نحوه نوشتن یک پست وبلاگ (که مردم واقعاً می خواهند بخوانند) در 9 مرحله
چند صد کلمه را تایپ کرده و در جایی منتشر کنید – پوف، شما یک پست وبلاگ دارید. یا شما؟
اگر یک پست وبلاگ منتشر شود و کسی آن را نخواند، آیا همچنان یک پست وبلاگ است؟
همه میتوانند یک پست وبلاگ بنویسند. اما همه نمیتوانند چیزی بسازند که مردم بخواهند بخوانند.
در این پست، نحوه نوشتن پستهای وبلاگی را یاد میگیرید که در واقع خوانندگان را جذب کند. .
بیایید شروع کنیم.
موضوع اثبات شده موضوعی است که مردم می خواهند آن را بخوانند ut
اگر با طاقچه آشنا هستید، این نباید بزرگ باشد. احتمالاً در حال حاضر ایده های زیادی دارید که می خواهید پوشش دهید. Google Docs را باز کنید و همه آنها را یادداشت کنید (اگر آنالوگ را ترجیح میدهید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید).
در غیر این صورت، هیچ راهی بهتر از نوشتن درباره موضوعاتی که افراد جستجو میکنند، برای یافتن موضوعات اثباتشده وجود ندارد. به هر حال، اگر افراد زیادی ماه به ماه برای یک موضوع جستجو میکنند، به احتمال زیاداین موضوعی است که آنها میخواهند درباره آن بخوانند.
در اینجا نحوه یافتن این موضوعات آمده است:
- به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs بروید
- یک اصطلاح مربوط به سایت یا جایگاه خود را وارد کنید
- به گزارش شرایط مطابق بروید
- برگه را به سوالات
کمی خرید کنید و به دنبال موضوعات مورد علاقه خود بگردید. فهرستی تهیه کنید — برای شروع، ۵ تا ۱۰ کافی است.
در حالت ایدهآل، آنها باید مقداری پتانسیل ترافیک نیز داشته باشند. معیار ما، پتانسیل ترافیک، مقدار تخمینی ترافیک جستجویی است که در صورت رتبه 1 برای آن موضوع می توانید به طور بالقوه به دست آورید. با نگاه کردن به ستون TP میتوانید ببینید که آیا موضوعی دارای پتانسیل ترافیک است یا خیر.
با انتشار بیش از 4.4 میلیون پست وبلاگ جدید هر روز، پست وبلاگ شما باید برجسته شدن در غیر این صورت، کشف نمیشود و کسی آن را نمیخواند.
مواد اصلی در اینجا تازگی است.
طبق گفته جولیان شاپیرو، پنج دسته جدید وجود دارد:
- غیر شهودی – “اوه، من هرگز متوجه نشدم که دنیا به این شکل کار می کند.”
- برخلاف روایت- “وای، به من گفتند که دنیا اینطوری کار نمی کند!”
- شوک و هیبت – “این دیوانه است. هرگز باور نمیکردم.»
- تلفیقهای زیبا – «زیبا. بهتر از این نمیتوانستم بگویم.»
- به کسی احساس دیده شدن بدهید – «بله! من دقیقاً این احساس را دارم!»
برای مثال، این پست وبلاگرا بررسی کنید > توسط نویسنده امور مالی Morgan Housel:
او چیزی را بیان می کند که خلاف شهود است به آنچه بیشتر مردم می دانند و فکر می کنند. بهترین ایده یا “حقیقت” برنده نمی شود – در عوض بهترین داستان پیروز می شود. این برای افراد در حوزه مالی او فوق العاده قانع کننده است. در واقع، از دیگر مقالات مبتنی بر اخبار و واقعیت محور که آنها می خوانند متمایز است.
مورگان همیشه این کار را انجام می دهد. او به ندرت مستقیماً در مورد امور مالی می نویسد – در عوض، او همیشه به این موضوع از دریچه های تاریخ، زیست شناسی، مردم شناسی، روانشناسی و غیره نگاه می کند. این باعث می شود پست های او منحصر به فرد باشد و زاویه مقالات او همیشه برجسته است.
این کاری است که باید انجام دهید. بنابراین وقت بگذارید و به زاویه ای فکر کنید که برای مخاطب هدف شما منحصر به فرد و جدید باشد. برای شروع از این سوالات استفاده کنید:
- آیا تجربه شخصی در مورد این موضوع دارید؟ برای مثال، اگر رژیم کتو را با موفقیت اجرا کرده اید، می توانید در مورد آن بنویسید. تجربه شما و نحوه انجام آن.
- آیا می توانید با کارشناسان مصاحبه کنید؟ برای مثال، می توانید با یک متخصص در مورد آخرین تحقیقات و یافته های دنیای کتو مصاحبه کنید.
- آیا میتوانید نظرات و ایدههای خود را جمعسپاری کنید؟ برای مثال، اگر در مورد تهیه بستنی مناسب کتو مینویسید، میتوانید دستور العملها را جمعسپاری کنید.
- آیا می توانید داده ها را ارائه دهید یا پست خود را با علم پشتیبان کنید؟ انجام یک مطالعه (در صورت امکان) یا بررسی مقالات علمی تحقیقاتی را در نظر بگیرید.
- آیا می توانید مخالف باشید؟ فقط به خاطر آن، مدافع شیطان نباشید. اما اگر واقعاً نظری مخالف نظر دیگران دارید، میتواند زاویهای عالی باشد.
یادداشت سردبیر
اگر در حال وبلاگ نویسی با SEO هستید، احتمالاً باید با هدف جستجو مطابقت داشته باشید. هدف جستجو چرا پشت یک عبارت جستجو است. برای پی بردن به آن، میتوانیم به صفحات با رتبه برتر فعلی نگاه کنیم.
به طور خاص، ما می خواهیم سه C هدف جستجو را درک کنیم:
- نوع محتوا – آیا نوع محتوای غالبی در SERP وجود دارد. ، مانند پست های وبلاگ، صفحات محصول، ویدیوها یا صفحات فرود؟ اگر مرحله 1 را دنبال کردید، به احتمال زیاد این یک پست وبلاگ است.
- فرمت محتوا – آیا یک قالب محتوای غالب در SERP وجود دارد، مانند راهنماها، فهرست ها، مقالات خبری، نظرات، یا نظرات؟
- <.>زاویه محتوا – آیا یک زاویه غالب در SERP وجود دارد، مانند محتوای تازه بهروزرسانی شده یا محتوایی که برای مبتدیان هدف قرار میگیرد؟</.>
برای مثال، اجازه دهید به موضوع « نگاه کنیم. date ideas»:
- نوع محتوا – همه پستهای وبلاگ هستند.
- قالب محتوا – همه آنها فهرست هستند.
- زاویه محتوا – یک زاویه بالقوه «ایدههای تخیلی سرگرمکننده» است.
اگر در مورد این موضوع می نویسید، ممکن است مجبور شوید چیزی مشابه ایجاد کنید.
اما توجه داشته باشید که این نه یک قانون بلکه یک دستورالعمل است. حتی اگر پست شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، هنوز باید از بقیه مقالات رتبه بندی متمایز باشد. بنابراین به یافتن یک زاویه جدید و منحصر به فرد برای مقاله خود باز می گردد. اگر میتوانید مقالهای بهتر از سایر مقالات با رتبه برتر ایجاد کنید، آن را دنبال کنید.
سخت ترین قسمت نوشتن، روبرو شدن با صفحه خالی است. این امکان وجود دارد که شش ساعت جلوی کامپیوتر خود بنشینید و هیچ چیز را بیرون نریزید. برای بهترین ما اتفاق می افتد.
ایجاد طرح کلی این مشکل را “حل” می کند. وقتی طرح کلی دارید، از ابتدا نمی نویسید. در عوض، «شکافهای» آن را پر میکنید.
چه بهتر این است که شما نیز مجبور نیستید طرح کلی را از ابتدا ایجاد کنید. زمان کافی را به صورت آنلاین بگذرانید و متوجه خواهید شد که ساختار اکثر پست های وبلاگ تقریباً یکسان است.
بنابراین از استفاده از الگوها نترسید. به عنوان مثال، ما از این الگو تقریباً برای همه پستهای به سبک فهرست خود استفاده میکنیم:
بدون دیدگاه