نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو
کلمات کلیدی که انتخاب میکنید میتوانند کمپین سئوی شما را ایجاد یا شکست دهند.
اگر کلمات کلیدی هوشمندانه انتخاب کنید، محتوایی با پتانسیل جذب ترافیک جستجوی ارگانیک ارزشمند تولید خواهید کرد. ماه به ماه اگر کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، محتوای شما فقط ترافیک کمارزش را جذب میکند یا اصلاً هیچ ترافیکی را جذب نمیکند.
پس چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای سئو انتخاب میکنید؟
بسیاری از افراد این موضوع را بیش از حد پیچیده میکنند. فرآیند، اما واقعیت این است که آنقدرها سخت نیست.
در اینجا نحوه انجام آن در چهار مرحله ساده آمده است:
- پیدا کردن کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک جستجو
- مطمئن شوید که محتوایی ایجاد می کنید که با هدف جستجو مطابقت دارد
- مطمئن شوید که کلمه کلیدی دارای “پتانسیل تجاری” است
- مطمئن شوید که می توانید برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنید
مگر اینکه افراد واقعاً به دنبال کلمه کلیدی باشند، هدف قرار دادن آن فایده ای ندارد. این به این دلیل است که رتبهبندی بالا برای کلمه کلیدی که کسی آن را جستجو نمیکند، ترافیکی را برای شما ارسال نمیکند. این به سادگی پتانسیل ترافیکی ندارد.
برای یافتن آنچه مردم در جستجوی آن هستند، به یک نیاز دارید ابزار تحقیق کلمات کلیدی.
Google یک ابزار رایگان به نام دارد. Keyword Planner. روش کار بسیار ساده است: شما یک موضوع را وارد میکنید، و ایدههای کلیدی مرتبط و حجم جستجو را بازمیگرداند.
برای مثال، در اینجا چند ایده و حجم جستجو برای «سگ» به ما ارائه میشود. غذا”:
متأسفانه ، Google Keyword Planner (GKP) یک نقص عمده دارد: فقط محدوده حجم جستجو را نشان می دهد، نه حجم جستجوی ماهانه واقعی (مگر اینکه در حال اجرای تبلیغات باشید).
برخی از این محدوده ها نیز بسیار زیاد هستند. در بالا می بینید که چند کلمه کلیدی در سطل 10K-100K قرار می گیرند. این امر تشخیص اینکه کدام یک را اولویت بندی کنید بسیار سخت می کند زیرا دامنه بسیار گسترده است. این کلمه کلیدی می تواند 10 هزار جستجوی ماهانه، 40 هزار، 80 هزار، 100 هزار جستجو داشته باشد – راهی برای دانستن وجود ندارد.
برای دریافت تخمین دقیق حجم جستجوی کلمه کلیدی، به ابزار شخص ثالثی مانند کاوشگر کلمات کلیدی. این ابزار تقریباً مانند GKP عمل می کند. شما یک کلمه کلیدی مبحث/بذر را وارد میکنید و ایدههای کلمه کلیدی و حجم جستجوی ماهانه را به شما نشان میدهد.
تفاوت این است که تخمینهای حجم جستجو بسیار دقیقتر هستند و همچنین معمولاً ایدههای بیشتری نسبت به GKP دریافت میکنید. .
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی دانه “غذای سگ” را وارد کنیم و گزارش مطابق عبارت را بررسی کنیم، بیش از 416000 ایده برای کلمه کلیدی با حجم جستجو و دادههای دیگر دریافت میکنیم:
به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر دارای پتانسیل ترافیک بالاتر با این حال، با توجه به حجم جستجو، رتبهبندی در موقعیت قطبی برای برخی از کلمات کلیدی، ترافیک بیشتری از آنچه تصور میکنید به شما میآورد.
برای مثال، حجم جستجوی «بهترین غذای سگ» در اینجا آمده است:
69K. بسیار بالاست.
اما اگر به نمای کلی SERP بروید و ترافیک تخمینی را به صفحه رتبه برتر بررسی کنید، خواهید دید که پتانسیل ترافیک این موضوع در واقع بسیار بالاتر است:
صفحه با رتبه برتر تخمینی 144298 ماهانه ارگانیک دریافت می کند بازدیدهای جستجو این بیش از دو برابر حجم جستجو برای «بهترین غذای سگ» است.
از طرف دیگر، برخی از موضوعات با توجه به حجم کلمات کلیدی «سر»، ترافیک کمتری را نسبت به آنچه انتظار دارید به ارمغان می آورند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “غذای توله سگ” دارای حجم جستجوی 22K است…
… اما صفحه با رتبه برتر فقط 7 هزار بازدید ماهانه تخمینی دارد:
بنابراین هنگامی که به دنبال کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک هستید، هرگز تنها به حجم جستجو تکیه نکنید. بررسی کنید که صفحه با رتبه برتر چقدر ترافیک دریافت می کند زیرا تخمین بهتری از پتانسیل ترافیک موضوع به طور کلی است.
به طور کلی، جستجوگران هنگام تایپ چیزی در Google به دنبال انجام یکی از سه کار هستند:
چیزی بیاموزید
- چیزی بخرید
- یک وب سایت خاص پیدا کنید
این به عنوان هدف جستجو شناخته می شود (هدف پشت جستجو ).
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای دنبال کردن، مهم است که فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید محتوایی تولید کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد. این به این دلیل است که Google به سادگی نوع محتوایی را که جستجوگران به دنبال آن نیستند رتبهبندی نمیکند.
برای برخی از کلمات کلیدی، هدف جستجو از خود کلمه کلیدی مشخص است. اگر شخصی «چگونه سگ تربیت کنیم» را در گوگل تایپ کند، واضح است که به دنبال یادگیری است نه خرید. بنابراین احتمالاً باید برای رتبهبندی این کلمه کلیدی، یک پست وبلاگ ایجاد کنید، نه صفحهای که خدمات آموزش سگتان را میفروشد.
برای سایر کلمات کلیدی، هدف کمی کمتر… واضح است.
بهترین مکان برای جستجوی پاسخ این سوال در نتایج جستجو است. .
اگر این کار را انجام دهیم، می بینیم که تقریباً تمام نتایج، پست های وبلاگی هستند که بهترین پودرهای پروتئین را فهرست می کنند. بنابراین واضح است که این جستجوگران به دنبال یادگیری هستند، نه خرید.
مگر اینکه وبلاگ ندارید، احتمالاً این کلمه کلیدی خوبی برای رتبهبندی نیست.
بیایید نتایج جستجو را برای کلمه کلیدی دیگری بررسی کنیم، ” لانه سگ”:
در این مورد، تقریباً همه از نتایج برتر صفحات دسته بندی از فروشگاه های معروف تجارت الکترونیک بنابراین واضح است که این جستجوگران به دنبال خرید هستند. بنابراین، مگر اینکه یک فروشگاه تجارت الکترونیکی برای فروش لانه سگ نداشته باشید و بتوانید یک صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک برای این نوع محصول در سایت خود ایجاد کنید، انتخاب این کلمه کلیدی برای دنبال کردن عاقلانه نیست.
بیایید به نتایج نگاه کنیم. برای یک کلمه کلیدی دیگر، «غذای سگ جویدنی».
این بار، همه نتایج از یک برند است: Chewy. بنابراین واضح است که این جستجوگران به دنبال یک وب سایت خاص هستند. بنابراین، احتمالاً نمیتوانیم کاری برای رتبهبندی این کلمه کلیدی انجام دهیم، زیرا آن برند نیستیم.
ما واقعاً در اینجا فقط سطح هدف جستجو را خراش میدهیم، بنابراین اگر میخواهید پست زیر را بررسی کنید. میخواهید بیشتر بیاموزید.
مطالعه توصیهشده: هدف جستجو: کامل راهنمای مبتدیان
“پتانسیل تجاری” نشان می دهد که رتبه بندی یک کلمه کلیدی چقدر برای شما سودآور خواهد بود. کسب و کار.
اگر هدف جستجو نیاز به صفحه محصول یا دسته تجارت الکترونیک دارد، پاسخ به این سوال بسیار ساده است. فقط از خود بپرسید که آیا این محصول را می فروشید یا گونه ای از آن را می فروشید. اگر پاسخ مثبت است، کلمه کلیدی دارای پتانسیل تجاری است.
اما اگر هدف جستجو مستلزم یک پست وبلاگ یا محتوای اطلاعاتی دیگر باشد، این سوال کمی دشوارتر است. دلیل آن این است که شما باید در نظر داشته باشید که آیا می توانید به طور طبیعی محصول یا خدمات خود را در آن محتوا قرار دهید یا خیر.
به عنوان مثال، در Ahrefs، کلمه کلیدی مانند “چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم” پتانسیل تجاری بالایی دارد زیرا ما یک محصول را می فروشیم. ابزار SEO که به افراد کمک میکند تا در تحقیقات کلمات کلیدی کمک کنند. برای ما آسان است که آن ابزار را به طور طبیعی در یک پست وبلاگ در مورد این موضوع بدون به نظر رساندن فشار وارد کنیم. (شما احتمالاً متوجه شده اید که ما چگونه این کار را در این مقاله انجام می دهیم.)
اما کلمه کلیدی مانند «نحوه نصب Google Analytics» یک موضوع «پتانسیل پایین کسب و کار» برای Ahrefs است. دلیل آن این است که هیچ راهی برای ارائه محصول ما در یک پست وبلاگ در مورد آن موضوع وجود ندارد. مجموعه ابزار ما نمی تواند به مردم در نصب Google Analytics کمک کند. بنابراین اگرچه این موضوع برای مخاطبان هدف ما جذاب است، اما ارزش تجاری آن پایین است.
در اینجا مقیاسی است که ما برای ارزیابی پتانسیل کسبوکار برای پستهای وبلاگ استفاده میکنیم:
به یاد داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری باعث نمی شود یعنی باید محتوای خود را فروش کنید. در واقع، کاملا برعکس. شما در حال انتخاب کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری بالا هستید تا هر گونه اشاره و اشاره به محصول یا خدمات شما در محتوای شما واقعا مفید باشد و به مخاطبان شما کمک کند تا مشکل خود را حل کنند.
بدون دیدگاه