گوگل ترافیک


رازهای مخفی و پنهان گوگل در سئو

مهمترین رازهای گوگل

مهمترین رازهای گوگل:

در اینجا قصد داریم کوچکترین و مهمترین عواملی که احتمال می دهیم در

موفقیت سئو در سایت شما نقش دارند بپردازیم . گوگل بیش از ۲۰۰ عامل برای رتبه

دادن به وبسایتها در نظر می گیرد که ما در اینجا به تعدادی از مهمترین و کوچکترین رازهای مخفی گوگل

اشاره خواهیم کرد .

بازدید مستقیم:

اینکه کاربران بدون جستجو در گوگل آدرس سایتتان را تایپ کنند ، ارزش

بسیاری دارد و یکی از ملاک های امتیازآور در گوگل است . شاید غیرمنطقی

به نظر برسد که گوگل متوجه می شود ما مستقیما از چه سایتی بازدید کرده

ایم ، اما واقعیت دارد ! به نظر شما چرا گوگل روی مرورگرش ( گوگل کروم)

آن قدر تمرکز دارد؟یا فلسفه وجود گوگل آنالیتیکس،فقط ارائه گزارش های

آماری به مدیران سایت هاست؟ قطعا پاسخ منفی است.

برای اینکه بهتر متوجه شوید ، مثالی دیگر می زنیم.اینکه می گویند گوگل

ترافیک جاده های ایران را بهتر از راهنمایی و رانندگی دارد ، به چه دلیل

است!؟ چون اغلب مردم گوشی اندرویدی دارند که به اینترنت متصل بوده

گوگل از این طریق داده های مورد نیازش را جمع آوری می کند.پس تردیدی

وجود ندارد که گوگل می تواند متوجه شود آیا مستقیم وارد سایتی شده

اید یا نه!اینکه مستقیم وارد یک سایت بشوید از این جهت اهمیت دارد که

قدرت برندسازی آن سایت و مورد اعتبار کاربران بودن آن را نشان می دهد.

با توجه به این آیتم ، سعی کنید به کمک شبکه های اجتماعی و دیگر ابزار

های تبلیغاتی برند خود را به دیگران بشناسانید تا مستقیما وارد سایتتان

شوند.

 

 

برگشت مجدد کاربران:

اینکه یکبار فردی وارد سایت شما شود و مجددا دفعات دیگری نیز برای بازدید

به آن مراجعه کند، خیلی خوب است و نشان از مفید بودن مطالب سایت دارد.

گوگل این آمار را از طریق گوگل آنالیتیکس به راحتی به دست می آورد.

  • عواملی که موجب بازگشت بینندگان سایت می شود:

  • تشویق کاربران به دیدار مجدد از سایت
  •  استفاده از what s new page برای بازگشت بینندگان
  • اجناس رایگان و دوست داشتنی
  • ارائه نمونه رایگان محصولات
  • جلب بینندگان با کوپن و
  •  تقویم رویدادها وسیلهای برای آگاه کردن بینندگان
  • جذب بینندگان به وسیله برگزاری مسابقه
  • ایجاد لینکهای مفید در سایت
  • اتاقهای گپ زنی آنلاین
  • « نکته روز» راهی برای تشویق بازدید مجدد از سایت
  • کسب اطمینان از Bookmark شدن سایت
  • دعوت از بینندگان برای شرکت در نظر سنجی سایت
  • خوشحال کردن بینندگان با استفاده از کاریکاتور

 

افزودن سایت به علاقمندی ها در گوگل کروم:

شاید باورش سخت باشد! اما این احتمال وجود دارد، سایت هایی که در

مرورگر گوگل کروم توسط کاربران Bookmark می شوند، امتیاز مثبتی نزد

گوگل در سئو دارند!

عمر دامنه:

بارها به نقل از کارکنان گوگل موضوع عنوان دامنه به صورت غیرمستقیم بیان

شده است . شاید گوگل حدس می زند ، سایت هایی که با هدف ساخت

بک لینک طراحی می شوند عمری کمتر از یک سال دارند.این موضوع چندان

هم به دور از منطق نیست ، طبیعی است سایتی که دهمین سال فعالیت

خود را می گذراند مورد اعتمادتر از سایتی باشد که مجموعه فعالیتش به10

ماه هم نمی رسد . همچنین شاخص دیگری که حدس زده می شود برای گوگل

مهم باشد، مدت اعتبار باقی مانده از ثبت دامنه سایت است. به همین دلیل

توصیه می شود که زمان ثبت دامنه ، بجای ثبت یک ساله،Domain را با مدت

های طولانی تر مثلا ۵ ساله ثبت کنید.

جریمه شدن مالک دامنه ها:

حتما شنیده اید می گویند، همه چیز را میتوان درست کرد جز ذات خراب را!

حال اینگونه تصور کنید که شخصی کارش اسپم کردن است و گوگل این

موضوع را از روی دامنه های مختلفی که با نام و ایمیلش به ثبت رسانده

تشخیص می دهد. اکنون اگر شخص دست از اسپم برداشته و می خواهد

روی یک سایت به صورت اصولی کار کند، همچنان این احتمال وجود دارد

که چون وی به عنوان مالک دامنه، سابقه خوبی ندارد، دامنه های جدید نیز

با سختگیری بیشتر توسط گوگل رتبه بگیرند.

کلمه کلیدی در دامنه سایت:

وجود کلمه کلیدی در آدرس که دقیقا با محتوای سایتتان مرتبط باشد،

می تواند تاثیر مثبتی در سئو داشته باشد.

طول دامنه سایت:

سعی کنید آدرس سایتتان زیاد طولانی نباشد گوگل به آدرس هایی که طولانی و بلند باشد

توجه کمتری نشان می دهد.

به روز رسانی محتوای قدیمی

مطمئن باشید که هر چه بیشتر به مطالب و صفحات قدیمی خود توجه کنید و برسید و

مدام آن ها را برحسب نیاز روز مشتریان و مراجعه کنندگان بروز نگهدارید در سئو موفق تر خواهید

بود. اطلاعات قدیمی هیچ سودی برای کاربران ندارد و از این رو مهم است

که به محتوای سایت خود رسیدگی کنید، چه جدید و چه قدیمی باشند.

لینک های خروجی باکیفیت:

سعی کنید در مطالبی که می نویسید، یک یا دو واژه را در صورت نیاز به یکی

از سایت های معتبر مانند ویکی پدیا لینک کنید. این احتمال وجود دارد که در

این صورت گوگل امتیاز مثبتی برایتان در نظر بگیرد.چرا که متوجه می شود به

فکر کاربرانتان هستید و منابع معتبر بیشتری را به آنها معرفی می کنید.

زیاد لینک ندهید:

هر چه لینک های خروجی یک مطلب یا صفحه بیشتر باشد، حواس کاربر بیشتر

پرت می شود و این از نظر گوگل چندان جالب نیست.

 

بک لینک از دامنه های آموزشی و دولتی:

دریافت لینک ورودی از سایت های با دامنه edu. و gov. دارای ارزش بالایی

می باشد.

دریافت بک لینک از سایت ویکی پدیا:

ویکی پدیا به عنوان دانشنامه آزاد و معتبر در سراسر جهان، در پایین مقالات

خود به عنوان منبع لینک وب سایتهایی که در تهیه آن مقاله نقش داشته اند

را به عنوان منبع قرار می دهد این لینک ها DoFollow نیستند ، اما در جلب

اعتماد بیشتر موتورهای جستجو بدون تاثیر نیستند.

نظرات کاربران:

وجود نظرات زیاد در پایین مطالب یک سایت ، نشان از تعاملی بودن آن سایت

دارد و پویایی و ارتباط بیشتر با کاربران از پارامترهای دارای اهمیت برای موتورهای

جستجو است .

ریدایرکت زیاد (تغییر مسیر):

تغییر مسیر یعنی کاربر وارد لینکی شود و به صورت اتوماتیک ، آدرس تغییر کند

در موارد محدود استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال رنک صفحه ( در صورت

تغییر ساختار لینک ها ) خوب است، اما زیاده روی در تعریف دستور ریدایرکت

باعث آسیب به سئو می شود.

نگارش و املای صحیح:

قبل از خواندن این مطلب ، کلمه《آمزوش》را در گوگل جستجو کنید ، قطعا

گوگل خواهد گفت آیا منظور شما《 آموزش 》است و سایت هایی مرتبط با

آموزش را به شما نشان خواهد داد این نشان می دهد که گوگل اشتباهات

املایی را درک کرده و به آن اهمیت می دهد همچنین آراسته بودن متن ها و

نگارش صحیح،مطالب شما را چشم نواز کرده و رعایت این موارد،بدون تردید

در سئوی سایت تاثیر مثبت دارد.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.