1. سئوی تجارت الکترونیک: راهنمای مبتدیان


سئوی تجارت الکترونیک: راهنمای مبتدیان

سئوی تجارت الکترونیک در مورد درک چگونگی جستجوی افراد برای آنچه می فروشید، سپس ایجاد و بهینه سازی صفحات برای رتبه بندی برای آن شرایط است.

این ممکن است به اندازه کافی آسان به نظر برسد، اما اجتناب از مسائل فنی در طول مسیر یک چالش است.

این راهنما به شما می آموزد که چگونه در میدان مین SEO تجارت الکترونیک حرکت کنید تا ترافیک رایگان بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.

سئو فنی ممکن است دلهره آورترین نقطه شروع به نظر برسد، اما بسیار مهم است. برای سایت های تجارت الکترونیک این عمدتاً به دلیل مشکلات مربوط به پیمایش وجهی است، اما چند نکته نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. بیایید آنها را مرور کنیم.

HTTPS

HTTPS یک پروتکل امن برای انتقال داده ها بین وب سایت ها و بازدیدکنندگان است. این از هکرها از سرقت اطلاعات حساسی که بازدیدکنندگان معمولاً با فروشگاه‌های آنلاین به اشتراک می‌گذارند، مانند نام، آدرس و جزئیات کارت اعتباری آن‌ها، جلوگیری می‌کند.

این یک عامل جزئی رتبه‌بندی Google نیز بوده است از سال 2014.

می‌دانید که آیا فروشگاه شما از HTTPS استفاده می‌کند، زیرا دارای یک نماد “قفل” در نوار آدرس:

Example of an HTTPS site

اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی محبوب از HTTPS استفاده می‌کنند، بنابراین نباید برای اکثر مردم نگران‌کننده باشد. اما اگر چنین است، حتماً آن را تعمیر کنید.

بیشتر بیاموزید: HTTPS چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

ساختار سایت

ساختار سایت نحوه سازماندهی و پیوند صفحات وب سایت شما است.

اکثر فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی صفحات خود را تقریباً به این صورت سازماندهی می‌کنند:

سئوی تجارت الکترونیک

سئوی تجارت الکترونیک

در اینجا دو دلیل وجود دارد که این ساختار معنادار است:

  1. پیمایش آسان است – بازدیدکنندگان می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند در jus پیدا کنید با چند کلیک.
  2. این به Google کمک می‌کند صفحات شما را پیدا کند – Google می‌تواند پیوندهای داخلی را از صفحه‌ای به صفحه دیگر «دنبال کند».

به‌طور کلی. ، ایجاد صفحات دسته بندی اصلی خود به اندازه کافی آسان است. فقط آنها را به عنوان اصلی ترین چیزهایی که می فروشید قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر تجهیزات صوتی می فروشید، ممکن است هدفون، بلندگو، و تبلیغات گردان باشند.

صفحات زیرمجموعه شما جایی است که می‌توانید کلیدواژه‌هایی را که افراد جستجو می‌کنند، مانند «هدفون سیمی» و «هدفون بی‌سیم» هدف قرار دهید. نحوه یافتن این کلمات کلیدی را در فصل بعدی خواهید آموخت.

بیشتر بیاموزید: ساختار وب سایت: چگونه بنیاد سئوی خود را بسازید

ناوبری وجهی

پیمایش وجهی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد محصولات را در صفحات دسته‌بندی و زیرمجموعه فیلتر کنند.

این شکلی است که به نظر می‌رسد:

Faceted navigation example

علی‌رغم مفید بودن آن برای بازدیدکنندگان، می‌تواند باعث مشکلات جدی SEO شود زیرا ترکیب فیلترها اغلب URLهای پارامتری جدیدی ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر هدفون‌های سیمی سونی قرمز را فیلتر کنید. ، ممکن است نشانی اینترنتی مانند این ایجاد کند:

/headphones/?color=red&brand=sony&type=wired

حتی اگر تعداد کمی فیلتر داشته باشید ، هزاران ترکیب می تواند وجود داشته باشد. این به این معنی است که هزاران URL جدید که Google می تواند در نهایت خزیده و به طور بالقوه نمایه شود.

این خوب نیست زیرا می تواند:

  1. تضعیف توانایی صفحات مهم برای رتبه بندی – ترکیب فیلترها اغلب می تواند منجر به ایجاد چندین URL با محتوای یکسان شود. Google متوجه این موضوع می شود (که همیشه اتفاق نمی افتد)، سیگنال های رتبه بندی بین صفحات تکراری تقسیم می شوند.
  2. از خزیدن گوگل در صفحات مهم جلوگیری کنید – گوگل فقط منابع محدودی را به خزیدن سایت شما اختصاص می دهد. اگر مجبور به خزیدن حجم زیادی از ناخواسته ها باشد، ممکن است منابع لازم برای خزیدن همه صفحات مهم را نداشته باشد.

راه حل های مختلفی برای این مسائل وجود دارد. برای مبتدیان و متوسطان، بهترین گزینه معمولاً متعارف کردن نشانی‌های اینترنتی وجهی به دسته اصلی یا زیررده‌شان است.

برخی از پلتفرم های سئوی تجارت الکترونیکی این کار را خارج از چارچوب انجام می دهند. با نصب نوار ابزار سئو Ahrefs، بازدید از چند URL وجهی، و بررسی “Indexability” بررسی کنید که آیا این مورد برای سایت شما است یا خیر. برگه اگر URL متعارف غیر وجهی است، به احتمال زیاد این مشکل در سایت شما نیست.

Checking Indexability issues with Ahrefs' SEO Toolbar

بیشتر بیاموزید: پیمایش وجهی: تعریف، مثال‌ها و بهترین روش‌های SEO

Subcategory ideas for a headphones e-commerce store

توجه داشته باشید که این همه چیز درباره حجم جستجو. شما باید از عقل سلیم استفاده کنید و عباراتی را انتخاب کنید که به عنوان زیرمجموعه‌ها منطقی هستند.

به عنوان مثال، “هدفون گوش باز صوتی تکنیکال” زیرمجموعه مناسبی نخواهد بود، زیرا خیلی مشخص است. این موضوع برای «هدفون های هدایت استخوانی» نیز صادق است، مگر اینکه بیش از چند جفت بفروشید.

در اینجا یک برگه تقلب سریع برای انتخاب زیرمجموعه‌ها برای SEO آمده است:

 

Sidenote. به طور کلی، شما نباید بیش از تعداد انگشت شماری زیرمجموعه انتخاب کنید. ناوبری شما را کثیف و پیچیده می کند. 3 تا 10 برای اکثر فروشگاه ها کافی است.

این فرآیند را برای دسته های دیگر تکرار کنید.

یافتن کلمات کلیدی صفحه محصول

تحقیق کلمه کلیدی محصول واقعاً یک چیز نیست. اگر محصولات مارک دار می فروشید، زیرا مردم خودشان محصولات را جستجو می کنند.

برای مثال، تخمین زده می‌شود 857 هزار جستجوی ماهانه در ایالات متحده برای “airpods pro” انجام شود:

Estimated U.S. monthly search volume for "airpods pro"

اگر این هدفون را می فروشید، صفحه محصول شما قبلاً آن کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد.

اما، اگر محصولات بدون مارک یا محصولاتی با نام های ناشناس می فروشید، ممکن است بخواهید o عبارات توصیفی بیشتری را که افراد جستجو می‌کنند، پیدا کنید و هدف قرار دهید.

برای مثال، فرض کنید یک جفت هدفون گوش گربه‌ای را می‌فروشید. مگر اینکه افراد به طور خاص برند یا مدل را جستجو کنند، ممکن است بهتر باشد یک کلمه کلیدی مرتبط را که مردم واقعاً آن را جستجو می کنند، هدف قرار دهند، مانند “هدفون گوش گربه”.

Estimated U.S. monthly search volume for "cat ear headphones"

Re ستایش

هنگام انجام این کار، هدف جستجو را در نظر داشته باشید. اگر بهترین نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی همه صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک هستند، این ممکن است نشان دهنده این باشد که جستجوگران خواهان انتخاب هستند. در این صورت، ممکن است بهتر باشد که کلمه کلیدی را با یک صفحه زیرمجموعه یا URL وجهی هدف قرار دهید (در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد).

سئوی درون صفحه فرآیند بهینه سازی محتوای صفحه شما است. این شامل بهینه‌سازی برای محتوایی است که می‌بینید و کدنویسی در زیر کاپوت دارد. بیایید چند ملاحظات و بهینه‌سازی برای سایت‌های تجارت الکترونیکی را مرور کنیم.

برچسب‌های عنوان، توضیحات متا، و H1s

اکثر فروشگاه‌های تجارت الکترونیک از الگوها برای برچسب‌های عنوان و توضیحات متا خود استفاده می‌کنند. .

این یک مثال است:

Example of templated title tags and meta descriptions

استفاده از یک رویکرد قالب منطقی است زیرا نوشتن کپی منحصر به فرد برای هزاران صفحه محصول و دسته ایده هیچ کس سرگرم کننده نیست. متأسفانه، می‌تواند منجر به کپی قدیمی و تکراری شود که کلیک‌ها را جذب نمی‌کند.

می‌توانید این مشکل را با یک رویکرد ترکیبی حل کنید که در آن از الگوها برای اکثر صفحات استفاده می‌کنید، اما از الگوهای منحصربه‌فرد برای کسانی که بیشترین ترافیک جستجو را دارند، استفاده می‌کنید.

در اینجا نحوه یافتن صفحاتی با بیشترین ترافیک جستجو در کنسول جستجوی Google (GSC) آمده است:

  1. به گزارش نتایج جستجو بروید
  2. برگه «صفحات» را انتخاب کنید
How to find top pages in Google Search Consoleاگر از GSC استفاده نمی کنید، می توانید یک برآورد رایگان در ممیزی سایت Ahrefs با یک حساب Ahrefs Webmaster Tools.

    1. پروژه خود را در ممیزی سایت
    2. به کاوشگر صفحه
    3. فیلتر صفحات داخلی

بروید

  1. مرتب سازی بر اساس ترافیک ارگانیک از بالاترین به پایین ترین
How to find top pages in Ahrefs' Site Audit

برای H1s، ساده است—فقط از دسته یا نام محصول استفاده کنید.

Example H1 on e-commerce category page

URL

URLها باید تا حد امکان ساده و واضح باشند.

این یک الگوی ساده است که برای صفحات دسته‌بندی و زیر شاخه‌ها کار می‌کند:

domain.com/category/subcategory/

برای مثال، در اینجا چند دسته و زیرمجموعه برای فروشگاه صوتی ما وجود دارد که از این الگو پیروی می کنند:

domain.com/headphones/
domain.com/headphones/wireless
domain.com/headphones/wired
domain.com/headphones/over-ear
domain.com/headphones/in-ear

وقتی صحبت از محصولات به میان می‌آید، اوضاع کمی پیچیده‌تر است، زیرا ساختار واضح به این صورت خواهد بود:

domain.com/category/subcategory/ تولید - محصول

اما، از آنجایی که محصولات اغلب در چند دسته قرار می گیرند، این امر می تواند منجر به محتوای تکراری شود. به عبارت دیگر، همان محصول در URL های مختلف موجود است.

به عنوان مثال، AirPods هم هدفون بی‌سیم و هم هدفون داخلی هستند، بنابراین در نهایت با دو نشانی اینترنتی ارائه می‌شوند:

domain.com/ هدفون / داخل گوش / ایرپاد
domain.com/headphones/wireless/airpods

می‌توانید با استفاده از این الگو برای نشانی‌های اینترنتی محصولات، این مشکل را حل کنید:

domain.com/product

بیشتر بیاموزید: نحوه ایجاد URLهای دوستدار SEO

توضیحات محصولات و دسته‌ها

صفحات محصولات و دسته‌ها اغلب دارای محتوای کمی یا بدون محتوای هستند. این لزوماً بد نیست، اما افزودن توضیحات منحصربه‌فرد می‌تواند به Google و بازدیدکنندگان کمک کند تا صفحه را بهتر درک کنند.

در اینجا چند نکته برای انجام این کار وجود دارد:

  • آنها را کوتاه نگه دارید. و شیرین
  • مطمئن شوید که توصیفی و مفید هستند
  • به طولانی اشاره کنید- کلیدواژه های دنباله دار

برای یافتن انواع و مترادف های دم بلند، یک محصول یا صفحه دسته بندی رقیب را برای کلمه کلیدی هدف اصلی خود به کاوشگر سایت و 10 رتبه برتر را در گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بررسی کنید.

Long-tail keywords for "wireless headphones"

به عنوان مثال، در اینجا چند کلمه کلیدی قابل توجه وجود دارد. از صفحات رتبه‌بندی برتر برای «هدفون بی‌سیم» نیز رتبه‌بندی برای:

  • هدفون‌های بلوتوث
  • هدفون‌های بی‌سیم
  • earbuds bluetooth 

ذکر این کلمات در توضیحات صفحه آسان و طبیعی خواهد بود.

لینک‌سازی برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک سخت است زیرا معمولاً برای شخص دیگری ارزشی ندارد که به صفحه محصول یا دسته‌بندی پیوند دهد. با این حال، چند روش آزمایش شده و آزمایش شده وجود دارد. همچنین می توانید از روش های دیگری برای دریافت لینک به صفحه اصلی خود استفاده کنید. بیایید چند تاکتیک را مرور کنیم.

تکنیک بازخورد محصول

اگر محصولاتی دارید که فقط شما می‌فروشید، تکنیک بازخورد محصول می‌تواند به شما کمک کند تا در لیست‌های بهترین محصولات در آن دسته قرار بگیرید.

روند این است:

  1. یافتن لیست های محبوب بهترین محصولات
  2. در ازای بازخورد، محصول خود را به نویسنده پیشنهاد دهید
  3. از آنها بخواهید که آن را در لیست خود قرار دهند (اگر محصول را دوست دارند)

با توجه به اینکه اکثر نویسندگان به محصولاتی که ارائه می دهند پیوند می دهند، این یک راه ساده برای ایجاد پیوند مستقیم به آن است. صفحات محصول.

برای یافتن لیست‌هایی از بهترین محصولاتی که از محصولات شما نامی برده نمی‌شود، best [دسته محصول] -brandname را در Google جستجو کنید.

Searching Google for product listicles that exclude a particular brand

از طرف دیگر، جستجوی “در عنوان” را اجرا کنید در Content Explorer Ahrefs برای همان مورد و فیلتر صفحات دارای ترافیک برای یافتن لیست های محبوب.

Searching Ahrefs' Content Explorer for popular product listicles

به عنوان مثال، در اینجا لیستی از بهترین بلندگوهای هوشمند وجود دارد که هیچ بلندگوی Sonos ذکر نشده است:

Example product listicle

اگر Sonos می‌خواست پیوندهای بیشتری بسازد به یکی از صفحات محصول بلندگوی هوشمند خود، می تواند در ازای بازخورد، پیشنهاد ارسال محصول را به صورت رایگان برای نویسنده ارائه دهد. اگر نویسنده آن را دوست داشته باشد، Sonos می‌تواند از نویسنده بپرسد که آیا می‌خواهد آن را در پست خود نشان دهد.

توصیه

هرگز به صراحت پیشنهاد نکنید که محصول خود را در ازای پیوند به نویسندگان ارسال کنید. ممکن است منجر به جریمه شود زیرا Google «تبادل کالا یا خدمات با پیوند» را به عنوان یک طرح پیوند.

اشاره‌های بدون پیوند در مرورها

اشاره‌های بدون پیوند، اشاره‌های آنلاین محصولات یا نام تجاری شما بدون پیوند به سایت شما هستند.

آنها ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند. با این حال، تبدیل آنها به پیوند اغلب دشوار است، زیرا به ندرت یک زاویه گام واضح یا قانع کننده وجود دارد.

به‌عنوان مثال، در اینجا یک نام پیوندی برای Audio-Technica وجود دارد:

Unlinked mention for Audio-Technica

متأسفانه، در این مورد، زاویه گام قانع‌کننده‌ای وجود ندارد. این به این دلیل است که ذکر نامرتبط در مقاله‌ای درباره گروهی است که تجهیزات فروش را برای تأمین مالی آموزش موسیقی می‌فروشد و هیچ پیوندی به سایر مارک‌های ذکر شده وجود ندارد.

با این حال، اگر کسی محصول شما را بررسی می‌کند و به شما پیوند نمی‌دهد، درخواست از او برای پیوند به صفحه رسمی محصول تا خوانندگان بتوانند درباره محصول بیشتر بیاموزند، زاویه‌ای منطقی و حداقل تا حدودی قانع‌کننده است.

در اینجا نحوه یافتن نظرات محصول با ذکر نام پیوندی با استفاده از Content Explorer آورده شده است:

    1. <.>

    2. حالت جستجو را به “در عنوان” تغییر دهید
    3. دامنه خود را در فیلتر “Highlight unlinked” جای‌گذاری کنید
    4. صادرات را کلیک کنید، کادر «فقط صفحات با دامنه‌های برجسته» را علامت بزنید و نتایج را صادر کنید

</.>

فایل CSV به‌دست‌آمده، نظرات محصول را فهرست می‌کند که به سایت شما پیوندی ندارند.

Exported unlinked mentions from Ahrefs' Content Explorer

حتی اگر فقط چند بازبین پیوند را اضافه کنند، این چند پیوند آسان به صفحات محصول است.

HARO

HARO (Help a Reporter Out) سرویسی است که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان با منابع

اگر به عنوان منبع (رایگان) ثبت نام کنید، HARO روزانه ایمیل هایی با درخواست هایی مانند این برای شما ارسال می کند:

Example HARO request

در این مورد، وبلاگ نویس توصیه هایی برای بهترین هدفون اداری می خواهد.

اگر وب‌سایت آن‌ها (مجله Welp) را به Site Explorer متصل کنیم، می‌بینیم که این یک سایت DR 59 با تعداد زیادی است. ترا ارگانیک ffic بنابراین مطمئناً ارزش دنبال کردن پیوند را دارد.

Domain Rating (DR) for Welp Magazine, via Ahrefs' Site Explorer

Even better, we know the blogger will link to those they feature because their request says this:

Example requirements for HARO request

Long story short, we could probably get a link from this site by sending our recommendation to the blogger along with the other details they want.

 

Chapter 5. Advanced e-commerce SEO tips

Everything above will get you off on the right foot with e-commerce SEO. But there are other things you can do to attract even more search traffic and sales. Let’s go through some of them.

Index faceted URLs with search demand

People search for products in many ways, so you probably came across terms during keyword research that didn’t make sense for subcategories. But if you have faceted navigation on your store, you likely already have parameterized URLs targeting many of these terms.

For example, there are an estimated 200 monthly searches for “jabra over ear headphones” in the U.S.:

Estimated U.S. monthly search volume for "jabra over ear headphones"

If you sell these products and let visitors filter for them using faceted navigation, they’ll probably end up at a URL like this:

/headphones?brand=jabra&design=over-ear

Since most e-commerce stores canonicalize faceted URLs to a master category or subcategory, this URL probably isn’t indexable. However, you can fix that by changing the canonical to a self-referencing one.

If you do this for all faceted URLs with search demand, you often attract more search traffic without creating any new content.

Here’s a cheat sheet from Aleyda Solis to help you figure out which ones to index:

How to choose which faceted URLs to index

Sidenote.

Some e-commerce platforms make selectively indexing faceted URLs easier than others. If you’re planning to do this and lack technical expertise, we highly recommend hiring a knowledgeable SEO and developer to help.

Recommendation

If you notice people searching for product attributes you don’t currently have filters for, consider adding them.

For example, there are many searches for headphones compatible with various devices:

Examples of popular product attributes

You can easily add a “Compatible with” set of filters and index relevant faceted URLs to attract search traffic from these terms.

Create product-led content for search

Product-led content helps readers solve their problems using products you sell. Creating this content around keywords people are searching for can attract more potential customers from organic search.

For example, this blog post about fixing headphones that only work in one ear gets an estimated 12.8K monthly search visits:

Estimated monthly organic traffic to a post about fixing headphones that only work in one ear

It explains how to fix common issues before recommending new, durable headphones for readers who didn’t manage to get things working.

Recommendations for new headphones in a post about fixing headphones

In this case, the site recommends products on Amazon. But there’s no reason you can’t recommend and link to your product pages in these articles.

To get started, you’ll need to do a bit more keyword research to find what people search for.

Here’s the process:

  1. Enter a few products you sell into Keywords Explorer
  2. Go to the Matching terms report
  3. Toggle the “Questions” tab
Questions people are asking about headphones

Look for keywords relating to problems that your products help to solve.

For example, keywords like “how to clean headphones” don’t work because the searcher isn’t in the market for new headphones. But keywords like “how to fix broken headphones” might work because most headphones aren’t easily fixable—so a new pair might be the best solution.

Learn more: Product-Led Content: What It Is, Why Use It, and How to Get Started 

Add schema markup to product pages

Schema markup is code that helps search engines better understand and showcase your pages in the search results. Adding it to product pages can help them win rich snippets like this:

Rich snippets example

Here’s what the schema markup might look like for a page selling AirPods Pro:


It tells Google the product’s name, brand, price, review rating, and if it’s in stock.

There are plenty of free schema markup generators like this one, so you don’t have to write the code by hand. Some e-commerce platforms also have the option to add schema markup built in.

Learn more: What Is Schema Markup? How to Use It for SEO

Keep on top of technical issues

A solid technical foundation helps you avoid common issues that often plague e-commerce stores. But technical SEO isn’t a one-time thing. New problems will arise over time.

That’s why monitoring your technical SEO health and fixing issues as they pop up are essential.

Using Site Audit with an Ahrefs Webmaster Tools account, you can do this for free. It monitors for 100+ common SEO issues, including those you often see on e-commerce sites like duplicate content, canonicalization issues, and orphan pages.

Duplicate content issues in Ahrefs' Site Audit

You can schedule daily, weekly, or monthly crawls to stay on top of issues.

Keep learning

E-commerce SEO is far from straightforward. Getting the basics right is easy enough, but catering to search demand while avoiding common technical issues is often more complicated than you may think.

Here are a few helpful resources to learn more about those issues:

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *