کلمات کلیدی طولانی: چیستند و چگونه میتوان ترافیک جستجو را از آنها دریافت کرد
افراد اغلب می گویند که رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است و بهتر تبدیل می شوند. اما آیا این واقعاً درست است؟
این بستگی دارد. دو نوع مختلف از کلیدواژه های دم بلند وجود دارد، و رتبه بندی برخی از آنها آسان تر از همتایان دم کوتاه آنها نیست.
در این مقاله، تفاوتهای بین دو نوع کلیدواژه دم بلند و نحوه پیدا کردن آنها را خواهید آموخت.
اما ابتدا، بیایید به چیزهای کلیدی که به آن خواهیم پرداخت بپردازیم:
کلیدواژه های دم بلند عبارت های جستجویی هستند که تعداد کمی جستجو در ماه دریافت می کنند. آنها معمولا طولانی تر و خاص تر از همتایان “سر” خود هستند و بنابراین، اغلب نرخ تبدیل بالاتری دارند.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی “مدیتیشن” یک کلمه کلیدی “سر” است زیرا 211k دریافت می کند. جستجو در ماه کلمه کلیدی “آیا مراقبه می تواند شما را باهوش تر کند” یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 50 جستجو در ماه دریافت می کند.
کلیدواژه های دم بلند نام خود را از موقعیت خود در منحنی “تقاضای جستجو” گرفته اند. اگر همه عبارتهای جستجویی را که افراد در طول یک ماه در Google انجام دادهاند ترسیم کنیم و آنها را بر اساس حجم جستجویشان مرتب کنیم، تا حدودی به این شکل به نظر میرسد:
در “سر” منحنی، تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی فوق العاده بالا، در حالی که “دم” شامل میلیاردها کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار کم است.
به طور دقیق، در پایگاه داده Ahrefs ایالات متحده (که بزرگترین در صنعت است، توسط تنها 31000 کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیش از 100 هزار جستجو در ماه وجود دارد. از سوی دیگر، 3.8 میلیارد کلمه کلیدی وجود دارد که کمتر از 10 جستجو در ماه دارند.
در نمودار دایره ای به این صورت است:
همانطور که می توانید بگویید، کلمات کلیدی کمتر از 10 جستجو در هر ماه تقریباً 95٪ از پایگاه داده کلمات کلیدی ایالات متحده را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه ~15٪ از جستجوهای روزانه Google جدید هستند، واقعاً نباید تعجب آور باشد. و قبلاً هرگز جستجو نشدهاند.
95٪ از کل عبارتهای جستجو در ایالات متحده کمتر از 10 جستجو در ماه دریافت میکنند.
اما برای واجد شرایط بودن به عنوان “دم بلند”، یک کلمه کلیدی لزوماً نباید کمتر از 10 جستجو در ماه داشته باشد. و هیچ آستانه خاصی برای حجم جستجو وجود ندارد که یک کلمه کلیدی را به عنوان “دم بلند” تعریف کند. این بیشتر به کلمه کلیدی «سر» بستگی دارد که آن را با آن مقایسه میکنید.
اما اشتباه بزرگ این است که کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس طول آنها در کلمات تعریف کنید.
نکته این است که تعداد زیادی از کلمات کلیدی تک کلمهای وجود دارند که کمتر از آنها هستند. 100 جستجوی ماهانه همچنین کلمات کلیدی پنج کلمه ای (یا بیشتر) با صدها هزار جستجوی ماهانه وجود دارد.
بنابراین طول یک کلمه کلیدی نیست که آن را به یک دم بلند تبدیل می کند. این حجم جستجوی آن کلمه کلیدی است.
در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا باید کلمات کلیدی طولانی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی SEO خود در نظر بگیرید.
دلیل 1. کلمات کلیدی طولانی (معمولا) بسیار کمتر رقابتی هستند.
L به عنوان مثال شما به تازگی یک وبلاگ در مورد ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده اید. کلمات کلیدی پرطرفدار زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارد که به طور بالقوه میتوانند ترافیک زیادی را به وبلاگ شما هدایت کنند:
این کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن وسوسه انگیز هستند. اما بیایید واقعی باشیم شانس اینکه وبلاگ شما به زودی برای هر یک از آنها رتبه بندی کند چقدر است؟
همه کلمات کلیدی بالا دارای کلید واژه بالایی هستند. نمره دشواری (KD). این بدان معناست که رسیدن به صفحه اول گوگل برای هر یک از آنها فوق العاده سخت خواهد بود. و اگر وب سایت شما کاملاً جدید باشد، این شاهکار غیرممکن خواهد بود.
اکنون اجازه دهید به برخی از جستجوهای کمتر محبوب برای موضوع بیت کوین نگاه کنیم:
بدون دیدگاه