مقاله درباره تحقیق کلمات کلیدی YouTube:
به دنبال رشد کانال YouTube خود و جذب بازدیدهای بیشتر هستید؟ «ترفند» هدف قرار دادن موضوعاتی با تقاضای جستجو است.
این رویکردی است که به ما کمک کرد کانال YouTube خود را از ~ 10,000 به بیش از 200,000 بازدید ماهانه در حدود یک سال افزایش دهیم.
ما همچنین در همان دوره بیش از 50000 مشترک جدید به دست آوردیم.
در این پست، فرآیند سه مرحلهای خود را برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف در YouTube به شما ارائه میدهم.
مرحله 1: سلسله مراتبی از موضوعات را ترسیم کنید
تصور کنید که قاب گوشی را به صورت آنلاین می فروشید، و در حال ایجاد یک کانال جدید هستید که در آن sma جدید را از جعبه خارج می کنید. rtphones برای جذب مخاطبین از مشتریان بالقوه.
اولین فکر شما ممکن است این باشد که به دنبال موضوعات گسترده با حجم جستجوی عظیم باشید.
مشکل این است که اگر ویدیوهایی را در مورد موضوعاتی ایجاد کنید خیلی گسترده است، در این صورت شما مخاطبان نامربوط را جذب خواهید کرد. با همین مفهوم، اگر ویدیوهایی را در موضوعات فوقالعاده خاص ایجاد کنید، افراد کافی را جذب نخواهید کرد.
این مشکل را ابتدا با ترسیم سلسله مراتبی از موضوعات برای پوشش حل کنید.
> اگر ما این کار را برای کانال جعبه گشایی خود انجام می دادیم، ممکن است “جعبه گشایی” در بالای سلسله مراتب باشد. از آنجا، میتوانید مارکهای محبوب را فهرست کنید.
سپس در زیر هر یک از آنها، میتوانید مدلهای خاصی را اضافه کنید.
در صورت لزوم در سلسله مراتب خود به عمق بپردازید.
نکته حرفه ای
اگر در انجام این فرآیند مشکل دارید به صورت دستی، یکی از ترفندها استفاده از عملگر wildcard (*) با پیشنهاد خودکار YouTube است. برای مثال، میتوانیم چیزی مانند Samsung Galaxy S* را برای یافتن مدلهای تلفن جستجو کنیم.
مرحله شماره ۲. ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنید و حجم جستجو را پیدا کنید
در مرحله بعد، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن آنچه که مردم در رابطه با لیست موضوعات شما جستجو می کنند، استفاده کنید.
ابزارهای تحقیقاتی کلمات کلیدی زیادی وجود دارد. در اینجا وجود دارد، اما بیشتر آنها فقط حجم جستجوی Google را نشان می دهند و نه جستجوهای YouTube. اینها تقریباً کاملاً بی فایده هستند زیرا جستجوی افراد در YouTube بسیار متفاوت از نحوه جستجو در Google است.
به عنوان مثال، Google Trends به ما میگوید که جستجو برای «دستور پخت خمیر پیتزا» در سالهای اخیر در Google به آرامی کاهش یافته است…
… در حالی که آنها روشن هستند افزایش در YouTube.
اکنون، ممکن است فکر کنید راه حل این موضوع بررسی تعداد بازدیدهای ویدیو در YouTube است. اما این میتواند کاملاً گمراهکننده باشد.
به عنوان مثال، ما در YouTube برای «ممیزی SEO» رتبهبندی میشویم، و ویدیوی ما طی سه سال گذشته ۶۴۰,۰۰۰ بازدیدکننده داشته است.
که به طور متوسط حدود 18000 بازدید در ماه است.
اما یک نگاه سریع به تجزیه و تحلیل YouTube ما به شما می گوید که بازدیدهای ما از تبلیغات پولی YouTube است نه جستجوی ارگانیک.
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا سه ابزار برای یافتن ایدههای کلمه کلیدی YouTube و حجم جستجو وجود دارد که واقعاً کار میکنند.
1. Ahrefs Keywords Explorer
به Ahrefs Keywords Explorer بروید، YouTube به عنوان موتور جستجو، و یک کلمه کلیدی اولیه را وارد کنید. بیایید به «جعبهگشایی» برویم.
میتوانید ببینید که این کلمه کلیدی 40000 جستجوی ماهانه در ایالات متحده دریافت میکند.
مشکل این است که این موضوع بسیار گسترده است، احتمالاً به همین دلیل است که تنها 32٪ از جستجوها منجر به کلیک می شود.
در مورد آن فکر کنید. اگر کسی برای “جعبهگشایی” در YouTube جستجو کند، چه چیزی میخواهد شما را جعبهگشایی کند؟ به احتمال زیاد شما هیچ ایده ای ندارید، و احتمالاً آنها هم نمی دانند.
به جای آن، به گزارش “تطابق عبارت” بروید که ایده های کلیدواژه حاوی کلمات کلیدی اصلی شما را به شما نشان می دهد.
در این مورد، 120000 پیشنهاد دریافت می کنیم.
اما یک مشکل وجود دارد: برخی ایدهها به گوشیهای هوشمند مرتبط نیستند—که موضوع کانال ما است. ما نمیخواهیم ویدیویی ایجاد کنیم که در آن جعبه نینتندو سوییچ را با وجود تقاضای بالای جستجوی آن باز کنیم.
برای حل این مشکل، از مرحله اول به سلسلهمراتب خود نگاه کنید، سپس برخی از موضوعات را در آن قرار دهید. فیلتر «شامل» که با کاما جدا شده است. برای دیدن کلیدواژههایی که حاوی هر کلمه در فهرست شما هستند، کلید را به «هر کلمه» تغییر دهید—بهعلاوه نخست شما.
در نهایت باید فهرستی بسیار قابل مدیریت از کلمات کلیدی فوق مرتبط را داشته باشید.
برای محدود کردن بیشتر فهرست، فیلتر کنید کلمات کلیدی با حداقل 500 جستجو در ماه.
نکات حرفه ای
اگر به کلمه کلیدی “جعبه گشایی آیفون 8” در Keywords Explorer نگاه کنید، یک جهش و به دنبال آن یک روند نزولی وجود دارد.
این امر منطقی است زیرا این افزایش در زمان عرضه آیفون 8 اتفاق می افتد. به مرور زمان محبوبیت کمتری پیدا میکند، زیرا اپل و سایر تولیدکنندگان مدلهای جدید را عرضه میکنند.
مطالب کوتاه مدت، رو به زوال مانند این اغلب بهترین هدف نیستند.
2. تبلیغات YouTube
با تبلیغات YouTube، میتوانید برای نمایش ویدیوی خود در جستجوی YouTube برای هر کلمه کلیدی پول پرداخت کنید.
به عنوان مثال، اگر یک ویدیوی جعبهگشایی iPhone X داشتید، میتوانید آن را اجرا کنید. تبلیغات YouTube برای کلمه کلیدی “iPhone X unboxing.”
اجازه دهید تبلیغ شما به مدت 30 روز اجرا شود، سپس گزارش شرایط جستجو را در Google Ads بررسی کنید، جایی که تعداد نمایشهای تبلیغاتی را روی یک کلمه کلیدی به کلمه کلیدی خواهید دید. اساس.
تعداد نمایشهایی که یک کلمه کلیدی دریافت میکند باید کمتر از میزان حجم جستجو باشد زیرا تبلیغ شما برای هر جستجو نشان داده نمیشود. اما همچنان باید برای ارائه یک تخمین تقریبی کافی باشد.
3. YouTube Autosuggest + Google Trends
شروع به تایپ یک کلمه کلیدی اولیه در نوار جستجوی YouTube کنید و لیستی از جستجوهای مرتبط را خواهید دید. اینها نتایج «پیشنهاد خودکار» هستند و منبع بسیار خوبی برای ایدههای کلیدواژه هستند.
به عنوان مثال، اگر «iPhone * unboxing» را تایپ کنید، پیشنهاداتی مانند «جعبهگشایی iPhone XS Max» و «میگیرید. جعبه گشایی آیفون 7.”
اگر پیشنهاد جالبی می بینید، آنها را در Google Trends، سپس منوی کشویی را به «جستجوی YouTube» تغییر دهید تا محبوبیت نسبی آنها را ببینید.
در اینجا، میتوانید مشاهده کنید که افراد بیشتری عبارت «iPhone XS unboxing» را جستجو میکنند تا «iPhone 5S unboxing».
نکات حرفه ای
متأسفانه، ترکیب نتایج پیشنهاد خودکار با Google Trends حجم جستجوی مطلق را به شما نشان نمی دهد. اگر حجم جستجوی تقریبی فقط یک کلمه کلیدی را میدانید، میتوانید با مقایسه محبوبیتهای نسبی آنها در Google Trends، حجم کلمات کلیدی را «حدس بزنید».
روش شماره 3 را با روش شماره 2 انجام دهید. که.
مرحله شماره 3. هدف جستجو را بررسی کنید
نمیتوانید با هدف جستجو مطابقت داشته باشید، و قبلاً در آب مردهاید شما حتی شروع میکنید.
به این دلیل است که YouTube، دقیقاً مانند Google، سعی میکند نتایجی را که کاربرانش واقعاً میخواهند ببینند، برگرداند.
به همین دلیل است که وقتی «Apple» را جستجو میکنید، YouTube نشان میدهد. شما ویدیوهایی در مورد اپل، شرکت رایانه…
… بر خلاف میوه.
درک هدف جستجو بخش مهمی از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی است و سادهترین راه برای شروع این است که یک سوال ساده از خود بپرسید:
“کسی که این کلمه کلیدی را جستجو میکند چه چیزی را میخواهد ببیند؟»
برای برخی از کلیدواژهها، این نمیتواند واضحتر باشد.
اگر شخصی برای “جعبهگشایی Galaxy S9” جستجو کرد، از شما میخواهد که آن را از جعبه خارج کنید و هر آنچه در داخل است به آنها نشان دهید از سوی دیگر، اگر آنها به دنبال «برنامههای آیفون» هستند، تفسیر آنها بازتر است.
آیا میخواهند درباره برنامههای ضروری امسال بدانند؟ یا برنامه های منتشر شده جدید؟ یا شاید از کجا برنامهها را در iOS و Android بخریم؟
سادهترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که به YouTube بروید، کلمه کلیدی را جستجو کنید، سپس به چند نتیجه جستجوی برتر نگاه کنید.
اینجا، میتوانید ببینید که افرادی که «برنامههای آیفون» را جستجو میکنند، میخواهند ویدیوهای مربوط به دستهای از برنامهها را تماشا کنند. به طور خاص، برنامههای برتر منتشر شده در سال جاری.
اگر میخواهید برای این کلمه کلیدی رتبهبندی کنید، پس این سبک ویدیویی است که میخواهید ایجاد کنید.
نکته حرفه ای
برای بهترین نتایج، نتایج جستجوی برتر در YouTube را در یک برگه ناشناس بررسی کنید. YouTube اغلب نتایج جستجو را بر اساس عواملی مانند سابقه جستجو شخصی میکند.
نکته پاداش: برای دریافت ترافیک ویدیویی از Google، «دوبار شیب» برای دریافت ترافیک ویدیویی از Google
آیا جستجوی گوگل انجام داده اید و ویدیوها را در نتایج جستجو دیده اید؟
افرادی که این موضوع را در Google جستجو میکنند میخواهند ویدیوها را ببینند.
اگر میتوانید ویدیوهایی پیرامون موضوعاتی ایجاد کنید که احتمالاً در Google رتبهبندی میشوند، آنگاه میتوانید به طور مؤثر «دوبرابر شیب و از دو موتور جستجو به جای یکی، ترافیک را جذب کنید.
در اینجا سه راه برای یافتن چنین موضوعاتی وجود دارد.
1. به دنبال کلمات کلیدی با نتایج ویدیو بگردید
یکی از کلمات کلیدی را از لیست خود بردارید و آن را در Google قرار دهید.
به نتایج جستجو نگاه کنید. آیا چرخ فلک ویدیویی در نتایج وجود دارد؟ یا شاید یک ویژگی اختصاصی SERP ویدیویی؟
اگر چنین است، پس ممکن است فرصتی برای “دوبرابر کردن” و دریافت ترافیک از YouTube و Google.
برای مشاهده میزان ترافیکی که نتایج ویدیوی فعلی از Google دریافت میکند، URLها را در Ahrefs Site Explorer کپی و جایگذاری کنید. یکی یکی.
در روش دیگر، از این افزونه کروم Scraper برای خراش دادن همه URL های ویدیو به صورت انبوه، سپس آنها را در ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs.
برای انجام این کار، در هر نقطه از صفحه کلیک راست کنید، روی “S” کلیک کنید. crape مشابه…»، سپس این کد XPath را به عنوان «انتخابگر» اضافه کنید:
//a[starts-with(@href,"https://www.youtube.com/watch" )]
سپس این کد XPath در بخش «ستونها»:
@href
به نظر میرسد چیزی شبیه به این:
روی “Scrape” و سپس “Copy to clipboard” کلیک کنید. سپس همه URL ها را در ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای جایگذاری کنید و حالت را روی URL تنظیم کنید.
گزارش را بر اساس ستون «ترافیک» از زیاد به پایین مرتب کنید.
گزارش «کلمات کلیدی ارگانیک» را در Site Explorer جستجو کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را رتبه بندی می کنند. برای، و از کجا بیشترین ترافیک خود را دریافت می کنند.
همچنین ارزش آن را دارد که نمودار ترافیک ارگانیک را در گزارش “نمای کلی” بررسی کنید تا مطمئن شوید ویدیو به طور مداوم از Google ترافیک دریافت می کند.
برخی از موضوعات/کلمات کلیدی بسیار ناپایدار هستند، بنابراین ممکن است ارزش هدف گذاری نداشته باشند.
2. جستجوی ویدیوها بر اساس موضوع در Content Explorer
Content Explorer یک پایگاه داده قابل جستجو از بیش از یک میلیارد صفحه وب است، با سئو و معیارهای اجتماعی کامل می شود.
بهتر از همه، از بسیاری از اپراتورهای جستجوی پیشرفته پشتیبانی می کند. یعنی میتوانید مواردی مانند این را جستجو کنید:
site:youtube.com inurl:watch title:topic
این ویدیوهای YouTube را با یک کلمه یا عبارت خاص در عنوان.
نتایج را بر اساس ترافیک ارگانیک مرتب کنید تا موضوعاتی را با پتانسیل «دوبار فرو رفتن» ببینید.
میتوانید ببینید که اولین ویدیو هر ماه حدود 15100 بازدید از Google دریافت میکند.
برای اینکه ببینید آیا ویدیو مورد بازدید قرار گرفته است یا خیر. با گذشت زمان، ترافیک ثابتی دریافت کنید، دکمه «جزئیات» را بزنید و نمودار ترافیک ارگانیک را بررسی کنید.
آنچه میخواهید ببینید این است:
این نیست:
برگه “کلمات کلیدی ارگانیک” را بررسی کنید تا تصویری از کلمات کلیدی را ببینید رتبه بندی ویدیو در گوگل و میزان ترافیک ارسالی آن کلمات کلیدی.
3. با YouTube و Site Explorer ویدیوهای پربازدید را پیدا کنید
یک کانال رقیب در YouTube پیدا کنید، سپس روی برگه “Videos” کلیک کنید تا همه آپلودهای آنها را ببینید.
Copy and paste the video URLs into Ahrefs Site Explorer one by one.
You’re looking for a video with traffic.
To speed up this process, use the Scraper extension again.
Just right-click anywhere on the page and hit “Scrape similar…,” then add this code in the “Selector” field:
//h3/a
Then this XPath code under the “Columns” section:
concat ('https://www.youtube.com', @href)
It should look something like this:
Hit “Scrape” then “Copy to clipboard.”
Paste the results into the Ahrefs Batch Analysis tool, select the URL mode, run the search, then sort by the “Traffic” column from high to low.
To see the keywords each video ranks for, hit the caret, then “Organic keywords.”
Reminder: Don’t forget to check the “Organic traffic” graph on the “Overview” report for consistent traffic over time.
Final thoughts
Fail to target keywords with search volume, and you won’t get views from YouTube search—it’s as simple as that.
How do we know? Last year, we launched a series of product-related videos for our former Marketing with Ahrefs series. None of these are about topics with search volume, which is why they didn’t drive much traffic from YouTube search.
Then we started targeting keywords.
Here’s our growth since then:
If your goal is to build your channel and get more views, then you need to make keyw ord research a priority.
https://www.youtube.com/watch?v=iwkUlTl2Iow
Learn more about YouTube SEO here.
Got questions? Ping me in the comments or on Twitter.
بدون دیدگاه