نحوه نوشتن یک پست وبلاگ (که مردم واقعاً می خواهند بخوانند) در 9 مرحله


نحوه نوشتن یک پست وبلاگ (که مردم واقعاً می خواهند بخوانند) در 9 مرحله

چند صد کلمه را تایپ کرده و در جایی منتشر کنید – پوف، شما یک پست وبلاگ دارید. یا شما؟

اگر یک پست وبلاگ منتشر شود و کسی آن را نخواند، آیا همچنان یک پست وبلاگ است؟

همه می‌توانند یک پست وبلاگ بنویسند. اما همه نمی‌توانند چیزی بسازند که مردم بخواهند بخوانند.

در این پست، نحوه نوشتن پست‌های وبلاگی را یاد می‌گیرید که در واقع خوانندگان را جذب کند. .

بیایید شروع کنیم.

 

مرحله 1. یک موضوع اثبات شده پیدا کنید

موضوع اثبات شده موضوعی است که مردم می خواهند آن را بخوانند ut

اگر با طاقچه آشنا هستید، این نباید بزرگ باشد. احتمالاً در حال حاضر ایده های زیادی دارید که می خواهید پوشش دهید. Google Docs را باز کنید و همه آن‌ها را یادداشت کنید (اگر آنالوگ را ترجیح می‌دهید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید).

در غیر این صورت، هیچ راهی بهتر از نوشتن درباره موضوعاتی که افراد جستجو می‌کنند، برای یافتن موضوعات اثبات‌شده وجود ندارد. به هر حال، اگر افراد زیادی ماه به ماه برای یک موضوع جستجو می‌کنند، به احتمال زیاداین موضوعی است که آنها می‌خواهند درباره آن بخوانند.

در اینجا نحوه یافتن این موضوعات آمده است:

  1. به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs بروید
  2. یک اصطلاح مربوط به سایت یا جایگاه خود را وارد کنید
  3. به گزارش شرایط مطابق بروید
  4. برگه را به سوالات
پست وبلاگ

پست وبلاگ

کمی خرید کنید و به دنبال موضوعات مورد علاقه خود بگردید. فهرستی تهیه کنید — برای شروع، ۵ تا ۱۰ کافی است.

در حالت ایده‌آل، آنها باید مقداری پتانسیل ترافیک نیز داشته باشند. معیار ما، پتانسیل ترافیک، مقدار تخمینی ترافیک جستجویی است که در صورت رتبه 1 برای آن موضوع می توانید به طور بالقوه به دست آورید. با نگاه کردن به ستون TP می‌توانید ببینید که آیا موضوعی دارای پتانسیل ترافیک است یا خیر.

 

مرحله 2. در مورد زاویه پست خود تصمیم بگیرید

با انتشار بیش از 4.4 میلیون پست وبلاگ جدید هر روز، پست وبلاگ شما باید برجسته شدن در غیر این صورت، کشف نمی‌شود و کسی آن را نمی‌خواند.

مواد اصلی در اینجا تازگی است.

طبق گفته جولیان شاپیرو، پنج دسته جدید وجود دارد:

  1. غیر شهودی – “اوه، من هرگز متوجه نشدم که دنیا به این شکل کار می کند.”
  2. برخلاف روایت- “وای، به من گفتند که دنیا اینطوری کار نمی کند!”
  3. شوک و هیبت – “این دیوانه است. هرگز باور نمی‌کردم.»
  4. تلفیق‌های زیبا – «زیبا. بهتر از این نمی‌توانستم بگویم.»
  5. به کسی احساس دیده شدن بدهید – «بله! من دقیقاً این احساس را دارم!»

برای مثال، این پست وبلاگرا بررسی کنید > توسط نویسنده امور مالی Morgan Housel:

او چیزی را بیان می کند که خلاف شهود است به آنچه بیشتر مردم می دانند و فکر می کنند. بهترین ایده یا “حقیقت” برنده نمی شود – در عوض بهترین داستان پیروز می شود. این برای افراد در حوزه مالی او فوق العاده قانع کننده است. در واقع، از دیگر مقالات مبتنی بر اخبار و واقعیت محور که آنها می خوانند متمایز است.

مورگان همیشه این کار را انجام می دهد. او به ندرت مستقیماً در مورد امور مالی می نویسد – در عوض، او همیشه به این موضوع از دریچه های تاریخ، زیست شناسی، مردم شناسی، روانشناسی و غیره نگاه می کند. این باعث می شود پست های او منحصر به فرد باشد و زاویه مقالات او همیشه برجسته است.

این کاری است که باید انجام دهید. بنابراین وقت بگذارید و به زاویه ای فکر کنید که برای مخاطب هدف شما منحصر به فرد و جدید باشد. برای شروع از این سوالات استفاده کنید:

  • آیا تجربه شخصی در مورد این موضوع دارید؟ برای مثال، اگر رژیم کتو را با موفقیت اجرا کرده اید، می توانید در مورد آن بنویسید. تجربه شما و نحوه انجام آن.
  • آیا می توانید با کارشناسان مصاحبه کنید؟ برای مثال، می توانید با یک متخصص در مورد آخرین تحقیقات و یافته های دنیای کتو مصاحبه کنید.
  • آیا می‌توانید نظرات و ایده‌های خود را جمع‌سپاری کنید؟ برای مثال، اگر در مورد تهیه بستنی مناسب کتو می‌نویسید، می‌توانید دستور العمل‌ها را جمع‌سپاری کنید.
  • آیا می توانید داده ها را ارائه دهید یا پست خود را با علم پشتیبان کنید؟ انجام یک مطالعه (در صورت امکان) یا بررسی مقالات علمی تحقیقاتی را در نظر بگیرید.
  • آیا می توانید مخالف باشید؟ فقط به خاطر آن، مدافع شیطان نباشید. اما اگر واقعاً نظری مخالف نظر دیگران دارید، می‌تواند زاویه‌ای عالی باشد.

یادداشت سردبیر

اگر در حال وبلاگ نویسی با SEO هستید، احتمالاً باید با هدف جستجو مطابقت داشته باشید. هدف جستجو چرا پشت یک عبارت جستجو است. برای پی بردن به آن، می‌توانیم به صفحات با رتبه برتر فعلی نگاه کنیم.

به طور خاص، ما می خواهیم سه C هدف جستجو را درک کنیم:

  • نوع محتوا – آیا نوع محتوای غالبی در SERP وجود دارد. ، مانند پست های وبلاگ، صفحات محصول، ویدیوها یا صفحات فرود؟ اگر مرحله 1 را دنبال کردید، به احتمال زیاد این یک پست وبلاگ است.
  • فرمت محتوا – آیا یک قالب محتوای غالب در SERP وجود دارد، مانند راهنماها، فهرست ها، مقالات خبری، نظرات، یا نظرات؟
  • <.>زاویه محتوا – آیا یک زاویه غالب در SERP وجود دارد، مانند محتوای تازه به‌روزرسانی شده یا محتوایی که برای مبتدیان هدف قرار می‌گیرد؟</.>

برای مثال، اجازه دهید به موضوع « نگاه کنیم. date ideas»:

An example of a blog post written by Morgan Housel
  • نوع محتوا – همه پست‌های وبلاگ هستند.
  • قالب محتوا – همه آنها فهرست هستند.
  • زاویه محتوا – یک زاویه بالقوه «ایده‌های تخیلی سرگرم‌کننده» است.

اگر در مورد این موضوع می نویسید، ممکن است مجبور شوید چیزی مشابه ایجاد کنید.

اما توجه داشته باشید که این نه یک قانون بلکه یک دستورالعمل است. حتی اگر پست شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، هنوز باید از بقیه مقالات رتبه بندی متمایز باشد. بنابراین به یافتن یک زاویه جدید و منحصر به فرد برای مقاله خود باز می گردد. اگر می‌توانید مقاله‌ای بهتر از سایر مقالات با رتبه برتر ایجاد کنید، آن را دنبال کنید.

SERP overview for the query

>

مرحله 3. یک طرح کلی ایجاد کنید

 

سخت ترین قسمت نوشتن، روبرو شدن با صفحه خالی است. این امکان وجود دارد که شش ساعت جلوی کامپیوتر خود بنشینید و هیچ چیز را بیرون نریزید. برای بهترین ما اتفاق می افتد.

ایجاد طرح کلی این مشکل را “حل” می کند. وقتی طرح کلی دارید، از ابتدا نمی نویسید. در عوض، «شکاف‌های» آن را پر می‌کنید.

چه بهتر این است که شما نیز مجبور نیستید طرح کلی را از ابتدا ایجاد کنید. زمان کافی را به صورت آنلاین بگذرانید و متوجه خواهید شد که ساختار اکثر پست های وبلاگ تقریباً یکسان است.

بنابراین از استفاده از الگوها نترسید. به عنوان مثال، ما از این الگو تقریباً برای همه پست‌های به سبک فهرست خود استفاده می‌کنیم:

Joshua Hardwickدر اینجا سه الگوی دیگر برای سایر سبک‌های پست وبلاگ وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

هنگامی که شما h با توجه به ساختار اسکلتی، قدم بعدی این است که بفهمید چه چیزی را باید پر کنید، به خصوص H2s، H3s، H4s و موارد دیگر. در اینجا چند ایده برای کمک به شما وجود دارد:

A. از تجربه و تخصص شخصی خود استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از تجربه و تخصص شما نیست. اگر می دانید راه درستی برای انجام کاری وجود دارد، از آن دانش برای ایجاد طرح کلی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، من اکنون بیش از 10 سال است که به رقص بریک می پردازم. اگر بخواهم یک پست وبلاگی در مورد نحوه انجام شش مرحله ایجاد کنم، حتی نیازی به انجام هیچ تحقیقی نخواهم داشت – به سادگی می توانم اطلاعات را مستقیماً از مغزم بریزم.

B. تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید

اگر موضوعات فرعی وجود دارد که تقریباً همه صفحات با رتبه برتر پوشش می دهند، احتمالاً برای خوانندگان نیز مهم هستند.

در اینجا نحوه یافتن این موضوعات فرعی آورده شده است:

  1. چند نشانی وب با رتبه برتر برای موضوع اصلی خود را در ابزار شکاف محتوا
  2. بخش پایین را خالی بگذارید
  3. روی نمایش کلمات کلیدی
  4. تنظیم کنید فیلتر تقاطع به 3 و 4 هدف
A template for writing listicles
Ahrefs' Content Gap tool

Here ، خواهید دید که این صفحات برای موضوعات فرعی مانند:

  • بازاریابی ورودی چیست.
  • استراتژی های بازاریابی ورودی.
  • نمونه های بازاریابی ورودی رتبه بندی می شوند. .

و موارد دیگر.

اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ در مورد «بازاریابی ورودی» هستید، احتمالاً H2 های خوبی خواهند داشت.

توجه داشته باشید که هدف شما کپی کردن و بازنویسی رتبه برتر نیست. صفحات اینترنت مملو از آن است که هیچ کس علاقه ای به آن ندارد.

هدف شما صرفاً استفاده از صفحات با رتبه برتر به عنوان الهام است. اگر آنها نکات خوبی را بیان می کنند، می توانید آنها را در پست خود قرار دهید. اگر آنها چیزی را بیان می کنند که کاملاً اشتباه است، حتی بهتر است – از فرصت استفاده کنید تا تصورات غلط را اصلاح کنید.

 

مرحله 4. اولین پیش نویس خود را بنویسید

با طرح کلی خود در جای خود، زمان آن فرا رسیده است که آن اسکلت را به شکل یک پیش نویس خشن تبدیل کنید.

من بیشتر در Google Docs می نویسم. یک مزیت فوری این است که می‌توانم عنوان‌هایی را که ایجاد کرده‌ام به عنوان‌های واقعی تبدیل کنم. فقط باید روی منوی کشویی “Styles” کلیک کنم و آنها را تغییر دهم:

Results from Ahrefs' Content Gap tool

می‌توانید طرح کلی خود را در کنار هم ببینید:

The "Styles" dropdown in Google Docs

از اینجا، از سرصفحه های خود به عنوان راهنما استفاده کنید و اولین پیش نویس خود را بنویسید. این مرحله تماماً در مورد “درآوردن آن” است. این به این معنی است:

  • از هرگونه وقفه در نوشتن خود اجتناب کنید.
  • در حین پیش‌روی خود سانسور نکنید.
  • به‌طور مکرر طرح‌های خود را مجدداً تنظیم نکنید تا بسازید. همه چیز بهتر جریان دارد.
  • عدم بازنویسی یک جمله 10 بار فقط به این دلیل که «کاملاً درست خوانده نمی‌شود». ?

می دانم، می دانم. گفتنش راحت تر از انجام دادن است. با این حال، سعی کنید وقفه ها را به حداقل برسانید. بعداً زمان برای ویرایش برای کمال وجود دارد – این مرحله همه چیز را روی کاغذ (یا صفحه نمایش) نشان می دهد تا چیزی ملموس برای کار کردن داشته باشید. همانطور که نویسنده شانون هیل می نویسد:

من اولین پیش‌نویس را می‌نویسم و ​​به خودم یادآوری می‌کنم که به سادگی شن و ماسه را داخل جعبه می‌ریزم تا بعداً بتوانم قلعه‌هایی بسازم.

یک «ترفند» که می‌توانید در نظر بگیرید. استفاده از تکنیک پومودورو است. اگر گیر کرده باشم، حواسش پرت شده یا به تعویق بیفتم، این کار من است.

ایده اصلی: یک تایمر را برای 25 دقیقه تنظیم کنید، تا جایی که می توانید بنویسید، سپس پنج دقیقه استراحت کنید. بشویید و تکرار کنید. می‌توانید از یک برنامه افزودنی Chrome مانند Marinara استفاده کنید تا پومودوروهای خود را خودکار کنید.

توصیه

تلاش برای نوشتن قلم روی کاغذ زیرا می توانید مقدمه خود را نمی فهمید؟ برای شروع از فرمول PAS استفاده کنید. نحوه عملکرد آن به این صورت است:

  1. مشکل PAAبا بررسی بیشتر درد (که توسط خواننده)
  2. یکراه حل بالقوه ارائه دهید
Outline of this post, as shown in Google Docsاین شکلی است که در حالت وحشی به نظر می رسد:

An illustration of the PAS formula

هر کلمه‌ای را که منتشر کرده‌ام اغلب چندین بار بازنویسی کرده‌ام. مدادهای من بیشتر از پاک کن هایشان دوام می آورند.»

An example of the PAS formula in action

تعجب اینجاست: حتی اگر این فعالیت به عنوان “نوشتن” شناخته می شود، جادو در این نیست. در عوض، در مرحله ویرایش است که پست وبلاگ واقعی ظاهر می شود.

این مرحله – پس از اتمام کار با اولین پیش‌نویس – مربوط به ویرایش، صیقل دادن، برش و بازنویسی است.

توصیه من این است که فقط پس از گذشت یک یا دو روز ویرایش کنید. چرا؟ زیرا زمانی که برای اولین بار تهیه پیش نویس را به پایان می رسانید، بیش از حد احساسی سرمایه گذاری کرده اید. فاصله زمانی برای حذف این پیوست مفید خواهد بود تا بتوانید با چشمانی تازه ویرایش کنید.

این چیزی است که می‌توانید در طول فرآیند ویرایش انجام دهید:

  • از Grammarly – برای بررسی اشتباهات دستور زبان عالی است.
  • پیش نویس خود را با صدای بلند بخوانید – جایی که به خوبی جریان ندارد را بگیرید.
  • جملات طولانی را از هم جدا کنید – جملاتی با “و” و “آن” بی پایان را به جملات کوتاه و منقطع تبدیل کنید.
  • در صورت لزوم قالب بندی را اضافه کنید. – تصاویر، فایل‌های GIF، گلوله‌ها، فهرست‌های شماره‌دار، درشت، مورب و موارد دیگر خواندن نوشتار شما را آسان‌تر می‌کنند.
  • Pepper in “flow” – هر کجا که فرصت باشد. ممکن است، کلمات انتقالی و cliffhangers را اضافه کنید تا ریتم پست شما ثابت نباشد.

همچنین باید به مقدمه خود توجه بیشتری داشته باشید، زیرا اینگونه است که خواننده شما تصمیم می گیرد که آیا به خواندن ادامه دهد یا خیر.

وقتی کار ویرایش خود را تمام کردید، از شخص دیگری بازخورد دریافت کنید. اگر ویرایشگری دارید که پیش نویس خود را به آن نشان دهید، عالی است. در غیر این صورت، یک دوست یا همکار نیز کاملاً خوب کار می‌کند.

آنچه در اینجا مهم است این است که بی‌طرفانه به کار خود نگاه کنید.

احتمال این است که شخص ثالثی قادر به انجام کار باشد. برای اشاره به مواردی مانند حفره‌های منطقی و جریان ضعیف که نمی‌توانید به تنهایی آن‌ها را تشخیص دهید.

ما این کار را برای هر پست وبلاگ در Ahrefs انجام می دهیم. ما حتی مشارکت‌کنندگان را «صدا می‌کنیم»:

Vladimir Nabokov

هنگامی که آنها تمام شدند، بازخورد آنها را در صورت لزوم وارد کنید. ایده ها و نظرات آنها را برای تولید بهترین کار ممکن بسازید.

برای فکر کردن به هر نکته ای که بیان شد، وقت بگذارید. نفس خود را کنار بگذارید و واقعاً سعی کنید چیزها را از منظر شخص ثالث ببینید: با کدام نکات موافق هستید، در مورد آنها مطمئن نیستید، و قطعاً با کدام موافق نیستید؟

ویرایش هایی را بر اساس پیشنهادهایی که به آنها اعتقاد دارید و چیزهایی را که شدیداً مخالف آنها هستید کنار گذاشته اید (اما حتماً توضیح منطقی برای انجام این کار داشته باشید). اگر در حصار هستید، همه چیز به میزان اعتماد شما به شخصی که به شما بازخورد می دهد بستگی دارد.

همچنین، مراقب باشید که به طور تصادفی از سبک نوشتن شخص ثالث استفاده نکنید، به خصوص اگر آنها به شما بازخورد بدهند. بازخورد به صورت طولانی یا اگر بسیاری از پیشنهادات آنها را در نظر می گیرید. دوباره، در صورت امکان، از تهیه پیش نویس استراحت کنید و روی چیز دیگری کار کنید. سپس، وقتی به آن بازگشتید، سعی کنید بخش را با صدا و سبک خودتان بازنویسی کنید.

اکنون زمان بازنویسی جملات است تا زمانی که “درست به نظر برسند” یا مرتباً نکات خود را مرتب کنید تا زمانی که آنها به بهترین نحوی که می‌توانند جریان دارند.

به دریافت بازخورد و بازبینی پیش‌نویس خود ادامه دهید تا زمانی که از محصول نهایی راضی باشید.

 

مرحله 6. یک عنوان شگفت انگیز ایجاد کنید

به طور متوسط، پنج برابر افراد عنوان را به عنوان خواندن متن کپی بخوانید.”

We show the contributors for each Ahrefs' blog post in the author's box

تیتر شما یکی از مهمترین جنبه های پست وبلاگ شما است. تعیین می کند که آیا کسی تصمیم دارد روی آن کلیک کند و بخواند. بنابراین باید وقت بگذارید و آن را تا زمانی که قانع‌کننده شود، صیقل دهید.

در اولین عنوانی که ایجاد می‌کنید متوقف نشوید. با چند مورد بیایید و ببینید کدام یک به نظر بهتر است. سایت ویروسی Upworthy برای هر مقاله‌ای که منتشر می‌کرد 25 عنوان ایجاد می‌کرد.

David Ogilvy

من از شما نمی‌خواهم که عناوین طعمه کلیکی مانند آن ایجاد کنید. اما ورزش می تواند مثمر ثمر باشد. همانطور که اد شیران خواننده و ترانه سرا می گوید، و من به تعبیر من می گویم: “به پاک کردن فاضلاب از شیر آب کمک می کند.”

به این ترتیب، در اینجا چند نکته برای نوشتن تیترهای بهتر وجود دارد:

  • از “کلمات قدرتمند” استفاده کنید – کلماتی مانند “قابل توجه” و “قابل توجه” به تحریک یک واکنش عاطفی کمک می کنند. پاشیدن یک یا دو می تواند تیترهای شما را جذاب تر کند.
  • اضافه کردن پرانتز – پرانتزها با افزودن “آیشن روی کیک” برچسب عنوان شما را تقویت می کنند.

 

Step 8. Publish your post

 

You’re finally ready to publish your post!

Upload your post into your CMS. Or if you’re using WordPress and have some budget, consider using Wordable. This allows you to do a one-click upload from Google Docs into WordPress. Really easy.

Then give it another quick look to make sure all’s looking good. Finally, hit “publish”!

A reply on Quora by the former editor-at-large at Upworthy

 

Step 9. Promote your post

It’s the truth—blogging is extremely competitive today. Your content, no matter how good, will not be discovered by itself. You need to go out and let people know it exists.

Consider using some of these tactics to promote your content:

  • Share it with your audience – You may think you don’t have an “audience,” especially if you’re just starting out. But you have friends, family, colleagues, and followers on existing social media accounts. Share it with them! They’ll be your biggest supporters. Then, over time, as you build up your audience (e.g., an email list), you can share your articles with them too.
  • Email people you mentioned in your content – Find the emails of those people you’ve cited or linked to and reach out to them. They’ll be happy to know they’ve been featured.
  • Share your content in relevant communities – Facebook groups, Slack communities, Discord, Reddit, and forums—if you are a member of any communities, you can consider sharing your content there. But remember, don’t spam!

Recommended reading: 13 Content Promotion Tactics to Get More Eyeballs on Your Content

Final thoughts

Hopefully, this post has shown you writing a blog post that people want to read is not a difficult process. You can do it too.

Now, go on and get started—that blog post isn’t going to write itself.

Any questions or comments? به من اطلاع دهید در توییتر.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *