9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا


9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 6 دقیقه 0 نظر 2,932 بازدید

در این مقاله تصمیم داریم شما را با راه و روش افزایش رتبه بندی محتوا و متدهای گوگل آشنا کنیم، که با رعایت این عوامل تاثیر گذار در بهینه سازی محتوا، میزان بازدید محتوای خود را چند برابر کنید.

تشریح اصول رتبه بندی محتوا برای افرادی که اهل این فن نیستند، کار بسیار دشواری است. چرا که این موضوعی است پیچیده که در بستری بغرنج جریان دارد. برای این کار، لازم است تا جزئیات فراوانی را ذکر نموده و در این حیطه کارآزموده باشید. در این جا به بررسی عوامل عمده‎ی موثر در رتبه بندی محتوا و وب سایت‎ها خواهیم پرداخت.

1. ایجاد آدرسی خوانا و در دسترس که برای گوگل واضح باشد

هدف ما این است که صفحه‎ای را ایجاد کنیم که روبات‎های گوگل توانایی دسترسی به آن را داشته و محتوای آن با فرمتی خوانا تهیه شده و تصاویر بصری و ویدیوهای آن به صورتی طراحی شده باشند که بتوانند در فهرست وب سایت قرار بگیرند. این موضوع اصلی‎ترین موردی است که باید به آن پرداخته شود و بدون انجام این کار، باقی امور، اهمیت خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بدانید: 11 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

2. تحقیق و کسب اطلاعات درباره کلمات کلیدی

برای این کار، لازم است که کلمات و اصطلاحاتی که محققین برای حل مشکلات خود از آن‎ها استفاده می‎کنند را بشناسیم. ممکن است این‎ها همان معضلاتی باشند که شما و سازمان‎تان نیز با آن‎ها دست به گریبان بوده و در صدد رفع‎شان هستید. بنابراین، محتوای شما با بکارگیری صحیح کلمات و عبارات می‎تواند در حل این مشکلات مفید باشد.
در این جا، شما نیازمند یک یا چند کلمه‎ی کلیدی هستید که بتوانید آن‎ها را با مقاصد کاربران هماهنگ نموده و به کار برید. البته لازم است بدانید که استفاده از کلمات کلیدی باید وابسته به موضوع محتوا و در جهت بهینه سازی آن باشد. در غیر این صورت محتوای شما به سادگی تبدیل به هرزنامه شده و نمی‎توانید به هدف دلخواه خود دست یابید.

افزایش رتبه بندی محتوا

3. بررسی نتایج جستجو (SERP) برای آشنایی با نگرش گوگل به کلمات کلیدی

به شما توصیه می‎کنم که برخی نتایج جستجو را بررسی نمائید. به این معنا که موردی را در گوگل جستجو کرده و به نتایج حاصله توجه کنید تا بفهمید که مبنای ارتباطی گوگل در زمینه‎ جستجو بر اساس کلمات کلیدی به چه صورت است. یعنی به این نکته توجه کنید که از نظر گوگل، کدام محتوا می‎تواند پاسخ پرسش شما باشد. با انجام این کار، شما می‎توانید مقصود کلی، نوع محتوای مورد نیاز، و دیگر قطعات گم شده‎ خود را بیابید. در صورتی که در برخی زمینه‎ها خلائی مشاهده کردید، می‎توانید با تهیه‎ محتوایی مناسب، آن خلاء را پر کرده و در رتبه بندی گوگل، جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهید.

مقاله مرتبط: 10 نکته اساسی برای انتخاب (Keywords) کلمه کلیدی

4. همکاری با افراد یا گروه‎های قابل‌اعتماد و تاثیرگذار

در این زمینه، ضروری است که نکاتی را رعایت کنید. اول این که لازم است از افراد یا گروه‎های قابل اعتماد و پشتیبان برای تولید محتوایی ارزشمند یاری بگیرید. به این طریق، می‎توانید لینک‎های با ارزشی تولید کرده و مطالب خود را به شکلی تاثیر گذار در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در ضمن، قابل اعتماد و مستند بودن محتوا یکی از عواملی است که آن را در چشم خواننده و همین طور در چشم گوگل، ارزشمندتر می‎سازد. بنابراین، این مورد پیش از هر چیز دیگری مورد لزوم است.
دوم این که، تلاش شما بر این است تا محتوایی ایجاد کنید که برای محققین سودمند بوده و آن‎ها را در جهت حل مشکلات‎شان یاری دهد. برای رسیدن به این هدف، لازم است که محتوای شما در همان صفحه‎ نخست فهرست نتایج قرار گیرد. چرا که همگی ما به خوبی می‎دانیم در صورتی که محتوای شما در صفحات بعدی فهرست نتایج جستجو قرار بگیرند، کم‎تر کسی به آن‎ها مراجعه کرده و محتوای شما با باقی نتایج مقایسه نخواهد شد.

عوامل موثر در رتبه بندی محتوا

5. انتخاب متا دیسکریپشن و سرخطی تاثیر گذار و قانع‌کننده

کاملاً درست متوجه شدید! گوگل هنوز هم اغلب از متا دیسکریپشن استفاده می‎کند. شاید در برخی مواقع این طور به نظر برسد که متا دیسکریپشن دیگر به کار نمی‎اید، اما در واقع، در اغلب موارد، ارائه‎ متا دیسکریپشن‎های دقیق و جامع می‎توانند بسیار مفید باشند. درصد بالایی از موفقیت محتوا و وب سایت‎ها نیز به سرخط یا تیتر آن‎ها بستگی دارد. اگر چه گوگل این تیترها را کوتاه کرده و در URL به صورت مختصر قرارشان می‎دهد. عوامل دیگری از قبیل طرح و نشانه گذاری‎ها نیز موثر هستند که بعداً راجع به آن‎ها صحبت خواهیم کرد. از این‎ها که بگذریم، ایجاد اسنیپت نیز یکی از ضروری‎ترین مواردی است که در محتوای شما مفید خواهد بود. زیرا اسنیپت‎ها تعیین کننده‎ نحوه‎ نمایش موضوع در نتایج جستجو هستند. به علاوه، نحوه‎ نمایش موضوع محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل نیز تعیین کننده‎ میزان علاقه‎ مخاطب به کلیک کردن و مطالعه‎ محتوا یا بالعکس است. اسنیپت در واقع، فرصتی است برای اظهار این مطلب که، «به جای کلیک کردن بر روی مطالب افراد دیگر، محتوای من را مطالعه کنید!» پس اگر بتوانید با استفاده از کلمات و عبارات کلیدی و مرتبط، یک اسنیپت خوب و تاثیر گذار ایجاد کرده و توجه مخاطبین را به محتوا یا صفحه‎ خود جلب نمائید، برنده‎ واقعی این چالش خواهید بود.

بیشتر بخوانید: موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

6. استفاده‎ هوشمندانه از کلمات کلیدی مرتبط

منظور از کلمات کلیدی آن دسته کلماتی هستند که از نظر معنایی با محتوا در ارتباط بوده و به پرسش‎های جستجو کنندگان نیز مربوط باشند و در محتوای نوشتاری منظور گردند. تکیه بر عبارت محتوای نوشتاری به این دلیل است که اگر این کلمات را در ویدیوها یا هر نوع محتوای بصری دیگری بگنجانید، گوگل به سادگی توانایی تجزیه و تحلیل آن را نداشته و ممکن است که به حساب نیایند. به همین خاطر هم شما ناچارید که در این گونه موارد، به گونه‎ای برای گوگل اثبات کنید که در صفحه و محتوای خود از این کلمات بهره جسته‎اید!

افزایش سئو محتوا

7. استفاده از ریچ اسنیپت‎ها و نشانه‌گذاری

استفاده از این موارد برای همگان امکان پذیر نیست. اما در برخی موارد، هنگام دریافت اخبار گوگل یا دریافت بعضی دستورالعمل‎ها، می‎توانید به تصاویر و محتواهای بصری دیگر نیز دسترسی داشته باشید. یا حتی در مواقعی که در حال ایجاد محتوای اطلاعات مربوط به پروازها یا مطالب مسافرتی هستید ممکن است علاوه بر متن، از اسنیپت‎ها یا ریچ اسنیپت‎های تصویری نیز بهره جسته باشید. در این صورت، طرح‎ها و نشانه‌گذاری‎ها می‎توانند از شما پشتیبانی نموده و شما می‎توانید از این فرصت عالی بهره برداری کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو

8. بهینه‌سازی صفحات در جهت بارگذاری سریع

لازم است این کار به گونه‎ای انجام گردد که در عین حال، هم از نقطه نظر UI و هم از منظر تجربه‎ کاربران، جنبه‎ بصری مناسبی ایجاد نموده و به افراد این اجازه داده شود که در گوشه و کنار صفحه به تفحص پرداخته و به ساده‎ترین و سریع‎ترین نحو و با هر ابزاری مقصود خود را عملی ساخته و در عین حال، از امنیت کافی هم برخوردار باشد. تامین امنیت یکی از ضروری‎ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. باید توجه داشت، اگر چه HTTP تنها پروتکل موجود نیست، اما در حال حاضر بخش بزرگی از توجه گوگل را به خود معطوف کرده است. در ضمن، در طول سال‎های 2016 و 2017 میلادی عمده‎ تمرکز بر روی این پروتکل بوده است. نکته این است که احتمالاً در طول سال‌های بعد نیز اوضاع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد.

بهینه سازی محتوا سایت

9. بهره‌گیری از کمک افرادی که به تقویت محتوای شما کمک می‌کنند

برای ایجاد یک صفحه و وب سایت موفق، شما ناچار به تهیه‎ لینک‎ها و نقل قول‎های معتبر، مرتبط، و با کیفیتی هستید که از طرف افراد قابل قبولی بیان شده باشند. لازم است بتوانید این موارد را در وب سایت و شبکه‎های اجتماعی منتشر کرده و به اشتراک بگذارید تا محتوای شما دیده شود.
حال، بهتر است این موارد را به کار گرفته و تفاوت را  احساس نمائید. اظهار نظرها، ضمائم و مشارکت‎ها را جدی گرفته و در جامعه‎ آنلاین، حضوری جدی داشته و حضور دیگران را هم جدی بگیرید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *