یکی از پروژه های پرسودتر برای طراحان این روزها حتی شامل دسکتاپ هم نمی شود. این به این دلیل است که در چند سال اخیر، افراد بیشتری به استفاده از تلفن همراه روی آوردهاند که شامل زمان صرف خرید نیز میشود. یک قانون سرانگشتی خوب به عنوان یک طراح این است که به جایی بروید که کاربران شما هجوم میآورند، و در آنجا ارزش زیادی پیدا خواهید کرد.
طراحی برای برنامههای خردهفروشی بسیار جالب است زیرا همه چیز به تبدیل میرسد. یک تصمیم اشتباه طراحی، و این می تواند به معنای از دست دادن درآمد زیادی برای مشتری شما باشد. در حالی که برخی از قراردادهای طراحی خوب و UX برای برنامه های خرده فروشی اعمال می شود، برخی از انتخاب های طراحی که باید برای بهینه سازی UX انجام دهید ممکن است شما را شگفت زده کند.
در پایان، آنچه مهم است فقط این است که چه چیزی کار میکند و چه چیزی موثر نیست.
شامل جزئیات کامل محصول و نظرات
h2>
هنگام طراحی صفحات محصول فردی خود در برنامه خرده فروشی خود، مطمئن شوید که هر آنچه را که خریداران می خواهند از طریق اطلاعات می خواهند در اختیار آنها قرار دهید. اگرچه تلفن همراه است، اما همچنان میخواهند به خریداران مطلع شوند. فقط باید هنگام طراحی صفحات تک محصولی از املاک صفحه کوچک خود نهایت استفاده را ببرید، بنابراین فضا را هدر ندهید.
Amazon یک مثال هوشمندانه از دور زدن مشکل فضای محدود صفحه نمایش ارائه می دهد: آنها به سادگی تصمیم گرفته اند صفحات پیمایش طولانی را در برنامه طراحی کنند تا به کاربران اجازه دهند تا همه اطلاعات غنی را در هر صفحه محصول جذب کنند.
صفحه محصول را برای کفش ورزشی مردانه سایه اصلی Saucony Original مشاهده کنید.
این صفحه پیمایش طولانی دارای جزئیات کامل محصول زیر است:
• تصاویر با کیفیت بالا و واضح از زوایای مختلف
• اطلاعات اندازه و رنگ
• محدوده قیمت
• اطلاعات تشویقی (بازگشت رایگان)
• تماس عظیم و قابل توجه دکمههای اقدام
• توضیحات
• فهرست ویژگیهای دقیق
• توصیههای موارد مرتبط
• سوالات و نظرات مشتریان
دریافت همه این اطلاعات در داخل یک برنامه خرده فروشی واقعاً تجربه مشتری را بهبود می بخشد!
نظرات مشتریان مفید است زیرا بینش بیشتری به خریداران بالقوه میدهد که میخواهند بدانند افرادی که این مورد را خریدهاند چگونه آن را پیدا کردهاند.
اگر بزرگترین خردهفروش آنلاین جهان صفحات محصولات خود را به این شکل تنظیم کرده است، به احتمال زیاد دلایل خوبی و بهینهسازی تبدیلها دارد. آمازون یک الگوی عالی برای طراحی صفحه محصول موبایل برای موفقیت به طراحان ارائه می دهد.
آن را با درخواست های ثبت نام خنک کنید
یک مانع بزرگ برای تبدیل، درخواست از خریداران برای ثبت نام از قبل است. خطر زیادی وجود دارد که آنها همان لحظه آن را ترک کنند. این در دسکتاپ نیز صادق است. با این حال، در تلفن همراه، تجربه برنامه خردهفروشی شما صفحه نمایش بسیار کوچکتری را ارائه میکند، که ثبت نام را با دردسر بزرگتری همراه میکند. به همین دلیل است که اگر حتماً باید از خریداران خود بخواهید که ثبت نام کنند، باید در ازای مشکلات آنها چیزی با ارزش بسیار بالا ارائه دهید.
تحقیقات گروه نیلسن/نورمن این را ثابت میکند، به اصطلاح دیوارهای ورود که از خریداران خواسته می شود قبل از ورود بیشتر به برنامه ثبت نام کنند، دلسرد می شوند.
در عوض، شما سه گزینه دارید:
• از اصل متقابل استفاده کنید تا به خریداران دلیل ارزشمندی برای ثبت نام اولیه ارائه دهید
• از ورود به سیستم اجتماعی استفاده کنید
• به آنها اجازه دهید از ویژگی تسویه حساب مهمان استفاده کنند که باعث نمی شود وقت خود را برای ثبت نام قبلی تلف کنند. آنها می توانند از برنامه شما
استفاده کنند
زمانی که نام تجاری که برای آن برنامه طراحی میکنید دارای تشخیص نام کمی است، سود شما برای واداشتن کاربران به ثبت نام باید حتی بیشتر از حد معمول باشد.
فروشنده مردانه Frank + Oak از شما نیازی به ثبت نام از قبل ندارد. در واقع، شما فقط می توانید جلو بروید و بلافاصله خرید کنید. با این حال، وقتی چیزی در سبد خرید خود دارید که میخواهید بررسی کنید، از شما میخواهند که ثبتنام کنید، اما اجازه ورود به شبکه اجتماعی را بدهید که برای کاهش نرخ رها کردن سبد خرید نشان داده شده است، زیرا خریداران شما مجبور نیستند به یک فکر کنند – و به خاطر بسپارند – نام کاربری و رمز عبور جدید.
به خریداران اجازه دهید کاملاً سبد خرید/سبد خرید خود را کنترل کنند
UX خوب به این معنی است که کنترل کامل برنامه خرده فروشی را به کاربران خود بدهید. با توجه به توصیههای برنامه خردهفروشی خود Google، این بهترین روش برای توانمندسازی خریداران برای سبدهای خرید یا سبدهای خود را ویرایش می کنند در هر مرحله از جریان خرید خود.
اگر خریداران شما مجبور باشند در جریان خرید چند مرحله به عقب برگردند – مثلاً به صفحه حساب شخصی یا یک صفحه بعدی – این باعث ناامیدی میشود و منجر به اصطکاک در فرآیند تبدیلی میشود که معمولاً باید یکنواخت باشد. این ناامیدی و اصطکاک در نهایت می تواند منجر به رها شدن و در نتیجه تبدیل و فروش کمتر شود.
در برنامه Walmart، خریداران میتوانند مستقیماً مقدار اقلام خریداریشده را مستقیماً در صفحه تسویهحساب بدون نیاز به بازگشت به هیچ صفحه قبلی در جریان خرید ویرایش کنند. در نتیجه، خریدارانی که میخواهند نظر خود را در مورد تعداد اقلام برای خرید تغییر دهند، تا آخرین لحظه قبل از ضربه زدن روی دکمه تسویهحساب، آزادی و کنترل کامل دارند تا مقدار را مطابق میل خود تنظیم کنند.
هنگام طراحی جریان خرید، اطمینان حاصل کنید که خریداران شما همیشه میتوانند مقدار اقلام را در هر زمانی پس از اینکه قبلاً محصولی را به سبد خرید یا سبد خود اضافه کردند، ویرایش کنند.
یافتن اطلاعات خدمات مشتری را سخت نکنید
در خردهفروشی تلفن همراه، UX عالی ارتباط نزدیکی با ارائه خدمات عالی به مشتریان دارد. بخش بزرگی از خدمات مشتری همیشه این است که اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند اطلاعات تماس خرده فروش آنلاین را ببینند زیرا احتمالاً سؤالات یا نظراتی دارند که می خواهند از طریق ایمیل یا تلفن با آنها ارتباط برقرار کنند. آسان کردن این اطلاعات به عنوان راهی برای افزایش اعتبار برنامه شما نیز عمل می کند.
برنامه Wayfair به ما نشان میدهد که چگونه اطلاعات تماس را به آسانی نمایش دهیم، به طوری که خیال خریدار را راحت کند و با ارائه اطلاعات تماس بسیار در دسترس، UX عالی ارائه دهد. در صفحه حساب خود، خریداران می توانند در صورت داشتن سؤال یا مشکل در فرآیند پرداخت یا تجربه برنامه گسترده تر، ایمیل ارسال کنند یا مستقیماً با Wayfair تماس بگیرند. توجه داشته باشید که چگونه اطلاعات تماس نزدیک بالای صفحه است. خریداران حتی مجبور نیستند برای یافتن آن به پایین اسکرول کنند.
این مظهر طراحی قابل استفاده است.
به خریداران در مورد اینکه چگونه میخواهند با Wayfair ارتباط برقرار کنند، انتخابهایی داده میشود—که این نیز به اصل طراحی برمیگردد که به خریداران شما کنترل بیشتری بر تجربهشان میدهد.
برنامههای خردهفروشی با سایر برنامهها متفاوت هستند
با هیچ برنامه دیگری مجبور نیستید طوری طراحی کنید که مستقیماً بر تبدیلهایی که بیشترین اهمیت را برای کسبوکارها دارند تأثیر بگذارد، یعنی خرید برای فروش. این همان چیزی است که طراحی و UX را برای برنامههای خردهفروشی ضروریتر از سایر انواع برنامهها میکند.
برخی از بهترین روشها برای دسکتاپ اعمال میشود، مانند اطمینان از اینکه همه اطلاعات تماس همیشه به راحتی در دسترس هستند. با این حال، برخی از کارهایی که باید انجام دهید – مانند استفاده از صفحات پیمایش طولانی – ممکن است با توجه به صفحه نمایش کوچکتر و نیاز به صفحه و تجربه سریعتر، در تلفن همراه کمی غیرقابل درک به نظر برسد.
چیزی که بیشتر از همه مهم است طراحی برای UX خوب موبایل است. وقتی این کار را انجام میدهید، میتوانید هنگام طراحی برای برنامههای خردهفروشی، به سرعت تعیین کنید چه چیزی کار میکند و چه چیزی کارساز نیست.
بدون دیدگاه