نحوه استفاده از Google Keyword Planner (راهنمای عملی)
خوشبختانه، Google یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان دارد که به شما امکان میدهد این کار را انجام دهید: Google Keyword Planner (که قبلاً Google Keyword Tool نامیده می شد).
Google Keyword Planner یک رپ بد دریافت می کند، به خصوص که Google توانایی دیدن دقیق ماهانه را حذف کرده است. حجم جستجو اکنون آنها فقط یک محدوده مبهم نشان میدهند.
شما می توانید این ها را پس بگیرید، اما شما باید یک کمپین AdWords را اجرا کنید. این کار هزینه دارد.
اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند. Google Keyword Planner یک ابزار دیوانه کننده قدرتمند است، و مزایای واضحی دارد. مهمتر از همه، این واقعیت است که ایدههای کلیدواژهای را پیشنهاد میکند که در هیچ جای دیگری نمیتوانید پیدا کنید. به من اعتماد کنید، بررسی کردم.
https://www.youtube.com/watch?v=y-abxi0Pclc
مشکل؟ بیشتر سئوکاران نمیدانند چگونه از این ابزار بیشترین بهره را ببرند.
در این پست، به شما نشان میدهم که چگونه از Google Keyword Planner ارزش سئوی جدی داشته باشید. چه کسی می داند؟ حتی ممکن است چند هک برای احیای حجم جستجوی دقیق … به صورت رایگان وجود داشته باشد. 😉
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.
چگونه به Google Keyword Planner (رایگان) دسترسی پیدا کنیم
Google Keyword Planner 100٪ رایگان برای استفاده. برای دسترسی به آن نیازی نیست یک پنی برای تبلیغات AdWords خرج کنید. شما فقط به یک حساب Google نیاز دارید.
Sidenote.
حساب Google ندارید؟ به صورت رایگان اینجا دریافت کنید.
اما وقتی سعی میکنید به ابزار دسترسی پیدا کنید گاهی اوقات این اتفاق میافتد:
از شما خواسته میشود که یک کمپین AdWords راهاندازی کنید.
Google در این مورد آنقدر تهاجمی است که به نظر میرسد این کار وجود دارد. هیچ راهی برای دسترسی به ابزار وجود ندارد بدون اینکه ابتدا مقداری پول نقد را تحویل دهید. خوب، من یک خبر خوب دارم:
شما میتوانید به ابزار بدون اجرای تبلیغات AdWords دسترسی داشته باشید. فقط باید از چند حلقه عبور کنید.
برای شروع، به اینجا. روی «Go to Keyword Planner» کلیک کنید.
Sidenote.
ممکن است از شما خواسته شود که رمز عبور خود را مجدداً برای تأیید وارد کنید.
اکنون بخش مهم اینجاست:
وقتی صفحه «هدف تبلیغاتی اصلی شما چیست» را میبینید، هیچ یک از سه گزینه را انتخاب نکنید. “با تبلیغات گوگل تجربه دارید؟” کوچک را بزنید. به جای آن پیوند زیر را بزنید.
این پیوند را نمیبینید؟
این هم یک نکته عجیب دیگر در Google Keyword Planner: Google این پیوند را فقط در پنجره های مرورگر با عرض معین نمایش می دهد.
اگر پیوند را نمیبینید، اندازه پنجره مرورگر خود را تغییر دهید تا آن را وسیعتر کنید.
هر چقدر هم که مضحک است، باید ظاهر شود.
در صفحه بعدی، پیوند «ایجاد حساب بدون کمپین» را بزنید. (این یک کوچک دیگر است.)
دکمه “ارسال” را در صفحه بعد فشار دهید. (نگران نباشید؛ Google جزئیات کارت اعتباری را نمی خواهد.)
سپس باید این صفحه را ببینید:
پیوند “کاوش حساب خود” را بزنید.
بعد، روی پیوند “ابزارها” در نوار منو کلیک کنید و روی “Switch to expert mode” کلیک کنید.
برای تایید سوئیچ، فرمان را دنبال کنید.
در نهایت، دوباره روی پیوند “ابزارها” در منو ضربه بزنید و باید پیوندی به برنامهریز کلمات کلیدی ببینید.
اکنون دسترسی دارید! نیازی به وارد کردن اطلاعات صورتحساب یا اجرای آگهی AdWords نیست.
اکنون بیایید نحوه استفاده از آن را بیاموزیم.
نحوه استفاده از Google Keyword Planner
Google Keyword Planner دو گزینه برای شروع به شما ارائه میدهد که عبارتند از:
- یافتن کلمات کلیدی: دریافت ایدههایی برای کلمات کلیدی که میتوانند به شما کمک کنند به افراد علاقهمند به محصول یا خدمات شما دسترسی پیدا کنید.
- دریافت حجم جستجو و پیشبینیها: حجم جستجو و سایر معیارهای تاریخی را برای کلمات کلیدی خود و همچنین پیشبینیهایی برای عملکرد آنها در آینده مشاهده کنید.
<.>طرح کلیدواژه میبرد، اما آنچه میبینید بسته به انتخاب شما کمی متفاوت است. اینها دو ابزار مستقل جداگانه نیستند.
بیایید هر نقطه شروع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
“کلیدواژهها را پیدا کنید”
آیا میخواهید ایدههای کلیدواژه جدیدی را کشف کنید؟ از اینجا شروع کنید.
طبق دستورالعملهای Google، فقط «کلمات، عبارات یا نشانی اینترنتی مرتبط با کسبوکارتان را وارد کنید». سپس Google برخی از پیشنهادات کلیدواژه را پس خواهد گرفت.
در اینجا پیشنهاداتی برای “SEO” وجود دارد:
در مجموع ۱۱۰۶ ایده برای کلمه کلیدی وجود دارد.
برای هر پیشنهاد، میبینید:
- میانگین. جستجوهای ماهانه؛
- رقابت؛
- پیشنهاد بالای صفحه (محدوده پایین)؛
- پیشنهاد بالای صفحه (محدوده بالا)
اما شما به تک کلمات محدود نمی شوید. عبارات نیز کار می کنند. و میتوانید حداکثر ده کلمه کلیدی/عبارات را در یک لحظه وارد کنید.
همچنین گزینه ای برای استفاده از URL وجود دارد یا وبسایت بهعنوان seed.
در اینجا یک ترفند دیگر وجود دارد: میتوانید حداکثر ده کلمه کلیدی اولیه و یک URL را به طور همزمان وارد کنید.
اما هر کاری که انجام دهید، Google هرگز بیش از چند هزار پیشنهاد کلمه کلیدی نشان داده نشود.
حتی وقتی حداکثر ده کلمه کلیدی اولیه و یک URL را وارد کردم، هنوز فقط 4715 پیشنهاد دریافت کردم.
این در مقایسه با سایر ابزارهای تحقیق کلیدواژه بسیار ضعیف است.
Ahrefs Keywords Explorer، برای مثال، 484,282 پیشنهادات را بر اساس همان سه کلیدواژه اولیه ارائه میکند…
… این بیش از ۱۰۲ برابر آن چیزی است که Keyword Planner به ما میدهد.
هیچ کلمه کلیدی پیشنهادی در اینجا وجود ندارد. این نشان میدهد که در صورت تصمیم به اجرای تبلیغات برای کلمات کلیدی انتخابی خود در Google AdWords در 30 روز آینده، میتوانید انتظار چند کلیک و بازدید را داشته باشید. همچنین هزینههای تخمینی، CTR، و CPC را خواهید دید.
بیشتر این دادهها به وضوح متوجه تبلیغکنندگان AdWords هستند. اما در اینجا یک ترفند سریع وجود دارد:
به برگه «سنجشهای تاریخی» بروید و میانگین حجم جستجوی ۱۲ ماهه برای کلمات کلیدی خود را خواهید دید. اینها همان محدودههایی هستند که هنگام شروع با گزینه «یافتن کلمات کلیدی جدید» مشاهده میکنید.
عدم مشاهده ارزش در چنین محدوده هایی است؟
به خواندن ادامه دهید. هرگز نمیدانید، ممکن است برای باز کردن قفل حجمهای جستجو دقیق، ترفندی در آستین داشته باشم. 😉
7 هک Google Keyword Planner (که بیشتر SEO ها نمی دانند)
وقتی از دوستان فیس بوک خود برای بهترین هک ها/نکته های Google Keyword Planner سؤال کردم، این اتفاق افتاد:
بنابراین عمیقتر کاوش کردم تا بفهمم چرا چنین است.
نقطه عادلانه. اما Google Keyword Planner خیلی بیشتر از حجم جستجو برای ارائه دارد.
در اینجا 7 هک وجود دارد که به شما کمک میکند از آن بهترین استفاده را ببرید، از همان چیزی که بودید همه در انتظار…
1. باز کردن قفل EXACT حجم جستجو
اکراه Google برای نشان دادن حجم جستجوی دقیق یکی از ناامیدکننده ترین چیزها در مورد Keyword Planner است. به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران دیگر اصلاً از این ابزار استفاده نمیکنند.
به عنوان مثال، به این دو کلمه کلیدی نگاه کنید—هر دو دارای محدوده حجم جستجو بین 10000-10000 هستند:
اما اگر این دو کلمه کلیدی را در Ahrefs Keywords Explorer بررسی کنیم ، میبینیم که در حقیقت یکی از این کلیدواژهها خیلی جستجوهای بیشتری نسبت به دیگری دارد.
بنابراین در اینجا دو مورد وجود دارد روشهایی که میتوانید برای به دست آوردن اعداد دقیق… به صورت رایگان استفاده کنید.
روش شماره ۱: به نمایشهای تخمینی برای حداکثر نگاه کنید. CPC
با افزودن چند کلمه کلیدی به طرح خود شروع کنید. میتوانید این کار را با وارد کردن دستی فهرستی از کلیدواژهها در ابزار «دریافت حجمها و معیارهای جستجو» انجام دهید.
از طرف دیگر، برخی از کلمات کلیدی را در نمای ایدههای کلیدواژه بررسی کنید و آنها را به طرح خود اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که وقتی از شما خواسته شد گزینه «تطابق دقیق» را انتخاب کنید.
به کلمات کلیدی. باید کادری در بالا ببینید که چیزی شبیه به این است:
به منوی کشویی ضربه بزنید و مطمئن شوید که حداکثر. CPC تا حد امکان بالا تنظیم شده است. میتوانید این کار را با کلیک کردن روی سمت راست نمودار انجام دهید، مانند:
اکنون پرداخت کنید به ستون «Impressions» توجه کنید. اگر بخواهید آن را برای آن کلمات کلیدی خاص اجرا کنید، تعداد تخمینی تعداد بازدیدهایی را که تبلیغ شما در طول ماه آینده دریافت می کند، به شما می گوید.
از آنجایی که شما حداکثر CPC را بسیار بالا تنظیم کرده اید، این نمایش ها باید بسیار نزدیک به حجم جستجوی ماهانه واقعی برای آن کلمه کلیدی.
بیایید استفاده کنیم Ahrefs Keywords Explorer برای دیدن این اعداد را بررسی کنید.
اصلاً خیلی دور نیست. 😉
مهم: این روش بسیار سختی برای سنجش حجم جستجو است. به هیچ وجه قطعی نیست.
روش شماره 2. نصب کلمات کلیدی در همه جا
کلید واژهها در همه جا یک افزونه Chrome که حجم جستجو و CPC را به وبسایتهایی که قبلاً استفاده میکنید اضافه میکند: Google، YouTube، Amazon، و غیره.
اما در اینجا چیزی است که بسیاری از افراد نمیدانند: همچنین حجم جستجو را به Google Keyword Planner می آورد.
باور نمی کنید؟ نگاه کنید:
جالب است، درست است؟ مشکل این است که هیچ راه آسانی برای صادر کردن این دادهها وجود ندارد.
اما با کمی کد XPath و برنامه افزودنی Scraper Chrome، امکان پذیر است.
>
از هر «هک» که استفاده میکنید، توصیه میکنم اعداد را با کمی نمک استفاده کنید.
برای اینکه بدانید چرا، به شما مراجعه کنید. دو مقاله توسط
“بدون راه پله، رد شد.
اما راهی برای دور زدن این موضوع وجود دارد. فقط آنها را یکی یکی انجام دهید. سپس با زدن چک باکس بالای فهرست، انتخاب گزینه «انتخاب همه XXX» و ضربه زدن «افزودن به طرح»، آنها را به طرح خود اضافه کنید.
بیایید این کار را برای 743 پیشنهاد بر اساس کلمه کلیدی “SEO.”
و سپس برای پیشنهادات بر اساس ده کلمه کلیدی دیگر (بنابراین یازده کلمات کلیدی در مجموع).
اکنون، اگر به برگه معیارهای تاریخی در زیر کلید واژهها برویم، همه موارد را میبینیم. کلمات کلیدی که به تازگی اضافه کرده ایم. و بهتر از همه این است که لیست به طور خودکار حذف شده است، بنابراین هیچ کلمه کلیدی تکراری وجود ندارد.
به طور پیش فرض، آنها به ترتیب حروف الفبا نشان داده می شوند. اما میتوانید بر اساس حجم جستجو، رقابت، هر آنچه که دوست دارید سفارش دهید.
3. ایدههای کلمه کلیدی را از رقبای خود بدزدید
Google Keyword Planner میتواند پیشنهادهای کلمه کلیدی را از یک URL ایجاد کند.
آیا میدانید که من با این کار به کجا میروم؟ شما می توانید از رقبای خود جاسوسی کنید و کلمات کلیدی آنها را بدزدید. کافی است یکی از URL های آنها را بردارید، آن را در آن جایگذاری کنید و از منوی کشویی “کل سایت” را انتخاب کنید.
2274 پیشنهاد کلمه کلیدی.
اگر تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری رقیب را می بینید، همانطور که در اینجا انجام می دهیم، از فیلتر برای حذف آنها استفاده کنید.
>
فیلتر > متن کلمه کلیدی > نام تجاری
شستشو و تکرار برای چندین رقیب برای هرگز پایان جریان ایده های کلیدواژه جدید.
نکته حرفه ای
به دنبال یافتن ایده های کلمه کلیدی برای یک صفحه یا پست وبلاگ خاص هستید؟ به جای آن «فقط این صفحه» را انتخاب کنید.
بیایید این کار را برای راهنمای رقابتی Google Keyword Planner انجام دهیم. (من می دانم، چگونه متا!)
652 نتیجه.
چند ایده خوب نیز وجود دارد. فکر میکنم تعدادی از آنها را در سراسر این راهنما بپاشم—ببینم آیا میتوانی آنها را پیدا کنی.
4. Find the questions people are asking
Knowing what questions your audience are asking can be super-useful for coming up with content ideas. This is probably why free keyword research tools like Answer The Public are so popular.
But you don’t need to use a separate tool for this. With a little hacking, you can do this in Keyword Planner.
Filter > Keyword enter one of the following: who, what, why, when, where, how.
Repeat the process for the other five suppositions. It should look like this when you’re done:
Result: 211 questions-type suggestions.
There are some great content ideas in here, such as:
- what is link building;
- what is search engine optimization;
- what is the best seo tool;
- etc.
Want more question-type queries?
How about 28,848?
That’s how many question-type queries Ahrefs Keywords Explorer finds for the seed keyword “SEO.”
You may notice that these all have exact search volumes too. 😉
Rinse and repeat this process with different seed keywords to build up a BIG list of question-based queries.
Just add the filtered results to your plan each time. You can even create an ad group specifically for these terms.
This makes it easier to filter for these terms in Excel / Google Sheets if you export your plan.
5. Find lucrative keywords by looking at suggested bid
Keyword suggestions are all well and good, but how do you know which are valuable to your business?
You could sift through them all manually but this is no fun, especially if you have hundreds or thousands of keyword ideas.
My recommendation? Use the “Top of page bid (high range)” column.
Here’s Google’s definition of what this is:
“Top of page bid (high range)” shows the higher range of what advertisers have historically paid for a keyword’s top of page bid, based on your location and Search Network settings. The average CPC of your keywords may vary.
I know what you’re thinking:
Josh, that sounds like it’s for AdWords… how is that useful for SEO?
Simple. If people are willing to bid a lot for this keyword, it must be converting to sales. And if it’s converting cold Google traffic to sales or leads, it’s probably worth pursuing and trying to rank for.
To sort by this column, just click the column header. Make sure it’s sorted high to low as that way, the most lucrative keywords will rise to the top.
Nine times out of 10, this will instantly unveil the keywords with commercial intent.
pro tip
Are you thinking of targeting one of these keywords? Always remember to check what businesses advertising are here before doing so.
You can do this by Googling the term and looking at the ads.
Are they selling the same products or services as you? Then it’s probably a good keyword to target.
Oh, and here’s a bonus tip:
Sort this column in ascending order to find informational search terms. These are often great topics for blog posts.
6. See keyword volumes for local areas… right down to the CITY level
Most keyword research tools are incapable of telling you how many people search for a term in specific states, cities and other localized areas. They just show search volumes for the entire country.
Such volumes are somewhat useless when it comes to local SEO.
Let’s say that you’re a plumber. Using the impressions → search volumes hack (#1), we can see that the term “plumber” will receive an estimated ~286K impressions over the next 30 days.
But plumbers don’t serve the entire country. That would be impossible.
The cool thing about Google Keyword Planner is that you can actually see the estimated impressions for much more localized areas. Even for specific cities.
Just start typing a location into the location filter at the top. Let’s try it for Los Angeles (city).
Now we see that “plumber” has just ~12K monthly impressions. Pretty neat, right?
This isn’t just useful for local businesses though. You can also use it to understand the most popular locations from which a term is searched.
Just add a keyword (or many) to your plan—I’ll go for “hendersons relish.”
Now go to the Plan Overview, select “All locations” in the locations filter, and scroll down to the Locations box. You will see a list of the top countries from which the keyword gets searched.
Sidenote.
Make sure to clear the city-specific location filter first.
You can see that for “hendersons relish,” 94.5% of all impressions comes from the United Kingdom. Hardly surprising, as it’s a British condiment.
But you can go even deeper. Knowing that most searches come from the UK, we can set UK as the location in the location filter. Now the Locations box will show more localized areas.
93.1% of all searches are in England. Let’s use the drop-down and narrow this down further… to counties.
17.1% in South Yorkshire, but also 8.7% in London—seems it’s popular amongst Londoners too (for some reason).
Now let’s look at cities.
8% in Sheffield. Again, hardly surprising—that’s where it’s made. 🙂
pro tip
You can also use this feature to help figure out WHO you should create content for.
For example, 3.9% of all searches for “luxury car rental” come from the city of Los Angeles.
If you ran a luxury car hire company, it might pay to create content that would appeal to folk from Los Angeles… even if it wasn’t totally car-related. This would be a great way to get on the radar of potential customers.
Good idea? The folk at Rentalcars.com seem to think so.
Note. I have no affiliation with rentalcars.com. It’s just an example.
Recommended reading: Local SEO: A Simple (But Complete) Guide
7. See which devices people are using (and which you should be optimizing for)
People use many types of device to browse the web these days, namely smartphones, laptops, and tablets. Each of these have very different screen sizes, which means it’s difficult to perfectly optimize your site for all of them.
To illustrate, here’s how a section of free keyword research tools post looks on desktop…
…and on mobile:
While the text is totally readable, some of the numbers on the screenshot are pretty difficult to read on a small screen size. This doesn’t make for the best user-experience.
But here’s the thing: I know that most of the people who read this guide do so on desktop.
How? I checked in Google Keyword Planner.
To do this, add a keyword to your plan and go to the Plan Overview. Look at the Devices section, namely the Impressions bar. Rollover this and it will tell you what percentage of impressions come from each device category.
You can see that for the keyword “free keyword research tools,” 92% of impressions come from computers—devices with large screens.
So it makes total sense to prioritise the desktop user-experience above all else.
For some keywords, it will be the other way round. Take “best restaurants near me” for example.
91.4% of all impressions come from mobile devices.
This makes sense. People Googling this are most likely just looking for a good restaurant for lunch/dinner while out and about.
Final Thoughts
Google Keyword Planner is clearly a powerful tool. I recommend incorporating it into your keyword research workflow. It’s packed with super-valuable insights that you can’t get from any other keyword research tools.
But it does have its limitations, the lack of accurate search volumes being a BIG one.
Luckily, this can be solved with other keyword research tools, such as Ahrefs Keywords Explorer. Such tools combine data from Google Keyword Planner with clickstream data to generate accurate search volume estimations, and more.
Take Ahrefs Keywords Explorer for a spin for 7 days here. Or check out our full guide to doing keyword research here.
</.>
بدون دیدگاه