10 تکنیک سئو برای ترافیک بیشتر


10 تکنیک سئو برای ترافیک بیشتر

دریافت ترافیک بیشتر به وب‌سایت خود از طریق جستجوی ارگانیک به سه روش انجام می‌شود.

شما می‌توانید:

  1. رتبه‌های بالاتری را در این زمینه کسب کنید. کلمات کلیدی موجود
  2. رتبه برای کلمات کلیدی بیشتر
  3. کلیک های بیشتری دریافت کنید

تکنیک های SEO در زیر همگی به شما کمک می کنند تا یک یا چند مورد از آن کارها را انجام دهید.

 

1. از رقبای خود بیاموزید

رقابت زندگی را سخت‌تر می‌کند، اما رقبای شما نیز می‌توانند منبع ایده‌های موضوعی باشند.

برای یافتن بیشترین ترافیک رقبایتان. می توانید از گزارش صفحات برتر در سایت کاوشگر Ahrefs استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک رقیب خود را به ابزار متصل کنیم، می بینیم که راهنمای آن در مورد سئو Magento مقدار قابل توجهی از ترافیک جستجو را دریافت می کند.

ترافیک

ترافیک

ما خودمان هنوز به این موضوع نپرداخته ایم، اما به نظر می رسد ارزش انجام آن را داشته باشد g so.

همچنین می‌توانید از گزارش Content Gap در Site Explorer استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبای شما رتبه بندی می کنند که شما نمی کنید.

روند این است:

  1. دامنه خود را در Site Explorer
  2. به گزارش شکاف محتوا بروید
  3. تعدادی از رقبا را وارد کنید
Content Gap report, via Ahrefs' Site Explorer

برای مثال، SEJ، SEL و Moz همگی در 10 رتبه برتر برای “استراتژی های محتوای سئو” قرار دارند، اما ما به این دلیل نیستیم و ما این موضوع را پوشش نداده ایم. بنابراین احتمالاً ارزش افزودن به تقویم محتوای ما را دارد.

Content Gap report results showing data on "seo content strategies"

Matching terms report results, via Ahrefs' Keywords Explorer

محتوای قدیمی نیاز به به‌روزرسانی دوره‌ای دارد زیرا رتبه‌بندی دوام ندارد برای همیشه، به خصوص اگر موضوعات حساس به زمان را هدف قرار می دهید.

به عنوان مثال، در اینجا تخمین وجود دارد. ترافیک ارگانیک را به لیست ما از جستجوهای برتر Google در طول زمان اضافه کنید:

Line graph showing organic traffic dips and spikes of an Ahrefs articleهر شیب زمانی رخ می دهد که محتوا تازگی خود را از دست بدهد. جستجوگران لیستی به روز از جستجوهای برتر گوگل می خواستند، اما لیست ما قدیمی بود. به همین دلیل است که رتبه ها کاهش یافته است.

هر افزایش زمانی رخ داد که ما محتوا را به‌روزرسانی کردیم.

شما می‌توانید صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که ممکن است در کاوشگر سایت. فقط سایت خود را وصل کنید، به گزارش صفحات برتر بروید، حالت مقایسه را روی «سال قبل» تنظیم کنید، گزارش را بر اساس تغییر ترافیک از کم به زیاد مرتب کنید، و به دنبال موضوعاتی بگردید که ممکن است تازگی داشته باشد. مشکل.

Top pages report results, via Ahrefs' Site Explorer

اگر کاربر وردپرس هستید، می توانید صفحاتی را بیابید که دیگر عملکرد خوبی ندارند. با اجرای ممیزی محتوا رایگان با استفاده از افزونه Ahrefs SEO.

List of no longer well-performing pages, via Ahrefs' SEO plugin

ما مطالعه نشان داد که اگر یک صفحه برای یک کلمه کلیدی در رتبه 1 قرار گیرد، به طور متوسط ​​تقریباً 1000 کلمه کلیدی دیگر در بین 10 کلمه کلیدی برتر رتبه بندی می شود.

بسیاری از این کلمات کلیدی روش های مختلفی برای جستجوی کلمه کلیدی خواهند بود. همان چیز اما برخی احتمالاً نشان دهنده موضوعات فرعی هستند که در محتوای خود پوشش داده اید.

به عنوان مثال، ما راهنمای ارسال وب‌سایت خود به Google در رتبه‌های 10 برتر برای «ارسال url به google» قرار دارد.

Organic keywords report result, via Ahrefs' Site Explorer

این اتفاق می افتد زیرا ما این موارد را پوشش داده ایم زیر موضوع در پست.

Table of contents of an Ahrefs article

با این حال، ما پست های زیادی داریم که تقریباً به طور قطع موضوعات فرعی مهم را از دست می دهند. اگر بتوانیم این موارد را پیدا کنیم و شکاف‌ها را پر کنیم، احتمالاً صفحه ما می‌تواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه‌بندی شود و ترافیک بیشتری دریافت کند.

در اینجا یک راه ساده برای یافتن شکاف‌های محتوا وجود دارد:

  1. Enter یکی از نشانی‌های اینترنتی صفحه‌تان در Site Explorer
  2. به گزارش Content Gap بروید
  3. چند URL با رتبه برتر را برای کلمه کلیدی اصلی خود بچسبانید
  4. کلمات کلیدی را برای شکاف های محتوا الک کنید

به عنوان مثال، HubSpot و Neil Patel برای «پست‌های مهمان چیست» در 10 رتبه برتر قرار دارد، اما ما اینطور نیستیم.

Content Gap report results, via Ahrefs' Site Explorer

این اتفاق می افتد زیرا ما آن موضوع فرعی را در راهنمای پست مهمان ما، در حالی که آنها این کار را انجام دادند.

نه تنها پوشش دادن عمیق تر موضوع می تواند به ما در رتبه بندی برای اطلاعات بیشتر کمک کند کلیدواژه های طولانی، اما همچنین می تواند با اطلاعاتی که ممکن است بخواهد به کاربر کمک کند.

مرکز محتوا مجموعه های به هم پیوسته ای از محتوا درباره یک موضوع هستند.

برای مثال، راهنمای مبتدی ما برای SEO یک مرکز محتوا است. این یک صفحه ستونی در مورد سئو دارد که به صفحات فرعی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو، اصول سئو، تحقیقات کلمات کلیدی لینک می دهد. و غیره

Pillar page of our beginner's guide to SEO

مزایای اصلی محتوا هاب آن لینک است کیفیت از طریق پیوندهای داخلی به تمام صفحات موجود در هاب و از آنها جریان می یابد. به عبارت دیگر، اگر یکی از صفحات فرعی شما بک لینک های زیادی دریافت کند، همه آنها قوی تر می شوند و به طور بالقوه رتبه بالاتری دارند.

اگر قبلاً محتوایی در وب سایت خود دارید، ساده ترین راه برای ایجاد یک مرکز محتوا، سازماندهی مجدد است. صفحات مرتبط در اطراف یک صفحه «hub» جدید.

Flowchart showing how existing content can be reorganized

” >

اگر می‌خواهید یک مرکز محتوای جدید ایجاد کنید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن موضوعات این است که به زیرپوشه‌های برتر رقبای خود نگاه کنید.

برای مثال، بیایید DietDoctor را به Site Explorer متصل کنیم و به ساختار سایت برویم. > گزارش ما 30 صفحه را در زیر پوشه /low-carb/keto/recipes می بینیم که در مجموع 143 هزار بازدید ماهانه از جستجو دریافت می کنند.

Site structure report results, via Ahrefs' Site Explorer

اگر روی تعداد صفحات کلیک کنیم، همه صفحات را در زیر ساختار URL به همراه ترافیک تخمینی آنها و کلیدواژه بالایی مشاهده می کنیم. د.

List of pages with corresponding data on traffic, value, keywords, top keyword, etc

بسیاری از این موضوعات برای یک مرکز محتوا منطقی است.

بیشتر بیاموزید: محتوا هاب‌ها برای سئو: چگونه با دسته‌های موضوعی ترافیک و پیوند بیشتری به دست آوریم

پیوندهای برگشتی یکی از برترین فاکتورهای رتبه‌بندی Google، اما گفتن آنها با کیفیت بالا آسان‌تر از انجام آن است. مسلماً این یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های سئو است.

به همین دلیل، قبل از شروع تلاش برای ایجاد بک لینک‌های بیشتر به یک صفحه، باید بررسی کنید که آیا این احتمالاً کمک می‌کند یا خیر.

>به عنوان مثال، اگر راهنمای ما برای تجزیه و تحلیل SEO را به Site Explorer متصل کنید، می بینید که دارای بک لینک از 57 دامنه (وب سایت) ارجاع دهنده است. :

Overview of Ahrefs' guide to SEO analytics, via Ahrefs' Site Explorer
Our guide to SEO analytics ranks #2 for "seo analytics"

اما اگر صفحات با رتبه برتر برای آن کلمه کلیدی را در کاوشگر کلمات کلیدی، می بینید که صفحه ای که از ما بالاتر است، دامنه های ارجاعی بسیار کمتری دارد.

Top-ranking pages for

این اعداد کیفیت بک لینک را در نظر نمی گیرند، بنابراین ممکن است صفحه با رتبه برتر از ما بالاتر باشد زیرا بک لینک های با کیفیت بیشتری دارد. اما به طور کلی، به نظر نمی‌رسد که مشکل کمبود بک لینک باشد.

از طرف دیگر، اگر به SERP برای «seo چیست» نگاه کنید، می‌بینید که صفحه ما به طور قابل توجهی دارای مشکل است. بک لینک کمتری نسبت به آنهایی که از ما بالاتر هستند.

SERP overview for "what is seo"

ایجاد بک لینک بیشتر احتمالاً راهی برای رفتن به اینجاست.

Organic keywords report results, via Ahrefs' Site Explorer

سپس می توانید این گزارش را برای کلمات کلیدی هدف اصلی خود بررسی کنید.

به عنوان مثال، ما رتبه 7 را برای ” سئوی خارج از صفحه.”

Ahrefs blog ranks #7 for "off page seo"

برای یافتن فرصت‌های پیوند داخلی مرتبط و متنی برای این صفحه، می‌توانیم آن را به صفحه هدف اضافه کنیم در گزارش فرصت‌های پیوند در ممیزی سایت Ahrefs فیلتر کنید.

Link opportunities report results, via Ahrefs' Site Auditدر این مثال، گزارش پیشنهاد می‌کند که در راهنمای سئوی درون صفحه خود، یک ذکر متنی از «سئوی خارج از صفحه» را به صورت داخلی پیوند دهیم.

بیشتر بیاموزید: پیوندهای داخلی برای SEO: یک راهنمای عملی

بک لینک های شکسته یک مشکل رایج هستند زیرا مردم اغلب صفحات را در طول زمان حذف یا جابجا می کنند. مگر اینکه این صفحات را به آدرس های اینترنتی جدیدشان هدایت کنید، هر بک لینکی که به صفحات قدیمی اشاره می کند، عملاً به جایی نمی رسد.

در اینجا نحوه یافتن صفحات شکسته با بک لینک در سایتتان آمده است:

  1. دامنه خود را در Site Explorer
  2. رفتن به گزارش بهترین براساس پیوندها
  3. افزودن فیلتر «404 یافت نشد»
  4. گزارش را با ارجاع دامنه‌ها از بالا به پایین مرتب کنید

برای مثال، ما از 57 دامنه ارجاع‌دهنده بک لینک داریم که به URL قدیمی برای نوار ابزار SEO ما.

Data shows 57 backlinks pointing to old URL

با توجه به اینکه صفحه «نوار ابزار SEO» ما هنوز وجود دارد، می‌توانیم با هدایت کردن URL قدیمی به آدرس جدید، آن بک لینک‌ها را بازیابی کنیم.

بیشتر بیاموزید:

چگونه پیوندهای شکسته را پیدا و رفع کنیم

رتبه بالا در گوگل تنها بخشی است از نبرد همچنین باید جستجوگران را ترغیب کنید تا روی نتیجه شما کلیک کنند.

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  1. نوشتن یک برچسب عنوان قانع کننده و توضیحات متا
  2. افزودن نشانه گذاری طرحواره برای واجد شرایط بودن rich snippet

Google اغلب برچسب‌های عنوان و توضیحات متا را در نتایج جستجو نشان می‌دهد، بنابراین جذاب‌تر کردن آنها تا حد امکان بدون ایجاد طعمه کلیک مهم است.

Example of title tag and meta description on a Google SERP

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • تطابق جست و جوی هدف
  • اجتناب از برش (از یک بهینه ساز قطعه SERP رایگان مانند این مورد برای بررسی)
  • مستقیماً به جستجوگر آدرس دهید
  • کلید کلیدی اصلی خود را وارد کنید

همچنین می‌توانید از نشانه گذاری طرحواره برای واجد شرایط ساختن صفحات برای قطعه های غنی استفاده کنید. اینجاست که Google اطلاعات اضافی را در زیر قطعه جستجو نشان می‌دهد، مانند رتبه‌بندی مرور و سؤالات متداول.

Example of rich snippet on a Google SERP

Given that these optimizations take time, it’s worth prioritizing pages with the most search traffic. You can find these in Google Search Console or get an estimate using the Top pages report in Ahrefs’ Site Explorer.

Top pages report results, via Ahrefs' Site Explorer

 

10. Optimize for featured snippets

Featured snippets are short answers that show in some search results. Google pulls them from one of the top-ranking pages.

Example featured snippet on a Google SERP

You can effectively shortcut your way to the top of Google by winning featured snippets. But first, you need to find the best opportunities.

Here’s how to do it:

  1. Enter your domain into Site Explorer
  2. Go to the Organic keywords report
  3. Filter for top 10 rankings
  4. Filter for SERPs with featured snippets where you don’t rank

You should now see all the keywords you rank for in the top 10, where Google shows a featured snippet from another result.

Organic keywords report results, via Ahrefs' Site Explorer

For example, we rank #2 for “google operators,” but Google pulls the featured snippet from another page.

SERP overview showing Google pulls the featured snippet from a competitor

There’s no exact science to winning featured snippets, but you’re unlikely to do so unless your page has the information Google wants to see.

For example, it’s clear that Google wants a short definition here, but our page doesn’t have one.

Google SERP for search term "google operators"; notably, featured snippet shows a succinct definition

While adding one to our page doesn’t guarantee Google will choose us for the featured snippet, it will improve our chances.

Final thoughts

Getting more search traffic to your website is about rank ing higher for existing keywords, ranking for more keywords, or getting more clicks. There are plenty of SEO techniques you can use to do that. These are just a few of them.

If you want more, read our list of SEO tips.

Got questions? به من در توییتر پینگ کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *