نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو


مقاله درباره نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، احتمالاً از خود می‌پرسید که تحقیق کلمات کلیدی چیست و چرا اینقدر مهم است. خوب، این فصل کوتاه برای شماست. در غیر این صورت، فقط به مورد بعدی بروید.نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف عبارت‌های جستجوی ارزشمندی است که مشتریان هدف شما برای جستجو در موتورهای جستجو مانند Google تایپ می‌کنند. برای محصولات، خدمات و اطلاعات

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

اگر صفحه ای را در مورد موضوعی منتشر کنید که هیچ کس آن را جستجو نمی کند، آن مقاله هیچ ترافیکی از Google (یا سایر موتورهای جستجوگر) دریافت نخواهد کرد. ).

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند، و به گفته مطالعه ما.

Pie chart showing 90.63% of pages get no search traffic from Google

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند از وجود تقاضای جستجو اطمینان حاصل کنید برای هر چیزی که می خواهید بنویسید بنابراین، اگر صفحه شما در نهایت رتبه خوبی در گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کند، از یک جریان ثابت از بازدیدکنندگان بسیار هدفمند برای آن لذت خواهید برد.

تحقیق کلمات کلیدی از قرار دادن خود به جای مشتریان شروع می‌شود. . از چه کلمات و عباراتی می توانند برای یافتن راه حل برای مشکلات خود استفاده کنند؟ اینها را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer Ahrefs وصل کنید، و هزاران ایده کلیدی مرتبط دیگر را در کنار آنچه که دارید پیدا خواهید کرد. فقط طوفان فکری کردم.

این یک فرآیند ساده است، اما برای انجام آن به دو چیز نیاز دارید:

  1. دانش خوب از صنعت خود
  2. درکی از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی چگونه کار می‌کنند

این فصل در مورد آن است.

1. کلمات کلیدی “seed” را طوفان فکری کنید

کلمات کلیدی Seed نقطه شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی شما هستند. آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و به شما کمک می کنند تا رقبای خود را شناسایی کنید. هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی اولیه را می‌خواهد، که سپس از آن برای تولید فهرست عظیمی از ایده‌های کلیدواژه استفاده می‌کند (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

اگر قبلاً یک محصول یا کسب‌وکار دارید که می‌خواهید به صورت آنلاین تبلیغ کنید. ، ایجاد کلمات کلیدی بذر آسان است. فقط به این فکر کنید که افراد برای یافتن آنچه شما پیشنهاد می‌کنید، چه چیزی را در Google تایپ می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر تجهیزات قهوه‌سازی و قهوه‌سازی را می‌فروشید، کلیدواژه‌های اولیه شما ممکن است این باشند:

  • قهوه
  • کاپوچینو
  • پرس فرانسوی
  • nespresso
  • و غیره

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی seed خود لزوما ارزش هدف گذاری با صفحات وب سایت شما را ندارند. همانطور که از نام آن پیداست، شما از آنها به عنوان “دانه” برای مراحل بعدی این فرآیند استفاده خواهید کرد. بنابراین زیاد روی کلمات کلیدی اولیه خود وسواس نداشته باشید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا آنها را مشخص کنید. به محض اینکه تعداد انگشت شماری از ایده های گسترده مرتبط با موضوع وب سایت خود دارید، به مرحله بعدی بروید.

2. ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند

معمولاً بهترین راه برای تسریع در جستجوی کلمات کلیدی، بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلاً برای رقبای شما ترافیک ارسال می‌کنند، است. اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید. اینجاست که لیست کلمات کلیدی طوفان فکری شما به کارتان می آید. فقط یکی از کلیدواژه‌های اولیه خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول رتبه‌بندی می‌شود.

اگر هیچ یک از وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر برای کلمات کلیدی seed شما شبیه سایت شما (یا جایی که می‌خواهید آن را کسب کنید، نیست.» )، سپس باید چیزهای کمی خاص تری را جستجو کنید.

به عنوان مثال، اگر تجهیزات قهوه ساز را در وب سایت خود می فروشید، ممکن است رقبای واقعی بیشتری را در نتایج جستجو برای «کاپوچینو پیدا کنید. سازنده” به جای “کاپوچینو.” به این دلیل است که اغلب فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی مانند فروشگاه شما در رتبه‌بندی اولی و وبلاگ‌ها برای دومی رتبه‌بندی می‌شوند.

یک بار شما رتبه‌بندی می‌شوند. یک وب‌سایت رقیب را پیدا کنید که مناسب با آن باشد، باید آن را به یک ابزار هوش رقابتی مانند Site Explorer Ahrefs وصل کنید تا بررسی کنید کدام صفحات آورده‌اند. بیشترین ترافیک را دارد و این صفحات چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

Top pages report results, via Ahrefs' Site Explorer

بعد از تکرار این فرآیند با تعدادی از رقبای خود، خود را با یک s زیبا خواهید دید. لیست قابل تنظیم کلمات کلیدی مرتبط و شما حتی به سختی تحقیق کلمات کلیدی خود را شروع کرده اید!

اینکه آیا این ایده های کلیدواژه صرفاً اطلاعاتی هستند (مثلاً مقالات وبلاگ) یا دارای هدف تجاری (به عنوان مثال، صفحات محصول) هستند، چیزی است که ما در آن تعیین خواهیم کرد. مراحل بعدی فرآیند تحقیق کلمه کلیدی ما در حال حاضر، هدف شما این است که تا جایی که می‌توانید ایده‌های کلیدی مرتبط را جمع‌آوری کنید.

حتماً تا جایی که می‌توانید این فرآیند را برای رقبا تکرار کنید. ما یک گزارش مفید در Site Explorer داریم که به شما کمک می‌کند تعداد بیشتری از آنها را کشف کنید. این «دامنه‌های رقابتی» نام دارد و وب‌سایت‌های مشابهی را که وارد کرده‌اید بر اساس کلمات کلیدی رایجی که در Google رتبه‌بندی می‌کنند به شما نشان می‌دهد.

<. img width=”1800″ height=”900″ src=”//ahrefs.com/blog/wp-content/plugins/a3-lazy-load/assets/images/lazy_placeholder.gif” data-lazy-type=”image ” data-src=”https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/3-site-explorer-competing-domains-report.jpg” alt=”نتایج دامنه های رقابتی را از طریق Ahrefs گزارش می دهند. کاوشگر سایت” class=”lazy lazy-hidden wp-image-147396″ data-srcset=”” data-data-srcset=”https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/3-site-explorer -competing-domains-report.jpg 1800w, https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/3-site-explorer-competing-domains-report-680×340.jpg 680w, https:/ /ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/3-site-explorer-competing-domains-report-768×384.jpg 768w, https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/ 2022/09/3-site-explorer-competing-domains-report-1536×768.jpg 1536w, https://ahrefs.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/3-site-explorer-competing-domains-report-400×200.jpg 400w” data-sizes=”(max-width: 1800px) 100w , 1800px”></.>

آیا موضوعات زیادی را می بینید که قبلاً پوشش داده اید؟

اگر در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک وب سایت معتبر هستید، ممکن است متوجه شوید که قبلاً بیشتر کلمات کلیدی رقبای خود را پوشش داده اید. در این مورد، باید از گزارش Content Gap در کاوشگر سایت. کلمات کلیدی را پیدا می کند که یک یا چند نفر از رقبای شما رتبه بندی می کنند، اما شما نه.

برای استفاده از آن، چند وب‌سایت رقبای خود را به بخش بالا وصل کنید، سپس سایت خود را در قسمت پایین قرار دهید و روی «نمایش کلمات کلیدی» کلیک کنید.

Competing Domains report results via Ahrefs' Site Explorer

می‌توانید درباره تجزیه و تحلیل شکاف محتوا در th بیشتر بیاموزید ویدیو است.

3. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

رقبا می توانند منبع خوبی برای ایده های کلیدواژه باشند. اما به احتمال زیاد کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که رقبای شما هنوز آنها را پوشش نداده اند. می‌توانید این موارد را با استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی بیابید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همه به یک شکل کار می‌کنند. شما یک کلمه کلیدی seed را وصل می کنید، و آنها ایده های کلمه کلیدی را از پایگاه داده خود بر اساس آن کلمه کلیدی بیرون می آورند.

Google Keyword Planner (به اختصار GKP) شاید شناخته شده ترین ابزار کلیدواژه باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه برای افرادی ساخته شده است که می خواهند تبلیغات پولی را در گوگل نمایش دهند، اما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای اهداف سئو نیز استفاده کنید.

در اینجا چند ایده برای کلمات کلیدی وجود دارد که GKP برای من ارائه کرده است. کلمه کلیدی دانه “قهوه”:

Content Gap tool, via Ahrefs' Site Explorer

این توجه به این نکته مهم است که GKP می‌تواند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ایجاد کند که لزوماً حاوی y نیستند. کلمه کلیدی دانه ما در آنها. برای مثال، کلمه کلیدی “percolator” را در نظر بگیرید. مگر اینکه شما یک خبره قهوه هاردکور باشید، احتمالاً نمی دانید این به قهوه مربوط می شود. که GKP را به ابزاری کاملاً مفید برای کشف ایده‌های کلیدواژه غیر واضح تبدیل می‌کند.

و هر زمان که یک کلمه کلیدی جالب مانند آن را کشف کردید، سعی کنید از آن به‌عنوان کلیدواژه اولیه خود استفاده کنید و ببینید چه نوع ایده‌های کلیدی جدیدی دارید. از آن استفاده خواهید کرد.

