سئوی تجارت الکترونیک: راهنمای مبتدیان
سئوی تجارت الکترونیک در مورد درک چگونگی جستجوی افراد برای آنچه می فروشید، سپس ایجاد و بهینه سازی صفحات برای رتبه بندی برای آن شرایط است.
این ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد، اما اجتناب از مسائل فنی در طول مسیر یک چالش است.
این راهنما به شما می آموزد که چگونه در میدان مین SEO تجارت الکترونیک حرکت کنید تا ترافیک رایگان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.
سئو فنی ممکن است دلهره آورترین نقطه شروع به نظر برسد، اما بسیار مهم است. برای سایت های تجارت الکترونیک این عمدتاً به دلیل مشکلات مربوط به پیمایش وجهی است، اما چند نکته نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. بیایید آنها را مرور کنیم.
HTTPS
HTTPS یک پروتکل امن برای انتقال داده ها بین وب سایت ها و بازدیدکنندگان است. این از هکرها از سرقت اطلاعات حساسی که بازدیدکنندگان معمولاً با فروشگاههای آنلاین به اشتراک میگذارند، مانند نام، آدرس و جزئیات کارت اعتباری آنها، جلوگیری میکند.
این یک عامل جزئی رتبهبندی Google نیز بوده است از سال 2014.
میدانید که آیا فروشگاه شما از HTTPS استفاده میکند، زیرا دارای یک نماد “قفل” در نوار آدرس:
اکثر پلتفرمهای تجارت الکترونیکی محبوب از HTTPS استفاده میکنند، بنابراین نباید برای اکثر مردم نگرانکننده باشد. اما اگر چنین است، حتماً آن را تعمیر کنید.
بیشتر بیاموزید: HTTPS چیست؟ هر آنچه که باید بدانید
ساختار سایت
ساختار سایت نحوه سازماندهی و پیوند صفحات وب سایت شما است.
اکثر فروشگاههای تجارت الکترونیکی صفحات خود را تقریباً به این صورت سازماندهی میکنند:
در اینجا دو دلیل وجود دارد که این ساختار معنادار است:
- پیمایش آسان است – بازدیدکنندگان میتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند در jus پیدا کنید با چند کلیک.
- این به Google کمک میکند صفحات شما را پیدا کند – Google میتواند پیوندهای داخلی را از صفحهای به صفحه دیگر «دنبال کند».
بهطور کلی. ، ایجاد صفحات دسته بندی اصلی خود به اندازه کافی آسان است. فقط آنها را به عنوان اصلی ترین چیزهایی که می فروشید قرار دهید.
به عنوان مثال، اگر تجهیزات صوتی می فروشید، ممکن است هدفون، بلندگو، و تبلیغات گردان باشند.
صفحات زیرمجموعه شما جایی است که میتوانید کلیدواژههایی را که افراد جستجو میکنند، مانند «هدفون سیمی» و «هدفون بیسیم» هدف قرار دهید. نحوه یافتن این کلمات کلیدی را در فصل بعدی خواهید آموخت.
بیشتر بیاموزید: ساختار وب سایت: چگونه بنیاد سئوی خود را بسازید
ناوبری وجهی
پیمایش وجهی به بازدیدکنندگان اجازه میدهد محصولات را در صفحات دستهبندی و زیرمجموعه فیلتر کنند.
این شکلی است که به نظر میرسد:
علیرغم مفید بودن آن برای بازدیدکنندگان، میتواند باعث مشکلات جدی SEO شود زیرا ترکیب فیلترها اغلب URLهای پارامتری جدیدی ایجاد میکنند.
به عنوان مثال، اگر هدفونهای سیمی سونی قرمز را فیلتر کنید. ، ممکن است نشانی اینترنتی مانند این ایجاد کند:
/headphones/?color=red&brand=sony&type=wired
حتی اگر تعداد کمی فیلتر داشته باشید ، هزاران ترکیب می تواند وجود داشته باشد. این به این معنی است که هزاران URL جدید که Google می تواند در نهایت خزیده و به طور بالقوه نمایه شود.
این خوب نیست زیرا می تواند:
- تضعیف توانایی صفحات مهم برای رتبه بندی – ترکیب فیلترها اغلب می تواند منجر به ایجاد چندین URL با محتوای یکسان شود. Google متوجه این موضوع می شود (که همیشه اتفاق نمی افتد)، سیگنال های رتبه بندی بین صفحات تکراری تقسیم می شوند.
- از خزیدن گوگل در صفحات مهم جلوگیری کنید – گوگل فقط منابع محدودی را به خزیدن سایت شما اختصاص می دهد. اگر مجبور به خزیدن حجم زیادی از ناخواسته ها باشد، ممکن است منابع لازم برای خزیدن همه صفحات مهم را نداشته باشد.
راه حل های مختلفی برای این مسائل وجود دارد. برای مبتدیان و متوسطان، بهترین گزینه معمولاً متعارف کردن نشانیهای اینترنتی وجهی به دسته اصلی یا زیرردهشان است.
برخی از پلتفرم های سئوی تجارت الکترونیکی این کار را خارج از چارچوب انجام می دهند. با نصب نوار ابزار سئو Ahrefs، بازدید از چند URL وجهی، و بررسی “Indexability” بررسی کنید که آیا این مورد برای سایت شما است یا خیر. برگه اگر URL متعارف غیر وجهی است، به احتمال زیاد این مشکل در سایت شما نیست.
بیشتر بیاموزید: پیمایش وجهی: تعریف، مثالها و بهترین روشهای SEO
بدون دیدگاه