نحوه رتبه بالاتر در گوگل (10 مرحله)
صدها عامل می تواند رتبه بندی گوگل شما را بهبود بخشد. اما تأثیرگذاری بر برخی از آنها دشوارتر از دیگران است.
به همین دلیل، اگر میخواهید رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید، باید روشمند باشید. با کار روی چیزهای آسانی که تحت کنترل شما هستند شروع کنید، سپس در صورت نیاز به چیزهای چالش برانگیزتر بروید.
فرآیند در اینجا آمده است:
Bef شروع شد…
فرآیند این راهنما برای صفحات داخلی بهتر عمل می کند. اگر می خواهید صفحه اصلی خود را رتبه بندی کنید، راهنمای ما برای SEO صفحه اصلی. اگر یک کسب و کار محلی دارید و می خواهید در جستجوی محلی رتبه بندی کنید، بخوانید راهنمای ما برای سئوی محلی.
اگر قبلاً میدانید برای کدام کلمه کلیدی می خواهید رتبه بالاتری کسب کنید، از این مرحله رد شوید. در غیر این صورت، باید صفحه ای را پیدا کنید که بتواند برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه بالاتری داشته باشد.
در اینجا یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد:
- دامنه خود را در سایت Ahrefs جایگذاری کنید Explorer
- به گزارش کلید واژههای ارگانیک بروید
- فیلتر رتبهبندی در موقعیتهای 2 تا 10
اکنون باید همه کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید در صفحه اول گوگل ببینید، اما نه در موقعیت شماره 1. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی را انتخاب کنید.
در اینجا یک نکته وجود دارد: به دنبال اهداف کلیدواژه اصلی خود باشید صفحه مربوطه.
به عنوان مثال، راهنمای ما برای یادگیری SEO در رتبه 10 برای ” چقدر طول می کشد تا SEO را یاد بگیرید. اما این کلمه کلیدی هدف اصلی برای صفحه نیست، بنابراین احتمالاً بهترین کلمه کلیدی برای بهبود رتبه بندی نیست.
توصیه
اگر هیچ رتبهبندی صفحه اول ندارید، سعی کنید برای کلمات کلیدی در صفحه دو یا سه رتبه بالاتری داشته باشید. معمولاً بهبود رتبهبندی برای صفحاتی که قبلاً هستند آسانتر است. خیلی خوب انجام میدهید. اما اگر ندارید، بهبود رتبهبندی در صفحه دو یا سه بهترین گزینه است.
هدف جستجو «چرا» پشت پرس و جو است. به همین دلیل است که 90 ٪ از نتایج رتبه بندی برتر برای “فرکننده هوا” پست های وبلاگ هستند و نه صفحات فروش. Google می داند که جستجوگران آماده خرید نیستند. آنها می خواهند محصولات را با هم مقایسه کنند.
شما باید صفحه خود را با هدف جستجو تراز کنید تا بهترین شانس را برای رتبه بندی داشته باشید.
وقتی سعی کردیم برای “بررسی کننده بک لینک” رتبه بندی کنیم، این را به سختی یاد گرفتیم.
این صفحه ای است که برای اولین بار ایجاد کردیم:
می توانید ببینید که نحوه بررسی بک لینک های سایت با Ahrefs را توضیح می دهد و به جستجوگران یک آزمایش رایگان ارائه می دهد.
این عملکرد خوبی داشت و برای سالها در جایگاههای 6 تا 10 رتبهبندی شد – اما هرگز در بین پنج رتبه برتر قرار نگرفت.
در سال 2018، متوجه شدیم که این یک مشکل هدف جستجو بود. همه صفحات رتبهبندی برتر برای “بازبینی کننده بک لینک” ” ابزارهای رایگان بودند.
برای حل این مشکل، یک ابزار رایگان به صفحه اضافه کردیم. تقریباً یک شبه، صفحه به شماره ۱ رسید—و از آن زمان تاکنون وجود داشته است.
برای اینکه ببینید صفحه شما چقدر با هدف همسو می شود، صفحات دارای رتبه برتر را برای سه C بررسی کنید:
- نوع محتوا – آیا آنها عمدتاً پست های وبلاگ، محصول، دسته بندی، صفحات فرود یا چیز دیگری هستند؟
- قالب محتوا قوی>– آیا اینها عمدتاً آموزش، فهرست، راهنما، دستور العمل، ابزار رایگان یا چیز دیگری هستند؟
- زاویه محتوا – آیا وجود دارد یک نقطه فروش غالب، مانند قیمتهای پایین یا چقدر آسان است؟
به عنوان مثال، تمام صفحات با رتبه برتر برای “دستور پخت پنکیک” پست های وبلاگ با دستور پخت هستند. و نکته اصلی فروش آسان ساختن آنهاست.
حتی اگر محتوای شما با هدف جستجو مطابقت داشته باشد، ممکن است به جستجوگران هر آنچه میخواهند ارائه ندهید. ممکن است موضوعات فرعی وجود داشته باشد که آنها به دنبال آن هستند و از شما انتظار دارند که پوشش دهید.
به عنوان مثال، اکثر نتایج رتبهبندی بالا برای «نحوه نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی»، پستهای نحوه نوشتن وبلاگ هستند. این تصویر واضحی از هدف جستجو ترسیم می کند.
اما اگر به این پست ها نگاه کنید، اکثر آنها شامل یک الگو یا پیوندهایی به الگوها هستند.
گوگل احتمالاً میداند که جستجوگران برای پستهای دارای الگو ارزش بیشتری نسبت به آنهایی که بدون قالب میخواهید برای این کلمه کلیدی رتبه بالاتری داشته باشید.
در اینجا چند راه برای یافتن موضوعات فرعی برای گنجاندن در محتوای خود وجود دارد:
- Eyeball صفحات با رتبه برتر برای مشترکات – به عناوین فرعی توجه ویژه ای داشته باشید.
- کلمات کلیدی را بیابید که صفحات دارای رتبه برتر برای مواردی که شما رتبه بندی نمی شوند– اینها اغلب به موضوعات فرعی نگاشت می شوند.
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است دومی را در Site Explorer Ahrefs انجام دهید:
- صفحه خود را در Site Explorer
- به گزارش Content Gap بروید
- در چند مورد جایگذاری کنید نشانیهای اینترنتی با رتبه برتر
برای مثال، اگر پست خود را درباره ایجاد یک استراتژی رفتن به بازار.
Freshness وابسته به پرس و جو است فاکتور رتبهبندی Google. اگر احتمالاً جستجوگران برای محتوای بهروز شده ارزش قائل میشوند، Google صفحات تازه را بالاتر رتبهبندی میکند.
به عنوان مثال، افراد هنگام جستجوی «جستجوهای برتر گوگل» به تازگی اهمیت میدهند. آنها محبوبترین جستجوهای Google را در حال حاضر میخواهند، نه 10 سال پیش. به همین دلیل است که رتبهبندی و ترافیک صفحه ما زمانی که محتوا کهنه میشود کاهش مییابد و وقتی صفحه را بهروزرسانی میکنیم دوباره به بالا میرود.
اگر مطمئن نیستید که Google برای تازگی ارزش قائل است یا خیر، تاریخ ها را در صفحات با رتبه برتر بررسی کنید.
به عنوان مثال، همه نتایج با رتبه برتر برای “بهترین هدفون” اخیراً به روز شده اند. اما بسیاری از نتایج رتبه های برتر برای «بهترین پارکهای لندن» برای ماهها یا حتی سالها بهروزرسانی نشدهاند. این مهم نیست زیرا اینطور نیست که پارکهای جدید روزانه ساخته شوند.
اگر تازگی برای کلمه کلیدی شما مهم است، ممکن است با بازسازی صفحه شما.
واضح کردن هدف و ارتباط صفحه خود برای گوگل و جستجوگران، کار سئوی درون صفحه است. این کار روی کیک است که برجسته می شود کاری که برای مطابقت با هدف انجام دادهاید و موضوع را به طور کامل پوشش میدهید.
در اینجا چند راه ساده برای بهبود سئوی صفحه شما وجود دارد:
- از H1 استفاده کنید. – برچسب های H6 برای ساختار سلسله مراتبی محتوای شما – Google این را توصیه میکند. عنوان خود را در یک H1، عنوانهای فرعی در H2s، عنوانهای فرعی در H3s، و غیره قرار دهید.
- از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید – Google نشانیهای اینترنتی اطلاعات ساده را نشان میدهد
- تگ عنوان قانع کننده و توضیحات متا بنویسید – ممکن است به شما کمک کند کلیک های بیشتری دریافت کنید و سیگنال های مثبتی در مورد محتوای خود به Google ارسال کنید.
- تصاویر خود را بهینه کنید – Google says برای استفاده از نام فایل های مختصر اما توصیفی و متن جایگزین. همچنین ارزش فشرده سازی تصاویر برای بهبود سرعت صفحه را دارد – که یک عامل رتبه بندی است.
- کپی خود را لهستانی کنید – Google می گوید کاربران از محتوایی که به خوبی نوشته شده و به راحتی قابل پیگیری است لذت می برند. از پاراگرافهای کوتاه، گرامر خوب و تکنیکهای اثباتشده کپینویسی استفاده کنید تا خوانندگان را درگیر خود نگه دارید.
<.>بیشتر بیاموزید: SEO در صفحه: راهنمای کامل مبتدیان
پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر هستند. آنها مهم هستند زیرا نحوه جریان PageRank در اطراف سایت شما هستند. به عبارت دیگر، پیوندهای داخلی اعتبار یک صفحه را افزایش میدهند و به Google میگویند که این مهم است.
در اینجا یک راه آسان برای یافتن فرصتهای پیوند داخلی مرتبط وجود دارد:
- برای یک Ahrefs Webmaster Tools
- با ممیزی سایت
- به ابزار فرصتهای پیوند داخلی بروید
- URL هدف را روی صفحهای که میخواهید رتبه بالاتری داشته باشید، تنظیم کنید.
این ابزار تمام کلمات کلیدی را که صفحه هدف شما برای آنها در 100 مورد برتر قرار میگیرد، میگیرد و نام آنها را در سایت شما پیدا میکند. سپس آنها را به عنوان فرصت های پیوند داخلی متنی پیشنهاد می کند.
به عنوان مثال، فرض کنید راهنمای خود را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا به عنوان صفحه هدف تنظیم کرده ایم. در این صورت، 13 فرصت پیوند داخلی بالقوه وجود دارد.
اینم یکی از آنها:
در اینجا، نشان می دهد که عبارت “استراتژی بازاریابی محتوا” را به صورت داخلی در فهرست ابزارهای بازاریابی محتوا.
پیوند داخلی این عبارت ممکن است به رتبهبندی پست ما کمک کند.
اگر هیچ نتیجهای در این گزارش نمیبینید، به این دلیل است که:
- صفحه مورد نظر شما برای هیچ کلمه کلیدی در 100 مورد برتر قرار نمیگیرد.
- شما هیچ یک از کلمات کلیدی را که برای o رتبه بندی می کند ذکر نمی کنید در سایت خود.
در هر صورت، میتوانید با جستجوی site:domain.com "[keyword]"
فرصتهایی را در Google پیدا کنید.
دارای بسیاری از صفحات مشابه در مورد همان چیزی است که به پای خود شلیک کنید. این به این دلیل است که بک لینک ها بین صفحات پخش می شوند و یک عامل رتبه بندی هستند. بنابراین می توانید به جای صفحه های ضعیف به اندازه کافی برای رتبه بندی، صفحات ضعیف زیادی داشته باشید.
برای حل این مشکل، صفحات ضعیف تر در مورد یک موضوع را به قوی ترین موضوع هدایت کنید. این بک لینک ها را یکپارچه می کند و ایجاد می کند صفحه ای که توانایی بیشتری برای رتبه بندی دارد.
برای یافتن صفحاتی در سایت خود درباره کلمه کلیدی که می خواهید رتبه بالاتری برای آن کسب کنید، site:domain.com [کلمه کلیدی]
.
به عنوان مثال، سایت ما دو صفحه بسیار مشابه در مورد متا کلمات کلیدی. ما یک پست وبلاگی داریم که کلمات کلیدی متا را توضیح می دهد و یک صفحه واژه نامه که همین کار را انجام می دهد.
هدایت یکی از اینها به دیگری برای یکپارچه سازی بک لینک ها ممکن است به ما کمک کند تا برای این کلمه کلیدی رتبه بالاتری داشته باشیم. این یک صفحه قوی تر از دو صفحه ضعیفتر ایجاد می کند.
توصیه
هنگام انجام این کار، هدف جستجو را در نظر داشته باشید. صفحات اهداف متفاوتی را برآورده میکنند، تغییر مسیر ممکن است بهترین ایده نباشد. این تاکتیک زمانی بهترین است که صفحات بسیار شبیه به هم باشند.
پیوندهای برگشتی یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی Google هستند. Andrey Lipattsev، کیفیت جستجو استراتژیست ارشد در Google، تأیید کرد این در 2016.
متاسفانه، ایجاد بک لینک با کیفیت بالا یکی از چالش برانگیزترین بخش های سئو است. این به این دلیل است که چیزی نیست که بتوانید کاملاً کنترل کنید. شما باید چیزی بسازید که ارزش کسب بک لینک داشته باشد، سپس مردم را متقاعد کنید که به شما پیوند دهند.
به همین دلیل است که این مرحله نهایی در فرآیند ما است.
اگر در پیوند بیلدینگ تازه کار هستید، نقطه شروع خوبی است:
-
- یک صفحه رقیب را در Site Explorer
- به گزارش Backlinks بروید
- به دنبال بک لینک هایی باشید که ممکن است بتوانید آن را تکرار کنید
به عنوان مثال، فرض کنید میخواهیم به راهنمای مبتدی خود برای سئو پیوند ایجاد کنیم. اگر در گوگل برای صفحات رقیب با SEO Toolbar Ahrefs نصب شده جستجو کنیم، متوجه میشویم که پیوندهایی از بیش از 14 هزار دامنه ارجاع دهنده دارد. .
According to Ahrefs’ Site Explorer, here’s one of the pages it got a backlink from recently:
Looking at the referring page, it seems the link comes from a section listing three of the best SEO guides.
If we reach out to the author and introduce our beginner’s guide to SEO, there’s a chance they may add it to their page.
Rank tracking is the only way to know if your efforts to rank higher on Google are working.
Although you can do this for free by searching on Google, it isn’t usually reliable. This is because factors like location and search history can affect where you see a page ranking. Using a rank tracking tool like Ahrefs’ Rank Tracker is much more accurate.
You can track 10K keywords in this tool, but you only usually need to track the main keyword for each page.
Hit the graph caret next to any keyword in Rank Tracker to see its ranking progress over time.
Ranking high on Google for one keyword is great, but ranking high for many keywords is even better. So once you’ve followed this process for one keyword, repeat it for more.
You’ll rank higher for hundreds of keywords and get tons of organic traffic before you know it.
Final thoughts
You can do many things to rank higher on Google, but it makes sense to start with the easy ones that are within your control. If those don’t move the needle, invest in more challenging things like link building.
Give me a shout on Twitter if you have any questions.
</.>
بدون دیدگاه