فراتر از Keyword Planner، تعداد کمی تحقیقات کلیدی رایگان دیگر نیز وجود دارد. ابزار. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، اینها عالی هستند، اما به زودی متوجه خواهید شد که از نظر داده و عملکرد کاملاً محدود هستند.

بنابراین، اگر تصمیم دارید که متعهد شوید که ترافیک جستجو را افزایش دهید. وب سایت خود را نیز می توانید از رده رایگان صرف نظر کنید و از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی “حرفه ای” استفاده کنید. مانند Keywords Explorer Ahrefs.

بیایید تعدادی از کلیدواژه‌های اولیه خود را وارد کنیم و ببینیم چند کلمه کلیدی ایده دارد. به ما می دهد.

List of keyword ideas, via GKP3.9 میلیون کلمه کلیدی! هیچ ابزار رایگانی به شما اجازه نمی دهد با چنین تعداد زیادی از ایده های کلیدواژه کار کنید.

ممکن است تعداد زیادی از کلمات کلیدی برای کار با آنها به نظر برسد. و هست. اما نگران نباشید نحوه محدود کردن آنها را دقیقاً در ابزار بعداً در این راهنما یاد خواهید گرفت.

در حال حاضر، اجازه دهید تفاوت‌های بین دو نوع اصلی گزارش ایده کلمه کلیدی را که در کاوشگر کلمات کلیدی.

مطابق شرایط

این گزارش فقط ایده‌های کلیدواژه‌ای را به شما نشان می‌دهد که حاوی کلمات کلیدی شما هستند. بذر کلمات کلیدی در آنها. این دارای دو حالت است: «تطابق شرایط» و «تطبیق عبارت».

«تطابق شرایط» ایده‌های کلیدواژه‌ای را نشان می‌دهد که شامل همه کلمات کلیدواژه اولیه شما در آنها، صرف نظر از اینکه دقیقاً کجا هستند و به چه ترتیبی هستند. بنابراین اگر کلمه کلیدی seed ما «ماشین قهوه» باشد، ، ایده‌های کلیدواژه زیر را دریافت خواهیم کرد:

  • قهوهفروشگاهماشین
  • ماشینکلیقهوه shop

تطبیق عبارت” فقط ایده‌های کلیدواژه‌هایی را برمی‌گرداند که کلمات کلیدواژه اولیه شما را دقیقاً به ترتیبی که وارد کرده‌اید داشته باشند. . مانند:

  • بهترین قهوه‌ساز
  • قهوه‌ساز با آسیاب

این گزارش ایده‌های کلیدواژه‌هایی را نشان می‌دهد که لزوماً حاوی کلمات کلیدی اولیه شما نیستند. همچنین دارای دو حالت است: «هم‌چنین رتبه‌بندی برای» و «همچنین درباره آن صحبت کنید».

  • «همچنین رتبه‌بندی برای» عبارت‌های جستجویی را به شما نشان می‌دهد که صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی seed شما نیز رتبه‌بندی می‌شوند.
  • Also talk about” کلمات و عباراتی را به شما نشان می‌دهد که اغلب در بالا ذکر شده‌اند. رتبه بندی صفحات برای کلمات کلیدی اولیه شما.

4. موقعیت شغلی خود را مطالعه کنید

همه چیزهایی که تاکنون در مورد آن بحث کرده‌ایم برای ایجاد تعداد تقریباً نامحدودی از ایده‌های کلیدواژه کافی است. اما در عین حال، این فرآیند به نوعی شما را «در کادر» نگه می‌دارد.

می‌توانید این مشکل را با رفتن به مکان‌هایی که مخاطبان هدفتان در آنجا حضور دارند حل کنید – انجمن‌های صنعتی، گروه‌ها، و سایت‌های پرسش و پاسخ- و مکالمات آنها را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، این یک موضوع است که در /r/coffee subreddit پیدا کردم:

Matching terms report results, via Ahrefs' Keywords Explorer

یک بررسی سریع در Keywords Explorer، و من این عبارت جستجو را پیدا کردم: “نسبت قهوه به آب aeropress.” فقط 150 جستجو در ماه دریافت می کند، اما این واقعیت که این موضوع 42 رای مثبت در Reddit کسب کرده است به این معنی است که مردم واقعاً از این دانش قدردانی می کنند. به علاوه، محتوای آن رشته Reddit می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای محتوای آینده من باشد.

به‌جز مرور انجمن‌های صنعتی، مشتریان فعلی شما نیز می‌توانند منبع خوبی برای ایده‌های کلیدواژه باشند. بنابراین دفعه بعد که با آنها صحبت می کنید، به یاد داشته باشید که به زبانی که استفاده می کنند و سؤالات رایجی که می پرسند توجه کنید. این ممکن است شما را به ایده‌های کلیدی اصلی برای پوشش در وب‌سایتتان هدایت کند.

دسترسی به میلیون‌ها ایده کلیدواژه خوب و خوب است. اما چگونه می توان فهمید که کدام یک بهترین هستند؟ به هر حال، بررسی همه آنها با دست کار تقریباً غیرممکن خواهد بود.

راه حل ساده است: از معیارهای SEO برای محدود کردن موارد استفاده کنید و قبل از افزودن آنها به لیست کلمات کلیدی خود، گندم را از کاه جدا کنید. .

بیایید پنج معیار سنجش کلمه کلیدی را که می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید، بررسی کنیم.

حجم جستجو

حجم جستجو میانگین تعداد دفعاتی را که یک کلمه کلیدی در هر جستجو جستجو می‌شود به شما نشان می‌دهد. ماه برای مثال، «دونالد ترامپ» به تنهایی در ایالات متحده حجم جستجوی ماهانه 3.1 میلیون دارد.

Post about AeroPress on /r/coffee subreddit

چهار نکته مهم در مورد متریک حجم جستجو وجود دارد:

  1. تعداد جستجوها است نه تعداد افرادی که جستجو کرده اند – مواردی وجود دارد که شخصی ممکن است چندین بار در ماه یک کلمه کلیدی را جستجو کنید (به عنوان مثال، “آب و هوا در سنگاپور”). همه این اتفاقات به حجم جستجوی آن کلمه کلیدی کمک می کند، حتی اگر این کلمه همان شخصی باشد که جست و جو می کند.
  2. در صورت رتبه بندی برای شما، تعداد بازدیدهایی که برای شما ارسال می شود برابر نیست
  3. قوی>– حتی اگر بتوانید رتبه 1 را کسب کنید، ترافیک شما از آن یک کلمه کلیدی به ندرت از 30 درصد حجم جستجوی آن فراتر می رود. و این در صورتی است که شما خوش شانس باشید.
  4. این میانگین سالانه است – اگر ۱۲۰ هزار جستجو برای یک کلمه کلیدی در ماه دسامبر و هیچ جستجوی برای ۱۱ ماه باقی مانده از سال وجود نداشته باشد، گزارش شده است. حجم جستجوی ماهانه 10 هزار (120 هزار/12 ماه) خواهد بود.
  5. مخصوص کشور است – ابزارهای کلیدواژه اغلب حجم جستجو را برای کشور انتخاب شده نمایش می دهند. اما برخی از آنها همچنین گزینه ای برای نشان دادن حجم جستجوی جهانی دارند که مجموع حجم جستجو در همه کشورها است.

تقریباً هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی دارای یک فیلتر حجم جستجو است. به شما اجازه می دهد بر روی ایده های کلمه کلیدی با طیف خاصی از محبوبیت تمرکز کنید. این دارای دو مورد استفاده اصلی است:

  1. فیلتر کردن کلمات کلیدی با حجم بسیار بالا – اگر سایت شما جدید است، احتمالاً نمی خواهید وقت خود را برای جستجو تلف کنید. در کلمات کلیدی با بیش از 10 هزار جستجوی ماهانه، زیرا احتمالاً برای شما بسیار رقابتی هستند.
  2. فیلتر کردن به طور خاص برای کلمات کلیدی با حجم کمتر – شاید بخواهید غیررقابتی و کم حجم پیدا کنید. کلمات کلیدی که به راحتی می توانید کمی ترافیک دریافت کنید. اینها اغلب به عنوان «کلیدواژه های دم بلند نامیده می شوند.

کلمات کلیدی دم دراز یک نام آشنا در سئو هستند. و با این حال آنها اغلب نادیده گرفته می شوند. به نظر می رسد هیچ کس نمی خواهد دنبال یک کلمه کلیدی برود مگر اینکه حداقل صدها جستجو در ماه داشته باشد. چه رسد به اینکه حجم جستجوی آن صفر باشد.

Overview of

چنین کلمات کلیدی «حجم صفر» فقط چند بازدیدکننده در ماه به همراه خواهند داشت. اگر برای آنها رتبه بندی کنید اما مسئله این است که آنها جمع می شوند! اگر صد مقاله با هدف قرار دادن چنین کلمات کلیدی منتشر کنید، کل ترافیک سالانه شما ممکن است در واقع به چند هزار بازدیدکننده بسیار هدفمند اضافه شود.

این یک اشتباه رایج تازه کار است که به کلمات کلیدی با حجم کم جستجو توجهی نداشته باشد. آنها به اندازه همتایان محبوب تر خود مفید هستند. اغلب حتی مفیدتر هستند، زیرا آنها خاص تر هستند و اغلب ارزش تجاری بالایی دارند.

نکته مهم دیگری که باید در مورد حجم جستجو به خاطر بسپارید این است که ممکن است از ابزاری به ابزار دیگر کمی متفاوت باشد. به این دلیل که هر ابزار این معیار را به روش های مختلف محاسبه و به روز می کند.

در مجموع، حجم جستجو یک معیار بسیار مهم در سئو است. بنابراین شدیداً توصیه می‌کنم این مقاله اختصاصی را که در مورد آن نوشتم بخوانید.

روندهای حجم جستجو را زیر نظر داشته باشید

با توجه به اینکه حجم جستجو به طور متوسط ​​سالانه است ، اغلب می تواند شما را از نظر تقاضای جستجوی آینده یک عبارت جستجوی معین گمراه کند. اگر محبوبیت برخی از کلیدواژه‌ها افزایش پیدا کند، میانگین حجم جستجوی آن افزایش می‌یابد در حالی که ممکن است محبوبیت از آنجا کاهش یابد.

List of keywords showing corresponding search volume of 0–10

بدنام بازی Axie Infinity، در ژوئیه 2021 افزایش قابل توجهی در حجم جستجو داشت. اما از آنجا، فقط در حال کاهش است. بنابراین، اگرچه میانگین سالانه حجم جستجو به عنوان 169 هزار گزارش شده است، حجم جستجوی ماه گذشته در واقع فقط 39 هزار بود و احتمالاً در ماه‌های آینده حتی بیشتر از این کاهش خواهد یافت.

اگر در مورد آن چیزی نشنیده‌اید. قبل از این، Google Trends یک ابزار رایگان خوب برای تجزیه و تحلیل جستجوهای پرطرفدار است. و ما راهنمای بسیار گسترده در مورد نحوه استفاده از آن نوشته‌ایم .

پتانسیل ترافیک

حجم جستجوی ایالات متحده برای دو کلمه کلیدی زیر تقریباً برابر است:

Overview of

که به این معنی است که میزان ترافیک جستجویی که ممکن است از هدف قرار دادن هر کدام به دست آورید. آنها نیز باید تقریباً برابر باشند، درست است؟

خب، نه کاملاً.

بیایید صفحات با رتبه برتر را برای هر یک از این کلمات کلیدی انتخاب کنیم و میزان ترافیک جستجوی آنها را با هم مقایسه کنیم. ایالات متحده این کار را به راحتی می توان با کپی کردن URL های آنها در Site Explorer Ahrefs انجام داد:

Two keywords with nearly identical search volumes
Overview of a post about sales pages, via Ahrefs' Site Explorer

و معلوم شد که یکی از این صفحات در واقع تقریباً 5 برابر بیشتر از ترافیک جستجو دریافت می کند. دیگر.

چطور می‌شود؟

خب، صفحات وب فقط برای یک کلمه کلیدی در Google رتبه‌بندی نمی‌شوند. اگر به دو اسکرین شات بالا با دقت نگاه کنید، می بینید که صفحه با رتبه برتر «صفحه فروش» در گوگل با 55 کلمه کلیدی رتبه بندی می کند (کاشی «کلمات کلیدی ارگانیک» را بررسی کنید). در حالی که صفحه با رتبه برتر «ارسال وب‌سایت به موتورهای جستجو» در مجموع 406 کلمه کلیدی مختلف در Google رتبه‌بندی می‌شود.

در اینجا برخی از آنها وجود دارد (همانطور که در کلمات کلیدی ارگانیک در Site Explorer):

Overview of an Ahrefs blog post about submitting your website to search engines, via Ahrefs' Site Explorer

هر پرس و جوی جستجویی که در ذهن داشته باشید، افراد مختلف آن را به گونه‌ای متفاوت بیان می‌کنند در حالی که اساساً به دنبال همان چیزی هستند. گوگل آنقدر باهوش است که این را بفهمد. و بنابراین، صفحه یکسانی را برای همه این عبارت‌های جستجوی مشابه رتبه‌بندی می‌کند.

ما مطالعه کردیم. این “پدیده” در روزگار گذشته، و معلوم شد که میانگین صفحه با رتبه برتر نیز برای حدود هزار کلمه کلیدی مشابه رتبه بندی می شود.

این بدان معنی است که شما نباید کورکورانه به آن تکیه کنید. حجم جستجوی یک کلمه کلیدی منفرد هنگام تخمین ترافیک جستجویی که صفحه شما قرار است در صورت رتبه برای آن کسب کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحات دارای رتبه برتر برای آن کلمه کلیدی را بررسی کنید و ببینید که در مجموع چه میزان ترافیک جستجو از همه تغییرات آن کلمه کلیدی، که برای آن رتبه بندی می شوند، دریافت می کنند.

اینجا در Ahrefs، ما فکر می‌کردیم در هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی توجه به آن بسیار مهم است که معیاری اختصاصی برای پرداختن به آن ایجاد کرده‌ایم.

این «پتانسیل ترافیک» نامیده می‌شود و نشان می‌دهد که چه میزان ترافیک جستجو در صفحه دارای رتبه برتر است. برای کلمه کلیدی شما می شود.

Organic keywords report results, via Ahrefs' Site Explorer

در Keywords Explorer Ahrefs، معیار ترافیک پتانسیل درست در کنار حجم جستجو قرار دارد. This saves you lots of time looking up what page ranks #1 for that keyword and how much search traffic it gets in total.

Both the search volume and Traffic Potential metrics are country-specific, though. So if you need to gauge the worldwide search traffic of a top-ranking page, you’ll need to use Site Explorer with “All countries” mode selected.

Keyword Difficulty

Experienced SEO professionals typically gauge the ranking difficulty of each keyword manually. That is, by looking at the search results for each keyword and analyzing them. They account for many different factors to judge how hard or easy it’ll be to rank:

  • Search intent
  • Content depth, relevance, freshness, authority
  • Number (and quality) of backlinks
  • Domain Rating
  • SERP features
  • Etc

This process varies from person to person, and there’s no consensus on precisely what is and isn’t important here.

One person might believe that Domain Rating is important, and another might think that relevance plays more of a role.

The opinions might also vary depending on the type of search query that they’re analyzing, because for different kinds of queries Google gives preference to different things.

All of that makes life a little difficult for SEO tool creators, who try to distill the complex and intricate concept of ranking difficulty down to a simple two-digit number.

But after talking to many professional SEOs about the signals that an actionable Keyword Difficulty (KD) score should factor in, we realized that everyone agreed on at least one thing: Backlinks are very important for ranking.

So, in the end, we decided to base our Keyword Difficulty (KD) score on the number of unique websites linking to the top 10 ranking pages.

Overview of

As you can see in the image above, KD relates to the estimated nu mber of linking websites your page needs to rank in the top 10.

Did you get that? It’s not the estimated number of linking websites you need to rank #1. It’s the estimated number you need to rank in the top 10. Getting to #1 is an entirely different battle.

Many people misuse the KD metric by setting the filter from 0 to 10 and focusing solely on the easy keyword ideas. But here’s why avoiding high-KD keywords might be a mistake:

  1. You should go after high-KD keywords sooner, not later – You’ll need lots of backlinks to rank for high-KD keywords, which takes a lot of time and resources. So it pays to create your page and begin promoting it as soon as possible. The sooner you start, the sooner you’ll get there.
  2. Look at high-KD keywords as link opportunities – The fact that the top-ranking pages for some keywords have lots of backlinks is a sign of a “link-worthy” topic. If you create something original on that topic, there’s a good chance lots of people will link to you.

The bottom line is this: KD is not there to deter you from targeting specific keywords. It’s there to help you understand what it’ll take to rank for a given query (as well as the “link-worthiness” of a given topic).

Just know that you should always manually assess keywords before going after them and not rely solely on any tools’ difficulty score to make your final decision. No single score can distill the complexity of Google’s ranking algorithm into a single number. Be wary of tool creators who suggest otherwise.

Cost Per Click (CPC)

Cost Per Click (CPC) shows how much advertisers are willing to pay for a click on an ad displayed on top of search results for a given keyword. It’s more a metric for advertisers than SEOs, but it can serve as a useful proxy for a keyword’s value.

Infographic showing the four ranges (easy, medium, hard, super hard) of Ahrefs' keyword difficulty scale

For example, the keyword “project management software” has a pretty high CPC of $30. That’s because people searching for it seem to be looking for a product to buy.

Ad on a Google SERP

But it’s a different story for “project management methodologies.” This is clearly an informational search query, and the odds of selling your project management software to these people are not as high—hence, the much lower CPC of $6.

One important thing to know about CPC is tha t it’s much more volatile than search volume. While the search demand for most keywords stays roughly the same from month to month, their CPC can change any minute as more companies display ads for them.

This means that the CPC values that you see in various SEO tools are merely snapshots in time and aren’t particularly precise. If you want to get real-time CPC data, it is recommended that you use AdWords.

A very important step in analyzing keywords is to identify what kind of page you’ll need to create in order to maximize your chances to rank. And if you can use that page to target a group of relevant keywords all at once. Or perhaps create a few additional pages to target some of the keywords individually.

Let’s explore how you determine those things.

1. Identify the Parent Topic

Let’s say that you’ve got the following keywords on your list:

List of two keywords. One with a high CPC, the other with a low CPC

All of these search queries seem to be talking about the same topic: “whipped coffee.” But does that mean that a single page can rank well for all these keywords? Or perhaps you’ll need to create individual pages to target each of them separately?

The answer largely depends on how Google sees these keywords. Does it see them as part of the same topic? Or does it see them as individual topics?

You can get a sense of this by searching for each of these keywords one by one and comparing the search results. For example, let’s compare the search results for the keyword “whipped coffee” with those of the keyword “whipped coffee recipe”:

List of keywords with corresponding KD and search volume

The top-ranking pages for both keywords are nearly identical. This means that Google sees the search query “whipped coffee recipe” as a subtopic of a more general query, “whipped coffee.” So you can rank for both keywords with a single page.

Now let’s compare the search results for “whipped coffee” with those of “whipped coffee without sugar”:

Side-by-side comparison of the SERP overview of "whipped coffee" and "whipped coffee recipe," respectively

This time, there’s absolutely no crossover between the two SERPs. That means that “whipped coffee without sugar” isn’t part of a broader “whipped coffee” topic. Or at least Google doesn’t think so. Which means that you’ll need to create two separate pages if you want to target both of these keywords.

Comparing the search results for seemingly related keywords is a great way to understand how closely related they are and if you should target them with one page or multiple pages. But doing this for hundreds of keywords can be a rather daunting task.

That’s why we developed a handy feature in Keywords Explorer, which helps you to identify if a keyword you’re looking at is a part of a broader topic or, rather, deserves a dedicated page of its own.

We call it the Parent Topic.

Side-by-side comparison of the SERP overview of "whipped coffee" and "whipped coffee without sugar," respectively

The way we identify the Parent Topic of a keyword is very simple. We take the page that ranks #1 for that keyword and look up if there’s a more popular search query that it gets search traffic from.

So for the keyword “whipped coffee recipe,” we have identified that its top-ranking page is also ranking at the top for a more popular keyword, “whipped coffee.” Which isn’t the case for the keyword “whipped coffee without sugar.” It turned out to be a Parent Topic to itself.

The Parent Topic functionality is extremely helpful for grouping large lists of keywords into the so-called topical clusters. But we don’t recommend that you follow it blindly. And here’s why.

On the screenshot above, Keywords Explorer says that the search query “what is whipped coffee” is a subtopic of “whipped coffee.” Which means that you don’t need to create a dedicated page if you want to rank for it.

But let’s take a look at the top-ranking pages for the “what is whipped coffee” keyword:

List of keywords; notably, each has a corresponding Parent Topic

Right at position #3, we see a page that is optimized precisely for targeting that specific search query “what is whipped coffee.” While the pages above and below it are actually targeting a more general term: “whipped coffee recipe.”

Thus, if you feel that a certain subtopic may actually deserve a dedicated page of its own, just take the risk and go for it! It may very well pay off.

2. Study the search intent

Let’s say that you have the following keywords on your list:

SERP overview for "what is whipped coffee"

Now you need to understand which should be best targeted with informational blog articles and which should be product or category pages.

For some keywords, this is obvious. You wouldn’t create a product page for “how to brew cold brew coffee” because searchers are clearly looking for a tutorial.

But what about a keyword like “arabica coffee”? Do searchers want information, or do they want to buy some? In SEO, we call this studying the search intent.

Google, presumably, has some ways of identifying what exactly searchers want to see for any given search query. And whatever page satisfies the search intent best tends to float to the top of the search results. So the way you determine the search intent behind some keywords is by looking at the top-ranking pages.

Let’s look at the SERP for “arabica coffee”:

List of keywords with corresponding KD and search volume

Here we have both: informational pages and online shops. In SEO, we call this a fractured search intent. It means that you may be able to rank for this keyword with any of the two page types.

But pinpointing the right search intent doesn’t end with identifying the right page type for a particular query. Ideally, you want to factor in the following variables:

  1. Type – For example, blog post, product page, category page, landing page, online tool, etc.
  2. Format – For example, guide, listicle, news, review, comparison, etc.
  3. Angle – That’s your unique spin on a given topic.

Here’s a nice example of a dominant content angle. In the search results for “how to make latte,” someone has focused on making a perfect one, while someone else has decided to share how it can be done without an espresso machine.

SERP overview for "arabica coffee"

But what if you tried the following angle for your own article: “How to Make a Latte Like Gordon Ra msay.” Maybe some people would consider this to be better than “perfect” and click on your page?

As you can tell, the reason why you need to analyze the search intent of a keyword is to not necessarily follow it to a T.

If you have a strong opinion about the search intent of a given search query but none of the top-ranking pages seem to follow it, give your intuition a chance. Even if your page is different from what’s already there, Google may give it a chance and show it to some of the searchers. And if they happen to like it, your page will secure its spot on the SERP.

Prioritizing your list of keywords and deciding where you should invest your efforts first is probably the least straightforward and extremely “individual” part of the keyword research process.

There are just too many things to consider:

  • What is the estimated traffic potential of this keyword?
  • What’s the ranking difficulty? Who are you competing against?
  • What will it take to create a perfect page? Or maybe you already have one, and it needs to be improved?
  • What’s the business value of this keyword? What would you get from ranking for it?

That last point is a particularly important one. While search volume, traffic potential, ranking difficulty, and search intent are all important considerations, you also need to factor in what ranking for this keyword will be worth to your business.

How to gauge the “business potential” of a keyword

Many marketers judge the value of a keyword by mapping it to the so-called buyer’s journey, i.e., a process people go through before making a purchase. Conventional wisdom says the earlier people are in their journey, the less likely they are to buy.

Here’s one popular buyer’s journey framework:

  • Top of the Funnel (TOFU) – People look for general information about the subject.
  • Middle of the Funnel (MOFU) – People are researching available solutions to their problem.
  • Bottom of the Funnel (BOFU) – People are looking to make a purchase of a specific product or service.

TOFU keywords tend to have high search volumes but low conversion rates (i.e., “keyword research,” which has 5,700 monthly searches). While BOFU keywords are extremely lucrative but their search volumes are much lower (i.e., “best keyword research tool,” which has 800 monthly searches).

At Ahrefs, we think that this kind of framework is rather limiting and perhaps even misleading.

Here are three reasons why:

First, the fact that someone is looking for a TOFU term like “keyword research” doesn’t mean that you can’t promote your product to them. (Which is exactly what I did in this very article with all the mentions of our Keywords Explorer.)

Second, it’s quite challenging to assign each keyword a definitive TOFU, MOFU, or BOFU label because things aren’t always that clear-cut. For example, “best keyword research tool” could be a MOFU or BOFU keyword for us. It depends on how you look at it.

Third, some marketers broaden their definition of TOFU to such a degree that they end up covering completely unrelated topics. For example, the folks at HubSpot have written articles targeting the following keywords: “famous quotes,” “ice breaker games” and, most hilarious of all, “shrug emoji.”

Here at Ahrefs, we’ve developed our own way of determining the business value of a keyword.

We call it “business potential,” and it’s a simple score from 0 to 3, which indicates how easy it will be to pitch our product while covering a given keyword.

Google SERP for "how to make latte"

To be completely honest with you, we do sometimes have internal debates within our team when we’re scoring our blog topics according to this scale. And yet we still prefer it to any of these conventional “buyer’s journey” frameworks.

Which keywords should you start working on first?

Unfortunately, there’s no straightforward answer to this question. As SEOs like to say, “It depends.”

  • Are you working on a brand-new website or an established business?
  • Are you the only marketer, or do you manage a large team?
  • Are you responsible for the actual conversions or providing new leads to the sales team?
  • How fast do you need to show results?

Keyword research is an act of balancing your unique circumstances with a set of metrics and concepts, which we’ve just covered: traffic potential, keyword difficulty, business potential, and search intent.

In some cases, your job will be to get as much traffic as possible as fast as possible, which comes down to finding the high-volume, low-difficulty keywords. Other times, you’ll need to focus on leads or conversions, in which case business potential will be the most important metric to focus on.

Keyword research is not the process of finding “easy to rank for” keywords. It’s the process of finding the keywords that make the most sense to your business.

You should also have short-, medium-, and long-term ranking goals. If you only focus on short-term goals, you’ll never rank for the most lucrative keywords. If you only focus on medium- and long-term goals, it’ll take years to get any traffic.

Keyword research is practically impossible to do without specialized tools. And if you’re only starting out or have a tight budget, here are some free keyword research tools for you:

  • Google Search Console – It shows all of the search queries that your website is currently ranking for and getting clicks from.
  • Ahrefs Webmaster Tools – This is our free plan, which is very similar to Google Search Console. But other than showing you what keywords your website is ranking for, we also show you their Keyword Difficulty (KD) scores.
  • Google Keyword Planner – It’s a tool for those who want to run ads in Google. But SEOs, too, can get some value from using it.
  • Keyword Generator – Our free tool for generating keyword ideas.
  • Keyword Difficulty Checker – Our free tool for checking the ranking difficulty of a keyword.

And once you get truly serious about growing the search traffic of your website, make sure to sign up for Ahrefs and give Keywords Explorer a spin. This tool has pretty much everything you need to perform expert-level keyword research and discover some hidden gems.

Let’s wrap this up

You’ve just learned all the crucial building blocks of the professional keyword research process. And even though the actual process is highly subjective and varies from person to person, I have no doubt that this knowledge will give you a great deal of confidence in your SEO decisions.

You may also want to watch this 10-minute video that rehearses everything that you’ve learned above in a more succinct and visual way.

And finally, if you have any feedback about this guide, feel free to ping me on Twitter.

برای خواندن مقاله درباره نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای سایت  کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *