مقاله درباره چگونه کلمات کلیدی رقبای خود را پیدا کنید
اگر رقبای شما به سئو اهمیت میدهند، احتمالاً برای کلمات کلیدی رتبهبندی میکنند که شما برای آن رتبهبندی نمیکنید.
اگر چه ممکن است منفی به نظر برسد، اما میتواند مثبت باشد
اگر رقبای شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام دادهاند و موضوعاتی را یافتهاند که شما از دست دادهاید، آنها انجام دادهاند. کار سخت برای شما فقط با اجرای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی میتوانید کلمات کلیدی جدید و ارزشمندی پیدا کنید.
حتی اگر از قبل ایده ای دارید که رقبای تجاری شما چه کسانی هستند، مهم است که بدانید رقبای تجاری همیشه با رقبای جستجوی شما یکسان نیستند. هنگامی که به دنبال موضوعات مرتبط و ارزشمند برای پوشش هستید، بهتر است مورد دوم را تجزیه و تحلیل کنید.
برای نشان دادن تفاوت بین رقبای تجاری و جستجو، ما و backlinko.com را در نظر بگیرید. ما از فروش ابزارهای سئو درآمد کسب می کنیم در حالی که برایان دین، بنیانگذار Backlinko، از فروش دوره های سئو درآمد کسب می کند. اگرچه او رقیب مستقیم تجاری ما نیست، اما ما برای بسیاری از کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنیم زیرا برای مخاطبان مشابهی می جنگیم.
بیایید به سه روش ساده برای یافتن رقبای آنلاین نگاه کنیم.
الف) یک جستجوی مرتبط با Google را اجرا کنید
موارد مرتبط: اپراتور جستجوی Google وبسایتهای مرتبط با شما را پیدا میکند. فقط related:yourwebsite.com
Sidenote.
اگر به دنبال رقبا برای بخش خاصی از وب سایت خود مانند یک وبلاگ هستید، استفاده از یک زیرپوشه یا زیردامنه خوب است.
توجه داشته باشید که این روش ممکن است کمی مورد استفاده قرار گیرد. اگر سایت شما کاملاً جدید است و هنوز برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی نکرده است، ممکن است فقط چند نتیجه جستجو ببینید. در هر صورت، قبل از رفتن به مرحله بعد، مطمئن شوید که سایت ها را به صورت دستی بررسی کنید. اگر شبیه رقبا نیستند، آنها را نادیده بگیرید.
ب) وب سایت هایی با کلمات کلیدی همپوشانی پیدا کنید
وب سایت خود را به Site Explorer و به گزارش Competing Domains بروید. هر وبسایت در این گزارش برای برخی از کلمات کلیدی مشابه شما در 10 سایت برتر قرار میگیرد و آنهایی که نزدیک به بالا هستند همپوشانی بیشتری دارند.
توجه داشته باشید که اگر سایت شما جدید باشد و در رتبه بندی قرار نگیرد، این به ویژه خوب کار نخواهد کرد. بسیاری از کلمات کلیدی زیرا به دنبال کلمات کلیدی رایج است. اگر برای چیزی رتبهبندی نکنید، نمیتوانید کلمات کلیدی با هم تداخل داشته باشند.
ج) رتبهبندی سایتها را برای کلمات کلیدی ارزشمند پیدا کنید
اگر هیچ یک از روشهای بالا نتایج مرتبطی را ارائه نکرد، یک چند کلمه کلیدی مرتبط و ارزشمند در Keywords Explorer Ahrefs و گزارش Traffic Share by Domains را بررسی کنید. این وبسایتهایی را پیدا میکند که بیشترین ترافیک ارگانیک تخمینی را از کلمات کلیدی جستجو شده دارند.
استفاده از این روش بهترین روش اگر:
وب سایت شما هنوز برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی نکرده است
به دنبال رقبا برای موضوعات خاص هستید
برای مثال، از آنجایی که محتوای وبلاگ ما بیشتر در مورد SEO است، روش های بالا تمایل دارند تا سایر وبلاگ های SEO را نمایان کنند. اگر بخواهیم شکاف هایی در محتوای SEO خود پیدا کنیم خوب است، اما اخیراً شروع به پوشش موضوعات دیگری مانند بازاریابی محتواکرده ایم. > و وبلاگینگ. برای یافتن رقبا برای این موضوعات، میتوانیم کلمات کلیدی مانند «بازاریابی محتوا»، «استراتژی محتوا» و «تقویم تحریریه» را به کاوشگر کلمات کلیدیاضافه کنیم. و بررسی کنید کدام وبسایتها بیشترین ترافیک جستجو را دارند.
2. استفاده از ابزار شکاف محتوا
شکاف محتوا کلمات کلیدی را پیدا میکند که سایر وبسایتها رتبهبندی میکنند، اما شما این کار را نمیکنید. . بیشتر ابزارهای بزرگ سئو دارای یکی هستند، اما همانطور که شما در حال خواندن وبلاگ Ahrefs هستید، ما با وبلاگ خود نشان خواهیم داد.
روند این است:
وبسایت خود را به Site ExplorerAhrefs وصل کنید > و به ابزار Content Gap بروید.
در زیر رقبای خود را وارد کنید، جایی که میگوید «کلمات کلیدی را نشان دهید که هدفهای زیر برای آنها رتبهبندی میشوند.»
برای مشاهده نتایج، «نمایش کلمات کلیدی» را بزنید.
کلمات کلیدی ما رقبا رتبهبندی میکنند، اما ما نمیگیریم.
اگر کلمات کلیدی زیادی برای بررسی وجود دارد یا اغلب نامربوط به نظر میرسند، با تعداد تقاطعها بازی کنید تا کلمات کلیدی خاصی را ببینید تعداد رقبا دویدند k برای.
نکته حرفه ای
اگر می خواهید فقط کلمات کلیدی را ببینید که رقبا در بخش خاصی از وب سایت خود رتبه بندی می کنند، به جای آن یک زیر دامنه یا زیرپوشه وارد کنید. به عنوان مثال، اگر ما در حال اجرای تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی برای وبلاگ Ahrefs بودیم، ممکن است رقبایی مانند Backlinko و Moz را وارد کنیم. اما از آنجایی که ما فقط به محتوای وبلاگ علاقه مندیم، می خواهیم به جای moz.com، moz.com/blog را تجزیه و تحلیل کنیم، زیرا همه URL های پست وبلاگ آنها شامل این پیشوند است.
3 . به دنبال موضوعات ارزشمند بگردید
بعید است که بخواهید برای هر چیزی که رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند رتبه بندی کنید. در اینجا سه نکته برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد.
الف) ارزش تجاری
ارزش تجاری امتیازی است که ما ایجاد کردهایم و نشاندهنده «ارزش» یک کلمه کلیدی برای یک کسبوکار است. این در نهایت یک قضاوت است. فقط از خود بپرسید که چقدر احتمال دارد که جستجوگران بخواهند چیزی را که می فروشید بخرند. هرچه این احتمال بیشتر باشد، «ارزش تجاری» کلمه کلیدی بالاتر است.
به عنوان مثال، اگر قطعات رایانه را بفروشید، احتمالاً «ارزش تجاری» کلمه کلیدی «خرید هارد 1 ترابایتی» خواهد بود. بسیار بالا از طرف دیگر، «رایانه چیست» بسیار کم خواهد بود، زیرا افرادی که به دنبال آن هستند بعید است بخواهند کامپیوتر خود را به این زودی بسازند.
در Ahrefs، ما به کلمات کلیدی ارزش تجاری اختصاص می دهیم. بین 0-3 برای ساده نگه داشتن کارها.
ب) حجم جستجو
حجم جستجو میانگین تعداد جستجوهای ماهانه برای یک کلمه کلیدی است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه حجم جستجوی کلمه کلیدی بیشتر باشد، پتانسیل ترافیک موضوع بالاتر است. در گزارش شکاف محتوا، ستونی برای حجم جستجو در کنار کلمه کلیدی وجود دارد.
ج) پتانسیل ترافیک ارگانیک
نگاهی به حجم جستجوی این کلمه کلیدی در مقابل ترافیک تخمینی به صفحه رتبهبندی بالا بیندازید:
اگرچه کلمه کلیدی فقط 7.2 هزار جستجو در ماه دریافت می کند، صفحه برتر تقریباً 25 برابر ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت می کند. دلیل آن این است که هزاران کلمه کلیدی مرتبط دیگر را رتبهبندی میکند، که در غیر این صورت به عنوان کلیدواژههای طولانی شناخته میشود. بسیاری از اینها فقط روشهای کمتر محبوبی برای جستجوی یک مورد هستند.
نگاه کردن به ترافیک صفحات با رتبه برتر، روشی بسیار مطمئنتر برای قضاوت در مورد پتانسیل ترافیک یک کلمه کلیدی نسبت به حجم جستجو است. توصیه میکنیم همیشه قبل از تصمیمگیری نهایی در مورد دنبال کردن کلمه کلیدی، این موضوع را بررسی کنید.
برای انجام این کار در ابزار Content Gap، فقط دکمه SERP را بزنید و ستون ترافیک را بررسی کنید.
4. ارزیابی دشواری رتبهبندی
رتبهبندی برای چیزهایی مشابه با رقبا همیشه آسان نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا آنها ممکن است رتبه بندی یک کلمه کلیدی را آسان تر از شما بدانند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، همیشه باید سختی رتبهبندی را ارزیابی کنید.
دشواری کلمه کلیدی (KD) متریک در Ahrefs کافی است تا به شما یک حس بسیار تقریبی از دشواری رتبهبندی بدهد. میتوانید این را در گزارش شکاف محتوا ببینید.
اما شما نباید در مورد درجه بندی سختی هیچ ابزاری قضاوت کنید. معیار دشواری کلمه کلیدی به تنهایی.
در اینجا سه مورد دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
1. هدف جستجو
هدف جستجو دلیلی است که افراد به دنبال کلمه کلیدی هستند.
آیا آنها به دنبال اطلاعات هستند؟
آیا می خواهند چیزی بخرند؟
آیا آنها به دنبال وب سایت خاصی هستند؟
اگر محتوای شما با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد، شانس رتبهبندی شما بسیار کم است.
Google بهتر از هر کسی هدف را درک میکند، بنابراین صفحات دارای رتبه برتر هستند. یک پروکسی عالی برای هدف جستجو هستند.
به عنوان مثال، همه نتایج برای «سرعت بخشیدن به ویندوز 10» پستهای وبلاگی به سبک فهرست هستند، در حالی که برای «corsair k70» همه صفحات محصول از فروشگاههای تجارت الکترونیک هستند. .
نتایج برای “سرعت بخشیدن به ویندوز 10” همه فهرست هستند.
نتایج برای “corsair k70” همه صفحات محصول هستند.
توصیه میشود مطالعه کنید:هدف جستجو چیست؟ راهنمای کامل برای مبتدیان
2. اعتبار وب سایت
جان مولر گوگل علناً اعلام کرده است که از هیچ نوع معیار سنجش اعتبار وب سایت در الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده نمی کند.
ما از اعتبار دامنه استفاده نمی کنیم. ما معمولاً سعی میکنیم تا حد امکان معیارهای خود را دقیق داشته باشیم، گاهی اوقات این کار چندان آسان نیست، در این صورت ما به مسائل کمی گستردهتر نگاه میکنیم (مثلاً در مورد برخی از بهروزرسانیهای کیفیت قدیمیتر در این مورد صحبت کردهایم).
— 🍌 جان 🍌 (@JohnMu) 16 آوریل، 2019
با این حال، متخصصان صنعت در مورد این موضوع اختلاف نظر دارند — برخی معتقدند که گوگل کاملاً صادق نیست. مطمئناً به راحتی می توان فهمید که چرا وقتی نتایج جستجو برای برخی از کلمات کلیدی تقریباً منحصراً تحت سلطه مارک های خانگی است.
در Ahrefs، معیاری به نام رتبهبندی دامنه (DR) داریم که نشاندهنده اقتدار وبسایت بر اساس قدرت آن است. پروفایل بک لینک این در امتیاز KD ما لحاظ نمیشود، اما، بهعنوان یک قاعده کلی، اگر نتایج برتر برای یک کلمه کلیدی از سایتهایی با امتیاز DR بسیار بالاتر از شما باشد، ممکن است رتبهبندی برای شما دشوار باشد.
شما می توانید DR همه سایت های با رتبه برتر را در نمای کلی SERP ببینید.
شما می توانید وب سایت خود را ببینید DR در Site Explorer یا با استفاده از بررسی کننده اعتبار وب سایت رایگان.
مطالعه توصیه شده:نحوه افزایش اعتبار وب سایت (رتبه بندی دامنه)
3. پیوندهای با کیفیت بالا از سایر وبسایتها
پیوندهای برگشتی یک عامل رتبه بندی.
دشواری کلمه کلیدی (KD) تعداد پیوندها به صفحات با رتبه برتر را در نظر می گیرد. ، اما نه کیفیت آنها. بنابراین ارزش آن را دارد که پروفایل های بک لینک صفحات با رتبه برتر را قبل از هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی بررسی کنید. اغلب متوجه میشوید که اگرچه یک صفحه دارای وبسایتهای زیادی است که به آن پیوند داده شدهاند، اما بسیاری از آنها کیفیت پایینی دارند—در این صورت ممکن است بالاتر از آنچه در ابتدا فکر میکردید از صفحه بالاتر باشید.
برای مثال، نگاه کنید. در اولین دو نتیجه برای “بهترین چاپگر خانگی” – که دارای امتیاز KD 60 است:
در ابتدا شکستن کلمه کلیدی بسیار سخت به نظر می رسد زیرا صفحه با رتبه برتر دارای پیوندهایی از وب سایت های زیادی است. اما اگر پیوندهای برگشتی آن را در Site Explorer، اکثر آنها با کیفیت پایین و nofollow هستند.
اگر میتوانید هدف جستجو را مطابقت دهید و وبسایت شما به اندازه کافی معتبر است، احتمالاً به این تعداد لینک با کیفیت بالا نیاز نخواهید داشت. از این صفحه پیشی بگیرید.
نکته حرفه ای
حتی اگر رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی دشوار به نظر می رسد، این بدان معنا نیست که شما نباید آن را هدف قرار دهید. شما فقط باید واقع بین باشید و کلمات کلیدی را به اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم کنید.
چگونه یک تحلیل رقابتی کلمه کلیدی در سطح صفحه انجام دهید
برای مثال، اگر به نتایج برتر برای کلمه کلیدی «وبلاگنویسی مهمان» نگاه کنیم، اکثر آنها تعریفی دارند.
متأسفانه، ما این مورد را در راهنمای خود برای مهمان قرار ندادیم وبلاگ نویسی. تا زمانی که آن «شکاف» را پر نکنیم، بعید است که برای کلمه کلیدی هدف اصلی خود رتبه بالایی کسب کنیم. و ما مطمئناً برای موارد طولانی مانند “وبلاگ نویسی مهمان چیست” رتبه بندی نمی کنیم زیرا پست ما به این سوال پاسخ نمی دهد.
اما قبل از اینکه بتوانید شکاف های موجود در محتوای موجود را برطرف کنید، باید آنها را پیدا کنید. … و شما می توانید این کار را با استفاده از فرآیند مشابه بالا انجام دهید. تفاوت این است که به جای آن تجزیه و تحلیل را در سطح صفحه اجرا می کنید.
بنابراین اولین قدم این است که صفحات رقیب را به یکی از دو روش پیدا کنید:
جستجو Google برای کلمه کلیدی مورد نظر خود.صفحات با رتبه برتر رقبای شما هستند.
از گزارش «اشتراک ترافیک بر اساس صفحات» در کاوشگر کلمات کلیدی. چند کلمه کلیدی را وارد کنید، سپس روی «بر اساس صفحات» در بخش «اشتراک ترافیک» در منوی سمت چپ کلیک کنید.
از آنجا، چند URL رقیب را به ابزار Content Gap وصل کنید و مطمئن شوید که حالت روی “URL” تنظیم شده است. سایت خود را از پایین بردارید و آن را خالی بگذارید (از این طریق تمایل دارید نتایج بهتری بگیرید).
بسیاری از میان کلمات کلیدی که مشاهده می کنید، احتمالاً راه های دیگری برای جستجوی همان چیز خواهند بود. نگران اونها نباش فقط به دنبال کلمات کلیدی باشید که نشان دهنده موضوعات فرعی هستند که می دانید در محتوای خود از صحبت در مورد آنها غفلت کرده اید.
شما نیازی به ارزیابی دشواری رتبه بندی برای این موضوعات فرعی ندارید. فقط بخشهای جدیدی را به صفحه موجود خود اضافه کنید تا شکافها را پر کنید.
نظرات نهایی
این ایده بدی نیست که هر از گاهی فرآیند تحلیل رقابتی کلمه کلیدی را تکرار کنید. این یک راه فوقالعاده برای یافتن موضوعاتی است که ممکن است از دست داده باشید.
از طرف دیگر، هنگامی که رقبای خود را شناختید، میتوانید هشدارهای کلمه کلیدی را تنظیم کنید تا از کلمات کلیدی جدیدی که برای آنها رتبهبندی میشوند و احتمالاً هدف قرار میدهند، استفاده کنید. برای انجام این کار، یک هشدار کلیدواژه جدید در Ahrefs Alerts تنظیم کنید. یک رقیب را وارد کنید، یک کشور را انتخاب کنید، محدوده حجم جستجو و فرکانس هشدار را انتخاب کنید، و به مسابقهها میروید.
چگونه کلمات کلیدی رقبای خود را پیدا کنید
نظارت بر رتبهبندی کلمات کلیدی جدید برای یکی از رقبای ما در Ahrefs Alerts.
بدون دیدگاه