راهنماهای طراحی ابزار ارزشمندی برای به حداکثر رساندن خروجی تیم طراحی، و برای اطمینان از هویت برند ثابت هستند. ما به شش مؤلفه اساسی راهنماهای طراحی موفق نگاه می کنیم.
راهنمای طراحی چیزی بیش از یک سند است که با یک وب سایت یا هویت برند جدید همراه است. یک راهنمای طراحی خوب به خودی خود یک اثر هنری است و در کارهای طراحی روزمره کاربرد عملی دارد. این نشان می دهد که پروژه شما چیست و آرزوی آن را دارد. این باید عناصری از طراحی، صدا و حتی کد را به گونه ای کنار هم قرار دهد که قابل مدیریت، قابل استفاده و به راحتی قابل درک باشد.
با این شش عنصر راهنمای طراحی که باید در مستندات شما باشند، شروع میشود. (اگر اینطور نیست، فوراً راهنمای خود را اصلاح کنید!)
1. نمونه های هویت برند
راهنمای طراحی شما باید هویت برند شما را در قالبی بصری نشان دهد که نمایانگر روشی باشد که میخواهید مواد طراحی به نظر برسند. این یک نمونه کلاسی از نمایش است، نگو. (اگرچه در راهنما نکاتی برای همراهی با نمونه های بصری وجود دارد.)
بهترین نمونهها استفادههای واقعی هستند که دقیقاً نمونهای از استانداردهای طراحی برای به تصویر کشیدن هستند.
از اسکرین شات ها از صفحه اصلی وب سایت، صفحه اصلی تلفن همراه، برنامه یا هر مکان دیگری که طراحی در بهترین حالت خود است استفاده کنید.
خوب در مورد راهنمای طراحی Love to Ride این است که هر صفحه در دفترچه شبیه به وب سایت است که ثبات برند را ایجاد می کند. این راهنما حتی عناصر کوچکی از طراحی را در کانون توجه قرار میدهد، مانند سبک صحیح نمادهای برنامهها در یک نمایشگر دقیق.
بهترین بخش استفاده از نمونههای واقعی در راهنمای طراحی این است که برای نمایش عناصر بصری نیازی به ایجاد کار اضافی ندارید. شما قبلا آنها را در دست دارید بهعلاوه، اعضای تیم میدانند که دستورالعملهای مکتوب در عمل واقعی کار میکنند، زیرا اثبات بصری وجود دارد.

2. دستورالعمل های طراحی
همه چیز از نمونه های رنگی گرفته تا پالت های تایپوگرافی، شکل ها و استفاده از عناصر طراحی باید به وضوح مشخص شود.
چرا طراحی به شکل خاصی به نظر می رسد و عمل می کند؟ فلسفه پشت آن چیست؟
توضیح این موارد میتواند به کاربران کمک کند تا سبک طراحی را با دقت و پیوستگی بیشتری در رسانهها اعمال کنند. هنگامی که صحبت از طراحی وب سایت می شود، ایده خوبی است که عناصری را در نظر بگیرید که ممکن است با برندهای چاپی مشابه و نحوه ارتباط آنها متفاوت باشد. برای مثال، بسیاری از طراحان پالت تایپوگرافی متفاوتی را به صورت آنلاین انتخاب میکنند که از مارک چاپی تقلید میکند تا استفاده از فونتهای Google در Typekit را برای سهولت استفاده به حداکثر برساند.
اگر این بخشی از استراتژی طراحی شما است، حتماً توجه داشته باشید که کدام نوع حروف جایگزین هستند.
هنگامی که دستورالعملهای طراحی را مشخص میکنید، زمانی که اهمیت دارد، مشخص باشید – برچسبهای H1 همیشه 88 نقطه هستند یا تصاویر کوچک همیشه 200 در 200 پیکسل هستند – اما جزئیات غیر ضروری را بیش از حد بیان نکنید. شما می خواهید اعضای تیم اطلاعات را در یک نگاه ببینند و از آن استفاده کنند، نه اینکه در تلاش برای یافتن چیزی در دریایی از مشخصات، سنگین شوند.

3. صدا و شخصیت
دستورالعملهای سبک نوشتن به اندازه سایر عناصر بصری راهنمای طراحی سرگرمکننده نیستند، اما به همان اندازه مهم هستند.
یک سبک نوشتن توصیفی برای کپی نیز میتواند روی تصاویر تأثیر بگذارد. این به نوع تصویری که برای استفاده انتخاب می کنید و حتی عناصری مانند رنگ و نوع کمک می کند. همه این موارد با هم ترکیب می شوند تا یک شخصیت کلی برای برند ایجاد کنند.
جهان خارج چگونه شما را شناسایی می کند.
چیزی بیشتر این است که یک صدا و شخصیت قوی بخشی از هویت بصری نیز می شود. شخصیت خوب در عناصر طراحی ظاهر می شود زیرا کاربران تقریباً می توانند عناصر طراحی را حتی خارج از محتوای بقیه برند شناسایی کنند. (رنگ قرمز کوکاکولا یا امضای دیزنی را در نظر بگیرید.)

4. کلمات کلیدی SEO
بهینه سازی موتورهای جستجو ممکن است یکی از پرمخاطب ترین و کم سرگرم کننده ترین بخش های طراحی وب سایت باشد. زود و اغلب به کلمات کلیدی فکر کنید.
آنها را در روشی که در مورد برند صحبت می کنید، به زبانی توصیفی در مورد طراحی وارد کنید و فهرستی از کلیدواژه های برتر را در خود راهنمای طراحی قرار دهید.
Urban Outfitters دارای یک لیست کلیدواژه با طراحی خوب (و سرگرم کننده) است. در راهنمای برند خود در حالی که برند لباس از کلمات کلیدی مختلف زیادی استفاده می کند، مهمترین کلمات بر اساس رنگ برجسته می شوند تا بلافاصله آنها را ببینید.
فهرست کلمات کلیدی مانند این، کلماتی را که میخواهید بگویید، هر بار که آنها را میبینید به ذهنتان میآورد. اکثر افرادی که کپی می نویسند به شما خواهند گفت که وقتی کلمه ای را در یک زمینه خاص ببینید یا به آن فکر کنید در ذهن شما گیر می کند. این دقیقاً همان کاری است که فهرست کلمات کلیدی SEO قرار است انجام دهد.
عناصر طراحی باید همیشه با این کلمات کلیدی مرتبط باشد و محتوا در طراحی وب سایت مرتبط است.

5. الگوها و سبک های عنصر
با بسیاری از رسانههای مختلف آنلاین (بدون ذکر شرکتهایی که عناصر چاپی را نیز طراحی میکنند)، داشتن راهنما برای همه موارد ممکن مهم است.
این مورد برای نسخههای ثابت و متحرک آرمها، پالتهای رنگی، الگوها و حتی عناصر طراحی مانند فیلدهای فرم و پیمایش اعمال میشود.
کتاب طراحی شما باید دارای بخشی به این عناصر باشد. و اگر میخواهید تیم واقعاً شما را دوست داشته باشد، یک راهنمای سبک الگو و عنصر در یک مکان آنلاین ایجاد کنید تا کاربران بتوانند فقط عناصر را برای استفاده سریع کپی و جایگذاری کنند.

6. قطعه کد
هر راهنمای طراحی وب سایت باید شامل تعداد زیادی قطعه کد معمولی باشد. از دکمهها گرفته تا انیمیشنهای کوچک گرفته تا افکتهای کشویی، این تکههای کد با حذف نیاز به وارد کردن دستی مشخصات با هر عنصر جدید، ساعتها به گردش کار روزانه شما اضافه میکنند.
این کار برای همه چیز از پستهای وبلاگ کار میکند – یک بلوک کد برای تصاویر اضافه کنید که وبلاگنویسان فقط میتوانند برای اندازه و برش مناسب کپی و جایگذاری کنند – تا جلوههای رابط کاربری دقیقتر.
Firefox اطلاعات اجزای طراحی را در راهنمای طراحی خود برای استفاده از برند و لوگو که اخیراً اصلاح شده است، درج می کند. حتی اگر یک کتابخانه کامل از قطعه کد ارائه نمی کنید، به یاد داشته باشید که برخی از اطلاعات پایه مانند مکان استفاده از H1 تا H4 در صفحات طراحی وب سایت و نحوه استایل دادن به دکمه ها و تصاویر را درج کنید.

نتیجه گیری
بهترین بخش راهنمای طراحی این است که نباید یک سند ثابت باشد. می تواند رشد کند و تغییر کند زیرا برند و هویت بصری شما همین کار را انجام می دهند.
بیشتر طراحان – به ویژه طراحان وب سایت – نسخه های آنلاین راهنمای طراحی را انتخاب می کنند تا ایجاد تغییرات و گرفتن کد و قطعه رنگ سریع و آسان باشد. اضافه کردن یک صفحه راهنمای سبک به وب سایت خود را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که به طور مکرر به آن مراجعه کنید (و آن را به روز کنید).
بدون دیدگاه