در سال 2016، ما در عصر اشباع اطلاعات زندگی می کنیم. در هر نوبت ما با تصاویر و پیام ها بمباران می شویم. هر چیزی که میتوانیم بخواهیم بدانیم در دسترس ماست (به معنای واقعی کلمه). با دو سوم از ما تلفن های هوشمند، و هر یک از ما دستگاه های خود را 85 بار در روز چک می کنیم، در نهایت در مرحله ای هستیم که کافی است.
ما خواهان بازگشت سادگی هستیم. این را میتوان در سراسر دنیای طراحی مشاهده کرد، جایی که نسخههای تقطیر شده از آرمها به منظور کاهش سر و صدای زندگی هزاره ایجاد میشوند.
مینیمالیسم اغلب سرد و بیرحمانه تصور میشود، اما لزومی ندارد که اینطور باشد. طراحی ساده، زمانی که به درستی استفاده شود، می تواند مهمترین بخش پیام یک برند را بیان کند. بنابراین، چه طرحهای لوگوی سادهای در سال 2016 در حال ظهور هستند؟
ما بیش از هر زمان دیگری در حال تعامل با چندین صفحه نمایش هستیم و برندها متوجه شدهاند که آرمهایشان باید مقیاسپذیر باشد تا بدون توجه به پلتفرمی که در آن مشاهده میشوند، عالی به نظر برسند. یک مثال عالی از این موضوع تغییر برند گوگل در سپتامبر گذشته بود. لوگوی آنها با فونت sans-serif مدرن شد. مدیریت محصول معاون رئیس شرکت تغییر را توضیح داد:
ما فکر میکنیم بهترینهای Google (ساده، بینظم، رنگارنگ، دوستانه) را انتخاب کردهایم و آن را بازنشر نکردهایم فقط برای گوگل امروز، اما برای گوگل آینده.
Ombré
گرادیان رنگ سنتی اکنون با افزایش های رنگی پلکانی جایگزین شده است. یک مسیر ملایم از A تا B شکل میگیرد و از دور نشانواره به نظر میرسد که رنگها از یک رنگ به رنگ دیگر جریان دارند. طراحی لوگوی Ombre امکان بافت و الگو را فراهم میکند. به طرح معرفی شده و به تعریف لبه ها کمک می کند.
فضای منفی
این برای سالهای متمادی محبوب بوده است، اگرچه اخیراً مورد توجه قرار نگرفت. در سال 2016 شاهد ظهور مجدد این روند هستیم. طراحیهای فضای منفی به طور سنتی پیامهای پنهانی را در خود جای میدهند. فضای منفی باعث ایجاد تعادل در طراحی می شود و بعد ثانویه را برای کمک به انتقال پیام برند به مشتری بدون استفاده از کلمات اضافه می کند.
پیوند شده
لوگوها استعاره های عالی برای آنچه نام تجاری شما مخفف آن است هستند. استفاده از تصاویر پیوندی، برند شما را در یک تبلیغ فوری قوی و متصل توصیف می کند. نمایش بصری یک لوگوی پیوندی بسیار قدرتمند است. امروزه ما بیش از هر زمان دیگری از طریق قدرت اینترنت با دیگران در ارتباط هستیم و برندها به درستی از این تشبیه برای تقویت آرم خود استفاده می کنند.
گوشه ها
روانشناسی اشکال قدرتمند است و مخاطبان تحت تأثیر اشکالی هستند که ما می بینیم. مربع ها و مستطیل ها یک آرامش درونی ایجاد می کنند. این به لطف انطباق طبیعی آنهاست که ما در جامعه آرزوی آن را داریم. این زوایای راست بیشتر نشان می دهد که سادگی بازگشته است. چهار گوشه نماد وحدت یک سازمان است، در حالی که یک گوشه مستقل می تواند نشان دهنده یک خانه باشد، یک فلش تشویق کننده حرکت کاربر. گوشه ها را می توان به روشی برای بیان پیام های منحصر به فرد برندها استفاده کرد.
Line art
آرت خط در سال 2015 بسیار بزرگ بود و هنوز هم میتوان آن را امروز دید. طرحهای تک خط از یک خط ثابت در سراسر لوگو استفاده میکنند و در طبیعت بازیگوش به نظر میرسند زیرا روزهای نقاشیهای دوران کودکی را بازتاب میدهند. برای سال 2016 لوگوی مونولاین به طراحی خط تیره تبدیل شده است. این خطوط حس حرکت را ایجاد می کند و بعد ثانویه به لوگوهای سال 2015 اضافه می کند. البته در زمان تکنولوژی طراحان باید در مقیاس گذاری این طرح ها دقت کنند تا از جزئیات قابل مشاهده کاسته نشود.
نوار
کاربران با طرح هایی درگیر می شوند که ریتم را به خوبی ترکیب می کنند، زیرا در زندگی روزمره ما به دنبال ریتم هستیم تا در هرج و مرج معنا ایجاد کنیم. لوگوهایی که شامل نوارهای الگو هستند با مشتری ارتباط برقرار می کنند زیرا به آنها حس کنترل می دهد. آنها می دانند که چه چیزی دنبال می شود. مانند روند گوشه ای، اشکال مستطیلی لوگوی نوارها ساختار محکم سازمان را نشان می دهد.
منظره لوگوی 2016
مصرفکنندگان امروزی نیاز دارند که آرمها در اسرع وقت طراحی شوند—تا حد امکان ساده. از صدای تلق قرن 21st زندگی با طرح های الهام بخش، که پیام برند شما را به وضوح منتقل می کند، بگذرید. طراحی ساده به معنای حذف جنبه های طراحی نیست، بلکه پیام های نسبتاً واضح از طریق انتخاب های بسیار در نظر گرفته شده است.
بدون دیدگاه