چگونه در 3 مرحله آسان تحقیق کلمات کلیدی YouTube را انجام دهیم


مقاله درباره تحقیق کلمات کلیدی YouTube:

به دنبال رشد کانال YouTube خود و جذب بازدیدهای بیشتر هستید؟ «ترفند» هدف قرار دادن موضوعاتی با تقاضای جستجو است.

این رویکردی است که به ما کمک کرد کانال YouTube خود را از ~ 10,000 به بیش از 200,000 بازدید ماهانه در حدود یک سال افزایش دهیم.

youtube views growth

ما همچنین در همان دوره بیش از 50000 مشترک جدید به دست آوردیم.

در این پست، فرآیند سه مرحله‌ای خود را برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف در YouTube به شما ارائه می‌دهم.

 

در مورد آن فکر کنید. اگر کسی برای “جعبه‌گشایی” در YouTube جستجو کند، چه چیزی می‌خواهد شما را جعبه‌گشایی کند؟ به احتمال زیاد شما هیچ ایده ای ندارید، و احتمالاً آنها هم نمی دانند.

به جای آن، به گزارش “تطابق عبارت” بروید که ایده های کلیدواژه حاوی کلمات کلیدی اصلی شما را به شما نشان می دهد.

در این مورد، 120000 پیشنهاد دریافت می کنیم.

اما یک مشکل وجود دارد: برخی ایده‌ها به گوشی‌های هوشمند مرتبط نیستند—که موضوع کانال ما است. ما نمی‌خواهیم ویدیویی ایجاد کنیم که در آن جعبه نینتندو سوییچ را با وجود تقاضای بالای جستجوی آن باز کنیم.

برای حل این مشکل، از مرحله اول به سلسله‌مراتب خود نگاه کنید، سپس برخی از موضوعات را در آن قرار دهید. فیلتر «شامل» که با کاما جدا شده است. برای دیدن کلیدواژه‌هایی که حاوی هر کلمه در فهرست شما هستند، کلید را به «هر کلمه» تغییر دهید—به‌علاوه نخست شما.

unboxing youtube

در نهایت باید فهرستی بسیار قابل مدیریت از کلمات کلیدی فوق مرتبط را داشته باشید.

phone related terms

برای محدود کردن بیشتر فهرست، فیلتر کنید کلمات کلیدی با حداقل 500 جستجو در ماه.

نکات حرفه ای

اگر به کلمه کلیدی “جعبه گشایی آیفون 8” در Keywords Explorer نگاه کنید، یک جهش و به دنبال آن یک روند نزولی وجود دارد.

relevant keywords

این امر منطقی است زیرا این افزایش در زمان عرضه آیفون 8 اتفاق می افتد. به مرور زمان محبوبیت کمتری پیدا می‌کند، زیرا اپل و سایر تولیدکنندگان مدل‌های جدید را عرضه می‌کنند.

مطالب کوتاه مدت، رو به زوال مانند این اغلب بهترین هدف نیستند.

2. تبلیغات YouTube

با تبلیغات YouTube، می‌توانید برای نمایش ویدیوی خود در جستجوی YouTube برای هر کلمه کلیدی پول پرداخت کنید.

به عنوان مثال، اگر یک ویدیوی جعبه‌گشایی iPhone X داشتید، می‌توانید آن را اجرا کنید. تبلیغات YouTube برای کلمه کلیدی “iPhone X unboxing.”

اجازه دهید تبلیغ شما به مدت 30 روز اجرا شود، سپس گزارش شرایط جستجو را در Google Ads بررسی کنید، جایی که تعداد نمایش‌های تبلیغاتی را روی یک کلمه کلیدی به کلمه کلیدی خواهید دید. اساس.

iphone 8 unboxing

تعداد نمایش‌هایی که یک کلمه کلیدی دریافت می‌کند باید کمتر از میزان حجم جستجو باشد زیرا تبلیغ شما برای هر جستجو نشان داده نمی‌شود. اما همچنان باید برای ارائه یک تخمین تقریبی کافی باشد.

3. YouTube Autosuggest + Google Trends

شروع به تایپ یک کلمه کلیدی اولیه در نوار جستجوی YouTube کنید و لیستی از جستجوهای مرتبط را خواهید دید. این‌ها نتایج «پیشنهاد خودکار» هستند و منبع بسیار خوبی برای ایده‌های کلیدواژه هستند.

به عنوان مثال، اگر «iPhone * unboxing» را تایپ کنید، پیشنهاداتی مانند «جعبه‌گشایی iPhone XS Max» و «می‌گیرید. جعبه گشایی آیفون 7.”

youtube ads impressions

اگر پیشنهاد جالبی می بینید، آنها را در Google Trends، سپس منوی کشویی را به «جستجوی YouTube» تغییر دهید تا محبوبیت نسبی آنها را ببینید.

iphone wildcard unboxing 2

در اینجا، می‌توانید مشاهده کنید که افراد بیشتری عبارت «iPhone XS unboxing» را جستجو می‌کنند تا «iPhone 5S unboxing».

نکات حرفه ای

متأسفانه، ترکیب نتایج پیشنهاد خودکار با Google Trends حجم جستجوی مطلق را به شما نشان نمی دهد. اگر حجم جستجوی تقریبی فقط یک کلمه کلیدی را می‌دانید، می‌توانید با مقایسه محبوبیت‌های نسبی آنها در Google Trends، حجم کلمات کلیدی را «حدس بزنید».

روش شماره 3 را با روش شماره 2 انجام دهید. که.

مرحله شماره 3. هدف جستجو را بررسی کنید

نمی‌توانید با هدف جستجو مطابقت داشته باشید، و قبلاً در آب مرده‌اید شما حتی شروع می‌کنید.

به این دلیل است که YouTube، دقیقاً مانند Google، سعی می‌کند نتایجی را که کاربرانش واقعاً می‌خواهند ببینند، برگرداند.

به همین دلیل است که وقتی «Apple» را جستجو می‌کنید، YouTube نشان می‌دهد. شما ویدیوهایی در مورد اپل، شرکت رایانه…

iphone unboxing google trends

… بر خلاف میوه.

درک هدف جستجو بخش مهمی از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی است و ساده‌ترین راه برای شروع این است که یک سوال ساده از خود بپرسید:

کسی که این کلمه کلیدی را جستجو می‌کند چه چیزی را می‌خواهد ببیند؟»

برای برخی از کلیدواژه‌ها، این نمی‌تواند واضح‌تر باشد.

اگر شخصی برای “جعبه‌گشایی Galaxy S9” جستجو کرد، از شما می‌خواهد که آن را از جعبه خارج کنید و هر آنچه در داخل است به آنها نشان دهید از سوی دیگر، اگر آنها به دنبال «برنامه‌های آیفون» هستند، تفسیر آنها بازتر است.

آیا می‌خواهند درباره برنامه‌های ضروری امسال بدانند؟ یا برنامه های منتشر شده جدید؟ یا شاید از کجا برنامه‌ها را در iOS و Android بخریم؟

ساده‌ترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که به YouTube بروید، کلمه کلیدی را جستجو کنید، سپس به چند نتیجه جستجوی برتر نگاه کنید.

apple results youtube

اینجا، می‌توانید ببینید که افرادی که «برنامه‌های آیفون» را جستجو می‌کنند، می‌خواهند ویدیوهای مربوط به دسته‌ای از برنامه‌ها را تماشا کنند. به طور خاص، برنامه‌های برتر منتشر شده در سال جاری.

اگر می‌خواهید برای این کلمه کلیدی رتبه‌بندی کنید، پس این سبک ویدیویی است که می‌خواهید ایجاد کنید.

نکته حرفه ای

برای بهترین نتایج، نتایج جستجوی برتر در YouTube را در یک برگه ناشناس بررسی کنید. YouTube اغلب نتایج جستجو را بر اساس عواملی مانند سابقه جستجو شخصی می‌کند.

نکته پاداش: برای دریافت ترافیک ویدیویی از Google، «دوبار شیب» برای دریافت ترافیک ویدیویی از Google

آیا جستجوی گوگل انجام داده اید و ویدیوها را در نتایج جستجو دیده اید؟

must have apps iphone

افرادی که این موضوع را در Google جستجو می‌کنند می‌خواهند ویدیوها را ببینند.

اگر می‌توانید ویدیوهایی پیرامون موضوعاتی ایجاد کنید که احتمالاً در Google رتبه‌بندی می‌شوند، آن‌گاه می‌توانید به طور مؤثر «دوبرابر شیب و از دو موتور جستجو به جای یکی، ترافیک را جذب کنید.

در اینجا سه ​​راه برای یافتن چنین موضوعاتی وجود دارد.

1. به دنبال کلمات کلیدی با نتایج ویدیو بگردید

یکی از کلمات کلیدی را از لیست خود بردارید و آن را در Google قرار دهید.

به نتایج جستجو نگاه کنید. آیا چرخ فلک ویدیویی در نتایج وجود دارد؟ یا شاید یک ویژگی اختصاصی SERP ویدیویی؟

google video serp

اگر چنین است، پس ممکن است فرصتی برای “دوبرابر کردن” و دریافت ترافیک از YouTube و Google.

برای مشاهده میزان ترافیکی که نتایج ویدیوی فعلی از Google دریافت می‌کند، URL‌ها را در Ahrefs Site Explorer کپی و جای‌گذاری کنید. یکی یکی.

how to tie a tie results

در روش دیگر، از این افزونه کروم Scraper برای خراش دادن همه URL های ویدیو به صورت انبوه، سپس آنها را در ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs.

برای انجام این کار، در هر نقطه از صفحه کلیک راست کنید، روی “S” کلیک کنید. crape مشابه…»، سپس این کد XPath را به عنوان «انتخابگر» اضافه کنید:

//a[starts-with(@href,"https://www.youtube.com/watch" )]

سپس این کد XPath در بخش «ستون‌ها»:

@href

به نظر می‌رسد چیزی شبیه به این:

youtube vide traffic

روی “Scrape” و سپس “Copy to clipboard” کلیک کنید. سپس همه URL ها را در ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای  جایگذاری کنید و حالت را روی URL تنظیم کنید.

scraper google search youtube

گزارش را بر اساس ستون «ترافیک» از زیاد به پایین مرتب کنید.

batch analysis url mode

گزارش «کلمات کلیدی ارگانیک» را در Site Explorer جستجو کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را رتبه بندی می کنند. برای، و از کجا بیشترین ترافیک خود را دریافت می کنند.

batch analysis video results

همچنین ارزش آن را دارد که نمودار ترافیک ارگانیک را در گزارش “نمای کلی” بررسی کنید تا مطمئن شوید ویدیو به طور مداوم از Google ترافیک دریافت می کند.

keywords how to tie a tie

برخی از موضوعات/کلمات کلیدی بسیار ناپایدار هستند، بنابراین ممکن است ارزش هدف گذاری نداشته باشند.

2. جستجوی ویدیوها بر اساس موضوع در Content Explorer

Content Explorer یک پایگاه داده قابل جستجو از بیش از یک میلیارد صفحه وب است، با سئو و معیارهای اجتماعی کامل می شود.

بهتر از همه، از بسیاری از اپراتورهای جستجوی پیشرفته پشتیبانی می کند. یعنی می‌توانید مواردی مانند این را جستجو کنید:

site:youtube.com inurl:watch title:topic

overview graph se

این ویدیوهای YouTube را با یک کلمه یا عبارت خاص در عنوان.

نتایج را بر اساس ترافیک ارگانیک مرتب کنید تا موضوعاتی را با پتانسیل «دوبار فرو رفتن» ببینید.

می‌توانید ببینید که اولین ویدیو هر ماه حدود 15100 بازدید از Google دریافت می‌کند.

برای اینکه ببینید آیا ویدیو مورد بازدید قرار گرفته است یا خیر. با گذشت زمان، ترافیک ثابتی دریافت کنید، دکمه «جزئیات» را بزنید و نمودار ترافیک ارگانیک را بررسی کنید.

آنچه می‌خواهید ببینید این است:

organic traffic content explorer

این نیست:

traffic content explorer details

برگه “کلمات کلیدی ارگانیک” را بررسی کنید تا تصویری از کلمات کلیدی را ببینید رتبه بندی ویدیو در گوگل و میزان ترافیک ارسالی آن کلمات کلیدی.

ce organic traffic graph 2

3. با YouTube و Site Explorer ویدیوهای پربازدید را پیدا کنید

یک کانال رقیب در YouTube پیدا کنید، سپس روی برگه “Videos” کلیک کنید تا همه آپلودهای آنها را ببینید.

content explorer keywords

Copy and paste the video URLs into Ahrefs Site Explorer one by one.

You’re looking for a video with traffic.

marques brownless youtube

To speed up this process, use the Scraper extension again.

Just right-click anywhere on the page and hit “Scrape similar…,” then add this code in the “Selector” field:

//h3/a

Then this XPath code under the “Columns” section:

concat ('https://www.youtube.com', @href)

It should look something like this:

video with traffic

Hit “Scrape” then “Copy to clipboard.”

Paste the results into the Ahrefs Batch Analysis tool, select the URL mode, run the search, then sort by the “Traffic” column from high to low.

To see the keywords each video ranks for, hit the caret, then “Organic keywords.”

scraper results

Reminder: Don’t forget to check the “Organic traffic” graph on the “Overview” report for consistent traffic over time.

Final thoughts

Fail to target keywords with search volume, and you won’t get views from YouTube search—it’s as simple as that.

How do we know? Last year, we launched a series of product-related videos for our former Marketing with Ahrefs series. None of these are about topics with search volume, which is why they didn’t drive much traffic from YouTube search.

Then we started targeting keywords.

Here’s our growth since then:

organic keywords caret

If your goal is to build your channel and get more views, then you need to make keyw ord research a priority.

 

https://www.youtube.com/watch?v=iwkUlTl2Iow

Learn more about YouTube SEO here.

Got questions? Ping me in the comments or on Twitter.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *