یک حسابرسی و چک لیست 14 مرحله ای SEO ساده (اما موثر).


یک حسابرسی و چک لیست 14 مرحله ای SEO ساده (اما موثر).

حسابرسی SEO جایی است که فرصت هایی برای بهبود عملکرد جستجوی سایت پیدا می کنید. این شامل یافتن مسائل فنی، درون صفحه، محتوا و مرتبط با پیوند برای رفع یا بهبود است.

فرایند حسابرسی SEO برای همه متفاوت است، زیرا هیچ رویکرد جهانی وجود ندارد. اما تعداد انگشت شماری از مسائل اساسی وجود دارد که همه صاحبان سایت باید به دنبال آن باشند.

در این راهنما می‌آموزید که چگونه ۱۴ مورد از آنها را بررسی کنید.

 

1. اقدامات دستی را بررسی کنید

عملکردهای دستی زمانی هستند که یک بازبین انسانی در Google تصمیم بگیرد که سایت شما با دستورالعمل های وب مستر آنها. نتیجه این است که برخی یا همه سایت شما در نتایج جستجوی Google نشان داده نمی شود.

بعید است که یک اقدام دستی داشته باشید مگر اینکه کار اشتباهی انجام داده باشید. اما مسلماً این اولین چیزی است که باید بررسی شود، زیرا اگر یکی از آن ها را داشته باشید، قبل از اینکه حتی شروع کنید در آب مرده اید.

برای بررسی اقدامات دستی، به گزارش عملکردهای دستی در Google Search Console بروید.

حسابرسی

حسابرسی

اگر چیزی غیر از «هیچ مشکلی شناسایی نشد» می‌گوید، مجازات Google ما را بخوانید. راهنما.

Google الگوریتم‌های جستجوی خود را همیشه به‌روزرسانی می‌کند. بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها موارد خاصی مانند هرزنامه پیوند یا کیفیت محتوا را هدف قرار می‌دهند.

به همین دلیل، مهم است که کاهش ترافیک ارگانیک همزمان با به‌روزرسانی‌های شناخته‌شده Google را بررسی کنید، زیرا ممکن است به مشکلات خاصی اشاره کنند.

به‌عنوان مثال، به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی اصلی در آگوست ۲۰۱۸ تا حد زیادی بر سلامت، تناسب اندام و سایت‌های پزشکی تأثیر می‌گذارد که با شکست مواجه می‌شوند. d برای نشان دادن تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T). در واقع، بری شوارتز، یک وبلاگ نویس برجسته، آن را به روز رسانی “Medic” نامید.

به‌روزرسانی همه سایت‌ها را نابود کرد، مانند این یکی:

Google's core update in August 2018 decimated this site's organic traffic

می توانید روند ترافیک ارگانیک خود را به صورت رایگان در کنسول جستجوی Google بررسی کنید. کافیست به گزارش نتایج جستجو بروید و دوره را روی یک یا دو سال گذشته تنظیم کنید.

Search results report in Google Search Console

همچنین می توانید نمودار ترافیک تخمینی را در Site Explorer، که در آن می‌توانید به‌روزرسانی‌های شناخته‌شده Google را نیز برای تشخیص آسان‌تر مشکلات پوشش دهید.

برای مثال، می‌توانیم ببینیم. که کاهش ترافیک این سایت با یک به‌روزرسانی اصلی همزمان شده است:

This site's traffic drop coincides with a Google Core Update

اگر ترافیک زیادی را مشاهده کردید همزمان با به‌روزرسانی Google، صفحه تاریخچه به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google ما را بررسی کنید تا تمرکز به‌روزرسانی را ببینید.

This site is securely protected

با این حال، برخی از وب سایت ها با مشکلاتی مواجه می شوند که برخی از صفحات به طور ایمن بارگیری می شوند، اما صفحات و منابع دیگر این مشکل را ندارند. . بنابراین توصیه می‌کنیم کمی عمیق‌تر بگردید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی مرتبط با HTTPS وجود ندارد. در اینجا به این صورت است:

  1. برای یک حساب Ahrefs Webmaster Tools
  2. سایت خود را با ممیزی سایت خزیدن
  3. به گزارش صفحات داخلی بروید

از اینجا، نمودار «توزیع پروتکل‌ها» را بررسی کنید تا ببینید آیا صفحاتی از HTTP استفاده می‌کنند یا خیر. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید یک نمودار کاملا سبز ببینید.

توصیه

اگر برخی از نشانی‌های وب HTTP را می‌بینید، نترسید. تا زمانی که به نسخه‌های HTTPS هدایت شوند، مشکلی ندارید. در اینجا نحوه بررسی را آمده است:روی “HTTP” کلیک کنید

  • مرتب کردن گزارش بر اساس کد وضعیت از کم به بالا
  • یک ستون برای “URL تغییر مسیر نهایی” اضافه کنید

اگر پایین‌ترین کد وضعیت HTTP “301” باشد و نشانی‌های اینترنتی تغییر مسیر نهایی همه با HTTPS شروع می‌شوند، همه چیز خوب است.

Investigating HTTP status code issues in Ahrefs' Site Audit

بعد، برگه “Issues” را بزنید و به دنبال مشکل “HTTPS/HTTP mixed content” بگردید. این نشان می دهد که در حالی که HTML اولیه شما با بارگیری از طریق یک اتصال امن HTTPS، برخی از فایل‌های منبع مانند تصاویر از طریق یک اتصال ناامن بارگیری می‌شوند.

The

اگر یکی از این مشکلات را مشاهده کردید، راهنمای HTTPS ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخورد با آنها.

افراد فقط باید بتوانند به یکی از این چهار نسخه وب سایت شما دسترسی داشته باشند:

http://domain.com
http://www.domain.com
https://domain.com
https://www.domain.com

سه نسخه دیگر باید به نسخه متعارف (مستر) هدایت شوند.

این مهم است زیرا Google هر چهار مورد را به عنوان نسخه های سایت جداگانه می بیند. داشتن بیش از یک مورد در دسترس می تواند باعث مشکلات خزیدن و نمایه سازی شود. در برخی موارد، حتی می‌تواند صفحه پیوند را رقیق کند و بنابراین ممکن است بر رتبه‌بندی تأثیر منفی بگذارد.

نوار ابزار SEO Ahrefs را نصب کنید، هر نسخه URL را در مرورگر خود تایپ کنید، سپس سرصفحه‌های HTTP تا مطمئن شویم همه آنها به یک نسخه اصلی هدایت می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر از http://ahrefs.com بازدید کنیم، به نسخه امن هدایت می‌شود. در https://ahrefs.com.

HTTP headers in Ahrefs' SEO Toolbar

اگر بازدید کنیم همین اتفاق می افتد نسخه امن www (https://www.ahrefs.com).

HTTP headers in Ahrefs' SEO Toolbar

اگر این اتفاق نیفتد ، باید تغییر مسیرها را پیاده سازی کنید.

بیشتر بیاموزید:

 

5. مشکلات فهرست‌بندی را بررسی کنید

نتایج جستجوی Google از فهرست آن می‌آیند، که پایگاه داده‌ای از صدها میلیارد صفحه وب است. صفحات شما باید در این فهرست باشند تا شانسی برای رتبه بندی داشته باشند.

همچنین مهم است که صفحاتی را که برای جستجوگران ارزشمند نیستند از فهرست Google دور نگه دارید، زیرا این امر همچنین می‌تواند باعث مشکلات SEO شود.

مشکلات نمایه‌سازی می‌تواند بسیار پیچیده شود، اما می‌توانید مشکلات اساسی را نسبتاً آسان بررسی کنید.

ابتدا، گزارش Indexability را در ممیزی سایت بررسی کنید. برای هشدارهای “صفحه Noindex”.

Noindex pages in Ahrefs' Site Audit

Google نمی‌تواند صفحات را با این اخطار نمایه کند، بنابراین باید بررسی کنید که صفحاتی نیستند که می‌خواهید نمایه شوند. اگر اینطور هستند، برچسب ربات های متا.

دوم، تعداد URL های قابل نمایه سازی را در همان گزارش بررسی کنید.

Indexable URLs via Ahrefs' Site Audit

اگر این مقدار غیرعادی بالا به نظر می رسد، بیشتر بررسی کنید.

به عنوان مثال، با توجه به اینکه ما فقط حدود 500 پست وبلاگ منتشر شده داریم، 2164 URL قابل نمایه سازی برای وبلاگ Ahrefs بالا به نظر می رسند. اما اگر روی عدد کلیک کنیم، می بینیم که شامل نسخه هایی از وبلاگ ما در زبان های دیگر.

Investigating indexable URLs in Ahrefs' Site Audit

اگر ما با حذف آن صفحات، همراه با صفحات نویسنده، دسته بندی و صفحه بندی، تعداد URL های قابل نمایه سازی تقریباً مشخص به نظر می رسد.

Filtered indexable pages report in Ahrefs' Site Audit

 

6. سازگاری با تلفن همراه را بررسی کنید

از زمانی که Google به فهرست‌سازی اولین تلفن همراه در سال 2019.

بررسی سازگاری با موبایل به راحتی انجام می شود. کافی است به گزارش استفاده از تلفن همراه در کنسول جستجوی Google بروید. به شما می گوید که آیا URL ها دارای خطاهایی هستند که بر قابلیت استفاده از تلفن همراه تأثیر می گذارد.

Mobile usability report in Google Search Console

اگر به کنسول جستجوی Google دسترسی ندارید، هر صفحه از وب سایت خود را به ابزار تست سازگار با موبایل Google.

Google's Mobile-Friendly Test tool

به طور کلی، با فرض اینکه سایر صفحات وب سایت شما از طراحی و چیدمان یکسان، نتیجه باید برای اکثر صفحات شما اعمال شود.

بیشتر بیاموزید: نمايه‌سازي اول تلفن همراه: آنچه شما بايد بدانيد

سرعت صفحه يک عامل رتبه‌بندي کوچک در دسک‌تاپ بوده است از سال 2010 و تلفن همراه از سال 2018. با این حال، آستانه رسمی برای سرعت بارگیری یک صفحه وجود ندارد، و تعداد گیج کننده ای از معیارها وجود دارد که می توانید به عنوان یک پروکسی استفاده کنید.

برای مثال، ابزار PageSpeed ​​Insights Google انواع معیارها را نشان می‌دهد:

Checking page speed in Google's PageSpeed Insights tool

عیب دیگر این ابزار این است که می‌توانید هر بار فقط یک صفحه را آزمایش کنید.

به همین دلیل، بهتر است با ابزاری شروع کنید که به شما معیارهای سرعت را در تمام صفحات شما می‌دهد. می‌توانید این کار را در Site Audit، که می توانید به صورت رایگان با یک حساب Ahrefs Webmaster Tools استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. با ممیزی سایت
  2. به بروید >گزارش عملکرد
  3. نمودارهای «زمان تا اولین بایت» و «توزیع زمان بارگذاری» را بررسی کنید

Checking page speed in Ahrefs' Site Audit

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه سبزتر اینجا ببینید، بهتر است. اگر مقدار زیادی رنگ قرمز ببینید ، ممکن است بخواهید روی بهبود سرعت صفحه خود کار کنید.

Core Web Vital معیارهایی هستند که Google برای اندازه‌گیری تجربه کاربر از آنها استفاده می‌کند. آنها زمان بارگذاری، تعامل و پایداری محتوا را هنگام بارگیری صفحه اندازه‌گیری می‌کنند. .

از آنجایی که آنها در حال حاضر یک سیگنال رتبه بندی ضعیف هستند، نباید روی آنها وسواس داشته باشید. اما همچنان ارزش دارد که نگاهی گذرا به عملکرد سایت خود بیندازید.

برای انجام این کار، را بررسی کنید گزارش Core Web Vitals در Google Search Console.

Core Web Vitals report in Google Search Console

از آنجایی که این گزارش بر اساس داده‌های تجربه کاربری Chrome (CrUX) است ، این احتمال وجود دارد که به جای داده پیام «داده‌های کافی جمع‌آوری‌شده نیست» یا «داده‌های استفاده اخیر کافی نیست» را ببینید.

اگر چنین شد، به عملکرد بروید. در ممیزی سایت Ahrefs گزارش دهید و امتیازات Lighthouse را بررسی کنید. از آنجایی که این داده‌های آزمایشگاهی است، به داده‌های تجربه کاربر متکی نیست. Google.

Performance report in Ahrefs' Site Audit

 

9. صفحات شکسته را بررسی کنید

داشتن صفحات شکسته در سایت شما هرگز خوب نیست. اگر این صفحات دارای بک لینک باشند، عملاً هدر می روند زیرا به هیچ چیز اشاره نمی کنند.

برای یافتن صفحات شکسته در وب سایت خود، به گزارش صفحات داخلی در ممیزی سایت و روی شماره زیر “Broken” کلیک کنید.

Checking for broken internal pages in Ahrefs' Site Audit

اگر می‌خواهید تعداد بک لینک‌ها به هر یک از این صفحات را ببینید، ستون «تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده» را به گزارش اضافه کنید.

Broken internal pages in Ahrefs' Site Audit sorted by referring domains

You can also find broken URLs with backlinks in Site Explorer . Just plug in your domain, go to the Best by links report, add a “404 not found” filter, then sort the report by referring domains from high to low.

Broken internal pages in Ahrefs' Site Explorer sorted by referring domains

The benefit of using Site Explorer is that it shows URLs that people linked to accidentally.

For example, we have links from three referring domains to this URL:

Example of a dead page with backlinks

This page never existed. The linkers just linked to the wrong URL. It should have an “s” at the end.

Here’s our recommended process for dealing with broken links:

How to deal with broken links

 

10. Check for sitemap issues

A sitemap lists the pages that you want search engines to index. It shouldn’t list things like redirects, non-canonicals, or dead pages because those send mixed signals to Google.

To check for sitemap issues, head to the All issues report in Site Audit and scroll to the “Other” section.

Sitemap issues in Ahrefs' Site Audit

You’ll see any issues here relating to:

  • Dead or inaccessible pages in the sitemap.
  • Noindexed pages in the sitemap.
  • Non-canonical pages in the sitemap.

If you have any of these issues, hit the caret and follow the advice on fixing them.

 

11. Check basic on-page elements

Every indexable page on your site should have a title tag, meta description, and H1 tag. These basic on-page elements help Google understand your content and help you to win more clicks from your rankings.

To check for issues, head to the “Issues” tab in the Content report in Site Audit.

Basic on-page issues in Ahrefs' Site Audit

For example, the website above has 724 pages with a missing or empty title tag. This isn’t ideal because Google shows them in the search results, so the site could be missing out on clicks as a result.

It also has the same number of pages with an empty or missing meta description, and thousands with a missing or empty H1 tag.

Google often shows meta descriptions in the search results, so you should try to write an enticing one for every important page. Missing H1 tags, on the other hand, usually point to bigger issues like an improperly coded theme.

You can see which URLs are affected by clicking an issue and hitting “View affected URLs.”

Title tag issues in Ahrefs' Site Audit

If you want to prioritize fixes, sort the report by estimated organic traffic from high to low.

Prioritizing fixes by organic traffic in Ahrefs' Site Audit

 

12. Check for declining content

Rankings rarely last forever. As content becomes outdated, its search traffic will often start to drop off. But you can often solve this by refreshing and republishing the content.

For example, our list of top Google searches declined massively in 2021.

Estimated organic search traffic to our list of top Google searches

This is because we didn’t update the post for over a year, so the content became outdated. The recent spike in traffic is a result of us updating and republishing the piece.

Here’s an easy way to find declining content in Google Search Console:

  1. Go to the Search results report
  2. Set the date filter to compare mode
  3. Choose “Compare last 6 months to previous period”
  4. Click the “Pages” tab
  5. Sort the table by “Clicks Difference” from low to high

For example, this shows us that our list of the most visited websites has declined massively over the last six months. So this is probably ripe for an update.

Decline in traffic to our list of the most visited websites in Google Search Console

If you’re a WordPress user, you can automate this process with our free SEO plugin. It monitors for pages that no longer perform well and gives recommendations on how to fix them.

For example, it’s suggesting that we rewrite our list of the best keyword tools because it used to rank in the top three for its target keyword but now doesn’t even rank in the top 100.

No longer well-performing pages via Ahrefs' SEO WordPress plugin

 

13. Check for content gaps

Content gaps occur when you miss important subtopics in your content. The result is that you don’t rank for as many long-tail keywords and potentially not as high as you could for your main target keyword.

Here’s an easy way to find content gaps:

  1. Paste one of your page’s URLs into Site Explorer
  2. Go to the Content Gap report
  3. Paste in the URLs of a few similar pages outranking you
Content Gap report in Ahrefs' Site Explorer

Hit “Show keywords.” You’ll see all of the keywords that these pages rank for where yours don’t.

Many of these will just be different ways of searching for the same thing, but some may represent subtopics you’ve missed.

For example, when we do this for our page about “what is seo,” we see that competing pages are ranking for quite a few keywords relating to what SEO stands for.

Results of a content gap analysis in Ahrefs' Site Explorer

This is an interesting case because we kind of covered this in our definition on the page:

One of the top-ranking pages' definition of SEO

However, we didn’t explicitly state that this is what SEO stands for. Many of our competitors did.

One of the top-ranking pages' definition of SEO
One of the top-ranking pages' definition of SEO

For that reason, it may be worth us stating this in a more explicit way.

 

14. Check for other technical issues

Many other technical issues can hinder your rankings. That’s why it’s always worth crawling your site with a tool like Ahrefs’ Site Audit to check for other SEO issues.

For example, if we do this for Ahrefs’ blog, we find a redirect loop:

Redirect loop issues via Ahrefs' Site Audit

Redirect loops are something you’re unlikely to spot by chance. So this issue would have likely gone unnoticed without a crawl-based audit.

It looks like we also have missing alt text on over 2,400 images:

Missing alt text issues via Ahrefs' Site Audit

This is arguably not a huge problem, but the sheer number of affected images in this instance points to a likely hole in our processes.

Final thoughts

Running this SEO audit gives you three things to take action on to improve SEO.

  1. Technical SEO issues – Fixing these may boost your site’s overall search performance.
  2. On-page SEO issues – Fixing these may increase your organic clicks.
  3. Content opportunities – Pursuing these may rank pages higher and for more keywords.

If you want to run a deeper audit, read our guide to running a technical SEO audit.

Got questions? Ping me on Twitter.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *