نحوه استفاده از Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی: 7 روش موثر
من مطمئن هستم که اگر تا به حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام داده اید، از Google Trends برای بررسی علاقه به یک کلمه کلیدی استفاده کرده اید. اما بسیاری از سئوکاران هرگز از پتانسیل کامل این ابزار فوق العاده استفاده نمی کنند.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای درباره Google Trendsبنویسیم. >.
در این پست، چند روش جالب برای استفاده از Google Trends برای کمک به تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی بازاریابی محتوا را پوشش خواهیم داد.
اما ابتدا، اجازه دهید به این موضوع بپردازیم. پایین ترین چیزی است که Google Trends چیست (و نیست).
در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد داده های Google Trends (و نحوه عملکرد آن) بدانید…
وقتی شروع به نوشتن این مقاله کردم ، متوجه شدم در مورد داده های Google Trends در سراسر اینترنت سردرگمی وجود دارد.
بسیاری از مردم فکر می کنند که منحنی روند نمایش مستقیم از حجم جستجوی پرس و جو در طول زمان است (مانند یکی را که میتوانید در ابزار برنامهریز کلمات کلیدی Google ببینید).
این دقیقاً چگونه کار نمیکند.
اجازه دهید نمودارهای روند برای کلمه کلیدی ” را به شما نشان دهم. گلها» در Google Trends و ابزار GKP:
Sidenote. دیگر نمیتوانید چنین نمودارهایی را در Google Keyword Planner ببینید مگر اینکه مبلغ مشخصی را برای تبلیغات AdWords خرج کنید.
همانطور که میبینید، ظاهری کاملاً مشابه دارند، اما یکسان نیستند.
در حالی که Google Keyword Planner دادههای حجم جستجوی مطلق را نشان میدهد، Google Trends محبوبیت نسبی را نشان میدهد. یک عبارت جستجو.
در اینجا توضیحی از مرکز راهنمای Google Trends:
Trends دادههای جستجو را تنظیم میکند تا مقایسه بین عبارتها را آسانتر کند. برای مقایسه محبوبیت نسبی، هر نقطه داده بر کل جستجوهای جغرافیایی و محدوده زمانی که نشان می دهد تقسیم می شود.
به عبارت دیگر، محبوبیت نسبی نسبت حجم جستجوی یک پرس و جو به مجموع حجم جستجوی همه جستارهای ممکن است.
سپس اعداد به دست آمده در محدوده 0 تا 100 بر اساس نسبت موضوعات به همه جستجوها مقیاس می شوند.
Trends جستجوهای مکرر یک شخص را در مدت کوتاهی حذف می کند تا تصویر بهتری به شما ارائه دهد. و توجه به این نکته مهم است که Trends فقط دادهها را برای عبارتهای پرطرفدار نشان میدهد (حجم کم به صورت ۰ نشان داده میشود).
این نمودار Google Trends برای عبارت «Facebook» در ۱۲ ماه گذشته (در ایالات متحده) است. :
برای اینکه به شما نشان دهیم چگونه Google Trends نمودار “علاقه در طول زمان” خود را ایجاد می کند، بیایید وانمود کنیم که من همان داده هایی را دارم که Google دارد. (متاسفانه من واقعاً آن را ندارم.)
اعدادی که در زیر استفاده خواهم کرد به هیچ وجه دقیق نیستند. آنها فقط یک فرض برای نشان دادن نحوه کار کردن هستند.
فرض 1: تعداد ماهانه کل جستجوهای Google در ایالات متحده حدود 10 میلیارد است (منبع)
فرض ۲: حجم جستجوی عبارت «Facebook» در ایالات متحده ۸۳ میلیون است (طبق گفتههای Ahrefs کاوشگر کلمات کلیدی)
این جدولی است که من برای این شبیه سازی درست کردم:
برای ایجاد یک نمودار به روش Google Trends، باید مراحل زیر را انجام دهید:
- محبوبیت نسبی را به عنوان نسبتی از حجم جستجوی پرس و جو به تعداد کل جستجوها محاسبه کنید.
- این مقادیر را متناسب با آن مقیاس کنید تا حداکثر مقدار 100 باشد.
- نقاط را قرار دهید. روی نمودار.
این مثال e دو نکته مهم را به ما می دهد:
- محبوبیت عبارت جستجو با تغییر حجم جستجو تغییر می کند (به مه 2017 – ژوئن 2017 مراجعه کنید). این کاملا واضح است، درست است؟
- محبوبیت عبارت جستجو نیز تغییر خواهد کرد اگر تعداد کل جستجوها تغییر کند، حتی اگر حجم جستجوی عبارت ثابت باشد (به ژوئن 2017 – ژوئیه 2017 مراجعه کنید. مثال من در بالا).
اکنون می بینید که محبوبیت مورد استفاده در Google Trends همیشه با حجم جستجوی پرس و جو مرتبط نیست. اما در بیشتر موارد، اینطور است.
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی «جنگ ستارگان» را انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که همان افزایش (دسامبر ۲۰۱۵) در Google Trends و ظاهر میشود. Ahrefs Keywords Explorer.
این در حالی است که Keywords Explorer روند حجم جستجو را نشان می دهد، در حالی که Google Trends روند “محبوبیت” را نشان می دهد (همانطور که در بالا ذکر شد).
حالا اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه می توانید (و باید) از Google Trends در فعالیت های بازاریابی آنلاین خود و در طول تحقیق کلمات کلیدی به ویژه.
ویدیو را ترجیح میدهید؟ این را تماشا کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=wJxwrsBloho
1. روندهای فصلی را شناسایی کنید، سپس محتوا را در زمان مناسب ایجاد کنید (و تبلیغ کنید)!
احتمالاً متوجه شده اید که حجم جستجو برای برخی از کلمات کلیدی تحت تأثیر فصلی بودن قرار می گیرد.
به عنوان مثال، نگاهی بیندازید. در دادههای Google Trends برای کلمه کلیدی «چتر» در ایالات متحده.
و در اینجا همین روند در استرالیا وجود دارد:
می توانید مشاهده کنید که عبارت “umbrella” در ماه ژوئن در ایالات متحده محبوب ترین است در حالی که در استرالیا اوج در دسامبر می افتد. این ماههایی هستند که فصل بارانی در این کشورها شروع میشود و مردم متوجه میشوند که نمیخواهند خیس شوند.
بنابراین اگر کسبوکار شما وابسته به فصل است، میتوانید به سرعت اوج و کف آن را تخمین بزنید. تجزیه و تحلیل عبارتهای جستجوی مرتبط در Google Trends.
سپس میتوانید از این دادهها به دو روش استفاده کنید:
- محتوای مرتبط ایجاد کنید تا با اوج مطابقت داشته باشد: برای مثال، اگر در استرالیا زندگی میکنید و چتر میفروشید، ممکن است منطقی باشد که یک «راهنمای آمادهسازی فصل مرطوب» تهیه کنید و آن را در دسامبر منتشر کنید. به هر حال، این زمانی است که مشتریان بالقوه شما به احتمال زیاد در جستجوی چنین اطلاعاتی هستند.
- بهینه سازی صفحات مرتبط موجود را قبل از اوج (ها) شروع کنید: فرض کنید قبلاً دارید. یک “راهنمای آماده سازی فصل مرطوب” یا شاید حتی یک صفحه تجارت الکترونیک برای فروش چتر. منطقی است که اولویت بندی بهینه سازی چنین صفحاتی را چند ماه قبل از رسیدن به اوج آغاز کنید (به عنوان مثال، 2-3 ماه قبل از دسامبر، اگر در استرالیا هستید). برای مثال، میتوانید یک کمپین پیوند بیلدینگ را در اکتبر شروع کنید—این احتمالاً منجر به افزایش کمی رتبه بندی در زمان اوج جستجو می شود.
2. با بررسی افزایش محبوبیت با انحراف دادهها، از «تک شاخهای کلیدواژه» اجتناب کنید
اگر میخواهید موضوع خوبی را برای محتوای بعدی خود مشخص کنید، تا زمانی که موضوع مذکور را بررسی نکردهاید، حتی یک کلمه هم ننویسید. با Google Trends.
شما نمی خواهید زمان خود را برای ایجاد محتوا برای موضوعات در حال سقوط تلف کنید.
به عنوان مثال، طبق Ahrefs’ Keywords Explorer، اصطلاح “fidget spinner” دارای یک میانگین حجم جستجوی ماهانه بیش از 900 هزار است.
اما اصطلاح «یویو» تنها به طور متوسط 47 هزار جستجو در ماه است.
با توجه به اینکه دشواری کلمه کلیدی (KD) برای هر دوی این کلمات کلیدی مشابه است، درست است که محتوایی پیرامون اصطلاح «فیجت اسپینر» ایجاد کنیم؟
نه.
در اینجا یک مطلب وجود دارد. مقایسه هر دو عبارت در Google Trends .
میتوانید ببینید که محبوبیت «فیجت اسپینر» در ماه مه ۲۰۱۷ افزایش زیادی داشته است.
اما از آن زمان، علاقه کاهش یافته است. به طور گسترده—اکنون تقریباً هیچی نیست.
از سوی دیگر، علاقه به یویوها (من عاشق یویوها هستم) ثابت می ماند.
در واقع، اگر دقت کنید، خواهید دید که “yoyo” اکنون یک اصطلاح محبوب تر از “fidget spinner” است.
3. موضوعات مرتبطی را پیدا کنید که در حال حاضر پرطرفدار هستند…سپس از آنها استفاده کنید
با استفاده از جستجوهای پرطرفدار، میتوانید عبارتهای جستجویی را بیابید که طی 24 ساعت گذشته (در هر مکان معین) جهش قابل توجهی در محبوبیت داشتهاند.
اما چرا میخواهید این کار را انجام دهید؟
خب، فرض میکنیم که وبلاگی درباره افراد مشهور راهاندازی میکنید.
در ۴ مارس ۲۰۱۸، جستجوهای پرطرفدار را بررسی میکنید و این را میبینید:
به نظر می رسد اسکار در حال ترند است!
اما این واقعیت که این موضوع در حال ترند است به این معنی نیست که شما خیلی دیر کرده اید؟
لزوماً نه.
در اینجا نمودار روند جستجو برای عبارت “اسکار” در طول هفت روز از 2 مارس تا 9 مارس آمده است:
میتوانید ببینید که 4 مارس – روزی که موضوع در Google Trends پرطرفدار بود – در واقع اوج نبود. 5 مارس اوج بود.
سپس در 6 مارس کاهش یافت.
بنابراین اگرچه فرصت در اینجا ممکن است کوچک باشد، میتوانید ببینید که هنوز هستند یک فرصت.
اما همیشه اینطور نیست.
گاهی اوقات Google Trends در روزی که به اوج خود میرسد موضوع پرطرفدار را برجسته میکند. .
برای مثال، عبارت «روز مادر» تا ۱۱ مارس به یک جستجوی پرطرفدار تبدیل نشد.
اما چون 11 مارس روز مادر بود (حداقل در بریتانیا)، علاقه بلافاصله در روز بعد کاهش یافت.
>
در این مثال، مگر اینکه قبلاً مربوط به روز مادر باشد محتوایی که از قبل آماده شده بود، خیلی دیر میآمدید.
اما چگونه متوجه میشوید که یک اصطلاح پرطرفدار قبلاً به اوج خود رسیده است یا نه؟ اصطلاحی است که احتمالاً هر سال در یک زمان افزایش مییابد، نگاهی به زمان اوج گرفتن سال گذشته بیندازید.
برای مثال، روز مادر در 23 مارس 2017 بود. بار دیگر، این زمانی است که اوج رخ داد.
با نگاه کردن به با این دادههای تاریخی، میتوانید پیشبینی کنید که علاقه به یک موضوع پرطرفدار احتمالاً افزایش مییابد یا کاهش مییابد.
4. از دادههای Google Trends برای کمک به برنامهریزی تقویم محتوای خود استفاده کنید
یک دقیقه صبر کنید!
بیایید نگاهی دقیقتر به دادههای Google Trends برای عبارت «اسکار» بیندازیم.
اگر به این اصطلاح در یک دوره 5 ساله نگاه کنیم، می بینیم که اوج هر سال تقریباً در زمان مشابهی اتفاق می افتد. ابتدای مارس.
بنابراین، اگر وبسایتی در مورد شایعات افراد مشهور راهاندازی میکنید، باید احتمالاً این مورد را در خود یادداشت کنید. href=”https://ahrefs.com/blog/content-cale ndar/”>تقویم محتوا.
پس از آن میتوانید مطمئن شوید که در ماه مارس هر سال محتوایی در مورد این موضوع تولید میکنید.
(من میدانم چه چیزی دارید. دوباره فکر می کنید… این یک مثال کاملا واضح است، درست است؟ منظورم این است که اگر یک وبسایت شایعهپراکنی افراد مشهور را اداره میکنید، به احتمال زیاد قبلاً به این موضوع پرداختهاید.)
در اینجا یک مثال کمتر واضح وجود دارد:
در اینجا، می توانید یک اوج تقریباً یک بار در ماه اتفاق میافتد.
آیا میتوانید حدس بزنید این چه عبارت جستجویی است؟
“ماه کامل.”
اما چگونه میتوانید تقویم محتوای خود را برای این موضوع تنظیم کنید؟ مطمئناً چندان منطقی نخواهد بود که هر ماه یک پست جدید درباره ماه کامل منتشر کنید، درست است؟
خیلی درست است، اما میتوانید یک پست ایجاد کنید و هر ماه آن را با اطلاعات جدید بهروزرسانی کنید. 🙂
این کاری است که Space.com با تقویم ماه کامل آنها.
تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که هر ماه چند واقعیت و ارقام را بهروزرسانی کنند.
احتمالاً تلاش زیادی نمیطلبد، اما محتوا را تازه و بهروز نگه میدارد.
ویرایش یادداشت itor
آیا میخواهید مثالی حتی کمتر واضح ببینید؟
دادههای Google Trends را برای «لباس ترسناک» بررسی کنید.
یک جهش وجود دارد در جستجوی محبوبیت هر سال در حوالی اکتبر – یعنی هالووین.
توصیه من برای این یکی چیست؟
انتشار “XX ترسناک ترین لباس های هالووین برای 20XX” ” هر سال در اواسط اکتبر. (یا پست موجود خود را از سال قبل به روز کنید.)
ساده، اما موثر. 🙂
5. برای یافتن ایدههای کلیدواژه جدید (و حتی سرقت کسبوکار از رقبای خود) از «پرسشهای مرتبط» استفاده کنید.
Google Trends میتواند جستارهایی را که افراد هنگام جستجوی عبارت شما نیز جستجو میکنند، نشان دهد.
به عنوان مثال، افرادی که به دنبال «کفشهای کتانی» هستند، تمایل دارند «نایک» و «آدیداس» را نیز جستجو کنند.
Sidenote.
دو گزینه در Google Trends برای جستارهای مرتبط وجود دارد: “Top” و “Rising”. اگر در مورد تفاوت بین این دو گزینه کنجکاو هستید، نماد علامت سؤال را در کنار «پرسمانهای مرتبط» در رابط Google Trends بزنید (نکته: به اسکرین شات بالا نگاه کنید تا ببینید کجاست).
این نه تنها فرصتی عالی برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر (یعنی آنهایی که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید) فراهم می کند، بلکه به شما کمک می کند تا نیازهای مشتری بالقوه خود و “سفر جستجوی” آنها را بهتر درک کنید. ”
اما میتوانید با یافتن جستجوهای مرتبط جستجوهای مرتبط، یک قدم جلوتر بروید.
برای مثال، اینجا جستجوهای مرتبط برای «کفش ورزشی نایک» هستند ” (یعنی یکی از جستجوهای مرتبط از جستجوی قبلی ما).
اما همینجا متوقف نشوید.
همچنین میتوانید جستارهای پیشنهادی Google Trends را دریافت کرده و از آنها به عنوان استفاده کنید. کلمات کلیدی را در Keywords Explorer مشاهده کنید. این به شما ایدههای بیشتری برای کلمه کلیدی میدهد.
در آنجا میتوانید فیلترهای جستجو را برای حجم جستجو و مشکل کلمه کلیدی (KD) اعمال کنید تا برخی از جواهرات واقعی را پیدا کنید.
نکته: از پرس و جوهای مرتبط برای یافتن رقبا استفاده کنید، سپس ایجاد کنید «شما در مقابل رقیب» پستها را تایپ کنید تا کسب و کارشان را بدزدند
افراد احتمالاً برند شما را در گوگل جستجو میکنند.
اما کدام یک آیا رقبای شما نیز به دنبال آن هستند؟
در اینجا نحوه یافتن این است:
نام تجاری خود را در Google Trends وارد کنید، سپس به جستارهای مرتبط نگاهی بیندازید.
اینجا عبارات مربوط به این عبارت هستند “Ahrefs”.
به نظر میرسد مردم نیز به دنبال سه رقیب ما هستند.
These people are most likely potential Ahrefs’ customers who are still researching their options.
It would, therefore, likely make a lot of sense to educate these people by showing how Ahrefs favorably compares to the competition.
We could do this by creating some “Ahrefs vs. competitor” type posts (e.g., “Ahrefs vs. Moz”).
In fact, we plan to create such pages in future. We’re just busy with other, more important things at the moment.
Here’s an example of such a page from Asana.
6. See EXACTLY which cities and subregions NEED your products or services (then get laser-targeted with your SEO strategy)
Google Trends lets you see where (i.e., country, city, subregion, or metro) a search query is most popular.
This can answer a fundamental question: where are your products or services needed most?
Let’s see where in the US space heaters are widely sought after.
Northern states. Which is quite obvious.
How about a city-level breakdown? Google Trends can do that.
(Anyone from Portland? What’s the weather like?)
But how can you use this data?
Here are just a couple of ideas:
- Target these regions with PPC (i.e., AdWords) — Don’t waste money targeting the whole of the US on Google AdWords. Just run ads for the cities or subregions where your potential customers reside.
- Create useful content that’s specifically aimed at people in these areas — E.g., “Living in Seattle? Here’s how to save money on your heating bill this winter”.
Google Trends also lets you compare how interest for a particular search query differs in multiple locations. (To my shame, I discovered this feature just a few days ago.)
To do that, click “more” on the right-hand side of one of the search boxes and apply relevant filters:
In the screenshot below, you can see a perfect example of the “popularity” concept in Google Trends:
The search volume of “Star Wars” query is obviously way higher in the US than in the UK. But the graphs are almost identical. Which means that Star Wars is equally popular in both regions.
Tip: Use this tactic to uncover local SEO opportunities
Imagine that you’re a Florida-based accountant.
How do you know where your services ar e needed most?
Simple. Search for “accountant” in Google Trends, filter by state, then check out the “interest by metro” breakdown.
(You can also look at “interest by city” for a more granular view.)
Now that you know where your services are most needed, you can use this data to prioritize your local SEO efforts. E.g., you might decide to create landing pages targeted explicitly at Miami or Gainesville residents.
You could even use this data to make expansion plans for your business—it is that powerful.
7. Refine your video SEO strategy by analyzing WHAT people are searching for on YouTube
Google owns YouTube, but that doesn’t mean the popularity of a particular search query is equal across both search engines. It isn’t.
To illustrate this, here’s the Google Trends web search data for “HTML tutorial” since 2008.
You can see quite clearly that the popularity of this term has been falling quite consistently.
But here’s the trends graph for YouTube.
(Yes, Google Trend s lets you filter for YouTube trends—just hit “YouTube search” on the drop-down)
Interestingly, we find the opposite—popularity on YouTube is rising.
It looks like people are incr easingly turning to YouTube for their HTML tutorial needs.
So it would be well worth creating a YouTube video to try to rank for this term.
Use Ahrefs Keywords Explorer to verify this further
It makes total sense that people would be searching for terms like “HTML tutorial” on YouTube over Google.
But in some cases, you might question the validity of this data.
To double-check that people do indeed seem to prefer videos over written content, enter your query into Ahrefs’ Keywords Explorer. Then check the SERP overview.
If you see any video results ranking on Google, chances are Google has identified that searchers want to view video content on this topic.
So you can be sure that there’s decent search volume on YouTube for this query.
F inal Words
Google Trends was not specifically made for content marketers and SEOs. But as you can see, it can be very useful for keyword research. (And other marketing-related tasks.)
There’s no other tool that will give you the freshest data on what’s trending in search right now.
Do you use Google Trends in your marketing work? I’m looking forward to learning your tips and tricks.
بدون دیدگاه