هدف جستجوگر: “عامل رتبه بندی” نادیده گرفته شده که باید برای آن بهینه سازی کنید

سایت


مقاله درباره عامل رتبه بندی:

به‌دنبال رتبه‌بندی امسال در گوگل هستید؟ شما باید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو هماهنگ باشد.

تاکید بر اینکه مفهوم هدف جستجو برای سئو چقدر مهم است دشوار است. اغراق نمی‌کنم وقتی می‌گویم اگر می‌خواهید این روزها رتبه‌بندی کنید، درک و ایجاد محتوا با هدف جستجو بسیار مهم است.

باور نمی‌کنید؟ به این نگاهی بیندازید:

عامل رتبه بندی

عامل رتبه بندی

این یک 677٪ افزایش در ترافیک ارگانیک به یکی از صفحات فرود اصلی ما است فقط در عرض شش ماه!

چگونه این کار را انجام دادیم؟ ما یک تغییر کوچک در صفحه ایجاد کردیم تا آن را با هدف جستجو مطابقت دهیم.

در این راهنما، خواهید آموخت:

هدف جستجو چیست؟

عامل رتبه بندی

هدف جستجو چرا پشت یک عبارت جستجو است. به عبارت دیگر، چرا شخص این جستجو را انجام داده است؟ آیا آنها می خواهند چیزی یاد بگیرند؟ آیا آنها به دنبال خرید هستند؟ یا، آیا آنها به دنبال وب سایت خاصی هستند؟

برای کمک به نشان دادن این مفهوم با جزئیات بیشتر، تاریخچه جستجوی خود را بررسی کردم و تعدادی از جستجوهای اخیرم را بررسی کردم.

شغل شما. این است که به من بگویید “نیت” من هنگام انجام هر جستجو چه بوده است.

(نگران نباشید، این یک تمرین تمیز است!) 

که آخری کمی سخت تر بود، درست است؟ بعداً به آن باز خواهیم گشت.

چرا هدف جستجو مهم است

هدف Google این است که مرتبط ترین نتیجه را در اختیار کاربران قرار دهد. درخواست آنها.

چگونه بدانیم؟ برای شروع، موفقیت گوگل به عنوان یک کسب و کار به انجام موفقیت آمیز این کار بستگی دارد. فقط باید به Bing نگاه کنید تا بفهمید وقتی نتایج یک موتور جستجو با کیفیت پایین و نامربوط باشد چه اتفاقی می‌افتد. تقریباً هیچ‌کس از آن استفاده نمی‌کند، که به معنای درآمد کمتر از تبلیغات است.

Google همچنین ماموریت آن این است که “اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس و مفید قرار دهد.” بنابراین بله، این کمی هدیه است.

google organize the worlds information

اما ما سئوکار هستیم. چرا هر یک از اینها مهم است؟

اگر می‌خواهید در Google رتبه بندی کنید در سال 2021، باید مرتبط ترین نتیجه برای پرس و جو باشید. اول از همه، این به معنای ایجاد محتوایی است که با هدف جستجو همسو باشد.

بنابراین اگر در تلاش برای رتبه‌بندی «بهترین کارت اعتباری» هستید، سعی نکنید صفحه فرود خود را در SERPs قرار دهید. این اتفاق نخواهد افتاد. گوگل می داند که کاربران هنگام جستجوی این پرس و جو می خواهند چه چیزی را ببینند، و اینطور نیست. اطلاعات است؛ پست های وبلاگ؛ نمودارهای مقایسه؛ و غیره.

ارتباط اساس موفقیت سئو است.

چهار نوع هدف جستجو

در اینجا آمده است. چهار «نوع» اصلی هدف جستجو:

اطلاعاتی

نمونه هایی از جستجوهای اطلاعاتی:

  • “جولیان آسانژ کیست؟”
  • جهت های فرودگاه منچستر”
  • “دونالد ترامپ”
  • نمرات فوتبال”
  • HTML 5”

Navigational

جستجو به دنبال یک وب سایت خاص است. آنها از قبل می دانند که به کجا می خواهند بروند. احتمالاً جستجو کردن آن در گوگل سریعتر و آسانتر از تایپ کل URL در نوار آدرس است. همچنین ممکن است از URL دقیق مطمئن نباشند.

نمونه‌هایی از جستجوهای ناوبری:

  • “Facebook”
  • ahrefs content explorer”
  • راهنمای مبتدیان به SEO moz”
  • ورود در توییتر”

معامله

جستجوگر به دنبال برای خرید آنها در حالت خرید هستند. به احتمال زیاد، آنها از قبل می دانند که چه چیزی می خواهند بخرند. آنها به دنبال مکانی برای خرید آن هستند.

نمونه‌هایی از جستجوهای تراکنشی:

  • خرید macbook pro”
  • کوپن Nordvpn”
  • samsung galaxy s10 ارزان»
  • «lastpass premium price»

تحقیق تجاری

جستجوگر در بازار برای یک محصول یا خدمات خاص است، اما هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام راه حل برای او مناسب است، نگرفته است. آنها به احتمال زیاد به دنبال بررسی و مقایسه هستند. آنها هنوز در حال بررسی گزینه‌های خود هستند.

نمونه‌هایی از جستجوهای تحقیقات تجاری:

  • “بهترین پودر پروتئین”
  • mailchimp vs convertkit”
  • بررسی ahrefs”
  • برترین رستوران لندن”

این مثال آخر قابل توجه است. این واقعیت را نشان می دهد که بسیاری از جستجوهای محلی قصد تحقیقات تجاری دارند. مثال‌های دیگر عبارتند از: «لوله‌کش نزدیک من»، «ارزان‌ترین هتل سنگاپور»، و غیره.

نحوه استنتاج هدف جستجو

هدف جستجو اغلب از عبارت خود عبارت جستجو آشکار است.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی «خرید بیت کوین» را انتخاب کنید. واضح است که جستجوگر برای خرید مقداری ارز دیجیتال (معاملات) در بازار است. از سوی دیگر، شخصی که «نحوه بستن کراوات» را جستجو می کند به دنبال پاسخی (اطلاعاتی) است.

در اینجا چند کلمه کلیدی «تغییرکننده» وجود دارد که معمولاً نوع خاصی از هدف جستجو را نشان می دهد:

Screenshot 2019 04 17 at 18.03.46

اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs Keywords Explorer، می‌توانید از این اصلاح‌کننده‌ها برای فیلتر کردن کلمات کلیدی با هدف خاصی هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی.

بنابراین ، بگویید که به دنبال کلیدواژه‌های اطلاعاتی مرتبط برای پست‌های وبلاگ هستید. ابتدا چند seed keywords را در ابزار وارد کنید، جستجو را بزنید، سپس یکی از گزارش‌ها را از سمت چپ انتخاب کنید. منو برای دیدن چند ایده برای کلمات کلیدی من گزارش «داشتن شرایط یکسان» را به‌عنوان نقطه شروع توصیه می‌کنم.

بعد، کلمات اصلاح‌کننده را در کادر «شامل» کپی و جای‌گذاری کنید و کلید را روی «هر کلمه» تغییر دهید.

شما اکنون فقط کلمات کلیدی حاوی یک یا چند مورد از آن اصلاح‌کننده‌ها را ببینید.

شما می‌توانید همین کار را هنگام جستجو انجام دهید. پادشاه برای کلمات کلیدی معاملاتی، تحقیقات تجاری یا ناوبری. فقط فهرست اصلاح‌کننده‌ها را در کادر «include» کپی کنید.

نکته

به دنبال راهی سریع برای یافتن کلمات کلیدی اطلاعاتی هستید؟ گزارش سوالات را در Keywords Explorer امتحان کنید. این برای کلمات کلیدی از نوع سؤال، که تقریباً همیشه دارای هدف اطلاعاتی هستند، فیلتر می‌کند.

informational intent keywords explorer

از آنجا، می‌توانید فیلترهای بیشتری برای تمرکز روی کلمات کلیدی که برایتان مهم هستند اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال موضوعات کم رقابت و با حجم بالا هستید، می‌توانید یک فیلتر مشکل کلمه کلیدی (KD) و حجم اضافه کنید.

questions report ahrefs

اما، یک مشکل وجود دارد:

اصلاح‌کننده‌ها خاموش نیستند زیرا همه کلمات کلیدی دارای اصلاح‌کننده نیستند.

به همین دلیل، برای استنباط هدف جستجو نباید تنها به کلمات اصلاح کننده تکیه کنید. اگر این کار را انجام دهید، در نهایت بسیاری از ایده های کلیدواژه خوب را از دست خواهید داد.

خوشبختانه…

پاسخ در SERP ها نهفته است

آیا تا به حال در Google جستجو کرده اید و چیزی شبیه به این را در نتایج دیده اید؟

filters keywords explorer

این به عنوان قطعه ویژه. این یکی از بسیاری از ویژگی های SERP است که گوگل گاهی اوقات نشان می دهد. موارد دیگر عبارتند از:

  • نتایج خرید
  • کارت دانش
  • تبلیغات AdWords
  • سوالات مرتبط
  • ویدئو نتایج

در اینجا دلیل اهمیت این موضوع آمده است:

Google تمایل دارد برخی از ویژگی‌های SERP را کم و بیش بسته به هدف جستجو نشان دهد. این بدان معناست که ما می‌توانیم از وجود (یا عدم) ویژگی‌های SERP برای کمک به استنباط هدف جستجوی یک پرسمان استفاده کنیم.

برای مثال، قطعه‌های برجسته بیشتر برای جستارهای اطلاعاتی نشان داده می‌شوند، در حالی که نتایج خرید و چرخ فلک‌ها نمایش داده می‌شوند. معمولاً فقط برای جستجوهایی با هدف تراکنش نشان داده می شود.

featured snippet

این یک راهنمای (بسیار) خشن است:

samsung galaxy s10

برای یافتن کلمات کلیدی با ویژگی‌های خاص SERP، فقط کلمات کلیدی با ویژگی‌های خاص SERP را از گزارش انتخابی خود در Ahrefs’ Keywords Explorer اضافه یا حذف کنید. .

به عنوان مثال، اگر من به دنبال کلمات کلیدی با هدف ناوبری معاملاتی یا تجاری بودم، ممکن است انتخاب کنم که فقط کلمات کلیدی با ویژگی‌های SERP خرید را وارد کنم:

serp features queries

اگر به دنبال کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی بودم، می توانستم روی SERP‌هایی با قطعه‌های برجسته، پانل‌های دانش، کادرهای «افراد نیز سؤال می‌کنند» و غیره تمرکز کنید:

shopping results

منطقی است، درست است؟

با این حال، توجه داشته باشید که نگاه کردن به وجود ویژگی‌های SERP 100٪ بی‌خطا نیست. تعداد زیادی کلمات کلیدی اطلاعاتی بدون قطعه‌های برجسته، یا پانل‌های دانش و غیره وجود دارد. و تعداد زیادی جستجوی تراکنشی بدون چرخ فلک‌های خرید یا تبلیغات AdWords وجود دارد.

به‌عنوان مثال، به ویژگی‌های SERP موجود برای «bose» توجه کنید. هدفون”:

informational searches with snippet

این به وضوح یک درخواست تراکنشی است، اما هیچ آگهی خرید یا هیچ ویژگی SERP دیگری برای نشان دادن این موضوع وجود ندارد.

نکته مهم دیگری در اینجا وجود دارد:

هدف جستجو همیشه نیست باینری. بسیاری از SERP ها دارای هدف جستجوی مختلط هستند.

برای نشان دادن، نگاهی به نتایج رتبه بندی برتر برای “grainfather” بیندازید:

bose headphones serp

Grainfather قطعه ای از تجهیزات آبجوسازی است. بنابراین اکثر افرادی که این پرس و جو را جستجو می کنند در حالت خرید هستند. به همین دلیل است که بیشتر نتایج جستجو صفحات محصول هستند.

اما نتیجه در موقعیت شماره 4 یک بررسی محصول است که نشان می‌دهد این جستجو دارای اهداف متفاوتی است.

به عبارت دیگر، در حالی که بیشتر جستجوگران در حالت خرید هستند، برخی فقط به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول هستند قبل از اینکه پول نقد خود را جدا کنند.

نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو (3 مرحله)

هدف جستجو باید نوع محتوایی را که ایجاد می‌کنید تعیین کند.

اگر کلمه کلیدی دارای هدف اطلاعاتی است، یک پست وبلاگ بنویسید. اگر قصد معامله دارد، یک صفحه محصول ایجاد کنید. شما اصل مطلب را متوجه شدید.

اما آیا همه چیز واقعا به این سادگی است؟ خوب، بله و نه.

در حالی که ظاهراً منطقی است که محتوای خود را با هدف جستجو هماهنگ کنید، مشکل اینجاست:

چهار گروه هدف جستجو بسیار گسترده‌تر از آن هستند که قابل عمل باشند. .

به عنوان مثال، ما می دانیم که “HTML 5” یک جستجوی اطلاعاتی است. اما دانستن این موضوع به ما نمی گوید که جستجوگر واقعاً می خواهد چه نوع محتوایی را ببیند. یا آنچه می خواهند بدانند. یا اینکه از چه قالبی باید برای ارائه آن اطلاعات استفاده کنیم.

برای بهینه سازی واقعی برای هدف جستجو، باید عمیق تر کاوش کنیم و SERP ها را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنیم.

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است. گام به گام:

مرحله 1. «قابلیت اطمینان SERP» را بررسی کنید

رتبه‌بندی Google ثابت نیست. آنها در طول زمان نوسان می‌کنند و تغییر می‌کنند.

با توجه به اینکه شما به ماهیت صفحات با رتبه برتر فعلی برای استنباط هدف جستجو تکیه می‌کنید، این می‌تواند یک مشکل باشد. به این دلیل، کاری که در واقع انجام می‌دهید، قضاوت در مورد هدف جستجو بر اساس یک عکس فوری در زمان است.

اگر می‌خواهید صفحات با رتبه برتر را در ماه آینده یا ماه بعد تجزیه و تحلیل کنید، درک شما از جستجو هدف ممکن است متفاوت باشد.

به همین دلیل، بررسی تاریخچه رتبه بندی کلمه کلیدی مورد نظرتان نیز مفید است.

برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را در Ahrefs’ Keywords Explorer، سپس به سمت پایین به نمودار تاریخچه موقعیت SERP بروید.

grainfather serp

Sidenote.

توصیه می‌کنم نمودار را برای نمایش داده‌های شش ماهه تغییر دهید. که تمایل به خواندن بیشتر دارد.

بیایید نحوه خواندن این نمودار را بررسی کنیم.

تغییرات اندک یا بدون نوسان در رتبه‌بندی در طول زمان

این نشان می‌دهد که صفحات با رتبه برتر کنونی خوب هستند. پراکسی برای هدف جستجو.

به عنوان مثال، به نمودار “نحوه نوشتن رزومه” نگاهی بیندازید:

serp history

تقریباً هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است رتبه بندی برای صفحات با رتبه برتر فعلی در شش ماه گذشته.

حکم: اینها کلمات کلیدی خوبی برای هدف هستند زیرا هدف جستجو مشخص است.

نوسان. برخی از صفحات اما نه برخی دیگر

این نشان می‌دهد که برخی از صفحات دارای رتبه برتر، پروکسی خوبی برای هدف جستجو هستند.

بیایید نگاهی به این صفحه بیندازیم. عبارت “notre dame.”

serp history how to write a resume

اگر روی سه نتیجه برتر تمرکز کنیم، می بینیم که رتبه بندی دو (خط سبز و بنفش) از آنها در طول زمان ثابت مانده است. هر دوی این صفحات سایت رسمی هستند. یکی برای دانشگاه است و دیگری برای دو و میدانی نوتردام.

این به ما می‌گوید که علاقه مداوم به این دو مورد وجود دارد و اکثر جستجوگران به دنبال یکی از این دو سایت هستند… یا حداقل اطلاعات مربوط به این چیزها است.

اما در موقعیت شماره 3، صفحه‌ای از ویکی‌پدیا (خط آبی) داریم که دیوانه‌وار در حال نوسان است.

این یک مقاله نسبتاً ابتدایی در مورد کلیسای نوتردام.

به نظر می‌رسد گوگل مطمئن نیست که آیا این برای هدف جستجو منطبق است یا خیر، و این تعجب‌آور نیست. هیچ یک از صفحات با رتبه برتر دیگر مربوط به کلیسای نوتردام نیست، بلکه مربوط به دانشگاه است. بنابراین واضح است که بیشتر جستجوگران به دنبال صفحه‌ای مانند این نیستند.

حکم: اینها می‌توانند کلمات کلیدی خوبی برای هدف‌گیری باشند. فقط مطمئن شوید که محتوای شما با هدف غالب در پشت پرسمان همسو باشد.

موارد تغییر در آوریل 2019…

این پست را قبل از حوادث ناگوار آوریل 2019 نوشتم، زمانی که آتش سوزی کلیسای نوتردام را ویران کرد. اگر اکنون به نمودار تاریخچه SERP برای این کلمه کلیدی نگاهی بیندازید، خواهید دید که چند نتیجه جدید وارد SERP شده است که همگی مربوط به رویدادهای اخیر هستند.

notre dame serp history

نوسانات زیادی در رتبه بندی ها

این نشان می دهد یکی از این دو مورد است:

  1. هدف جستجو دائما در حال تغییر است.
  2. Google در تلاش است تا هدف واقعی پشت جستجو را درک کند.

<.>

به عنوان مثال، به عبارت ” mercury>

serp history notre dame

به نظر می‌رسد گوگل نمی‌داند که مردم به دنبال اطلاعاتی درباره سیاره عطارد یا عنصر جیوه هستند.

اینها کلمات کلیدی خوبی برای هدف قرار دادن نیستند زیرا هدف جستجو مشخص نیست.

یک دیدگاه جایگزین

همانطور که در پست ما در مورد دشواری کلمات کلیدی، برخی از SEO ها SERP های آشفته را فرصتی برای رتبه بندی می دانند:

به این دلیل که گوگل به وضوح از نتایج فعلی راضی نیست زیرا تصمیم می‌گیرد هیچ یک از آنها را بیش از چند روز در بالاترین رتبه قرار ندهد. ه. بنابراین، اگر می‌توانید هدف جستجو را شکست دهید، رتبه‌بندی متعلق به شماست.

اما، در حالی که چنین است، می‌تواند نشان‌دهنده سختی شکستن SERP باشد.

این است. زیرا اگر گوگل سرنخی نداشته باشد که جستجوگرها به دنبال چه چیزی هستند، پس به احتمال زیاد شما هم ندارید. همچنین ممکن است هدف جستجو به طور مداوم در حال تغییر باشد، در این صورت رتبه‌بندی بلندمدت تقریباً غیرممکن خواهد بود.

</.>

مرحله ۲. مطمئن شوید که محتوای شما مطابقت دارد. “3 C’s of search intent”

اکنون که می دانید کلمه کلیدی انتخابی شما صحیح است (یعنی هدف جستجوی واضحی دارد)، وظیفه بعدی شما تجزیه و تحلیل نتایج جستجو برای چیزی است که ما دوست داریم آن را بخوانیم، ” 3 C هدف جستجو.”

    1. Cنوع محتوا
    2. Cقالب محتوا

Cزاویه محتوا

بیایید این فرآیند را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. نوع محتوا

این به «نوع» کلی محتوا در نتایج جستجو اشاره دارد و معمولاً یکی از موارد زیر است:

  • پست وبلاگ
  • صفحه محصول
  • صفحه دسته بندی
  • صفحه فرود

به عنوان مثال، به نتایج جستجوی برتر برای «نحوه درست کردن پنکیک» نگاهی بیندازید. :

serp history mercury

فقط از روی عنوان ها می توانید بفهمید که همه پست‌های وبلاگ.

اکنون به نتایج جستجو برای «خرید لباس صورتی» نگاهی بیندازید:

how to make pancakes serps

از عناوین و نشانی‌های اینترنتی می‌توانید بفهمید که همه نتایج صفحه‌های دسته‌بندی تجارت الکترونیک هستند، مانند این :

buy pink dress

اگر به نتایج جستجو برای «خرید roomba 980» نگاه کنیم، آنچه می‌بینیم صفحات محصول است:

ecommerce category

به این دلیل است که ما به دنبال آن هستیم برای خرید یک محصول خاص و نه فقط یک نوع محصول.

وظیفه شما این است که به دنبال غالب ترین نوع محتوا در نتایج جستجو بگردید، سپس مطمئن شوید که محتوای شما با آن مطابقت دارد.

2. فرمت محتوا

این به “قالب” صفحات با رتبه برتر اشاره دارد. برخی از قالب‌های متداول عبارتند از:

  • راهنماهای نحوه انجام دادن
  • آموزش‌های گام به گام
  • لیست پست‌ها
  • قطعات نظر
  • بررسی‌ها
  • مقایسه‌ها

فرمت‌های مختلفی وجود دارد، اما اینها باید به شما ایده دهند که باید به چه مواردی توجه کنید.

برای مثال، اگر به نتایج مربوط به «نحوه درست کردن پنکیک» نگاه کنیم، می‌بینیم که بیشتر آنها راهنمای نحوه تهیه هستند:

buy roomba 980

از سوی دیگر، اکثر نتایج برای “بهترین مکان ها” برای سفر در ایتالیا” پست‌های فهرست هستند:

how to make pancakes format

For queries like “how to write a resume,” we see mostly step- by-step guides, like this one:

best places to travel in italy

When creating your content, it makes most sense to follow the crowd.

If most of the top pages are how-to guides, create a how-to guide. If they’re list posts, create a list post. You get the idea.

important note

The “format” of content mostly applies to informational and commercial investigation queries. That’s because these are the types of queries for which blog posts tend to rank.

When it comes to transactional queries, there’s not much to say about content format. Nine times out of ten, it’s either going to be a product or category page. So the content format generally aligns with the content “type.”

3. Content angle

This refers to the unique selling point of the top-ranking posts and pages and provides insight into what searchers value when making this particular search.

For example, if we look at the search results for “how to make pancakes,” we can see a few different but similar angles in the results.

how to write a resume step by step

To highlight just a few:

  • Perfect pancakes”
  • Good old-fashioned pancakes”
  • Fluffy pancakes”

If we search for a transactional query like “buy glasses online,” we see that a lot of retailers are pitching their low prices and discounts right i n the search results.

how to make pancakes angle

This is a sign that price is a big sticking point for those looking to buy glasses online.

Many retailers also mention the word “prescription,” which indicates that searchers are looking for prescription glasses as opposed to sunglasses, or solar eclipse glasses, or any other types of glasses.

The trick to optimizing for content angle is, once again, to follow the crowd.

That doesn’t mean you have to copy them, but if they’re all pitching price in their content, title tags, and meta descriptions, and you’re pitching quality, then that may not work to your advantage.

Step 3. Take cues from the search results and top-ranking pages

Everything discussed so far works great for getting a rough sense of search intent and deciding what type of content you need to create. But if you’re really serious about targeting a keyword, you need to analyze both the SERPs and top-ranking pages in more detail.

That’s the only way to truly understand what people want to see, and what your content should talk about.

Below are three ways to do that:

1) Look at the “People also ask” box in the SERPs

Google’s “People also ask” box tells you what questions searchers also tend to ask.

For example, take a look at the results for “best protein powder”:

buy glasses online

These are questions that you may want to provide answers to in your content.

TIP

To see more questions from the “People also ask” box, click on the caret for one of the related questions. As you do, Google will reveal more.

Sidenote.

Not all SERPs have a “People also ask” box. This is more useful for informational queries.

2. Run a content gap analysis at the page-level

A content gap analysis is usually used to find content gaps at the domain level.

But you can also run a content gap analysis at the page-level. And this can give you some insight into what subtopics searchers expect to see covered on your page.

To illustrate, let’s paste a few of the top-ranking pages for “best protein powder” into Ahrefs’ Content Gap tool. We’ll leave the bottom box blank, and hit search.

people also ask best protein powder

Now, there are some obvious things in there like “best whey protein” and “best protein shakes.” But these are pretty much just synonyms or other ways to search for the same thing.

However, we also see queries like:

  • best protein for building muscle
  • best post workout protein
  • best lean protein powder
  • types of protein powders

From these, we can tell that searchers are generally looking to build muscle, and want a lean post-workout protein shake. They also have some interest in the different types of protein powders, which I assume means whey, casein, hemp, etc.

3. Visit the top-ranking pages

Nothing gives you more insight into search intent than actually visiting the top-ranking pages.

In fact, there’s no other way to truly understand what searchers want to see.

Case in point: If we do this for the top results for “best protein powder,” we notice that some of the pages talk about the best types of protein powders (whey, casein, egg protein, hemp, etc.)…

content gap best protein powder

… and others talk about the best protein powder products to buy:

types of protein

So it looks like there are two different interpretations of “best protein powder.”

(Nothing in the SERPs tells us that.)

If you were to create a piece of content about this topic, you would have to make a decision as to which angle is best for your content. There’s also the possibility of covering both angles to an extent.

Here are some other things I notice about search intent after looking at the top-ranking pages:

  • Images and visuals are important: Searchers want to actually see which protein powders are best.
  • Links to buy are helpful: Most of the current top-ranking pages have quick links to buy protein powders from Amazon or elsewhere. That makes sense, and is actually important, as this is a commercial investigation keyword.
  • Segmentation by diet is important: People don’t want a generic list of the best protein powders. They want to know which is the best for their particular diet. So including some vegetarian, vegan, and gluten-free information is a must.

Bottom line: Always review the top-ranking pages before creating content.

Case study #1: +677% more traffic by optimizing for search intent

In 2017, we created a landing page to rank for the keyword “backlink checker” (14,000 monthly searches).

Here’s how it looked:

best protein powders to buy

You can view the full page via the Wayback Machine here.

For a couple of years, this page performed reasonably well and sent a few thousand monthly organic visitors our way, but it never made it to the top 5 for our target keyword.

It seemed to be stuck ranking in positions 6-10.

backlink checker landing page original

But then, on September 13th, 2018, we made a small change to that page… and traffic went through the roof!

backlink checker rankings

The page now gets more than 53,000 monthly visits from organic search!

That’s a 677% increase… in less than six months!

It also jumped to the number one spot for its target keyword…

organic traffic backlink checker

… and it’s been there ever since.

Sidenote.

This page has even survived a huge negative SEO attack. Someone pointed thousands of low-quality and spammy links at the page, but it’s still going strong. And we haven’t even disavowed any links.

So, what changed?

Basically, we looked at the current top-ranking pages and noticed something important about search intent:

Searchers are looking for a free backlink checking tool, not a boring landing page.

backlink checker number 1

So, we gave them what they wanted:

backlink checker tool

Our landing page now boasts what we believe to be the best free backlink checker on the web.

This isn’t the only time we’ve seen this happen either.

Case study #2: +3,100% more traffic by optimizing for search intent

In 2016, we studied on-page SEO ranking factors across 2 million keywords.

Here’s what that post looked like, courtesy of the Wayback Machine:

new backlink checker landing page

Sidenote.

See the full post in the Wayback Machine here.

The post itself was good, but it never really ranked for anything or got much traffic.

So, we looked at the top-ranking pages to try to figure out why this was and soon realized that search intent was the issue.

Basically, searchers didn’t want to see a study; they wanted an actionable guide.

So that’s what we created.

Now the post ranks in the top 5…

old on page seo guide

… and traffic has increased by 3,100%!

on page seo ranking

Final thoughts

Search intent is perhaps the most important “ranking factor” in 2019.

Fail to give searchers what they want, and your chances of ranking are slim to none. We’ve seen this time and time again with the content we publish here on the Ahrefs blog.

Even if you do manage to “trick” Google for a short while and rank with a low-quality or ill-fitting page, you can bet your bottom dollar that they’ll figure things out eventually. It might be tomorrow, or next month, or next year, but when they do, your rankings will drop like a stone.

If you want to rank long-term, make it your mission to give searchers what they want. Google will almost certainly reward you for doing so.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *