5 فاکتور مهم که به کسب موفقیت در تجارت شما کمک می کنند


5 فاکتور مهم که به کسب موفقیت در تجارت شما کمک می کنند
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 6 دقیقه 0 نظر 23,141 بازدید

برای دستیابی به موفقیت در تجارت های مختلف، باید اصول و قواعدی را به درستی رعایت کرد. اما پیش از این اصول، باید فاکتورهای اصلی و پیش نیاز را مد نظر قرار داد. در این مقاله به بررسی این فاکتورها می پردازیم.

اگر صاحب یک تجارت هستید،‌ رئیس خودتان و دیگران خواهید بود و چیزی که شما را از رقبا متمایز می کند تصمیماتی است که برای روند کسب و کار خود می گیرید. می توانید با برنامه ریزی صحیح یک سیستم متفاوت ایجاد کرده و با برخورد حرفه ای از رقبای خود پیشی بگیرید.

همه کارآفرینان و مدیران به محض پایه گذاری تجارت جدید خود با واقعیت و سختی های راه اندازی یک تجارت رو به رو می شوند. همین موضوع ممکن است شما را به عنوان یک صاحب تجارت یا کارآفرین بترساند و باعث شود به درستی کارها را پیش نبرید. قرار نیست همه ما از بدو شروع توانایی راه اندازی بی نقص یک تجارت را داشته باشیم. بنابراین بهترین راه این است که از تجارب دیگر مدیران بهره مند شویم. در این مقاله 5 فاکتور مهمی که می توانند تجارت شما را دستخوش تغییرات مثبت کرده و به موفقیت نزدیک کنند توضیح داده شده است. این فاکتورها از تجربه ده ها کارآفرین موفق و برتر گردآوری شده اند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، ویدئوی “کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟” را مشاهده کنید

کسب و کار اینترنتی

1. یک ایده نوآورانه برای کسب و کار

تجارت یعنی رقابت! و رقابت هم در صورتی که دست کم گرفته شود منجر به نابودی سیستم شما خواهد شد. بنابراین از همان اولین قدم، این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که شما برای رقابت و باقی ماندن در بین رقبا پا به این میدان گذاشته اید. به ویژه تجارت های آنلاین که سیستم رقابت در آن ها در سطح بالاتری قرار دارد. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید و با انتخاب گزینه مناسب، جایگاه خود را تثبیت کنید. استفاده از استراتژی های بازاریابی و استفاده از ابزارهای تکنولوژی به تنهایی موفقیت شما را تضمین نخواهند کرد. شما باید به دنبال ارائه چیزی جدید و واقعی باشید تا کاربران را به وجد بیاورد.

خیلی از کاربران فکر می کنند که حتماً برای موفقیت در این زمینه می بایست یک ایده کاملاً جدید و دست نخورده داشته باشند. اما نکته همین جاست که نوآورانه بودن ایده شامل وجود نداشتن آن از پیش نمی شود. شما می توانید با تحقیق در تجارت های دیگر ببینید کدام ایده ها موفق تر عمل کرده اند؛ سپس با الگوبرداری از آن ها محصول، سرویس و ایده های انحصاری خودتان را ارائه دهید.

شما باید به روند همیشگی بازار دقت زیادی داشته باشید. این بازار و تب و تاب آن است که موفقیت شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اما با این حال، حتی اگر بازار، روند رو به رشدی در زمینه کاری شما نداشته باشد، شما می توانید با تولید و ارائه محصولات و سرویس های نوآورانه به موفقیت دست پیدا کنید. برای موفق شدن واقعاً نیازی به اختراع یک چیز جدید نیست، فقط از چیزهای قبلی یک نسخه بهتر ایجاد کنید و این روند را پیش بگیرید. در کسب و کار خود خلاقیت به خرج دهید و از هر چیز سودآوری که سرعت و بازدهی کار شما را بیشتر می کند دریغ نکنید.

آموزش مرتبط؛ چگونه ایده های کارآفرینی را پیدا کنیم؟

کسب و کار اینترنتی

2. استفاده صحیح از نیروها و استعدادها

لازمه ی کسب موفقیت طولانی مدت در کسب و کار شما جمع آوری نیروهای مستعد و مجرب برای ساخت برند شما می باشد. اگر تجارت شما را به یک بدن تشبیه کنیم، تیم و گروه کاری شما حکم ستون فقرات آن را خواهند داشت و اگر فقط حتی یکی از مهره های این ستون فقرات به درستی کار نکند و با مشکل مواجه شود، کل سیستم کاری شما در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. فرقی ندارد تیمی که شما با آن کار می کنید شما را از نزدیک همراهی می کنند یا به صورت دورکاری با شما همکاری دارند. این مسئله در هر صورت نیاز به توجه جدی دارد. انتخاب استعدادهای مناسب که با دید و نگرش کاری شما همگام باشند می تواند شانس موفقیت شما را به طور چشم گیری افزایش دهد.

در شروع یک تجارت جدید شاید شما نتوانید تیم اصلی خود را خیلی سریع گرد هم بیاورید. اما اگر متعهد شوید که این مورد را انجام دهید، می توانید به مرور زمان گزینه های کارآمد را نشان کرده و به سیستم کاری خود دعوت کنید. فراموش نکنید که اهداف شما می بایست با اهداف و نگرش نیروهای کاری که به خدمت می گیرید هم راستا باشد.

راه اندازی یک کسب و کار به مقدار زیادی کار با بهره وری زیاد در همان فاز ابتدایی نیاز دارد. اگر این موارد را با تیم قابل اعتمادی به اشتراک بگذارید، خواهید دید که تلاش همگی اعضا چه تأثیری در روند کار خواهد داشت. با این روند رو به رشد، نه تنها شما بلکه اعضای تیم شما نیز تشویق شده و کار سنگین به جای اینکه خسته کننده باشد، لذت بخش خواهد بود. در نتیجه، اهداف اصلی خود را با افراد تیم در میان بگذارید و آن ها را برای رسیدن به آن اهداف ترغیب کنید.

کسب و کار اینترنتی

3. ایجاد یک شبکه اختصاصی

ساختن یک شبکه ارتباطی برای شما می تواند مزیت های بسیاری به دنبال داشته باشد. این شبکه ارتباطی می تواند راهی برای کسب اطلاعات مشتری هایتان باشد. به ویژه در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار، هرچه این شبکه گسترده تر شود منابع اطلاعاتی مورد نیاز شما نیز بیشتر می شود. در واقع شبکه های ارتباطی راه دیگری برای بازاریابی در هر نوع کسب و کاری هستند. هر تجارتی از یک شرکت بزرگ گرفته یا یک استارت آپ یک نفره ی کوچک، می توانند از مزیت های داشتن یک شبکه ارتباطی قدرتمند بهره مند شوند.

هر چه فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا شبکه های تجاری مانند لینکدین بیشتر باشد، شبکه روابط شما بزرگتر شده و به منابع بیشتری دست پیدا می کنید. بنابراین با کمک این روابط می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید و تصمیمات هوشمندانه تری برای کسب و کار خودتان اتخاذ کنید.

مشهور ترین و موفق ترین کارآفرینان دنیا از شبکه های ارتباطی خود برای برندینگ و توسعه کسب و کار خودشان استفاده کرده اند، بنابراین پیشنهاد می شود شما نیز این مورد را در جدول برنامه ریزی های خود قرار داده و زمان خاصی را برای رسیدگی به آن اختصاص دهید. از طریق شبکه های ارتباطی می توانید از اخبار و رویداد های مهم حوزه فعالیت خود آگاه شوید و همیشه بروز باشید،‌ همچنین با حضور خود در رویدادهای مهم که از طریق همین روابط به آنها دعوت می شوید، اعتماد مخاطبین خود را جلب می کنید.

بیشتر بخوانید؛ اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

شبکه اختصاصی

4. کار و کوشش سخت

اگر فکر می کنید که با کار کم و توجه به نکات حواشی می توانید یک کسب و کار را راه اندازی کنید بهتر است بگوئیم که شما حتی کارتان را شروع هم نکرده اید! هنوز هم بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل ایده و نگرش درستی از راه اندازی واقعی یک کسب و کار ندارند. شاید حضور در رسانه ها و تبلیغات به نظر کافی برسد اما این نباید هدف نهایی شما باشد. موفقیت واقعی در سطوح بالاتری قرار دارد. برای دستیابی به این موفقیت باید به سختی کار کنید.

مسلماً کسب تجربه و آشنا بودن با فراز و نشیب های راه اندازی یک تجارت نوین، شما را چندین قدم جلوتر خواهد برد. بنابراین اگر فکر می کنید تجربه کافی ندارید می توانید در کسب و کارهای مشابه فعالیت کنید و رازهای موفقیت آن ها را به دست بیاورید. با کار و تلاش زیاد، نه تنها تجربه کسب می کنید، بلکه فرآیندهای پیشرفت کسب و کار خود در آینده را با سرعت و دقت بیشتری انجام می دهید. همچنین با داشتن تجربه کافی احتمال اینکه با مشکلات رایج دست و پنجه نرم کنید کمتر خواهد شد. پس اگر مهارت ها و تجارب خود را با فعالیت در یک شرکت و بیزینس دیگر زیاد کنید، موفقیت طولانی مدت پروژه شخصی خود را تضمین کرده اید.

این ویدیو را مشاهده کنید: مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارها

موفقیت در کسب و کار

5. تمرکز بر روی فروش

فقط یک چیز دوام محصولات یا سرویس های شما را تضمین می کند و آن هم فروش است. فروش نه تنها ثابت می کند که شما دلیلی قاطع برای ادامه دادن به کسب و کارتان دارید، بلکه با درآمدهای به دست آمده از طریق آن می توانید کسب و کار خود را رونق بدهید. در نتیجه فعالیت شما گسترش پیدا کرده و کسب و کارتان بزرگ و بزرگ تر می شود.

شما به عنوان یک کارآفرین می توانید با تمرکز بر روی فروش، کارمندان، همکاران، شرکا، سرمایه گذاران و مشاورانی که با شما همکاری دارند را به فعالیت بیشتر وا دارید. برای افزایش فروش و تثبیت آن باید زمینه کاری خود را به خوبی آنالیز کنید و از کم و کاستی ها نترسید. باید با اطمینان از اینکه فروش شما بالاخره ثابت خواهد شد تلاش کنید و با همین تلاش و کوشش همکاران و کارمندان خود را بیش از پیش تشویق کنید.

ایده پردازی و اجرای ایده ها بسیار عالی هستند، اما اگر تمام تمرکز خود را روی آن ها بگذارید ممکن است از مقوله فروش فاصله بگیرید. ایده هایی هم که به فروش و سوددهی ختم نشوند فایده ای نخواهند داشت. به گفته بزرگان این زمینه، موفقیت در کسب و کار بر مبنای فروش تخمین زده می شود. بنابراین شما باید ایده های خود را در کنار تمرکز بر روی روش های فروش ادغام کنید تا از هر دو مورد به نتیجه برسید.

موفقیت در فروش

مشاهده نسخه pdf مقاله:5 فاکتور مهم که به کسب موفقیت در تجارت شما کمک می کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *