5- کلمات کلیدی طولانی: چیستند و چگونه می‌توان ترافیک جستجو را از آن‌ها دریافت کرد


کلمات کلیدی طولانی: چیستند و چگونه می‌توان ترافیک جستجو را از آن‌ها دریافت کرد

افراد اغلب می گویند که رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است و بهتر تبدیل می شوند. اما آیا این واقعاً درست است؟

این بستگی دارد. دو نوع مختلف از کلیدواژه های دم بلند وجود دارد، و رتبه بندی برخی از آنها آسان تر از همتایان دم کوتاه آنها نیست.

در این مقاله، تفاوت‌های بین دو نوع کلیدواژه دم بلند و نحوه پیدا کردن آن‌ها را خواهید آموخت.

اما ابتدا، بیایید به چیزهای کلیدی که به آن خواهیم پرداخت بپردازیم:

 

Long- کلمات کلیدی دم؟

کلیدواژه های دم بلند عبارت های جستجویی هستند که تعداد کمی جستجو در ماه دریافت می کنند. آنها معمولا طولانی تر و خاص تر از همتایان “سر” خود هستند و بنابراین، اغلب نرخ تبدیل بالاتری دارند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “مدیتیشن” یک کلمه کلیدی “سر” است زیرا 211k دریافت می کند. جستجو در ماه کلمه کلیدی “آیا مراقبه می تواند شما را باهوش تر کند” یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 50 جستجو در ماه دریافت می کند.

 

کلیدواژه های دم بلند نام خود را از موقعیت خود در منحنی “تقاضای جستجو” گرفته اند. اگر همه عبارت‌های جستجویی را که افراد در طول یک ماه در Google انجام داده‌اند ترسیم کنیم و آنها را بر اساس حجم جستجویشان مرتب کنیم، تا حدودی به این شکل به نظر می‌رسد:

The search demand curve

در “سر” منحنی، تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی فوق العاده بالا، در حالی که “دم” شامل میلیاردها کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار کم است.

به طور دقیق، در پایگاه داده Ahrefs ایالات متحده (که بزرگترین در صنعت است، توسط تنها 31000 کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیش از 100 هزار جستجو در ماه وجود دارد. از سوی دیگر، 3.8 میلیارد کلمه کلیدی وجود دارد که کمتر از 10 جستجو در ماه دارند.

در نمودار دایره ای به این صورت است:

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

همانطور که می توانید بگویید، کلمات کلیدی کمتر از 10 جستجو در هر ماه تقریباً 95٪ از پایگاه داده کلمات کلیدی ایالات متحده را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه ~15٪ از جستجوهای روزانه Google جدید هستند، واقعاً نباید تعجب آور باشد. و قبلاً هرگز جستجو نشده‌اند.

95٪ از کل عبارت‌های جستجو در ایالات متحده کمتر از 10 جستجو در ماه دریافت می‌کنند.

اما برای واجد شرایط بودن به عنوان “دم بلند”، یک کلمه کلیدی لزوماً نباید کمتر از 10 جستجو در ماه داشته باشد. و هیچ آستانه خاصی برای حجم جستجو وجود ندارد که یک کلمه کلیدی را به عنوان “دم بلند” تعریف کند. این بیشتر به کلمه کلیدی «سر» بستگی دارد که آن را با آن مقایسه می‌کنید.

اما اشتباه بزرگ این است که کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس طول آنها در کلمات تعریف کنید.

نکته این است که تعداد زیادی از کلمات کلیدی تک کلمه‌ای وجود دارند که کمتر از آنها هستند. 100 جستجوی ماهانه همچنین کلمات کلیدی پنج کلمه ای (یا بیشتر) با صدها هزار جستجوی ماهانه وجود دارد.

Long-tail keywords consisting of just one word

بنابراین طول یک کلمه کلیدی نیست که آن را به یک دم بلند تبدیل می کند. این حجم جستجوی آن کلمه کلیدی است.

 

چه چیزی کلمات کلیدی دم بلند را بسیار عالی می‌کند؟

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا باید کلمات کلیدی طولانی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی SEO خود در نظر بگیرید.

دلیل 1. کلمات کلیدی طولانی (معمولا) بسیار کمتر رقابتی هستند.

L به عنوان مثال شما به تازگی یک وبلاگ در مورد ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده اید. کلمات کلیدی پرطرفدار زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارد که به طور بالقوه می‌توانند ترافیک زیادی را به وبلاگ شما هدایت کنند:

این کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن وسوسه انگیز هستند. اما بیایید واقعی باشیم شانس اینکه وبلاگ شما به زودی برای هر یک از آنها رتبه بندی کند چقدر است؟

همه کلمات کلیدی بالا دارای کلید واژه بالایی هستند. نمره دشواری (KD). این بدان معناست که رسیدن به صفحه اول گوگل برای هر یک از آنها فوق العاده سخت خواهد بود. و اگر وب سایت شما کاملاً جدید باشد، این شاهکار غیرممکن خواهد بود.

اکنون اجازه دهید به برخی از جستجوهای کمتر محبوب برای موضوع بیت کوین نگاه کنیم:

همانطور که می بینید، این بار نمره KD آنها پایین است. این بدان معناست که حتی یک وب‌سایت جدید این شانس را دارد که در 10 نتیجه جستجوی برتر رتبه‌بندی شود و تعداد کمی از آن کلمات کلیدی بازدیدکننده داشته باشد.

دلیل 2. آدرس دادن به کلمات کلیدی طولانی (به طور کلی) آسان‌تر است

بیایید به مقایسه دو مجموعه از کلمات کلیدی بالا ادامه دهیم.

چگونه بیت کوین بخریم” به نظر می رسد یک سوال نسبتاً ساده برای پاسخ دادن باشد. اما اگر به صفحه با رتبه برتر برای آن عبارت جستجو نگاه کنید، در واقع 3400 کلمه طولانی است.

برعکس، صفحه رتبه‌بندی برتر برای «نحوه نقد کردن مقادیر زیادی بیت‌کوین» تنها ۱۰۰۰ کلمه است. جزئیات بیشتری را باید در هنگام پرداختن به آن لحاظ کنید. اما اگر عبارت جستجو خاص باشد، اغلب می‌توانید به طور مختصر به آن پاسخ دهید و همچنان جستجوگران را راضی کنید.

به عبارت دیگر، ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی طولانی معمولاً به کار کمتری نیاز دارد.

به غیر از این، می‌توانید در واقع به دنبال گروه‌هایی از جست‌وجوهای طولانی مشابه بگردید و آنها را با صفحاتی که تنها تفاوت‌های کمی دارند، مورد بررسی قرار دهید.

برای مثال، گروه کلمات کلیدی زیر را بررسی کنید:

همان نرم‌افزار سازنده وب‌سایت احتمالاً به همان اندازه که برای معلمان یا بازیگران مناسب است، برای درمانگران مناسب است. این بدان معناست که شما می توانید تمام این جستجوهای مختلف را با صفحاتی که 80٪ محتوای مشابه دارند، هدف قرار دهید، در حالی که 20٪ باقیمانده برای هر نمایه کاربر تنظیم می شود.

به عبارت دیگر، می توانید به راحتی ده ها صفحه را در آن ایجاد کنید. یک روز برای رسیدگی به آن جستجوهای طولانی مدت مشابه.

دلیل 3. تعداد زیادی از آنها وجود دارد

بله، هر کلمه کلیدی دم بلند منفرد دریچه های ترافیکی را به روی شما باز نمی کند. سایت اینترنتی. اما با توجه به تعداد بیشتر و بیشتر آنها، ترافیک جستجو در نهایت به چیزی بسیار قابل توجه تبدیل می شود.

و از آنجایی که تقریباً در هر صنعتی تعداد زیادی کلمات کلیدی طولانی وجود دارد، بعید است که متضرر شوید. از کمبود آن‌ها.

به مثال من از کلمات کلیدی «بهترین سازنده وب‌سایت برای __» برگردیم. جستجو در Keywords Explorer Ahrefs بیش از هزار مورد از آنها را برمی‌گرداند:

 

نحوه یافتن کلمات کلیدی دم بلند

تعدادی از روش هایی که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. برخی خسته‌کننده‌تر از دیگران هستند، بعضی‌ها کمی «غیر متعارف» هستند، و برخی کاملاً نادرست هستند.

بیایید با یک مورد نادرست شروع کنیم.

1. از Google AutoSuggest استفاده کنید… نه

بعضی از کارشناسان سئو به شما توصیه می کنند که با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود و سپس حروف مختلف الفبا، کلمات کلیدی طولانی را از Google Autosuggest تهیه کنید.

Google Autosuggest

خب، Google Autosuggest یک ویژگی است که برای ارائه سریع به شما طراحی شده است. دسترسی به عبارت‌های جستجوی محبوب. بنابراین اگر حجم جستجوی کلمات کلیدی را در تصویر بالا بررسی کنیم، اکثر آنها تعداد جستجوهای نسبتا مناسبی خواهند داشت.

به عبارت دیگر، Google Autosuggest به احتمال زیاد به جای جستجوی پرطرفدار، پرس و جوهای جستجوی بسیار محبوب را به شما ارائه می دهد.

این امر در مورد ابزارهای آنلاین نیز صدق می کند. مانند پاسخ به عموم یا Soovle که AutoSuggest را خراش می دهد تا لیست ایده های کلمه کلیدی خود را ایجاد کند. تعداد زیادی از پیشنهادات کلیدواژه آنها نسبتاً محبوب و رقابتی خواهد بود.

2. از Ahrefs’ Keywords Explorer استفاده کنید

برخلاف روش قبلی، این روش نیازی به کار دستی خسته کننده ندارد. فقط هر کلمه ای را که جایگاه شما را مشخص می کند در Keywords Explorer جستجو کنید و از فیلتر حجم جستجو برای مشاهده فوری هزاران کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید.

اگر وب‌سایت شما کاملاً جدید است و به سختی «authority، سپس من به شما توصیه می کنم از فیلتر KD استفاده کنید، که به شما کمک می کند کم رقابت ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

همچنین، بسازید. حتما دکمه “سوالات” را امتحان کنید. غالباً برخی از عبارت‌های جستجوی طولانی را که به صورت سؤال بیان می‌شوند، برمی‌گرداند:

Questions report in Keywords Explorer

3. ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند

یک منبع عالی دیگر از کلمات کلیدی طولانی از رقبای شما می آید. سایت اکسپلورر Ahrefs به شما کمک می‌کند ببینید برای چه کلمات کلیدی طولانی رتبه‌بندی می‌شوند.

فقط کافی است یک نگاهی بیندازید. وب سایت متعلق به رقیب شما، آن را به Site Explorer وصل کنید و به گزارش کلیدواژه های ارگانیک بروید تا ببینید کدام کلمات کلیدی دم بلند ترافیک را به وب سایت خود می آورند:

Competitors' long-tail keywords in Site Explorer

این کار را با 5 تا 10 تا از وب سایت های رقبای خود تکرار کنید، و به اندازه کافی ایده های کلیدواژه طولانی را استخراج خواهید کرد تا ماه ها آینده شما را مشغول نگه دارد. .

4. Reddit، Quora و انجمن‌های تخصصی را مرور کنید

هرگاه افراد از Google بازدید می‌کنند و نمی‌توانند پاسخ خوبی برای سؤال خود پیدا کنند، آن را در مکان‌هایی مانند Quora و Reddit می‌پرسند.

به‌عنوان مثال، من در حال مرور موضوع “بازاریابی” در Quora بودم و این پست را دیدم:

Long-tails on forums

یک بررسی سریع در Keywords Explorer نشان داد که “دستکاری بازاریابی” در واقع یک کلمه کلیدی دم بلند با امتیاز KD پایین است.

Forum keyword check in Keywords Explorer

مزایای این روش این است که موضوعات تالار گفتمان ممکن است بحث‌های خوبی داشته باشند، که می‌تواند هنگام ایجاد یک قطعه محتوا در آن موضوع مفید باشد.

نکته منفی این است که استخراج کلمات کلیدی طولانی از تالارها یک فرآیند نسبتا خسته کننده است. و همچنان باید از یک ابزار SEO مانند Keywords Explorer برای بررسی حجم جستجو و KD ایده‌های کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

اما نکته اینجاست که همان کلمه کلیدی را می توان به راحتی از طریق کاوشگر کلمات کلیدی در وهله اول پیدا کرد:

 

دو نوع کلمات کلیدی دم بلند

همه کلمات کلیدی دم بلند یکسان نیستند. برخی از آنها یک عبارت جستجوی منحصر به فرد را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر صرفاً گونه ای کمتر محبوب از یک عبارت جستجوی محبوب تر هستند.

ما اولی را “کلیدواژه های طولانی موضعی” و دومی را “حمایت از دم بلند” می نامیم. کلمات کلیدی.”

پشتیبانی از کلمات کلیدی دم بلند

اجازه دهید آن را با یک مثال توضیح دهم. «بهترین خوراکی‌های سالم برای سگ‌ها» قطعاً یک کلمه کلیدی طولانی است زیرا فقط 100 جستجو در ماه دریافت می‌کند:

اما چند عبارت جستجوی دیگر وجود دارند که به همین معنا هستند در حالی که حجم جستجوی بسیار بیشتری دارند:

اگر هر کدام را جستجو کنید آنها در گوگل، متوجه خواهید شد که صفحات مشابه برای هر یک از این کلمات کلیدی در بالاترین رتبه قرار می گیرند.

Google به اندازه‌ای باهوش است که بفهمد افراد مختلف جستجوهای خود را متفاوت بیان می‌کنند در حالی که دقیقاً همان چیزی را جستجو می‌کنند. بنابراین، مجموعه‌ای از صفحات را برای همه این تغییرات کلیدواژه رتبه‌بندی می‌کند.

این بدان معناست که اگر صفحه شما برای یک عبارت جستجوی محبوب مانند «سلامت سگ» (۶٫۸ هزار جستجو) شروع به رتبه‌بندی کند، به طور خودکار برای همه تغییرات دم دراز پرس و جو رتبه بندی کنید. بنابراین نیازی به ایجاد صفحات مجزا برای هر تنوع طولانی ندارید. در عوض، باید همه آنها را با یک صفحه هدف قرار دهید.

اما چگونه می‌دانید که کلمه کلیدی طولانی‌تری که به آن نگاه می‌کنید بخشی از یک موضوع گسترده‌تر است یا نه؟

خب، اینجا در Ahrefs، ما یک ویژگی منحصربه‌فرد را فقط برای آن ایجاد کرده‌ایم.

به آن موضوع والدین می‌گویند.

هر زمان که یک کلمه کلیدی را وارد می‌کنید. کاوشگر کلمات کلیدی، صفحه با رتبه برتر را برای آن کلمه کلیدی بررسی می کنیم و می بینیم که آیا عبارت جستجوی محبوب تری وجود دارد که این صفحه برای آن رتبه بندی می کند.

«بهترین خوراکی‌های سالم برای سگ‌ها» به این صورت است:

Parent Topic in Keywords Explorer

همانطور که در s مشاهده می کنید در تصویر بالا، این کلمه کلیدی دم دراز تنوع بسیار محبوب تری دارد: “سالم ترین خوراکی های سگ” (2.5 هزار جستجو). و اگر بتوانید برای آن عبارت جستجو رتبه بندی کنید، به طور خودکار برای کلیدواژه دم بلند پشتیبان آن نیز رتبه بندی خواهید کرد.

کلیدواژه های دم بلند موضوعی

حالا بیایید به یک مورد دیگر نگاه کنیم. نوعی کلمه کلیدی دم بلند: “مگس در گوش سگ گاز می گیرد.”

Parent Topic for topical long-tail keyword

این بار، موضوع والد همان کلمه کلیدی اصلی است. این بدان معناست که کلمه کلیدی ما در واقع محبوب ترین راه برای جستجوی این چیز است. و شما می توانید با خیال راحت این کلمه کلیدی دم بلند را با یک صفحه اختصاصی هدف قرار دهید.

و هنگامی که موفق به رتبه بندی برای این کلمه کلیدی دم بلند موضوعی شدید، به طور خودکار برای همه جستجوهای “پشتیبانی” کمتر محبوب رتبه بندی خواهید شد. تغییرات پرس و جو:

اما متاسفانه، همه چیز همیشه اینطور نیست ghtforward.

بیایید آخرین عبارت جستجو را بررسی کنیم: “کمک خواب طبیعی برای سگ”.

Parent topic for 'natural sleep aid for dogs'

موضوع والدین نشان می دهد که این کلمه کلیدی دم بلند فقط یک تغییر است از عبارت جستجوی “کمک خواب برای سگ ها” (1.6 هزار جستجو).

اما فکر می کنم کلمه “طبیعی” در کلمه کلیدی اصلی در واقع آن را از موضوع پیشنهادی والدین متمایز می کند. به نظر می رسد افرادی که آن را جستجو می کنند به دنبال یک جایگزین طبیعی برای گزینه های معمول دارویی هستند.

و اگر به نتایج جستجوی برتر برای آن کلمه کلیدی دم بلند نگاه کنیم، هیچ کدام به نظر می رسد که آنها در مورد «کمکطبیعی خواب» صحبت می کنند. بلکه در مورد “کمک های خواب” به طور کلی صحبت می کند:

بنابراین من استدلال می‌کنم منطقی است که یک محتوای اختصاصی برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی «طبیعی کمک خواب برای سگ‌ها ایجاد کنیم». احتمال زیادی وجود دارد که در واقع رتبه 1 را برای آن جستجو کسب کند – در غیاب هر مقاله دیگری که آن موضوع خاص را پوشش می دهد.

به عبارت دیگر، شما همیشه نباید کورکورانه به هر چیزی که موضوع والدین می گوید اعتماد کنید. شما. این فقط یک الگوریتم کامپیوتری است و معایب و محدودیت های خود را دارد. همیشه ایده خوبی است که صفحات با رتبه برتر را برای کلمه کلیدی خود تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که آیا جستجوی شما یک موضوع مجزا یا بخشی از یک موضوع گسترده تر را نشان می دهد.

نظرات نهایی

و این تمام چیزی است که در مورد کلمات کلیدی طولانی و چه چیزی آنها را بسیار عالی می کند بگویم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا استراتژی سئوی خود را به خوبی تنظیم کنید و رشد ترافیک جستجو را برای خود تسریع کنید. وب‌سایت.

اگر سؤال دیگری دارید، می‌توانید به من در توییتر پینگ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *