2. چگونه ستون های محتوای موفق بسازیم


چگونه ستون های محتوای موفق بسازیم

ستون‌های محتوا، که به عنوان صفحات ستونی نیز شناخته می‌شوند، مقدمه‌های سطح بالایی برای یک موضوع هستند. آنها به منابع دقیق تری در مورد هر موضوع فرعی پیوند می دهند تا یک مرکز محتوا تشکیل دهند.

در اینجا چند مزیت استفاده از استراتژی مرکز محتوا آورده شده است:

  • سازمان بهتر – صفحات ستون اساساً به‌عنوان یک مرکز موضوعی عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند یک موضوع را با جزئیات بررسی کنید.
  • تعامل بیشتر – برای خوانندگان آسان است. برای یافتن محتوای مرتبط و مصرف بیشتر.
  • پیوندهای بیشتر – مردم اغلب به ستون‌های محتوا پیوند می‌دهند، زیرا نقطه شروع خوبی برای کسانی است که می‌خواهند درباره یک موضوع بیاموزند.

در این راهنما، نحوه ایجاد یک ستون محتوا برای وب سایت خود را یاد خواهید گرفت.

نحوه ایجاد ستون های محتوا

این را دنبال کنید. مراحل زیر برای ایجاد ستون های محتوا برای وب سایت شما.

1. موضوع اصلی را برای ایجاد ستون محتوا پیدا کنید

یک صندلی، خودکار و کاغذ (یا لپ‌تاپ) بگیرید، سپس ایده‌هایی را برای ستون‌های محتوا در میان بگذارید. اگر با طاقچه آشنا هستید، موضوعات زیادی باید به ذهنتان خطور کند.

به‌عنوان مثال، من در ۱۰ سال گذشته بریک رقص می‌کنم و می‌توانم به موضوعات زیادی برای صفحات ستون فکر کنم (مانند انواع حرکت‌های قدرتی، گام‌هایی که باید بدانید پاها، و موارد دیگر).

از طرف دیگر، می‌توانید از کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs برای یافتن ایده‌ها نیز استفاده کنید. فقط یک عبارت گسترده مربوط به جایگاه خود را وارد کنید و به گزارش شرایط مطابق بروید.

ستون های محتوا

ستون های محتوا

اما، هر اصطلاحی در اینجا موضوع مناسبی نخواهد بود. آنچه می خواهید موضوعاتی هستند که:

    • نیت اطلاعاتی دارند – مردم به دنبال اطلاعات هستند، نه خرید. می توانید این موضوع را با جستجوی موضوع در گوگل تأیید کنید. اگر بیشتر نتایج، پست‌های وبلاگ، مقالات یا مراکز دیگر باشد، موضوع احتمالاً دارای هدف اطلاعاتی است.
    • پتانسیل ترافیک جستجو دارید – به ستون پتانسیل ترافیک (TP) در کنار هر کلمه کلیدی نگاه کنید تا پتانسیل ترافیک جستجوی آن را ببینید.

به اندازه کافی گسترده هستند – موضوع نباید آنقدر محدود باشد که هیچ موضوع فرعی برای صحبت وجود نداشته باشد. و نباید آنقدر وسیع باشد که صفحه ستون شما 50000 کلمه باشد. به عنوان یک قانون کلی، به دنبال موضوعاتی با پنج تا بیست موضوع فرعی بگردید.

Venn diagram of how to choose the best topic for your content pillar

به عنوان مثال، بیایید موضوع “ژست های یوگا” را با th مقایسه کنیم معیارهای e:

  • دارای هدف اطلاعاتی – تقریباً همه نتایج پست‌های وبلاگ هستند.
  • پتانسیل ترافیک جستجو دارد – TP موضوع 33000 است (تنها در ایالات متحده).
  • به اندازه کافی گسترده است – صدها حالت یوگا بالقوه برای پوشاندن وجود دارد. اما اگر به “بهترین” ها برای مبتدیان محدود شویم، باید محدوده خوبی برای صفحه ستونی وجود داشته باشد.
SERP overview for the query

اگر یک سایت یوگا هستید، این موضوع می تواند یک موضوع فوق العاده برای یک ستون محتوا باشد.

2. آنچه را که باید در ستون محتوای خود پوشش دهید مشخص کنید

کلید اینجا این است که موضوعات فرعی را انتخاب کنید که بسیار مرتبط با موضوع اصلی هستند.

در اینجا چند راه برای پیدا کردن آنها وجود دارد:

A. با توجه به تخصص خود

اگر متخصص هستید یا با این حوزه آشنا هستید، احتمالاً ایده ای از آنچه باید پوشش دهید دارید. به عنوان مثال، اگر شما یک معلم یوگا هستید، احتمالاً از قبل انواع مختلف حرکات یوگا را می‌دانید که مبتدیان باید ابتدا به آنها تسلط داشته باشند.

B. ویکی‌پدیا را بررسی کنید

اگر موضوع شما در ویکی‌پدیا وجود دارد، این یک راه عالی برای یافتن موضوعات فرعی است زیرا همه چیز از قبل به درستی سازمان‌دهی شده است.

به عنوان مثال، ویکی‌پدیا صفحه‌ای به نام «فهرست آساناها دارد، که در آن حالت‌های مختلف یوگا وجود دارد. مرتب شده در یک جدول:

List of asanas, via Wikipedia

C. به دوره های آنلاین نگاه کنید

دوره های آنلاین تقریباً برای هر موضوعی وجود دارد و معمولاً به شیوه ای منطقی ساختار یافته اند. بنابراین، آنها همچنین مکان های خوبی برای جستجوی موضوعات فرعی مرتبط هستند.

برای مثال، این دوره آموزشی Udemy ژست های کلیدی را پوشش می دهد. یوگا:

Outline of a course on the key poses of yoga, via Udemy

D. رقابت را تجزیه و تحلیل کنید

از آنجایی که هدف اصلی یک ستون محتوا رتبه بندی برای موضوع اصلی است، می توانید به صفحات با رتبه برتر فعلی نگاه کنید تا ببینید چه چیزی را پوشش می دهند.

به عنوان مثال، صفحه رتبه‌بندی برتر برای «ژست‌های یوگا» قبلاً ژست های ضروری برای مبتدیان را پوشش داده است:

VeryWell's article on the best yoga poses for beginners

از آنجایی که موضوعات فرعی به طور مرتب و به صورت سلسله مراتبی سازماندهی شده اند – H2s، H3s، H4s، و غیره، راه خوب برای دیدن همه آنها در یک نگاه، نصب نوار ابزار SEO Ahrefs و باز کردن محتوا است. گزارش.

Content report for VeryWell's article on the best yoga poses for beginners, via Ahrefs' SEO Toolbar
این فقط یک تحقیق برای ستون محتوای شماست. شما می خواهید مطمئن شوید که موضوعات فرعی مهم را از دست نمی دهید. اما شما سعی نمی کنید در هر موضوع فرعی هم بفشارید. از تخصص و سلیقه خود استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی را باید در صفحه ستون خود قرار دهید.

3. ستون محتوای خود را ایجاد کنید

با تحقیقات انجام شده، زمان ایجاد ستون محتوای خود فرا رسیده است.

آن را به عنوان یک “پورتال” در نظر بگیرید. هدف شما این است که به خوانندگان یک نقطه پرش برای کشف بیشتر موضوع بدهید. بنابراین آن را نسبتاً سبک نگه دارید.

شما سعی نمی کنید همه چیز را در مورد هر موضوع فرعی بگویید. برای ارائه جزئیات بیشتر، آن را به صفحات خوشه خود بسپارید. به آنچه مردم باید بدانند پایبند باشید.

برای مثال، راهنمای مبتدی ما برای SEO فقط یک مقدمه یک جمله ای دارد. به هر فصل:

Ahrefs' beginner's guide to SEO

اگر بودجه دارید، یک طرح سفارشی برای ستون محتوای خود ایجاد کنید. این کاری است که ما برای خودمان انجام دادیم. یک طراحی خوب نه تنها مصرف محتوا را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کند، بلکه در میان راهنماهای دیگر نیز متمایز می‌شود – امیدوارم به اشتراک‌گذاری‌ها، لینک‌ها و ترافیک بیشتر منجر شود.

اما اگر اکنون نمی توانید یک طرح سفارشی را بپردازید، نگران نباشید. برای ایجاد ستون های محتوای مفید نیازی به طراحی باورنکردنی ندارید. به صفحه ستونی Zapier درباره کار از راه دور نگاهی بیندازید — اساساً متن است:

Zapier's pillar page on remote work

4. صفحات کلاستر خود را ایجاد کنید

اگرچه یک ستون محتوا یک صفحه مستقل است، بدون صفحات خوشه ای پشتیبانی کننده آن تقریباً بی فایده است. بنابراین وقتی کار با صفحه ستون اصلی تمام شد، وقت آن است که بقیه قسمت هاب را ایجاد کنید.

با طرح‌ریزی موضوعات فرعی، از قبل می‌دانید چه چیزی را باید ایجاد کنید. صرفاً موضوع اجراست. اما زمان می برد.

این ویدیو را تماشا کنید تا با نحوه ایجاد محتوا برای صفحات کلاستر خود آشنا شوید:

اگر محتوای موجودی دارید که با “هاب” مطابقت دارد، به سادگی آنها را به هم متصل کنید.

5. ستون محتوای خود را تبلیغ کنید

منتظر کشف ستون محتوا نباشید – آن را فعالانه تبلیغ کنید و به مردم اطلاع دهید.

در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید:

  • آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید – فهرست ایمیل، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره. آن را به اشتراک بگذارید هر جا که دنبال کننده ای دارید.
  • آن را در خبرنامه ها قرار دهید – باید خبرنامه های زیادی برای تهیه بهترین محتوا در جایگاه شما وجود داشته باشد. ایمیل‌های این خبرنامه‌نویسان را بیابید و ستون محتوای خود را برای درج قرار دهید.
  • <.>آن را در انجمن‌ها به اشتراک بگذارید – اگر عضو فعال هر انجمنی هستید – گروه‌های Facebook، Slack، Discord، Reddit، انجمن‌ها – ستون محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید.</.>
  • ایجاد پیوند – پیوندها عامل رتبه بندی گوگل مهم هستند. بنابراین اگر می خواهید ستون محتوای شما در رتبه بالایی قرار گیرد، باید لینک بسازید. این راهنمای شروع تا پایان در مورد نحوه ایجاد پیوند به صفحه ستون خود را بخوانید.

13 راه موثر برای ترویج و تبلیغ یک محصول

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *