به هر شکلی، اعلانهای خدمات عمومی (یا تبلیغات) بیش از صد سال است که با ما بودهاند. هدف اصلی آنها آموزش عموم مردم به منظور افزایش آگاهی در مورد بسیاری از مسائل اجتماعی است. از سرطان و گرم شدن زمین گرفته تا خشونت خانگی و سوء مصرف مواد. PSA ها به دنبال ایجاد عمل و تغییر عقیده هستند.
پس جای تعجب نیست که برای جلب توجه جامعه در عصر طغیان بصری، سازندگان کمپینهای خدمات عمومی باید قدم برداشته باشند. امثال بازیگران اصلی تبلیغات مانند Ogilvy، Grey، و McCann-Erickson – همراه با ذهن خلاق آژانس های بوتیک – به این مناسبت رسیده اند و نسل جدیدی از تبلیغات چاپ شده با علاقه عمومی را تولید کرده اند. برخی از آنها تند و تیز هستند و از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را ناراحت می کند. برخی دیگر از طریق سادگی به قدرت می پردازند و از تصاویر چشمگیر برای به حرکت درآوردن مخاطب استفاده می کنند.
یک چیز مشترک همه این تبلیغات تاثیر بصری قابل توجه آنهاست: کار فتوشاپ نه تنها موثر، بلکه حماسی است. تصاویر فقط به کار نمی روند، بلکه یکپارچه هستند.
در زیر مجموعهای از 25 آگهی با علاقه عمومی برجسته است که خلاقیت، جهتدهی هنری، و ویژگیهای برانگیختن احساسات با هم کار میکنند تا پیامی تکاندهنده ارائه دهند. آنها یادآوری خوبی هستند که موضوعات ظریف اغلب زمانی با موفقیت ارائه می شوند که تمایل به ملایمت کنار گذاشته شود و در عوض رودررو با هم روبرو شوند. اینها تبلیغاتی هستند که بیانیه ای را بیان می کنند… به معنای واقعی کلمه.
WWF: درخت

بنیاد قلب و سکته: آینده

ارتش نجات: سیاستمدار

Surfrider Foundation: Plastic Invasion

جهان برای همه: قطار

بنیاد قلب هلندی: تماشاگران QR

عفو بینالملل: سونامی

صلیب سرخ اکوادور: زندگی در زندگی

بخش خدمات بهداشتی دولتی: اشتراک هوا

جهان برای همه: ساختمان

بیابان زدایی WWF: فیل

عفو بین الملل: مداد

عملیات لبخند: چارلی دات

کودکان ایمن: فوتبال

OndAzul NGO: ساردین

عملیات لبخند: سالی میمون

TAC: سردرگمی، روگذر

Samusocial: Stop the Nightmare

جنگ برای صلح: فاولا

روزنامه نگاران کانادایی برای بیان آزاد: تارا

شورای عابر پیاده استرالیا: مرد

Stivoro: Open Road

GirlHub: آمینه

گرمایش جهانی

وزارت ایمنی بزرگراه یوتا: کاف الکل

صلح سبز: دیوید شوید

بنابراین جنبش همبستگی آکائو: خیلی بیشتر از درختان

کدام تبلیغات برای شما طنین انداز شد؟ به نظر شما چه تاکتیکی در تبلیغات خدمات عمومی بهتر عمل می کند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
بدون دیدگاه