مقاله درباره بهترین ابزار کلمه کلیدی YouTube
بهدنبال فهرستی از بهترین ابزارهای کلیدواژه برای تحقیق کلمات کلیدی YouTube هستید؟ اینجاست.
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ، با بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا شده در روز.
اما سوال اینجاست که چه چیزی وجود دارد. افرادی که به دنبال آن هستند؟
و درباره چه چیزی باید ویدیو ایجاد کنید؟
تحقیق کلمات کلیدی تنها راه پاسخ به آن است، اما متأسفانه هیچ ابزار تحقیق رسمی برای YouTube به عنوان با Google وجود دارد. حتی بدتر از آن، بسیاری از ابزارهای شخص ثالث محبوب هیچ کاری انجام نمی دهند جز اینکه اعداد بی فایده را از Google Keyword Planner پس می زنند..
خوشبختانه، برخی ابزارهای خوب وجود دارد.
در زیر، در مورد اینکه اینها چیستند، چگونه کار می کنند و چگونه از آنها استفاده کنیم صحبت خواهیم کرد.
https://www.youtube.com/watch?v=TyafwIednkU
TubeBuddy یک فریمیوم است افزونه مرورگر برای Chrome. یک نوار کناری به رابط کاربری YouTube با دادههای کلیدواژه اضافی اضافه میکند.
در نتایج جستجو، پوشش «Search Explorer» را خواهید دید. این حجم جستجوی جهانی، رقابت و امتیاز کلی کلمه کلیدی از 100 را نشان میدهد. طبق گفته TubeBuddy، امتیاز کلمه کلیدی آنها به شما میگوید “یک کلمه کلیدی بر اساس حجم جستجو و رقابت چقدر برای هدف گذاری خوب است.”
نکته مهم
TubeBuddy توضیح نمی دهد که چگونه رقابت را ارزیابی می کنند، بنابراین این را در نظر بگیرید با کمی نمک.
همچنین دریافتهایم که تخمینهای حجم جستجوی آنها اغلب بیش از حد متورم است. به عنوان مثال، ما به طور مداوم در موقعیت های 1-2 برای “SEO” در YouTube قرار می گیریم – کلمه کلیدی که TubeBuddy برای آن حجم جستجوی 7.12 میلیون جستجو در ماه را نشان می دهد.
با این حال، در جستجوی YouTube به این میزان نمایش داده نمیشویم…
… که ثابت می کند حجم جستجوی واقعی به عدد پیشنهادی TubeBuddy نزدیک نیست.
همچنین کلمه کلیدی را خواهید دید. آماری که به شما نمای سطح بالایی از نتایج جستجو را می دهد:
در زیر این، فهرستی از جستجوهای مرتبط و برچسبهای پر استفاده از ویدیوهای با رتبه برتر وجود دارد.
این برای کشف کلیدواژههای طولانی برای بهینهسازی ویدیوی خود یا حتی یافتن موضوعات کمتر رقابتی دیگری که ممکن است در نظر نگرفته باشید. .
متأسفانه، هر دوی این موارد برای کاربران رایگان به سه نتیجه محدود میشوند.
در صفحات ویدیو، پوشش «Videolytics» را خواهید دید. این مجموعه آماری را درباره ویدیو و ناشر نشان میدهد (به عنوان مثال، اشتراکگذاریهای اجتماعی در شبکههای اجتماعی اصلی، تعداد ویدیوهای موجود در کانال و غیره).
همچنین به شما میگوید آیا آپلودکننده «بهترین شیوههای بهینهسازی» را دنبال کرده است یا خیر، و فهرست کامل برچسبهای ویدیو را میکشد.
میتوانید برچسبها را در فهرست کپی کرده و ذخیره کنید. چند کلیک.
این در هنگام تلاش برای ایجاد لیستی از برچسبها برای یک ویدیو مفید است. فقط به دنبال برچسبهای رایج و مرتبط در بین ویدیوهای با رتبه برتر بگردید، آنها را به فهرست برچسبها اضافه کنید، سپس فهرست نهایی را در بخش برچسبهای ویدیوی خود کپی و جایگذاری کنید.
لیستهای برچسب بهطور خودکار حذف میشوند، بنابراین شما در نهایت فهرستی از برچسبهای تکراری چسبانده نمیشود.
همچنین شایان ذکر است که TubeBuddy هنگام آپلود ویدیو، برچسبهایی را پیشنهاد میکند.
فراتر از برچسبها، یکی دیگر از ویژگیهای مفید TubeBuddy ابزار ردیاب رتبه آنها است.
در اینجا، میتوانید رتبهبندی جستجوی YouTube را برای ویدیوهای خود و رقبای خود دنبال کنید. حتی می توانید گزارش های هفتگی یا ماهانه قابل دانلود را برنامه ریزی کنید.
vidIQ یکی دیگر از برنامههای افزودنی کروم فریمیوم است که دادههای بیشتری را به رابط کاربری YouTube اضافه میکند.
بسیاری از عملکردهای آن مشابه TubeBuddy است. در نتایج جستجو، حجم جستجو، رقابت، امتیاز کلی کلمه کلیدی، جستارهای مرتبط، آمار کلمات کلیدی، و برچسبهای ویدیوهای دارای رتبه برتر را نشان میدهد.
vidIQ فرمول دقیقی را که استفاده میکنند به ما نمیگوید. برای نمره “مسابقه”. با این حال، آنها اظهار میکنند که به «مجموع تعاملات (در سراسر YouTube، Reddit، Twitter، Facebook)، سرعت مشاهده آن ویدیو، و بازدیدها نگاه میکنند.
در نتایج ویدیو، آماری که میبینید. تقریباً مشابه TubeBuddy هستند.
با این حال، یک تفاوت کوچک اما مفید، امکان صادر کردن برچسبهای ویدیو به CSV با یک کلیک (بدون اضافه کردن ابتدا به فهرست برچسبها) است.
vidIQ همچنین برچسب های کانال را در کنار برچسب های ویدیو نشان می دهد، در حالی که TubeBuddy این کار را نمی کند.
این برای درک موضوعات اصلی که یک کانال پوشش می دهد مفید است، و اینکه آیا ارزش تجزیه و تحلیل بیشتر آنها را دارد یا خیر. ویدیوها برای ایدههای بالقوه ویدیو.
مانند TubeBuddy، vidIQ همچنین هنگام آپلود ویدیو، برچسبهایی را پیشنهاد میکند.
در مجموع، بیشتر عملکردهای بین vidIQ و TubeBuddy بسیار مشابه هستند که بیشتر به ترجیحات شخصی بستگی دارد.
اما یکی از ویژگیهای منحصربهفرد که قابل ذکر است، ویژگی ویدیوهای پرطرفدار آنها است، بهویژه برای کانالها.
آنچه به شما امکان میدهد انجام دهید این است که هر کانال رقیب را ببینید. ویدیوهای برتر بر اساس سرعت بازدید (یعنی میانگین بازدید در ساعت).
برای دیدن آن، به صفحه کانال بروید و روی برگه «پرطرفدار» کلیک کنید.
این اطلاعات ارزشمند هستند زیرا از ویدیوهای YouTube تازه منتشر شده استفاده کنید معمولاً در 48 ساعت اول بیشترین جذابیت خود را به دست میآورند—یعنی زمانی که YouTube ویدیو را برای مشترکین تبلیغ میکند.
پس از آن، اگر ویدیو عملکرد خوبی داشت، به سایرین ارتقا مییابد. مخاطبان از طریق ویژگیهای مرور.
این مهم است. این بدان معناست که اگر ویدیوهای قدیمی را با سرعت بالا مشاهده میکنید، آنها ممکن است موضوعات/کلمات کلیدی خوبی برای هدف قرار دادن در کانال شما باشند.
به این دلیل که موضوع/کلمه کلیدی فراگیر به وضوح ماندگاری بالایی دارد.
این یک نمونه از کانال YouTube Tasty است:
ویدئوی آنها در مورد دستور العملهای سه مادهای آسان هنوز هم به طور متوسط بیش از 3000 بازدید در ساعت دارد، علیرغم اینکه در گذشته منتشر شده است. ده ماه پیش.
Sidenote.
نسخه رایگان vidIQ فقط تعداد محدودی ویدیو را به شما نشان می دهد.
Morning Fame یک ابزار YouTube فقط دعوتشده است که بر تجزیه و تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی متمرکز شده است.
بهنظر میرسد. برای دعوت؟ اینجا را کلیک کنید. اگر کار نکرد، «کد دعوت صبحگاهی شهرت» Google را پیدا کنید — به زودی یکی را پیدا خواهید کرد.
هنگامی که وارد شدید، ماه اول رایگان است. پس از آن، چند دلار در ماه هزینه دارد.
پس این ابزار چگونه کار میکند؟
برخلاف TubeBuddy و vidIQ، Morning Fame در یک فرآیند چهار مرحلهای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام میدهد. ایده این است که هر زمان که میخواهید ویدیوی جدیدی ایجاد کنید، این کار را انجام دهید و با انتخاب یک موضوع شروع میشود.
دو راه برای انجام این کار وجود دارد. میتوانید عبارت جستجویی متناسب با موضوع خود وارد کنید…
… یا، اگر در ایدههایتان گیر کردهاید، URL ویدیویی را که از شما الهام گرفته است، بچسبانید:
از اینجا، ابزار فهرستی از ایده های کلیدواژه را از ویدیوهای مشابه و مرتبط می کشد، سپس تقسیم می کند. آنها را در دو لیست تشکیل می دهند: کلمات کلیدی خوب برای کانال های بزرگتر و کلمات کلیدی خوب برای کانال های کوچکتر.
یک کلمه کلیدی را برای رفتن به کلمه بعدی انتخاب کنید مرحله، جایی که «رتبهبندی فرصت رتبهبندی» را بر اساس حجم جستجوی کلمه کلیدی انتخابیتان میبینید.
این ابزار بیان میکند که بالاتر بهتر است، اگرچه شایان ذکر است که این یک معیار کاملاً ساده است و اینطور نیست. هر متغیر دیگری را در نظر بگیرید. علاوه بر این، حجم جستجوی واقعی را نشان نمی دهد، بلکه امتیازی بین 0-100 را نشان می دهد. این به عنوان یک نشانه تقریبی برای بالا یا پایین بودن حجم جستجو عمل می کند.
همچنین تلاش میکند «فرصت رتبهبندی» را براساس آمار فعلی چهار کانال شما تخمین بزند: مشترکین، بازدیدها، پسندیدنها و نظرات، و ارتباط.
توصیه ما؟ این نمرات را نادیده بگیرید. آنها معنای زیادی ندارند.
مرحله چهارم و آخر شما را در نوشتن عنوان، توضیحات و افزودن برچسبهای مرتبط به ویدیوتان راهنمایی میکند.
Keywords Explorer روی یک پایگاه داده اجرا می شود بیش از 640 میلیون کلمه کلیدی YouTube.
میتوانید تقریباً هر کلمه کلیدی را جستجو کنید و معیارهایی را مشاهده کنید که با دادههای جریان کلیک، از جمله حجم جستجوی محلی و جهانی (تقریباً برای هر کشور)، کلیکها، درصد کلیک، و موارد دیگر ارائه میشوند.
این به معنای واقعی چیست؟ این بدان معناست که میتوانید ببینید چند نفر هر ماه برای یک عبارت جستجو در YouTube جستجو میکنند و همچنین چه تعداد از این جستجوها منجر به کلیک روی نتایج جستجو میشوند.
نگاه کردن به کلیکها و میزان صدا در کنار هم میتواند بیشتر از مشاهده مجزای حجم جستجو به شما بگوید.
برای مثال، حجم جستجو برای «ramen» دستور غذا 20٪ بیشتر از “دستور پخت پالک پنیر” است، اما دومی کلیک های بیشتری نسبت به اولی دریافت می کند:
این بدان معناست که احتمالاً بهتر است نشان دهید مردم چگونه میتوانند palak paneer از رامن بسازند.
Keywords Explorer همچنین به شما امکان میدهد معیارهای SEO را برای حداکثر 10000 کلمه کلیدی در یک زمان بررسی کنید. فقط آنها را در آن جایگذاری کنید یا یک فایل را آپلود کنید.
یا اگر هستید با کمبود ایده های کلیدواژه، کلمه کلیدی اولیه را جستجو کنید و یکی از پنج گزارش ایده های کلیدواژه را بررسی کنید.
گزارش هایی که در اختیار شما قرار دارد عبارتند از:
- تطابق عبارت: کلمات کلیدی حاوی کلمه یا عبارت دقیق اولیه.
- دارای اصطلاحات یکسان: کلمات کلیدی حاوی همه کلمات در جستجوی اولیه شما هستند، اما لزوماً به ترتیب وارد شده نیست. بهعنوان مثال، اگر دانهها «دستور العمل ماهی سالمون» است، هر دو «دستور پخت ماهی آزاد آسان» و «دستور پخت با سالمون» مطابقت دارند.
- تازه کشف شده: کلیدواژه هایی که اخیراً به پایگاه داده اضافه شده اند.
- سوالات: کلمات کلیدی که به صورت سوال بیان می شوند.
- همه ایدههای کلیدواژه: کلمات کلیدی از همه گزارشهای بالا در یک یک.
در همه گزارشها فیلترهایی وجود دارد تا بتوانید صدها یا هزاران ایده را به سرعت و به راحتی محدود کنید. .
درباره تحقیق کلمات کلیدی YouTube در این پست یا این ویدئو :
Google Trends نشان میدهد که آیا علاقه به موضوعی در YouTube در طول زمان در حال افزایش یا کاهش است.
برای مثال، بیایید «apple watch» را جستجو کنیم، «جستجوی YouTube» را از منوی کشویی انتخاب کنیم، کشور را روی ایالات متحده تنظیم کنیم و محدوده را روی سه سال گذشته تنظیم کنیم.
آنچه می بینیم این است که علاقه به این موضوع، در YouTube، به آرامی در حال افزایش است.
همچنین واضح است که علاقه به طور نیمه منظم افزایش می یابد. اگر این جهشها را بیشتر تحلیل کنیم، میبینیم که تقریباً در همان زمان هر سال – کریسمس – رخ میدهند.
با کنار هم قرار دادن دو و دو، این احتمال وجود دارد که این جهش ها به این دلیل اتفاق بیفتد که بسیاری از افراد برای کریسمس اپل واچ بگیرید. پس از آن، آنها به YouTube می روند تا نحوه استفاده از آن را بیاموزند.
آیا غذای آماده؟ اگر یک کانال فنی دارید، انتشار ویدیویی در مورد «نحوه استفاده از ساعت اپل» در ۲۵ دسامبر استراتژی بدی نخواهد بود، زیرا در آن زمان است که بیشتر افراد این را جستجو میکنند.
Google Trends نیز به شما امکان می دهد محبوبیت نسبی دو یا چند کلمه کلیدی را مقایسه کنید.
به عنوان مثال، اگر “نحوه استفاده از iPhone XS” را با “نحوه استفاده از گلکسی S10” مقایسه کنیم، می بینیم که جستجوهای قبلی برای اولین بار بیشتر شده است. on YouTube than the latter…
… although interest is on the rise for the S10.
This is a useful exercise if you have a few video ideas and are unsure which one to prioritize.
You can also use Trends to find new topics for videos. Just look at the related queries section.
These are all queries that have seen an increase in searches recently on YouTube.
6. YouTube (Autosuggest)
Head over to YouTube and type any keyword into the search box.
You should see a dropdown like above.
These suggestions are based on relevant queries people have previously searched on YouTube, and they’re a great source of inspiration for videos.
For example, if I type “vegetarian,” I see results like “vegetarian ramen” and “vegetarian lasagna,” which are great ideas for standalone videos.
For even more ideas, use an underscore (_) between words. This acts as a wildcard.
Unfortunately, YouTube doesn’t show search volumes. Nor does it show the relative popularity of the queries (i.e., how much more popular one term is than the other).
For precise search volumes, you can copy results into a paid keyword tool like Ahrefs Keywords Explorer.
Alternatively, use Google Trends to see their relative popularity.
Sidenote.
It’s best to exclude the seed query when doing this because it’s often way more popular than the autosuggest results.
KeywordTool.io is a freemium tool that is essentially a bulk YouTube autosuggest scraper.
What do we mean by bulk? Well, it scrapes the autosuggest results for the keyword you search for. But it also appends and prepends the query with various letters and numbers, and scrapes the autosuggest results for those.
It then divides the keywords into four tabs:
- Keyword Suggestions: All autosuggest keywords (excluding those formatted as questions).
- Questions: Autosuggest keywords formatted as questions.
- Prepositions: Autosuggest keywords containing propositions (from, for, after, etc.). Note that you can also see these in the Keyword Suggestions tab.
- Hashtags: Autosuggest keywords with hashtags. (This is usually a rather pointless tab from what I can see).
Usually, you end up with a list of a few hundred keyword ideas.
You can filter these results with ease, and also add “negative keywords” to filter out queries containing specific words or phrases.
Keywords are also exportable to Excel or CSV at the click of a button.
The downside is that search volumes aren’t available for free users. If you want those, you’ll have to pay.
Paid users also see up to twice as many keyword suggestions compared to the free version.
That said, I’ve never seen the free version kick back more than 800-900 keywords. So I’m reasonably sure that even the paid version will max out at around 2,000 keyword suggestions.
Content Explorer is a searchable database of over one billion web pages.
How is this relevant to YouTube keyword research?
Because there are currently over 60 million videos from YouTube in the database, and you can see which of them get lots of traffic from Google search. Like this one:
By creating videos about such topics, you can “double dip” and get traffic to your videos from Google as well as YouTube.
Does it work? آره. Here’s the traffic we get to our videos from Google:
How do you do it?
Just search for the following in Content Explorer, then filter only for pages with organic traffic:
site:youtube.com inurl:watch title:”topic”
For example, here’s one of the results from a search on protein powder:
It’s a homemade protein powder recipe, and it gets an estimated 2,000 visits from Google every month. That happens because it ranks for keywords like this…
… where Google shows videos in the search results:
Final thoughts
If you want more views on YouTube, then targeting keywords with search volume is crucial.
How do we know? In early-2019, we launched a series of product-related videos for our former Marketing with Ahrefs course. None of these were optimized around keywords with search volume. As such, they didn’t perform well from an organic search perspective.
But here’s what happened to our views after we star ted taking a keyword-focused approach to our channel:
So, use the tools in this post to your advantage and find relevant keywords people are searching for, then create videos around them.
Did we miss any cool YouTube keyword tools? Give me a shout in the comments or on Twitter.
برای خواندن مقاله درباره تحقیق کلمات کلیدی youtube کلیک کنید.
بدون دیدگاه