10 تکنیک سئو برای ترافیک بیشتر
دریافت ترافیک بیشتر به وبسایت خود از طریق جستجوی ارگانیک به سه روش انجام میشود.
شما میتوانید:
- رتبههای بالاتری را در این زمینه کسب کنید. کلمات کلیدی موجود
- رتبه برای کلمات کلیدی بیشتر
- کلیک های بیشتری دریافت کنید
تکنیک های SEO در زیر همگی به شما کمک می کنند تا یک یا چند مورد از آن کارها را انجام دهید.
1. از رقبای خود بیاموزید
رقابت زندگی را سختتر میکند، اما رقبای شما نیز میتوانند منبع ایدههای موضوعی باشند.
برای یافتن بیشترین ترافیک رقبایتان. می توانید از گزارش صفحات برتر در سایت کاوشگر Ahrefs استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر یک رقیب خود را به ابزار متصل کنیم، می بینیم که راهنمای آن در مورد سئو Magento مقدار قابل توجهی از ترافیک جستجو را دریافت می کند.

ترافیک
ما خودمان هنوز به این موضوع نپرداخته ایم، اما به نظر می رسد ارزش انجام آن را داشته باشد g so.
همچنین میتوانید از گزارش Content Gap در Site Explorer استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبای شما رتبه بندی می کنند که شما نمی کنید.
روند این است:
- دامنه خود را در Site Explorer
- به گزارش شکاف محتوا بروید
- تعدادی از رقبا را وارد کنید

برای مثال، SEJ، SEL و Moz همگی در 10 رتبه برتر برای “استراتژی های محتوای سئو” قرار دارند، اما ما به این دلیل نیستیم و ما این موضوع را پوشش نداده ایم. بنابراین احتمالاً ارزش افزودن به تقویم محتوای ما را دارد.

محتوای قدیمی نیاز به بهروزرسانی دورهای دارد زیرا رتبهبندی دوام ندارد برای همیشه، به خصوص اگر موضوعات حساس به زمان را هدف قرار می دهید.
به عنوان مثال، در اینجا تخمین وجود دارد. ترافیک ارگانیک را به لیست ما از جستجوهای برتر Google در طول زمان اضافه کنید:

هر افزایش زمانی رخ داد که ما محتوا را بهروزرسانی کردیم.
شما میتوانید صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که ممکن است در کاوشگر سایت. فقط سایت خود را وصل کنید، به گزارش صفحات برتر بروید، حالت مقایسه را روی «سال قبل» تنظیم کنید، گزارش را بر اساس تغییر ترافیک از کم به زیاد مرتب کنید، و به دنبال موضوعاتی بگردید که ممکن است تازگی داشته باشد. مشکل.

اگر کاربر وردپرس هستید، می توانید صفحاتی را بیابید که دیگر عملکرد خوبی ندارند. با اجرای ممیزی محتوا رایگان با استفاده از افزونه Ahrefs SEO.

ما مطالعه نشان داد که اگر یک صفحه برای یک کلمه کلیدی در رتبه 1 قرار گیرد، به طور متوسط تقریباً 1000 کلمه کلیدی دیگر در بین 10 کلمه کلیدی برتر رتبه بندی می شود.
بسیاری از این کلمات کلیدی روش های مختلفی برای جستجوی کلمه کلیدی خواهند بود. همان چیز اما برخی احتمالاً نشان دهنده موضوعات فرعی هستند که در محتوای خود پوشش داده اید.
به عنوان مثال، ما راهنمای ارسال وبسایت خود به Google در رتبههای 10 برتر برای «ارسال url به google» قرار دارد.

این اتفاق می افتد زیرا ما این موارد را پوشش داده ایم زیر موضوع در پست.

با این حال، ما پست های زیادی داریم که تقریباً به طور قطع موضوعات فرعی مهم را از دست می دهند. اگر بتوانیم این موارد را پیدا کنیم و شکافها را پر کنیم، احتمالاً صفحه ما میتواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبهبندی شود و ترافیک بیشتری دریافت کند.
در اینجا یک راه ساده برای یافتن شکافهای محتوا وجود دارد:
- Enter یکی از نشانیهای اینترنتی صفحهتان در Site Explorer
- به گزارش Content Gap بروید
- چند URL با رتبه برتر را برای کلمه کلیدی اصلی خود بچسبانید
- کلمات کلیدی را برای شکاف های محتوا الک کنید
به عنوان مثال، HubSpot و Neil Patel برای «پستهای مهمان چیست» در 10 رتبه برتر قرار دارد، اما ما اینطور نیستیم.

این اتفاق می افتد زیرا ما آن موضوع فرعی را در راهنمای پست مهمان ما، در حالی که آنها این کار را انجام دادند.
نه تنها پوشش دادن عمیق تر موضوع می تواند به ما در رتبه بندی برای اطلاعات بیشتر کمک کند کلیدواژه های طولانی، اما همچنین می تواند با اطلاعاتی که ممکن است بخواهد به کاربر کمک کند.
مرکز محتوا مجموعه های به هم پیوسته ای از محتوا درباره یک موضوع هستند.
برای مثال، راهنمای مبتدی ما برای SEO یک مرکز محتوا است. این یک صفحه ستونی در مورد سئو دارد که به صفحات فرعی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو، اصول سئو، تحقیقات کلمات کلیدی لینک می دهد. و غیره

مزایای اصلی محتوا هاب آن لینک است کیفیت از طریق پیوندهای داخلی به تمام صفحات موجود در هاب و از آنها جریان می یابد. به عبارت دیگر، اگر یکی از صفحات فرعی شما بک لینک های زیادی دریافت کند، همه آنها قوی تر می شوند و به طور بالقوه رتبه بالاتری دارند.
اگر قبلاً محتوایی در وب سایت خود دارید، ساده ترین راه برای ایجاد یک مرکز محتوا، سازماندهی مجدد است. صفحات مرتبط در اطراف یک صفحه «hub» جدید.

” >
اگر میخواهید یک مرکز محتوای جدید ایجاد کنید، یکی از سادهترین راهها برای یافتن موضوعات این است که به زیرپوشههای برتر رقبای خود نگاه کنید.
برای مثال، بیایید DietDoctor را به Site Explorer متصل کنیم و به ساختار سایت برویم. > گزارش ما 30 صفحه را در زیر پوشه /low-carb/keto/recipes می بینیم که در مجموع 143 هزار بازدید ماهانه از جستجو دریافت می کنند.

اگر روی تعداد صفحات کلیک کنیم، همه صفحات را در زیر ساختار URL به همراه ترافیک تخمینی آنها و کلیدواژه بالایی مشاهده می کنیم. د.

بسیاری از این موضوعات برای یک مرکز محتوا منطقی است.
بیشتر بیاموزید: محتوا هابها برای سئو: چگونه با دستههای موضوعی ترافیک و پیوند بیشتری به دست آوریم
پیوندهای برگشتی یکی از برترین فاکتورهای رتبهبندی Google، اما گفتن آنها با کیفیت بالا آسانتر از انجام آن است. مسلماً این یکی از چالشبرانگیزترین بخشهای سئو است.
به همین دلیل، قبل از شروع تلاش برای ایجاد بک لینکهای بیشتر به یک صفحه، باید بررسی کنید که آیا این احتمالاً کمک میکند یا خیر.
>به عنوان مثال، اگر راهنمای ما برای تجزیه و تحلیل SEO را به Site Explorer متصل کنید، می بینید که دارای بک لینک از 57 دامنه (وب سایت) ارجاع دهنده است. :


اما اگر صفحات با رتبه برتر برای آن کلمه کلیدی را در کاوشگر کلمات کلیدی، می بینید که صفحه ای که از ما بالاتر است، دامنه های ارجاعی بسیار کمتری دارد.

این اعداد کیفیت بک لینک را در نظر نمی گیرند، بنابراین ممکن است صفحه با رتبه برتر از ما بالاتر باشد زیرا بک لینک های با کیفیت بیشتری دارد. اما به طور کلی، به نظر نمیرسد که مشکل کمبود بک لینک باشد.
از طرف دیگر، اگر به SERP برای «seo چیست» نگاه کنید، میبینید که صفحه ما به طور قابل توجهی دارای مشکل است. بک لینک کمتری نسبت به آنهایی که از ما بالاتر هستند.

ایجاد بک لینک بیشتر احتمالاً راهی برای رفتن به اینجاست.
سپس می توانید این گزارش را برای کلمات کلیدی هدف اصلی خود بررسی کنید.
به عنوان مثال، ما رتبه 7 را برای ” سئوی خارج از صفحه.”

برای یافتن فرصتهای پیوند داخلی مرتبط و متنی برای این صفحه، میتوانیم آن را به صفحه هدف اضافه کنیم در گزارش فرصتهای پیوند در ممیزی سایت Ahrefs فیلتر کنید.

بیشتر بیاموزید: پیوندهای داخلی برای SEO: یک راهنمای عملی
بک لینک های شکسته یک مشکل رایج هستند زیرا مردم اغلب صفحات را در طول زمان حذف یا جابجا می کنند. مگر اینکه این صفحات را به آدرس های اینترنتی جدیدشان هدایت کنید، هر بک لینکی که به صفحات قدیمی اشاره می کند، عملاً به جایی نمی رسد.
در اینجا نحوه یافتن صفحات شکسته با بک لینک در سایتتان آمده است:
- دامنه خود را در Site Explorer
- رفتن به گزارش بهترین براساس پیوندها
- افزودن فیلتر «404 یافت نشد»
- گزارش را با ارجاع دامنهها از بالا به پایین مرتب کنید
برای مثال، ما از 57 دامنه ارجاعدهنده بک لینک داریم که به URL قدیمی برای نوار ابزار SEO ما.

با توجه به اینکه صفحه «نوار ابزار SEO» ما هنوز وجود دارد، میتوانیم با هدایت کردن URL قدیمی به آدرس جدید، آن بک لینکها را بازیابی کنیم.
بیشتر بیاموزید:
چگونه پیوندهای شکسته را پیدا و رفع کنیم
رتبه بالا در گوگل تنها بخشی است از نبرد همچنین باید جستجوگران را ترغیب کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند.
در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
- نوشتن یک برچسب عنوان قانع کننده و توضیحات متا
- افزودن نشانه گذاری طرحواره برای واجد شرایط بودن rich snippet
Google اغلب برچسبهای عنوان و توضیحات متا را در نتایج جستجو نشان میدهد، بنابراین جذابتر کردن آنها تا حد امکان بدون ایجاد طعمه کلیک مهم است.

در اینجا چند نکته وجود دارد:
- تطابق جست و جوی هدف
- اجتناب از برش (از یک بهینه ساز قطعه SERP رایگان مانند این مورد برای بررسی)
- مستقیماً به جستجوگر آدرس دهید
- کلید کلیدی اصلی خود را وارد کنید
همچنین میتوانید از نشانه گذاری طرحواره برای واجد شرایط ساختن صفحات برای قطعه های غنی استفاده کنید. اینجاست که Google اطلاعات اضافی را در زیر قطعه جستجو نشان میدهد، مانند رتبهبندی مرور و سؤالات متداول.

Given that these optimizations take time, it’s worth prioritizing pages with the most search traffic. You can find these in Google Search Console or get an estimate using the Top pages report in Ahrefs’ Site Explorer.

10. Optimize for featured snippets
Featured snippets are short answers that show in some search results. Google pulls them from one of the top-ranking pages.

You can effectively shortcut your way to the top of Google by winning featured snippets. But first, you need to find the best opportunities.
Here’s how to do it:
- Enter your domain into Site Explorer
- Go to the Organic keywords report
- Filter for top 10 rankings
- Filter for SERPs with featured snippets where you don’t rank
You should now see all the keywords you rank for in the top 10, where Google shows a featured snippet from another result.

For example, we rank #2 for “google operators,” but Google pulls the featured snippet from another page.

There’s no exact science to winning featured snippets, but you’re unlikely to do so unless your page has the information Google wants to see.
For example, it’s clear that Google wants a short definition here, but our page doesn’t have one.

While adding one to our page doesn’t guarantee Google will choose us for the featured snippet, it will improve our chances.
Final thoughts
Getting more search traffic to your website is about rank ing higher for existing keywords, ranking for more keywords, or getting more clicks. There are plenty of SEO techniques you can use to do that. These are just a few of them.
If you want more, read our list of SEO tips.
Got questions? به من در توییتر پینگ کنید.
بدون دیدگاه