راهنمای عملی برای جلوگیری از اسپم ارجاع در Google Analytics


راهنمای عملی برای جلوگیری از اسپم ارجاع در Google Analytics

آیا اسپم ارجاع ارواح داده های تجزیه و تحلیل Google شما را خراب می کند؟

از دیدن سایت های اسپم مانند darodar، semalt، floating-share-buttons.com و www.event- خسته شده اید؟ tracking.com در فهرست ارجاع‌دهنده‌های شماست؟

خب، شما تنها نیستید.

اسپم های  ارجاع، در حال حاضر منبع اصلی اکثر وب‌مسترها است و به‌طور پیوسته در طول سال بدتر شده است. سال گذشته (بدیهی است که برای کسی در جایی پول درآورده اید).

اما نترسید، الکس دیلی از loganix.net راه حل کاملی برای کابوس هرزنامه ارجاع شما دارد – تضمین می کند که هیچ یک از آنها آزاردهنده نیستند. ارسال‌کنندگان هرزنامه از شبکه عبور می‌کنند و آمار شما تمیز و دقیق باقی می‌ماند.

به Alex…

اسپم

ترافیک اسپم های  ارواح و ارجاعی چیست و چرا ناخوشایند است؟

اسپم تکامل یافته است. این دیگر فقط یک مشکل صندوق ورودی و موتور جستجو نیست. راه خود را به حساب Google Analytics شما پیدا کرده است. درست مانند اینکه هرزنامه‌ها به پایین‌ترین مخرج خم می‌شوند و سعی می‌کنند به صندوق ورودی ایمیل شما فشار بیاورند، آن‌ها هم متوجه نقص‌های سیستم شده‌اند تا در گزارش‌های داده نشان داده شوند.

چرا؟

با تیره‌ترین روزنه امید که تعجب می‌کنید که آنها در گزارش شما چه کار می‌کنند و از روی کنجکاوی از وب‌سایت آنها دیدن می‌کنید.

لنگ، درست است؟

درباره آن به من بگویید! داده‌ها را هم برای سایت‌های شخصی من و هم برای سایت‌های مشتری که در مقاضی کار می‌کنم، به هم می‌ریزد.

اما، ترافیک وب را کاهش دهید؟

مسئله این است که این ربات‌ها هرگز از سایت شما بازدید نمی‌کنند.

آنها فقط جاوا اسکریپتی را که Google Analytics برای استفاده از آن استفاده می‌کند، غلغلک می‌دهند. هنگامی که یک بازدیدکننده معمولاً یک صفحه را مشاهده می‌کند به شما اطلاع می‌دهد.

ghost and referral spam

آنها هنوز هم می توانند اعداد تجزیه و تحلیل شما را منحرف کنند، از جمله آمارهای کلیدی مانند نرخ پرش و سایر معیارهای تعامل.

اگر در حال انجام سرمایه گذاری های بزرگ بر اساس بازاریابی محتوا هستید در این اعداد، مهم است که تا آنجایی که می‌توانند دقیق باشند.

این موضوع باعث شده است که ترافیک هرزنامه ارواح و ارجاع به مشکل بزرگی برای:

  • کسب و کار‌های کوچک و کارآفرینان انفرادی
  • کسب و کارهای متوسط ​​بدون بازاریاب اختصاصی
  • آژانس های بازاریابی کوچک و بزرگ

و چه کاره است؟ این عوامل ولدمورت سریع کار می کنند. خیلی سریع.

نه تنها تعداد بازدیدهای هرزنامه‌ها هر روز افزایش می‌یابد، بلکه منابعی که باید در لیست سیاه قرار گیرند و حذف شوند نیز افزایش می‌یابد.

حتی دیده‌ایم که ارسال‌کنندگان هرزنامه ارجاعی تلاش کرده‌اند. تکنیک های مزخرفی مانند تلاش برای پنهان کردن خود به عنوان گوگل. چرا؟ چه کسی می‌داند؟

این چیزی است که ما در کنار خود می‌بینیم:

referrer spam in google analytics

اگر سایت شما نسبتاً جدید باشد و هنوز ترافیک وب قانونی زیادی دریافت نکرده باشد، به ویژه نگران کننده است. درصد اسپم ها بسیار بیشتر است و اطلاعات شما را بسیار بیشتر از زمانی که سایت شما هزاران بازدید در روز داشته باشد، تغییر می‌دهد.

در اینجا نمونه‌ای از یک سایت شخصی من است. من زیاد به آن توجه نکرده ام، بنابراین بازدیدهای زیادی دریافت نمی کند. اما با نگاهی گذرا به بخش نارنجی، می توانید متوجه شوید که تنها 80 درصد از ترافیک ثبت شده در Analytics قانونی است. 20% ترافیک اسپم است!

snapshot of analytics data

نکته آخر این است که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد وب سایت خود به داده های تمیز نیاز دارید. و برای انجام این کار، باید این مشکل را برطرف کرده و آن را پاکسازی کنید.

اکنون شروع کنید، زیرا آنها فقط می‌خواهند بازی خود را بهبود بخشند.

تا به حال فکر کرده‌اید که چقدر آسان است؟

یک رکورد ارجاع‌دهنده واحد در تجزیه و تحلیل، یک «بار صفحه» است

در شرایط عادی، شخصی صفحه شما و همه دارایی‌های دیگر صفحه شما شامل تصاویر، css، کتابخانه‌های جاوا اسکریپت را بارگیری می‌کند. & ردیابی. ارسال‌کنندگان هرزنامه ارواح از همه آشفتگی‌ها اجتناب می‌کنند و فقط یک کد ردیابی جاوا اسکریپت را برای جستجوی گوگل ایجاد می‌کنند و در نتیجه بازدیدی را جعل می‌کنند که واقعاً هرگز نشان داده نمی‌شود.

این ردیابی «بارگذاری صفحه» در یک سرور 0.001 ثانیه طول کشید. در همان زمان، آن سرور همچنین 100 «بارگیری صفحه» دیگر را برای سایت‌های مختلف بارگذاری می‌کرد تا راه خود را به حساب GA همه افراد وارد کند.

وقتی در نظر می‌گیرید که خرید یک (بیست) چقدر آسان است. ) میزبان 5 دلاری، شما واقعاً متوجه خواهید شد که چقدر آسان است که این سیستم از کنترل خارج شود.

اگر بازگشت سرمایه وجود داشته باشد، این مشکل قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود بدتر می شود. بهتر است.

کوتاه آمدن: تاکتیک‌هایی که همه کار را انجام نمی‌دهند

این موضوع برای اولین بار چند سال پیش زمانی که یک سرویس آنلاین مرموز به نام Semalt شروع به استفاده از این تکنیک برای نمایش در گزارش های Analytics کرد.

و مانند همیشه، رسانه های اجتماعی واکنش نشان دادند.

image00 image02 image09

اگر آنها را باور ندارید، باور کنید. همه جا بود — هنوز هم بیداد می کند.

اما با یک مشکل بزرگ راه حلی نوآورانه وجود دارد، یا ما فکر می کردیم.

همانطور که معلوم شد، این ارسال کننده های هرزنامه بسیار فعال هستند، و تکنیک آنها به قدری خوب است که بسیاری از تکنیک هایی که به عنوان یک “راه حل” مطرح می شوند، نه جواب ندادند.

لعنتی، احتمالاً خودتان تعدادی از آنها را امتحان کرده اید.

>

در آماده‌سازی این مقاله، تعداد قابل توجهی از نشانک‌های مرورگر و بایگانی جیبی خود را مرور کردم تا همه راهنماهایی را که قبل از اولویت‌بندی این تعمیر داخلی برای تیم خود استفاده کرده بودم، بیابم.

تکنیک هایی که واقعاً این مشکل را حل نمی کنند عبارتند از:

  • تغییر فایل .htcaccess – این روش با تاکتیک های پیشرفته کار نمی کند. هرزنامه شبح هرگز سایت شما را لمس نمی کند، بنابراین این روش را بی فایده می کند.
  • استفاده از فهرست حذف/مسدود کردن ارجاع (بیشتر بخوانید) – راه اندازی خوب اما بدون به روز رسانی.
  • منبع کردن فهرست‌های استثنا در فیلترهای حذف – فقط هرزنامه‌های آینده را حذف و مسدود می‌کند و هیچ کاری در مورد ارجاع‌دهنده‌های سال گذشته انجام نمی‌دهد.

تنها موردی که واقعاً نزدیک شد، فیلتر حذف بود. مشکل واقعی این بود که یافتن لیست‌های فعلی و به‌روزرسانی‌شده بسیار دشوار بود. بسیاری از بنیان‌گذاران/سازندگان چنین فهرست‌هایی در واقع روی به‌روز نگه‌داشتن راه‌حل سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

نگهداری دائمی مورد نیاز برای نگه‌داشتن فهرستی از این دست، برای موثر بودن آن بسیار دشوار است. /b> راه حل مشکل، به خصوص زمانی که انجام این کار سودی ندارد.

قطعه پازل گم شده

برای معقول و موثر بودن، راه حلی برای شناسایی و از بین بردن روح و ترافیک هرزنامه ارجاعی باید به این موارد باشد:

  • بسیار مرتباً به‌روزرسانی شود
  • عطف به گذشته به داده‌های گذشته
  • منبع از یک پایگاه بزرگی از داده

با استفاده از این اصول به عنوان دستورالعمل، فرآیندی را ایجاد کردیم که اکنون برای ما بسیار خوب کار می‌کند.

مرحله ۱: استفاده از بخش‌ها برای فیلتر کردن و مسدود کردن هرزنامه‌ها

فقط در صورتی که نیاز به بازخوانی داشته باشید:

  • فیلترها به شما امکان می‌دهند داده‌ها را از مجموعه داده‌های گزارش خود اضافه یا مسدود کنید. به خاطر داشته باشید که فیلترها مخرب هستند. هر چیزی را که فیلتر و مسدود کنید، تصادفی یا غیر از این، برای همیشه از بین رفته است. آنها همچنین نمی‌توانند داده‌های گذشته را ویرایش کنند.
  • از طرف دیگر، بخش‌ها زیرمجموعه‌ای از کاربران یا جلسات هستند. می‌توانید بخش‌ها را روشن و خاموش کنید، زیرا مخرب نیستند و می‌توانند روی داده‌های گذشته اعمال شوند.

using segments to filter or block ghost referral spam

اول، من شخصا (و به صورت حرفه ای) همیشه ترجیح می‌دهید به جای افزودن فیلتر جدید با بخش‌ها بازی کنید، زیرا بخش‌ها به‌طور دائم داده‌های شما را تغییر نمی‌دهند.

اگر هنگام بازی با فیلتر مشکلی ایجاد کنید و به‌طور تصادفی ارجاع‌دهنده‌های واقعی را فیلتر کنید، آن داده‌ها هرگز برنمی گردد.

قسمت ها همچنین اجازه می دهند بر اساس previ ساخته شوند داده‌های مورد استفاده قرار گرفته است، و می‌توانید آنها را به‌طور عطف به ماسبق نیز اعمال کنید. مهم نیست که چه مدت داده‌های بد را در حساب خود رها کرده‌اید، اکنون می‌توانید همه آن‌ها را با یک بخش کاملاً ساخته شده دریافت کنید.

مرحله ۲: حفظ فهرست محرومیت‌ها

با تشکر از تیم نوآوری که در اینجا در Magistrate داریم، (به ویژه، جاش برنامه نویس ما، که از ساخت این ابزار دفاع می کرد)، به هر حال از ابزاری که هر روز استفاده می کنیم استفاده کردیم: سست

نتیجه؟ یک ادغام سفارشی در کانال Slack ما که هر یک ساعت هر منبع کمپین جدید را از همه سایت های مشتری ما پست می کند. وقتی رسید، نگاهی سریع به آن می‌دهیم و یا آن را در لیست سفید قرار می‌دهیم یا آن را به بخش حذف اضافه می‌کنیم.

اینگونه عمل می‌کند:

process

    1. ارجاعات دریافت شده : برای همه ویژگی‌هایی که در GA کنترل داریم.
    2. نتایج بر اساس تعداد مرتب شده‌اند: ما از PHP برای مرتب‌سازی استفاده می‌کنیم، سپس حلقه می‌زنیم و بررسی می‌کنیم که آیا هر کدام را می‌شناسیم. اگر نه…
    3. هرزنامه مشکوک برای قضاوت به کانال slack ارسال شدimage04بعد از کلیک بر روی لیست سیاه یا لیست سفید به …
    4. منتقل می شوید تایید شد: یک صفحه PHP حاوی تاییدیه ای برای هر طبقه بندی است
    5. هرزنامه های ذخیره شده: هرزنامه های تایید شده در پایگاه داده ما قفل می شوند تا زمانی که…
    6. خروجی داده در قالب regex: ما داده‌ها را انتقال می‌دهیم و آن‌ها را در حساب تجزیه و تحلیل خود جای‌گذاری می‌کنیم.

ما فوق‌العاده به آن افتخار می‌کنیم. این، و به ما امکان می دهد لی خود را به روز کنیم حداقل پنج بار در روز.

روبه‌رو شدن با واقعیت: هیچ راه‌حلی وجود ندارد

علی‌رغم موفقیت ما—داده‌های تحلیلی ما بسیار تمیز هستند—ما در طول مسیر یاد گرفته‌ایم که روش و ابزار ما هنوز باید با تکنیک‌های دیگر تکمیل شود تا پایه‌های شما را بیش از هر چیزی پوشش دهد.

در پایان، هرزنامه‌های زیادی وجود دارد که ما فقط از آن گذشته‌ایم. نوک کوه یخ. مجموعه داده‌های ما نسبتاً کوچک و جوان است.

به‌علاوه، به لطف برخی از دوستان در ورودی، نکات بسیار خوبی در مورد تکنیک‌های قوی دریافت کردیم که همچنین به سرکوب هرزنامه‌های ناخواسته کمک می‌کنند. نظرات و تبادل که ما در اینجا داشتیم، ارزش نگاه کردن به زمینه اضافی برای حل هرزنامه Analytics را دارد.

بقیه مراحل نسبتاً آسان است.

  1. حتماً گزینه Google Analytics را برای حذف ربات‌ها و عنکبوت‌های شناخته شده روشن کنید.
  2. یک فیلتر نام میزبان فراگیر
  3. حتی می‌توانید یک کوکی به سایت خود اضافه کنید تا پایه های خود را حتی بیشتر پوشش دهید

با هم، یک نمایه تجزیه و تحلیل بسیار تمیز دریافت خواهید کرد.

مثلاً، «خانه شما تا زمانی که همسرتان تمام شده است» تمیز باشد.

یکی از مشاجراتی که در طول زمان ایجاد و تبلیغ با آن مواجه شده‌ایم ابزار ما این است که بسیاری با فیلتر نام میزبان که در بالا ذکر شده است، موفق بوده اند. اگرچه این تکنیک در حال حاضر بیشتر موثر است، ما دریافتیم که بهترین راه حل بلندمدت برای تمیز نگه داشتن داده ها نیست:

  • هرزنامه تجزیه و تحلیل به طور فزاینده ای نام هاست را جعل می کند. . انجام این کار چندان دشوار نیست، و پنجره‌ای باز است به داده‌های شما
  • این گزینه را اشتباه تنظیم کنید، و احتمالاً داده‌های واقعی را فیلتر می‌کنید (به فیلترها در مقابل بخش‌ها مراجعه کنید)

ما هرگز ندیده‌ایم که فیلترهای نام میزبان به‌دلیل این آسیب‌پذیری ۱۰۰ درصد کار کنند. ما احساس می‌کنیم که ابزار ما در نهایت راه‌حل کامل است، زیرا هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود که ارجاع‌دهنده هرزنامه در حساب GA ما به کجا ختم می‌شود، فقط آن را در مسیر خود متوقف می‌کند.

یادداشت ویرایشگر: از الکس پرسیدم که چرا لیست محرومیت علاوه بر فیلتر نام میزبان شامل (که من شخصاً در سایت‌هایم پیاده‌سازی کرده‌ام) مورد نیاز است. پاسخ او مانند بالا بود – در حالی که فیلتر نام میزبان فراگیر بسیار موثر است، سایت‌هایی وجود دارند که از شبکه عبور می‌کنند (و ارسال‌کنندگان هرزنامه هوشمندتر می‌شوند). وقتی تجزیه و تحلیل های خودم را بررسی کردم، همانطور که در زیر می بینید کاملاً درست می گفت:

ghost referral spam still slips through the net

بنابراین همانطور که الکس می گوید، ترکیبی از هر دو روش در حذف همه ارجاعات ارواح و تمیز نگه داشتن تجزیه و تحلیل شما موثرتر خواهد بود.

در این مرحله، یک فرد صادق می پذیرد. ، تنظیم همه این راه حل ها با هم کار زیادی است. من در مورد همه راه حل ها می دانم، آنها را به طور کامل مستند کرده ام و هنوز همه آنها را در سایت هایی که کنترل می کنم پیاده سازی نمی کنم. راه‌حلی که هرگز اجرا نمی‌شود، اصلاً راه‌حلی نیست.

و به همین دلیل است که ما احساس می‌کنیم این در نهایت یک راه‌حل کامل است.

حرکت به جلو

دوباره، 100% جلوتر بودن از منحنی سخت است.

اما، اگر به یک ابزار قوی و سریع نیاز دارید (به معنای واقعی کلمه در یک دقیقه انجام می شود) که به خوبی نگهداری می شود، ما یک ابزار آسان برای استفاده برای شما قرار داده ایم. هزینه آن فقط یک آدرس ایمیل است، و ما روی به روز نگه داشتن آن سرمایه گذاری کرده ایم.

اینجا ابزار پاکسازی هرزنامه ارجاعی، و اجازه دهید سریعاً شما را از طریق آن راهنمایی کنم.

پس از گذراندن گزینه دوبار انتخاب، به فرم خواهید رسید. زیر هر نمای را برای اعمال به همه حساب‌ها و بازدیدهای Analytics خود انتخاب کنید.

segment shared

سپس، بخش را اعمال کنید در هر یک از نظرات گزارش شما این مفید است که آن را با همه جلسات، بسته به آنچه که در مورد آن گزارش می کنید، مقایسه کنید.

adding the loganix segment

وقتی این کار تمام شد، به سادگی نمودار را مشاهده کنید تا متوجه شوید که چقدر توانسته اید داده های خود را پاکسازی کنید. در این مورد، هرزنامه بیش از 20٪ از داده های جمع آوری شده در Analytics را تشکیل می دهد. آبی داده‌هایی است که قبلاً جمع‌آوری شده بود و نارنجی داده‌هایی است که پس از تنظیم برای حذف بازدیدهای هرزنامه تنظیم می‌شوند.

اسپم

اسپم

و سلام، اگر در حال یافتن یک پسر بد هستید که هنوز کاملاً به ما نرسیده است، شما می‌تواند پیشنهاد کند که هرزنامه‌ها به لیست سیاه بخش اضافه شوند.

باز هم، این یک مشکل همیشه در حال تغییر برای ما است. اگر برای شما هم مناسب است، ما نظرات شما را می‌خواهیم.

این بدون تیم ما هرگز امکان‌پذیر نبود، و فکر می‌کنیم با شما هم بهتر است.

اگر می‌خواهید انجام دهید. هر نکته و ترفندی دارید که از قلم انداخته ایم، امیدوارم به ما اطلاع دهید. در همین حال، از ابزار ما لذت ببرید و به سلامتی!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *