مقاله درباره نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو
اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، احتمالاً از خود میپرسید که تحقیق کلمات کلیدی چیست و چرا اینقدر مهم است. خوب، این فصل کوتاه برای شماست. در غیر این صورت، فقط به مورد بعدی بروید.نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف عبارتهای جستجوی ارزشمندی است که مشتریان هدف شما برای جستجو در موتورهای جستجو مانند Google تایپ میکنند. برای محصولات، خدمات و اطلاعات
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
اگر صفحه ای را در مورد موضوعی منتشر کنید که هیچ کس آن را جستجو نمی کند، آن مقاله هیچ ترافیکی از Google (یا سایر موتورهای جستجوگر) دریافت نخواهد کرد. ).
بسیاری از صاحبان وبسایتها این اشتباه را مرتکب میشوند، و به گفته مطالعه ما.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند از وجود تقاضای جستجو اطمینان حاصل کنید برای هر چیزی که می خواهید بنویسید بنابراین، اگر صفحه شما در نهایت رتبه خوبی در گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کند، از یک جریان ثابت از بازدیدکنندگان بسیار هدفمند برای آن لذت خواهید برد.
تحقیق کلمات کلیدی از قرار دادن خود به جای مشتریان شروع میشود. . از چه کلمات و عباراتی می توانند برای یافتن راه حل برای مشکلات خود استفاده کنند؟ اینها را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keywords Explorer Ahrefs وصل کنید، و هزاران ایده کلیدی مرتبط دیگر را در کنار آنچه که دارید پیدا خواهید کرد. فقط طوفان فکری کردم.
این یک فرآیند ساده است، اما برای انجام آن به دو چیز نیاز دارید:
- دانش خوب از صنعت خود
- درکی از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی چگونه کار میکنند
این فصل در مورد آن است.
1. کلمات کلیدی “seed” را طوفان فکری کنید
کلمات کلیدی Seed نقطه شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی شما هستند. آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و به شما کمک می کنند تا رقبای خود را شناسایی کنید. هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی اولیه را میخواهد، که سپس از آن برای تولید فهرست عظیمی از ایدههای کلیدواژه استفاده میکند (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
اگر قبلاً یک محصول یا کسبوکار دارید که میخواهید به صورت آنلاین تبلیغ کنید. ، ایجاد کلمات کلیدی بذر آسان است. فقط به این فکر کنید که افراد برای یافتن آنچه شما پیشنهاد میکنید، چه چیزی را در Google تایپ میکنند.
به عنوان مثال، اگر تجهیزات قهوهسازی و قهوهسازی را میفروشید، کلیدواژههای اولیه شما ممکن است این باشند:
- قهوه
- کاپوچینو
- پرس فرانسوی
- nespresso
- و غیره
توجه داشته باشید که کلمات کلیدی seed خود لزوما ارزش هدف گذاری با صفحات وب سایت شما را ندارند. همانطور که از نام آن پیداست، شما از آنها به عنوان “دانه” برای مراحل بعدی این فرآیند استفاده خواهید کرد. بنابراین زیاد روی کلمات کلیدی اولیه خود وسواس نداشته باشید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا آنها را مشخص کنید. به محض اینکه تعداد انگشت شماری از ایده های گسترده مرتبط با موضوع وب سایت خود دارید، به مرحله بعدی بروید.
2. ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبهبندی میکنند
معمولاً بهترین راه برای تسریع در جستجوی کلمات کلیدی، بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلاً برای رقبای شما ترافیک ارسال میکنند، است. اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید. اینجاست که لیست کلمات کلیدی طوفان فکری شما به کارتان می آید. فقط یکی از کلیدواژههای اولیه خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول رتبهبندی میشود.
اگر هیچ یک از وبسایتهای دارای رتبه برتر برای کلمات کلیدی seed شما شبیه سایت شما (یا جایی که میخواهید آن را کسب کنید، نیست.» )، سپس باید چیزهای کمی خاص تری را جستجو کنید.
به عنوان مثال، اگر تجهیزات قهوه ساز را در وب سایت خود می فروشید، ممکن است رقبای واقعی بیشتری را در نتایج جستجو برای «کاپوچینو پیدا کنید. سازنده” به جای “کاپوچینو.” به این دلیل است که اغلب فروشگاههای تجارت الکترونیکی مانند فروشگاه شما در رتبهبندی اولی و وبلاگها برای دومی رتبهبندی میشوند.
یک بار شما رتبهبندی میشوند. یک وبسایت رقیب را پیدا کنید که مناسب با آن باشد، باید آن را به یک ابزار هوش رقابتی مانند Site Explorer Ahrefs وصل کنید تا بررسی کنید کدام صفحات آوردهاند. بیشترین ترافیک را دارد و این صفحات چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.
بعد از تکرار این فرآیند با تعدادی از رقبای خود، خود را با یک s زیبا خواهید دید. لیست قابل تنظیم کلمات کلیدی مرتبط و شما حتی به سختی تحقیق کلمات کلیدی خود را شروع کرده اید!
اینکه آیا این ایده های کلیدواژه صرفاً اطلاعاتی هستند (مثلاً مقالات وبلاگ) یا دارای هدف تجاری (به عنوان مثال، صفحات محصول) هستند، چیزی است که ما در آن تعیین خواهیم کرد. مراحل بعدی فرآیند تحقیق کلمه کلیدی ما در حال حاضر، هدف شما این است که تا جایی که میتوانید ایدههای کلیدی مرتبط را جمعآوری کنید.
حتماً تا جایی که میتوانید این فرآیند را برای رقبا تکرار کنید. ما یک گزارش مفید در Site Explorer داریم که به شما کمک میکند تعداد بیشتری از آنها را کشف کنید. این «دامنههای رقابتی» نام دارد و وبسایتهای مشابهی را که وارد کردهاید بر اساس کلمات کلیدی رایجی که در Google رتبهبندی میکنند به شما نشان میدهد.
آیا موضوعات زیادی را می بینید که قبلاً پوشش داده اید؟
اگر در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک وب سایت معتبر هستید، ممکن است متوجه شوید که قبلاً بیشتر کلمات کلیدی رقبای خود را پوشش داده اید. در این مورد، باید از گزارش Content Gap در کاوشگر سایت. کلمات کلیدی را پیدا می کند که یک یا چند نفر از رقبای شما رتبه بندی می کنند، اما شما نه.
برای استفاده از آن، چند وبسایت رقبای خود را به بخش بالا وصل کنید، سپس سایت خود را در قسمت پایین قرار دهید و روی «نمایش کلمات کلیدی» کلیک کنید.
میتوانید درباره تجزیه و تحلیل شکاف محتوا در th بیشتر بیاموزید ویدیو است.
3. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
رقبا می توانند منبع خوبی برای ایده های کلیدواژه باشند. اما به احتمال زیاد کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که رقبای شما هنوز آنها را پوشش نداده اند. میتوانید این موارد را با استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی بیابید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همه به یک شکل کار میکنند. شما یک کلمه کلیدی seed را وصل می کنید، و آنها ایده های کلمه کلیدی را از پایگاه داده خود بر اساس آن کلمه کلیدی بیرون می آورند.
Google Keyword Planner (به اختصار GKP) شاید شناخته شده ترین ابزار کلیدواژه باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه برای افرادی ساخته شده است که می خواهند تبلیغات پولی را در گوگل نمایش دهند، اما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای اهداف سئو نیز استفاده کنید.
در اینجا چند ایده برای کلمات کلیدی وجود دارد که GKP برای من ارائه کرده است. کلمه کلیدی دانه “قهوه”:
این توجه به این نکته مهم است که GKP میتواند ایدههایی برای کلمات کلیدی ایجاد کند که لزوماً حاوی y نیستند. کلمه کلیدی دانه ما در آنها. برای مثال، کلمه کلیدی “percolator” را در نظر بگیرید. مگر اینکه شما یک خبره قهوه هاردکور باشید، احتمالاً نمی دانید این به قهوه مربوط می شود. که GKP را به ابزاری کاملاً مفید برای کشف ایدههای کلیدواژه غیر واضح تبدیل میکند.
و هر زمان که یک کلمه کلیدی جالب مانند آن را کشف کردید، سعی کنید از آن بهعنوان کلیدواژه اولیه خود استفاده کنید و ببینید چه نوع ایدههای کلیدی جدیدی دارید. از آن استفاده خواهید کرد.
فراتر از Keyword Planner، تعداد کمی تحقیقات کلیدی رایگان دیگر نیز وجود دارد. ابزار. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، اینها عالی هستند، اما به زودی متوجه خواهید شد که از نظر داده و عملکرد کاملاً محدود هستند.
بنابراین، اگر تصمیم دارید که متعهد شوید که ترافیک جستجو را افزایش دهید. وب سایت خود را نیز می توانید از رده رایگان صرف نظر کنید و از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی “حرفه ای” استفاده کنید. مانند Keywords Explorer Ahrefs.
بیایید تعدادی از کلیدواژههای اولیه خود را وارد کنیم و ببینیم چند کلمه کلیدی ایده دارد. به ما می دهد.
بدون دیدگاه