Ahrefs حذف دستی مجازات: مطالعه موردی


حذف دستی مجازات: مطالعه موردی Ahrefs

عملکرد خوب سایت در جستجو گاهی اوقات به معنای حذف مواردی مانند پیوندهای هرزنامه است که می تواند به عملکرد وب سایت آسیب برساند. این فرآیند می‌تواند خسته‌کننده و زمان‌بر باشد، اما پس از تکمیل آن بسیار سودمند است.

ما روندی را که برای حذف موفقیت آمیز جریمه دستی استفاده کرده ایم، مستند کرده ایم، به طوری که سایر وب مسترها می توانند نحوه انجام آن را با استفاده از Ahrefs مشاهده کنند کاوشگر سایت و فرآیند Google برای پاکسازی پیوندهای بد.

پیدا کردن پیوندهای سمی

سایتی که ما هستیم. کار روی قبلا یک جریمه دستی داشت. به خاطر داشته باشید که اکثر صاحبان وب سایت نیازی به انجام یک کمپین جامع حذف لینک ندارند. اما در این مورد، یک جریمه دستی به صاحب وب‌سایت تعلق گرفت و ما باید برای حذف آن اقدام می‌کردیم.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا جریمه دریافت کرده‌اید این است که وب‌سایت خود را با Google پیکربندی کنید. ابزارهای وب مستر. اگر در نتیجه پیوندهای غیرطبیعی اقدام دستی علیه سایت شما اعمال کرده باشد، Google از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهد داد.

وقتی متوجه شدید که جریمه شده‌اید، اولین گام در این فرآیند یافتن پیوندهایی است که با اشاره به سایت، ممکن است به جریمه کمک کند. در سناریوی خود، ما از Ahrefs برای تجزیه و تحلیل نمایه بک لینک وب سایت جریمه شده استفاده کردیم.

Ahrefs معیارهایی را برای شناسایی اعتبار دامنه، پیوندهای ورودی، چارچوب زمانی کسب پیوند، لنگر-متن و موارد دیگر ارائه می دهد. با درک معنای این معیارها، ما توانستیم لیست مظنونان را محدود کنیم.

در گزارش بک لینک در Ahrefs، دامنه های ارجاع را بر اساس رتبه بندی دامنه Ahrefs و لنگر متن به روش های زیر مرتب کردیم:

  1. ما همه دامنه ها را بر اساس رتبه بندی دامنه مرتب کردیم. ما همه سایت‌های دارای DR 40 را به لیست دسترسی خود اضافه کردیم.
  2. ما یک مرتب‌سازی توزیع متن-لنگر انجام دادیم. اگر درصد بالایی از لنگرهای تطبیق دقیق را در سایتی با DR 50 (یا سایتی که به‌تازگی هرزنامه به نظر می‌رسید) پیدا کردیم، آن‌ها را نیز به فهرست دسترسی خود اضافه کردیم.

مرتب‌سازی توسط رتبه دامنه

 Ahrefs

Ahrefs

مرتب‌سازی بر اساس متن لنگر

بازرسی پیوندهای ما

با استفاده از Ahrefs توانستیم برای محدود کردن فهرست دامنه‌های مشکوک سمی با استفاده از معیارهای آنها (مانند DR) که کیفیت آنها را نشان می‌دهد.

ما فهرست اولیه خود را بررسی کردیم و دامنه‌هایی را شناسایی کردیم که هرزنامه به نظر می‌رسیدند، دامنه اعتبار پایینی داشتند، انتخاب نشدند. ، دارای درصد توزیع متن لنگر غیرطبیعی، استفاده بی ربط از متن لنگر بود و آنها را به “فهرست توسعه” ما اضافه کرد.

این بخش از فرآیند می تواند بسیار ذهنی باشد. به طور کلی، ما به دنبال وب سایت هایی بودیم که به وضوح ارزش واقعی برای ارائه ندارند. آنها ممکن است محتوای ضعیفی داشته باشند یا فقط به سایت اصلی که به آن لینک می‌دادند کاملاً بی‌ربط باشند. ما نمی‌خواستیم وب‌سایتی که می‌خواستیم آن را بازیابی کنیم، با سایتی مرتبط شود که ممکن است دستورالعمل‌های کیفیت Google را نقض کرده باشد.

Outreach

هنگامی که فهرست دسترسی ما به پایان رسید، سایت بعدی مرحله این بود که به صورت دستی با این مالکان سایت تماس بگیرید و درخواست کنید که پیوندها حذف شوند.

فرایند ارتباط با حذف پیوند بسته به تعداد نامزدهای دسترسی بسیار زمان‌بر است. همه وب سایت ها اطلاعات تماس را به وضوح در لیست ندارند. در آن موارد، ما مجبور بودیم برای یافتن اطلاعات تماس مدیریتی به خدمات جستجوی whois تکیه کنیم. ما ایمیل‌هایی ارسال کردیم و به فرم‌های تماس برای مالکان ارسال کردیم و درخواست کردیم پیوند ما را از سایت خود حذف کنند.

در بسیاری از موارد، مجبور شدیم چندین پیام های ارتباطی (حداکثر 6 در هر دامنه) به منظور جلب توجه صاحب وب سایت. در موارد دیگر، اصلاً پاسخی وجود نداشت.

گاهی اوقات صاحبان سایت برای حذف پیوندها جایزه درخواست می کردند. این صرفاً یک درخواست برای پرداخت است و در این مطالعه موردی، هیچ جایزه ای از 20 دلار تجاوز نکرده است.

برای مطالعه موردی ما، همکاری حدود 2 ماه به طول انجامید. ما 6 ایمیل و/یا پیام فرم تماس برای هر دامنه نقض‌کننده ارسال کردیم.

لغو پیوندها و درخواست تجدیدنظر

Google می‌داند که همیشه نمی‌توان همه مالک سایت را وادار به برقراری ارتباط کرد. با شما و حذف لینک ها این یکی از دلایلی است که آنها ممکن است ابزار رد کردن پیوند را ایجاد کرده باشند. به‌عنوان روشی برای جمع‌آوری دامنه‌های نقض‌کننده برحسب حجم.

ما یک فایل از همه دامنه‌هایی ایجاد کردیم که در آن‌ها در دسترسی خود ناموفق بودیم. ما فایل را از طریق ابزار پیوندهای رد کردن به Google ارسال کردیم.

قابلیت خواندن یادداشت ویرایشگر

امروز Ahrefs یک ابزار داخلی برای ایجاد لیست های رد کردن دارد.

می توانید در حین بررسی نمایه بک لینک خود، دامنه ها یا URL ها را مستقیماً از گزارش بک لینک ها به لیست رد کردن خود اضافه کنید. سپس می توانید به راحتی لیست رد کردن خود را از Ahrefs صادر کنید و آن را به ابزار Disavow Google وارد کنید.

Nick Churick

همراه با فایل پیوندهای رد کردن، یک درخواست تجدید نظر نیز ارسال کردیم.

این درخواست و فایل Disavow در ترکیب با یکدیگر کار می کنند. فایل Disavow به Google اجازه می‌دهد بداند کدام صفحات یا دامنه‌های خاصی را نمی‌خواهیم به وب‌سایت خود پیوند دهیم. درخواست جزئیات فرآیند ما را برای رفع مشکل به تنهایی و مراحلی که برای انجام آن انجام دادیم، ارائه می‌کند. هر چه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تلاش برای حذف لینک های بد به گوگل ارائه دهید، بهتر است. آن‌ها می‌خواهند ببینند که شما قبل از درخواست کمک، تلاشی هماهنگ برای تمیز کردن چیزها انجام داده‌اید.

الگوی درخواست که برای ما کار می کرد توسط Powered by Search ایجاد شد. به‌جای اینکه آن را از ابتدا بنویسیم، می‌توانیم به سادگی اطلاعات مربوطه را در صورت لزوم وارد کنیم.

وقتی همه چیز مرتب شد، درخواست را به Google ارسال کردیم.

نتیجه

حدود 4 هفته طول کشید تا فرآیند بررسی انجام شود. سپس ایمیل زیر را از Google دریافت کردیم مبنی بر اینکه اقدام دستی علیه وب‌سایتی که با آن کار می‌کردیم حذف شده است.

این فرآیند از ابتدا تا پایان حدود 3 ماه طول کشید. با حذف دستی جریمه، باید صبور و دقیق باشید. ممکن است بیش از یک درخواست تجدید نظر طول بکشد. فقط مطمئن شوید که تلاش های خود را مستند کنید و از دستورالعمل های کیفیت Google پیروی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *