از اولین نسخه‌های خطی تذهیب‌شده، که قدمت آنها به قرن پنجم پس از میلاد برمی‌گردد، ما گیاه را با نوع بزرگ‌شده مرتبط کرده‌ایم. شاید این موضوع مربوط به روشی باشد که گیاهان همان اشکال را تکرار می‌کنند، که بر اساس نوع منعکس می‌شود. یا شاید به سادگی این است که می‌توانیم یک شکل ارگانیک را بدون به خطر انداختن یکپارچگی آن به طرح خود خم کنیم.

به هر دلیلی، اشکال گیاه شناسی نقش بزرگی در تاریخ تایپوگرافی مصور دارند. با چنین میراث طولانی، وقتی چیزی تازه و جدید در این زمینه تولید می‌شود، لذت بخش است.

الفبای گیاه‌شناسی Seth Mach یکی از این پروژه‌ها است. الفبای ماخ با الهام از بیش از هزار سال تایپ تزیین شده، رویکردی کوچک و حداقلی به موضوع است. با اشکال گیاهی ساده شده و کاراکترهای اساساً بدون سری در طبیعت.

مناسب برای نوع نمایشگر بزرگ، احتمالاً علامت، هر حرف از پروژه با دست ایجاد شده و سپس دیجیتالی شده است، و به اشکال احساس ارگانیک بیشتری می دهد. من دوست دارم این شخصیت‌ها را به‌عنوان پایه برندسازی جدید برای باغ گیاه‌شناسی نیویورکیا باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی کیو.

این پروژه در تایپوگرافی 34 Type Directors Club نمایش داده خواهد شد و در پنجاه و نهمین نمایشگاه جوایز در نیویورک نشان داده شود.

a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z

 

کدام یک از این شخصیت ها بهتر عمل می کند؟ چه اشکال سنتی دیگری برای بازسازی مدرن مناسب است؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *