به 374 هزار کاهش یافت و در ماه آگوست به 952 هزار رسید.

به عبارت دیگر، پیش‌بینی اینکه حجم جستجوی آن در ماه‌های آینده چگونه نوسان خواهد کرد و در نهایت به کجا خواهد رسید، بسیار سخت است. هنگامی که شوق نسبت به NFT ها فروکش کرد.

آنچه می خواهم با این دو مثال نشان دهم این است که حجم جستجو می تواند کاملاً بی ثبات باشد. و میانگین تعداد ۱۲ ماهه‌ای که ابزارهای SEO گزارش می‌کنند ممکن است تا زمانی که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کنید، کاملاً با حجم جستجوی ماهانه آن کلمه کلیدی مطابقت نداشته باشد.

2. همه جستجوها منجر به کلیک نمی شوند

این واقعیت که افراد چیزی را جستجو می کنند لزوماً به این معنی نیست که روی هر یک از نتایج جستجو کلیک می کنند.

در واقع، هدف Google است. این است که کاربران خود را همانجا و سپس بدون اینکه آنها با کلیک بر روی هر یک از نتایج جستجو “زمان تلف کنند” را راضی کند. طبق یک مطالعه اخیر، دو -سوم جستجوهای Google در سال 2020 بدون کلیک به پایان رسید.

دو سوم جستجوهای Google در سال 2020 بدون کلیک به پایان رسید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “عصر ایلان مشک” 37 هزار جستجو در ماه (به طور متوسط) دریافت می کند. اما تعداد کلیک ها روی نتایج جستجو (طبق گفته Ahrefs) فقط 6.3 هزار است.

'Elon Musk age' search volume via Ahrefs' Keywords Explorer

این اتفاق می‌افتد زیرا Google به آن سؤال پاسخ فوری می‌دهد و کاربران را از کلیک کردن روی هر یک از نتایج جستجو منصرف می‌کند:

'Elon musk age' instant answer in Google search

بنابراین اگر یک عبارت جستجو دارای حجم جستجوی زیادی باشد، لزوماً به این معنی نیست که ترافیک جستجوی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. ممکن است Google به سادگی پاسخ را در نتایج جستجوی خود نشان دهد.

3. تبلیغ‌کنندگان ممکن است کلیک‌های شما را بدزدند

یک چیز دیگر ممکن است این کلیک‌های ارزشمند را از شما بدزدد: Google Ads.

از امروز، Google حداکثر چهار فهرست جستجوی پولی را در بالای صفحه نمایش می‌دهد. نتایج جستجوی ارگانیک و اگر سابقه بصری این مکان های پولی را ردیابی کنید، به طرز دردناکی آشکار می شود که گوگل تلاش می‌کند آن تبلیغات را تقریباً از نتایج جستجوی ارگانیک متمایز نکند.

همچنین تمایل دارد آن تبلیغات را با تصاویر و پیوندهای سایت تزیین کند تا املاکی را که اشغال می‌کنند به حداکثر برسانند و نتایج جستجوی ارگانیک را به پایین‌تر پایین بیاورند.

به عبارت دیگر، رتبه بندی در بالا برای برخی از کلیدواژه های محبوب دیگر تضمین نمی کند که کلیک های زیادی از آن دریافت خواهید کرد.

حتی اگر نتایج جستجو را برای کلمه کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید بررسی کنید و هیچ تبلیغی در آن وجود نداشته باشد، تضمینی وجود ندارد تبلیغات در آینده ظاهر نخواهند شد در واقع، با قرار گرفتن در بالای صفحه برای یک کلمه کلیدی، صفحات رقبای خود را پایین می آورید و آنها را بدون ترافیک جستجو رها می کنید. این ممکن است به خوبی آنها را تحریک کند که تبلیغات را شروع کنند.

4. حجم جستجو خیلی دقیق نیست

Google Keyword Planner به طور گسترده ای به عنوان بهترین منبع داده های حجم جستجوی کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود، زیرا مستقیماً از خود گوگل می آید. و این یک راز نیست که اکثریت قریب به اتفاق ابزارهای SEO حجم جستجوی کلمات کلیدی خود را از GKP می‌کشند.

اما اعداد حجم جستجو در GKP چقدر دقیق هستند؟

خب، یک منبع وجود دارد داده‌هایی که به طور جهانی «منبع منفرد حقیقت» در مورد حجم جستجو در نظر گرفته می‌شوند: Google Search Console.

اگر وب سایت شما به طور مداوم برای یک کلمه کلیدی خاص در صدر گوگل قرار می گیرد، تعداد “نمایش”هایی که صفحه شما برای آن کلمه کلیدی دریافت می کند، حجم جستجوی واقعی آن خواهد بود.

این بدان معناست که اگر حجم جستجو را با برداشت‌های واقعی کلمات کلیدی مشابه از GSC مقایسه کنیم، می‌توانیم به راحتی دقت حجم جستجو در GKP را مطالعه کنیم.

و این دقیقاً همان کاری است که در آزمایش اخیر ما.

Study results showing that Google Keyword Planner drastically overestimates search volumes in the majority of cases

معلوم شد که حجم جستجو در GKP “تقریبا” بوده است. دقیق» فقط در 45 درصد موارد. در بقیه موارد، حجم جستجوی GKP با حاشیه بسیار زیادی از برداشت‌های GSC منحرف می‌شود.

به عبارت دیگر، بسیار طولانی است که حجم جستجو در GKP را «دقیق» بنامیم. و ما حتی نمی‌توانیم GKP را به خاطر این موضوع مورد انتقاد قرار دهیم، زیرا ابزاری برای تبلیغ‌کنندگان است، نه SEO.

GKP تمایل به ترکیب عبارت های جستجو با معنای مشابه در یک گروه دارد بدون گزینه ای برای مشاهده حجم جستجوی مجزا برای هر یک از آن عبارت ها. این برای تبلیغ‌کنندگان بسیار مفید است، اما می‌تواند یک دردسر واقعی برای سئو سایت باشد.

به عنوان مثال، شش کلمه کلیدی زیر همگی در یک کلمه ترکیب می‌شوند:

  • دانلود رایگان بازی‌های کامپیوتری
  • دانلود رایگان بازی های رایانه ای
  • دانلود رایگان بازی برای رایانه
  • دانلود بازی های رایگان برای رایانه
  • دانلود رایگان بازی های رایانه ای
  • بازی‌های رایانه‌ای را رایگان دانلود کنید
  • بازی‌های رایگان برای دانلود برای رایانه
Keyword grouping in Keyword Planner

و اکثر ابزارهای سئو این رفتار را تقلید می کنند زیرا (به گفته آنها) حجم جستجوی خود را از GKP می گیرند. بنابراین، حجم جستجوی یکسانی را برای هر یک از این تغییرات کلیدواژه نشان می‌دهند.

اما در اینجا در Ahrefs، چند منبع داده دیگر را در تخمین‌های حجم جستجوی خود ترکیب می‌کنیم (از جمله چند سال داده‌های جریان کلیک تاریخی)، که به ما این امکان را می دهد که بسیاری از این دسته از کلمات کلیدی را “غیر گروه بندی کنیم” و حجم جستجوی مجزایی را برای هر کلمه کلیدی جداگانه نمایش دهیم:

این غیر گروه‌بندی حجم جستجوی Ahrefs را کمی دقیق‌تر از GKP می‌کند. و با این حال، حجم جستجوی ما هنوز فقط تخمینی است نه مقادیر دقیقی که بسیاری از کاربران ما دوست دارند ببینند.

5. حجم جستجوی کلمه کلیدی بالاتر ≠ ترافیک بیشتر

مورد استفاده اولیه از متریک حجم جستجوی کلمه کلیدی در سئو، تخمین ترافیک جستجوی ارگانیک بالقوه است که صفحه شما ممکن است در صورت رتبه برای کلمه کلیدی به دست آورد، درست است؟

خب، بیایید به دو کلمه کلیدی زیر نگاه کنیم:

اگر ما با مقایسه حجم جستجوی جهانی آنها (یعنی در سراسر جهان)، به نظر می رسد کلمه کلیدی “سئوی محلی” 27 برابر محبوب تر از کلمه کلیدی “ارسال وب سایت به موتورهای جستجو” است.

پس آیا این به این معنی است که شماره 1 است. صفحه رتبه بندی برای «سئوی محلی» باید ترافیک جستجوی بسیار بیشتری نسبت به صفحه رتبه بندی شماره 1 برای «ارسال وب سایت به موتورهای جستجو» داشته باشد.

بیایید این را در کاوشگر سایت:

Estimated monthly search traffic to the top-ranking page for 'local seo'
Estimated monthly search traffic to the top-ranking page for 'submit website to search engines'

معلوم شد که فرض ما کاملاً اشتباه است. به نظر می رسد که صفحه با رتبه برتر برای کلمه کلیدی 27 برابر کمتر محبوب تر، دو برابر ترافیک جستجوی بیشتری دارد.

چطور؟

خب، این اتفاق می افتد زیرا صفحات فقط رتبه بندی نمی شوند. برای یک کلمه کلیدی اگر به دو اسکرین شات بالا دقت کنید، می بینید که صفحه با رتبه برتر «سئوی محلی» در گوگل برای 311 کلمه کلیدی رتبه بندی می شود (به دنبال کاشی «کلمات کلیدی ارگانیک» باشید). با هشت نفر از آنها در 3 موقعیت برتر رتبه بندی شده اند.

در مورد صفحه شماره 1 برای “ارسال وب سایت به موتورهای جستجو”، در گوگل در مجموع 1400 کلمه کلیدی رتبه بندی می شود که 201 مورد از آنها در رتبه بندی قرار دارند. 3 موقعیت برتر.

در اینجا برخی از این کلمات کلیدی آمده است:

Keyword rankings for the top-ranking page for 'submit website to search engines'

هر پرس و جوی جستجویی که در ذهن داشته باشید، افراد مختلف آن را متفاوت بیان می کنند. اما گوگل آنقدر باهوش است که بفهمد همه این افراد اساساً به دنبال یک چیز هستند. بنابراین، برای همه این تغییرات عبارت جستجو یک صفحه را رتبه بندی می کند.

ما این مورد را مطالعه کردیم. “پدیده” در آن روز، و معلوم شد که میانگین صفحه با رتبه برتر نیز برای حدود هزار کلمه کلیدی مشابه رتبه بندی می شود.

این به این معنی است که شما نمی توانید کورکورانه به آن تکیه کنید. حجم جستجوی کلمات کلیدی جداگانه هنگام تخمین پتانسیل ترافیک جستجوی آنها. کاری که باید در عوض انجام دهید این است که صفحات با رتبه برتر را بررسی کنید و ببینید که در مجموع چه میزان ترافیک جستجو از طریق همه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند.

در اینجا در Ahrefs، ما آنقدر شیفته این مفهوم شدیم که ما یک معیار منحصر به فرد به نام پتانسیل ترافیک ایجاد کرده ایم:

Search volume vs traffic potential for the keyword 'submit website to search engines'

برای هر کلمه کلیدی که در Keywords Explorer می‌بینید، ما آن را انتخاب می‌کنیم. صفحه با رتبه برتر و بررسی کنید که کل ترافیک جستجوی آن از همه تغییرات کلمات کلیدی که در گوگل رتبه بندی می شود، دریافت می کند. این مقدار به پتانسیل ترافیک آن کلمه کلیدی تبدیل می شود.

در اینجا در تیم بازاریابی محتوای Ahrefs، ما چندین سال است که این کار را به صورت دستی انجام می دهیم و به ما کمک کرده است. در انتخاب موضوعات مناسب برای هدف گذاری بسیار زیاد است. اما اکنون این معیار نهایتاً به Keywords Explorer اضافه شده است تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

نظرات نهایی

بنابراین، اینها پنج مورد اصلی هستند که سئوکاران تازه کار معمولاً وقتی با متریک حجم جستجوی کلمه کلیدی سروکار دارند، نادیده می گیرند.

اکنون که به این دانش مجهز شده اید، مطمئن هستم که نخواهید داشت. متریک حجم جستجو را در ارزش اسمی آن بیشتر در نظر بگیرید، که باید کیفیت تصمیمات سئوی شما را بسیار بهبود بخشد.

و آخرین موردی که می‌خواهم به آن اشاره کنم وجود دارد. قرار دادن آن در متن این پست کمی بدیهی به نظر می رسد، اما بدون آن کاملاً ناقص به نظر می رسد:

هرگز کلمات کلیدی را تنها بر اساس حجم جستجوی آنها انتخاب نکنید. تحقیق کلمات کلیدی بسیار بیشتر از جستجوی کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو است

.

در اینجا چند سؤال دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • آیا این کلمه کلیدی برای کسب و کار من ارزش ایجاد می کند؟
  • آیا این کلمه کلیدی منجر به فروش می شود؟
  • آیا می‌توانم برای این کلمه کلیدی صفحات با رتبه برتر را شکست دهم؟
  • برای رتبه‌بندی این کلمه کلیدی چه چیزی لازم است؟

هنگام انتخاب کلیدواژه‌هایی که باید انتخاب کنید، همیشه این سؤالات را در ذهن داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *