3 نوع جستجو و نحوه هدف گیری آنها


3 نوع جستجو و نحوه هدف گیری آنها

اگر مدتی در دنیای سئو بوده اید، تقریباً به طور قطع در مورد سه نوع جستجو می دانید: ناوبری، معاملاتی و اطلاعاتی.

اما این سه نوع جستجو در سال ۲۰۲۱ چقدر مرتبط هستند؟ و دقیقاً چگونه آنها را هدف قرار می‌دهید؟

در این پست، کمی عمیق‌تر به آن می‌پردازیم.

اما ابتدا، اجازه دهید مطمئن شویم که در همان صفحه هستیم…

 

جستجوهای ناوبری، اطلاعاتی و تراکنشی چیست؟

بیایید با توضیح تعاریف «سنتی» شروع کنیم این انواع جستجو:

Navigational

جستجوهای ناوبری جایی است که شخصی به دنبال یک وب سایت خاص است. برای مثال، اگر شخصی «netflix» را در Google تایپ کند، این یک جستجوی ناوبری است زیرا تقریباً مطمئناً به دنبال صفحه اصلی Netflix است.

Google این را می‌داند، به همین دلیل است که Netflix در رتبه نخست قرار می‌گیرد:

جستجو

جستجو

اما جستجوهای ناوبری همیشه فقط نام‌های تجاری نیستند. اگر فردی «iphone 12 amazon» را جستجو می‌کند، احتمالاً یک جستجوی ناوبری است. اگرچه جستجوگر به دنبال یک محصول خاص است، اما قبلاً تصمیم گرفته است که آن را از کجا بخرد—Amazon.

باز هم، Google این را درک می‌کند. آمازون در موقعیت قطبی قرار دارد:

در اینجا چند نمونه دیگر از جستجوهای ناوبری آورده شده است:

    “apple”

  • iphone”
  • tv plus”
  • فروشگاه آموزش اپل”

تراکنشی

جستجوهای تراکنشی جایی است که شخصی به دنبال خرید چیزی خاص است، اما هنوز تصمیم نگرفته است که آن را از کجا بخرد. برای مثال، اگر شخصی عبارت «خرید تردمیل» را جستجو کند، این یک جستجوی تراکنشی است. از زبان آنها مشخص است که آنها به دنبال خرید هستند. آنها به دنبال اطلاعات نیستند.

با نگاهی به نتایج جستجو، یک بار دیگر مشخص می‌شود که Google این موضوع را درک می‌کند، زیرا همه صفحات با رتبه برتر صفحات دسته‌بندی از سایت‌های تجارت الکترونیک هستند.

در اینجا چند نمونه دیگر از جستجوهای تراکنشی آورده شده است:

  • خرید iPhone”
  • macbook بازسازی شده”
  • macbook air charger”

اطلاعاتی

جستجوهای اطلاعاتی جایی است که شخصی می خواهد اطلاعاتی را بیابد. به عنوان مثال، اگر شخصی عبارت «متا تگ در سئو چیست» را جستجو کند، این یک جستجوی اطلاعاتی است زیرا مشخصاً به دنبال یک تعریف است.

جالب است که برای بسیاری از جستجوهای اطلاعاتی ساده مانند این، Google نه فقط نتایج مرتبط را برمی گرداند، اما پاسخ را در نتایج جستجو نیز نشان می دهد.

در اینجا چند نمونه دیگر از جستجوهای اطلاعاتی آورده شده است:

  • بهترین آیفون”
  • iphone 12 vs galaxy s20″
  • بررسی آیفون 12″
  • نحوه پشتیبان گیری از آیفون”

 

نحوه شناسایی هر نوع جستجو

قبل از اینکه در مورد نحوه هدف قرار دادن هر نوع جستجو صحبت کنیم و اینکه آیا این امکان وجود دارد یا خیر، اجازه دهید ابتدا در مورد اینکه چگونه افراد معمولا آنها را شناسایی می کنند صحبت کنیم.

از لحاظ تاریخی، متخصصان سئو به دنبال کلمات یا کلمات خاصی بوده اند. عبارات موجود در پرس و جو برای پی بردن به نوع جستجو. اینها به عنوان اصلاح کننده کلمات کلیدی شناخته می شوند. به عنوان مثال، اگر یک پرس و جو حاوی تعدیل کننده هایی مانند «خرید» یا «خرید» باشد، تقریباً به طور قطع یک جستار تراکنشی است.

در اینجا یک برگه تقلب از اصلاح کننده ها مشابه آنچه بسیاری از افراد استفاده می کنند وجود دارد:

خریدراهنما

اطلاعاتی ناوبری معامله ای
چه کسی [نام تجاری]
چی [نام محصول] کوپن
وقتی [نام سرویس] سفارش
از کجا خرید
چرا قیمت
چگونه ارزان
آموزش
نکات

اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنید  مانند کاوشگر کلمات کلیدی، می‌توانید از این اصلاح‌کننده‌ها برای یافتن کلمات کلیدی که در هر سطل قرار می‌گیرند استفاده کنید. فقط یک موضوع را جستجو کنید، به یکی از گزارش‌های ایده‌های کلیدواژه بروید، سپس اصلاح‌کننده‌های کلمه کلیدی را به فیلتر «Include» اضافه کنید.

Sidenote.

حتماً هنگام انجام این کار، «هر» و نه «همه» را انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال کلمات کلیدی اطلاعاتی هستید، روش سریع‌تر استفاده از گزارش سوالات است که کلمات کلیدی را به‌عنوان سؤال نشان می‌دهد (به عنوان مثال، از جمله اصلاح‌کننده‌هایی مانند «چی»، “چگونه”، “کجا”، “چه زمانی”، و غیره)

اگرچه این روش برای شناسایی برخی از کلمات کلیدی که در هر سطل بیفتید، به دور از خطا نیست زیرا برخی از پرس و جوها چندان واضح نیستند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی مانند “پروتئین ایده آل” را انتخاب کنید. تنها از طریق پرس و جو، نمی توان فهمید که جستجوگر به دنبال چه چیزی است. آیا آنها به دنبال خرید محصولی به نام پروتئین ایده آل (معامله ای)، اطلاعاتی در مورد مقدار ایده آل پروتئین برای مصرف در هر روز (اطلاعاتی) هستند یا شرکتی به نام پروتئین ایده آل (ناوبری) وجود دارد؟

این موضوع متعلق به هر کسی است؟ حدس بزنید.

جستجوی اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه نیز می‌تواند منجر به شناسایی نادرست یکنواخت شود.

یک کلمه کلیدی مانند «بهترین خرید لپ‌تاپ» را انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفتید که این یک جستجوی تراکنشی است زیرا حاوی کلمه “خرید” است، در اشتباهید. Best Buy یک شرکت آمریکایی لوازم الکترونیکی مصرفی است، چیزی که جستجوگران در اینجا به دنبال آن هستند.

بنابراین، اگر نگاه کردن به خود درخواست واقعاً کمکی به این موضوع نکرد، راه حل چیست؟

برخی از متخصصان سئو از وجود ویژگی های SERP برای شناسایی نوع جستجو استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر یک قطعه ویژه در نتایج جستجو وجود داشته باشد، احتمالاً نشان دهنده یک درخواست اطلاعاتی است.

اگر یک چرخ فلک خرید در نتایج وجود داشته باشد، احتمالاً تراکنشی است.

همچنین می‌توانید این موارد را در گزارش‌های ایده‌های کلیدواژه در کاوشگر کلمات کلیدی فیلتر کنید.

اما، باز هم، این روش‌ها بی‌خطا نیستند. به نظر ما، تنها راه برای درک واقعی نوع جستجو، نگاه کردن به نتایج برای خود پرس و جو است. از آنجایی که هدف گوگل ارائه نتایج مرتبط به جستجوگران است، نتایج برتر بهترین پروکسی برای نوع جستجویی است که در اختیار دارید.

فقط به نتایج مربوط به “پروتئین ایده آل” نگاه کنید:

نتیجه برتر وب سایتی به نام idealprotein.com است. بنابراین واضح است که جستجوگران به دنبال یک وب‌سایت خاص هستند و این یک جستجوی ناوبری است.

این همان داستان برای «بهترین خرید لپ‌تاپ‌ها» است، جایی که نتیجه برتر صفحه‌ای از BestBuy.com است.

اما، اگر «لپ‌تاپ» را جستجو کنید – یک سؤال مبهم دیگر – نتایج همه صفحات محصول از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک هستند که به شما می گوید که یک پرس و جو تراکنشی است.

 

چگونه هر نوع جستجو را هدف قرار دهیم

 

اکثر متخصصان سئو که کلمات کلیدی خود را در سطل های ناوبری، اطلاعاتی و تراکنشی گروه بندی می کنند این کار را انجام می دهند تا نوع محتوا را بفهمند. برای تولید برای هدف قرار دادن پرس و جو. این فرآیند معمولاً چیزی شبیه به این است:

  • اطلاعاتی = پست وبلاگ.
  • Transactional = صفحه محصول.
  • Navigational = … به هر حال برای این جستارها رتبه بندی خواهید کرد.

شاید به یاد داشته باشید که در مقدمه این مقاله، ما پرسیدیم که آیا سه نوع جستجوی سنتی هنوز هم در سال 2021 مرتبط یا مفید هستند. امیدواریم پاسخ این سوال واضح شود.

مشکل این است که این سه سطل “نوع جستجو” اطلاعات عملی کافی را در اختیار شما قرار نمی دهند. برای درک اینکه چگونه می‌توان یک کلمه کلیدی را واقعاً هدف قرار داد.

به عنوان مثال، ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که «لپ‌تاپ» یک کلمه کلیدی تراکنشی است، اما این بدان معنا نیست که می‌توانیم هر صفحه محصول قدیمی را باز کنیم و شانسی برای آن داشته باشیم. رتبه بندی ما باید درباره آنچه جستجوگر به دنبال آن است بیشتر بدانیم.

این یک داستان مشابه برای کلمه کلیدی مانند “بهترین لپ تاپ” است.

اگر به نتایج جستجو نگاه کنیم، واضح است. که این یک کلمه کلیدی اطلاعاتی است زیرا همه نتایج پست های وبلاگ هستند، نه صفحات محصول…

… اما بعید است با نوشتن پست های وبلاگ قدیمی رتبه بندی کنید.

برخی از متخصصان سئو سعی می کنند این مشکل را با سطل های جستجوی اضافی مانند “تحقیقات تجاری” حل کنند.

کلمات کلیدی تحقیقات تجاری آنهایی هستند که جستجوگران تصمیم گرفته اند یک نوع محصول را بخرند اما مطمئن نیستند که کدام یک را بخرند. خریدن. بنابراین آنها به دنبال بررسی و مقایسه هستند.

دوباره به نتایج “بهترین لپ تاپ” نگاه کنید، خواهید دید که با توضیحات مطابقت دارد. همه نتایج، پست های وبلاگی است که لپ تاپ ها را بررسی و مقایسه می کنند. بنابراین واضح است که این نوع پست وبلاگی است که باید برای رتبه‌بندی این درخواست بنویسید.

مشکل این راه‌حل این است که هنوز بسیار محدود است، زیرا باید راهی ایجاد کنید. بیش از سه یا چهار سطل جستجو برای دسته بندی مناسب هر کلمه کلیدی بنویسید.

 

آیا شرطی وجود دارد آیا راهی برای طبقه بندی کلمات کلیدی وجود دارد؟

بسیاری از افراد در صنعت سئو قبلاً این سؤال را پرسیده اند. اگر به دنبال راه بهتری برای طبقه بندی کلمات کلیدی در مقیاس هستید، این پست توسط کین جیمیسون ارزش خواندن دارد او استفاده از ویژگی‌های SERP را برای طبقه‌بندی کلمات کلیدی به 9 نوع پیشنهاد می‌کند.

اما اگر بخواهید هدف پشت چند کلمه کلیدی را درک کنید تا بدانید چگونه آنها را هدف‌گیری کنید، چه؟ در این مورد، ما فکر می کنیم یک نقطه شروع خوب، تجزیه و تحلیل نتایج جستجو برای چیزی است که ما آن را “3 Cs هدف جستجو” می نامیم.

    1. نوع محتوا
    2. قالب محتوا
      1. زاویه محتوا

      1. نوع محتوا

      نوع محتوا به نوع کلی محتوا در نتیجه جستجو اشاره دارد. معمولاً یکی از موارد زیر خواهد بود:

        • پست وبلاگ
        • صفحه محصول (مانند this)
        • صفحه دسته (مانند این)

      این)

برای مثال، همه نتایج برای ” بلندگوها صفحات دسته محصول هستند:

در حالی که نتایج برای “موتور صوتی hd3 صحبت می کند” ers” صفحات جداگانه محصول هستند:

2. فرمت محتوا

فرمت محتوا به قالب کلی صفحات با رتبه برتر اشاره دارد. این بیشتر برای جستجوهایی اعمال می‌شود که در آن پست‌های وبلاگ نوع محتوای اصلی هستند و معمولاً یکی از موارد زیر خواهد بود:

به عنوان مثال، بیشتر نتایج برای «کراوات بستن» راهنماهایی هستند:

در حالی که بیشتر نتایج برای «نکات SEO» پست‌های فهرستی هستند:

3. زاویه محتوا

زاویه محتوا به نقطه اصلی فروش محتوا اشاره دارد. به اندازه نوع و قالب آن کاملاً ساده نیست زیرا بسته به موضوع متفاوت است، اما به شما کمک می‌کند بفهمید که جستجوگران به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و چه کسانی هستند.

برای مثال، زاویه «بهترین لپ‌تاپ‌ها» این است. به وضوح طراوت، زیرا همه نتایج سال جاری را در عنوان دارند.

از آنجایی که فناوری به سرعت در حال حرکت است منطقی است. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید، احتمالاً یک پست وبلاگی که یک سال پیش نوشته شده استفاده چندانی نمی‌کند.

از سوی دیگر، زاویه غالب برای «چوب‌های گلف» قیمت است:

چرا همه چیز همیشه اینقدر واضح نیست

نوع، قالب و زاویه محتوا همیشه چندان واضح نیست. دلیل آن این است که برای برخی از عبارت‌های جستجو، اهداف متفاوتی وجود دارد، مانند «پودر پروتئین».

در اینجا، ترکیبی از پست‌های فهرست، صفحات دسته‌بندی و سایر قالب‌های محتوا وجود دارد.

در مواردی مانند این، هیچ راه قطعی برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی وجود ندارد. شما فقط باید از عقل سلیم استفاده کنید و بهترین حدس خود را انجام دهید.

 

چقدر مهم است درک intent؟

درک صحیح قصد بسیار مهم است. ما این را از تجربه می دانیم.

در سال 2016، یک پست وبلاگی درباره سئوی درون صفحه منتشر کردیم. /a> جایی که عوامل رتبه‌بندی روی صفحه را مطالعه کردیم. این یک پست آموزنده عالی بود که بیشتر به عنوان یک کلمه کلیدی اطلاعاتی طبقه بندی می کرد. با این حال، هرگز واقعاً برای چیزی رتبه‌بندی نشد.

در سال 2018، تصمیم گرفتیم پست را دوباره بررسی کنیم تا ببینیم چه مشکلی پیش آمده است. پس از نگاهی دقیق تر به نتایج جستجو، متوجه اشتباه خود شدیم: مردم مطالعه عمیقی نمی خواستند. آنها یک راهنمای گام به گام می خواستند. ما قالب محتوا را اشتباه گرفته بودیم.

بنابراین پست را بازنویسی کردیم و بازنشر کردیم —و ترافیک سرسام آور شد.

ما موفقیت‌های مشابهی با پست‌ها و صفحات دیگر داشته‌ایم. می‌توانید در راهنمای کامل ما برای هدف جستجو درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نظرات نهایی

اگرچه ممکن است گروه‌بندی کلیدواژه‌ها در سطل‌های ناوبری، معاملاتی و اطلاعاتی به عنوان یک رویکرد گذر اول هنگام کار با داده‌های زیاد، شایستگی داشته باشد، شما احتمالاً نمی‌توانید بفهمید که چگونه یک کلمه کلیدی را بدون نگاه کردن به آن هدف قرار دهید. SERP و کاوش عمیق‌تر.

به همین دلیل، ما فکر می‌کنیم که کلمات کلیدی را به سه کلمه «سنتی» گروه‌بندی کنیم. سطل‌ها در سال 2021 کافی نیستند. یا باید SERP را به صورت دستی تجزیه و تحلیل کنید یا یک مدل طبقه بندی بهتر بسازید—مانند کین..

موافقید؟ مخالف بودن؟ به من اطلاع دهید در توییتر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *