چند لوگوی قابل تشخیص تر از Slack وجود داشت. در پنج سالی که از زمان محبوبیت این سرویس پیامرسانی میگذرد، به یک عنصر اصلی در رایانههای رومیزی تبدیل شده است – به همان اندازه که ایمیل زمانی بخشی از کارهای روزمره بسیاری از متخصصان بود – و به ارزش 8 میلیارد دلاری رسیده است.
بنابراین کاملاً قابل درک است که وقتی Slack لوگوی جدید خود را در این هفته رونمایی کرد، واکنشی تند از طرف جامعه طراحی وجود داشت. مهم نیست که چقدر اعتراض می کنند، بیشتر مردم دوست ندارند با تغییرات سازگار شوند.

لوگومارک قدیمی Slack یک هشتگ چهارخانه بسیار دوست داشتنی بود. نه، کامل نبود. رنگها کمی کثیف بودند، مخصوصاً در جایی که میلهها روی هم قرار میگرفتند، و واقعاً انعطافپذیر نبود (همانطور که خود اسلک در پست وبلاگ دفاعی که تغییر را اعلام می کند).
بله، لوگومارک قدیمی مشکلاتی داشت، اما آنها مشکلاتی بودند که میتوانستند برطرف شوند. اگر تنها کاری که میخواهید انجام دهید این است که با خوانایی و انعطافپذیری رنگ مقابله کنید، چرا فقط «Slack» را با آبی روشن Gotham تایپ نکنید و با آن کار نکنید.
لوگوی جدید توسط تیم داخلی، همراه با مایکل بیروت از پنتاگرام (بله، او دوباره) به همراه طراحان مختلف طراحی شده است که مشارکتهایشان مستلزم بررسی نام در بیانیه مطبوعاتی نبود. .
لوگومارک جدید واضح، تمیز، بسیار خوب اجرا شده و کاملاً فاقد روح است. این از یک منطق بسیار صحیح و علمی پیروی می کند، و در عین حال فاقد شخصیتی است که هویت های واقعاً بزرگ دارند.

در حالی که نشانواره اصلی Slack هم یک هشتگ بود و هم یک huddle با چهار عنصر مختلف که از یکدیگر پشتیبانی میکردند. لوگومارک جدید بیشتر شبیه چهار نفر است که پشت به یکدیگر دارند. مهم نیست که بیانیه مطبوعاتی چقدر اصرار دارد، نشان لوگوی جدید روحیه کار گروهی را تداعی نمیکند – حداقل هشتگ به خوبی این کار را نکرده است.
ما نمی دانیم خلاصه چه بود، و به این ترتیب، ما فقط می توانیم به طور عینی در مورد واکنش های خود به این تغییر صحبت کنیم. اما اگر این پاسخ موفقیت آمیزی به بریف بود، پس بریف نیاز به بازنویسی داشت. مشکل اصلی این است که ظاهر غیر متعهد لوگومارک آن را شبیه به یکی از آن «آرمها برای استارتآپهای» رایگان میکند که میتوانید به صورت رایگان در بستههای صد تایی دانلود کنید.

بهعلاوه تغییر نشانواره، نوع آن نیز تغییر کرده است. Slack در حال حاضر به دنبال عرضه عمومی است، و من فقط می توانم نتیجه بگیرم که برخی از قوانین مالی مبهم وجود دارد که همه شرکت های پذیرفته شده در بورس را ملزم می کند تا sans-serif های انسانی خود را به نفع یک sans هندسی کنار بگذارند، زیرا هر شرکتی که بیش از 10 کارمند این کار را انجام می دهند.
لوگوی جدید قبلاً با اردک های لاستیکی، آرم وب 2.0، هویت جوملا و حتی یک صلیب شکسته مقایسه شده است. انصافاً، هر چند بی مزه است، واکنش منفی به لوگوی جدید Slack ناشی از عشق به هویت قدیمی است. چند روز به آن فرصت دهید تا چشمهایمان تنظیم شوند، و احتمالاً تغییر را تنظیم میکنیم.
بدون دیدگاه