4 روش برای یافتن ایده های کلیدی استفاده نشده با پتانسیل ترافیک بالا


4 روش برای یافتن ایده های کلیدی استفاده نشده با پتانسیل ترافیک بالا

موفقیت در سئو به شدت به کلمات کلیدی که برای هدف انتخاب می کنید متکی است.

اما بیشتر سئوکاران/بازاریاب‌ها برای ایده‌های کلیدی به ابزارهای یکسانی (مثلاً Google Keyword Planner) تکیه می‌کنند و بنابراین، بسیاری از افراد اغلب یک گروه کوچک از اصطلاحات را هدف قرار می‌دهند.

نتیجه؟ رتبه بندی برای کلمات کلیدی گفته شده دشوارتر می شود.

من نمی گویم ابزارهای کلیدواژه مفید نیستند. آنها می توانند ایده های تقریباً بی پایانی برای کلمات کلیدی به شما ارائه دهند.

با این حال، زمانی که شما در یک جایگاه گسترده با موضوعات فرعی زیاد هستید، بهترین کارایی را دارند، زیرا هر موضوع فرعی شامل صدها هزار کلمه کلیدی مرتبط است (مثلاً “تناسب اندام” ممکن است «کاهش وزن» و «بدن‌سازی» را تجسم کند).

اما اگر جایگاه شما کاملاً باریک باشد چه؟ (مثلاً «ماشین‌های کارکرده»)

اگر همه کلمات کلیدی شاداب که معمولاً توسط ابزارهای کلیدواژه پرتاب می‌شوند قبلاً توسط رقبا حذف شده باشند، چه؟

در این مورد، شما باید درباره مخاطبان هدف خود و نحوه صحبت آنها بیشتر بدانید. این تنها راه برای یافتن جواهرات کلمات کلیدی پنهان است که قبلاً توسط رقبای شما انتخاب نشده اند.

در این پست، من 4 روش ساده برای انجام این کار را بیان می کنم. من همچنین توضیح خواهم داد که چگونه آنها را از نظر پتانسیل ترافیک و دشواری رتبه بندی تجزیه و تحلیل کنیم.

بیایید شروع کنیم!

#1 – وارد ذهن مشتریان خود شوید

طوفان فکری سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای دریافت ایده‌های اولیه کلیدواژه/موضوع است.

اما، از آنجایی که ما سئوکار هستیم، اغلب ما ناخودآگاه سعی می‌کنیم به کلمات کلیدی فکر کنیم که ممکن است حجم جستجوی بالایی داشته باشند.

تا زمانی که موارد زیر را در نظر نگیرید همه چیز خوب است:

بنابراین، مهم است که به ذهن مشتریان خود وارد شوید و در مورد راه‌های غیرمستقیم آنها فکر کنید که ممکن است برای آنچه شما جستجو می‌کنند پیشنهاد دهید.

بیایید یک فروشگاه گل ساده را مثال بزنیم.

اکثر صاحبان فروشگاه‌های گل روی کلمات کلیدی معمولی تمرکز می‌کنند (مانند «خرید گل آنلاین»، «تحویل گل لندن»، « تحویل گل ارزان، و غیره)

اما، اگر بنشینید و به این فکر کنید که افراد واقعی چگونه می‌توانند در اینترنت جستجو کنند، ممکن است به مواردی مانند:

    • “بهترین گلها برای گفتن متاسفم”
    • آیا در اولین قرارداد باید گل بیاورم؟
    • بهترین گل برای دادن به یک دختر”

Sidenote.

به یاد داشته باشید، در این مرحله فقط به جمع آوری ایده ها می پردازیم. نیازی به نگرانی در مورد حجم جستجو یا مشکل کلمه کلیدی نیست (ما بعداً به آن خواهیم پرداخت).

اگر ذهن شما در طول این فرآیند خالی می‌شود، در اینجا چند «ترفند» وجود دارد که ممکن است کمک کند:

  1. تظاهر کنید که دانش شما در مورد صنعت/موضوع انتخابی شما صفر است ( این به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتری «معمولی» و نحوه جستجوی آن‌ها بشناسید)؛
  2. تظاهر کنید که محصول/خدمت شما وجود ندارد، سپس طوفان فکری کنید که چگونه آن را توصیف می‌کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از مردم از وجود مرطوب کننده های هوا آگاه نیستند (راه حل) اما می دانند که با هوای خشک مشکل دارند (مشکل). این افراد به‌جای «خرید مرطوب‌کننده هوا» مواردی مانند «درمان‌های خانگی هوای خشک» را جستجو می‌کنند.

و اگر هنوز درگیر هستید، به این فکر کنید که مشتریان بالقوه‌ای که اطلاعات کافی در مورد تخصص شما ندارند چگونه می‌توانند با آنها صحبت کنند. دوستانشان درباره این موضوع.

  • چگونه چیزها را بیان می‌کنند؟
  • از چه زبانی استفاده می‌کنند؟
  • آیا طبیعتاً از اصطلاحات یا صنعت استفاده می‌کنند. اصطلاحات تخصصی؟

همه چیز در مورد ورود به ذهنیت مشتریان و نحوه جستجوی آنهاست.

#2 – با مشتریان خود صحبت کنید

از دست دادن ارتباط با مشتریانتان آسان است، به خصوص زمانی که در یک صنعت کار می کنید، هر روز.

بنابراین، دریافت بازخورد مشتری مهم است.

در حالی که همیشه نمی‌توان رو در رو با این افراد صحبت کرد، روش‌های مختلفی وجود دارد (مانند پاسخ‌دهی خودکار، جستجوی در محل، فرم‌های ورود و غیره) که می‌توان از آنها برای کسب بازخورد استفاده کرد.

ایده های کلیدی

ایده های کلیدی

از آنها در مورد اهداف/مبارزه‌هایشان می‌پرسد و این چیزی است که ما اکنون به همه مشتریان جدید نشان می‌دهیم.

این در درجه اول به ما کمک می‌کند تا نیازهای آنها را بهتر درک کنیم، تا بتوانیم محصول بهتری بسازیم. .

اما، به عنوان یک مزیت ثانویه، به ما در درک نوع زبانی که آنها استفاده می کنند کمک می کند. این اغلب ما را به کشف کلیدواژه‌های جدیدی می‌کشاند که قبلاً هرگز به آنها فکر نمی‌کردیم.

برای مثال، در اینجا تعدادی از پاسخ‌هایی که تاکنون به این سؤال دریافت کرده‌ایم آمده است: «به دنبال چه کاری هستید Ahrefs?”:

  • ردیابی لینک ها؛
  • ردیابی لینک های ورودی و خروجی؛
  • پیدا کردن بک لینک های رقیب؛
  • تحلیل بک لینک و یافتن کلمه کلیدی.

واضح است که کلمات کلیدی جالبی در این پاسخ ها پنهان شده است.

ما حتی هرگز به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مانند “پیوندهای ردیابی” یا “ردیابی خروجی” فکر نکردیم. پیوندها» (با وجود اینکه این بخش بزرگی از کاری است که Ahrefs انجام می‌دهد).

اما، در حالی که فرم‌ها (و سایر روش‌های بازخورد مستقیم) ارزشمند هستند، بازخورد مشتری همیشه نباید مستقیماً جمع‌آوری شود. بازخورد غیرمستقیم نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، ما از ردیابی جستجو در سایت برای جمع‌آوری بازخورد بازدیدکنندگان به صورت غیرمستقیم استفاده می‌کنیم.

این به راحتی در Google Analytics تنظیم می‌شود (اینطور است)، اما ما از اینترکام زیرا متداول ترین کلمات کلیدی جستجو شده را که هیچ نتیجه ای نداشتند استخراج می کند.

در اینجا چند مورد آورده شده است. جستجوهای رایجی که با استفاده از اینترکام پیدا کردیم:

باز هم، “yandex” چیزی است که ما هرگز تصور نمی کردیم مخاطبانمان به دنبال آن باشند.

هرگاه کلمات/موضوعات کلیدی بسیار جستجو شده را پیدا کنیم، آن‌ها را به نقشه راه محتوای خود اضافه می‌کنیم.

#3 – محتوای تولید شده توسط کاربر + انجمن‌ها

<.>

چرا؟ زیرا وقتی افراد نمی توانند پاسخ سؤالات خود را در جای دیگری بیابند، به اینجا مراجعه می کنند (یعنی زمانی که هیچ کس محتوای ارزشمندی در مورد موضوع ایجاد نکرده است).

اگر فقط چند ساعت را صرف بررسی این سایت ها کنید. ، نه تنها با انبوهی از ایده های کلیدواژه مواجه خواهید شد، بلکه شروع به درک انواع سوالات و موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود خواهید کرد.

بیایید نگاهی به مثالی در سئو بیندازیم. /نیچ بازاریابی.

در عرض چند ثانیه پس از مشاهده موضوعات در انجمن جنگجو، کلیدواژه‌ها و سؤالات احتمالی شروع به پرش می‌کنند.

اما انجمن های خاص صنعت تنها جایی نیستند که می توانید نگاه کنید. همچنین مجموعه‌ای از انجمن‌های عمومی مانند Reddit و Quora.

برای مثال در اینجا نتایج جستجوی ساده “SEO” در Quora آمده است. :

بیشتر این کلمات کلیدی دقیق جستجوی بالایی ندارند حجم اما ممکن است باشد طولانی به موضوعاتی که صدها عبارت جستجوی مشابه را شامل می شود (به عنوان مثال. موضوعاتی با پتانسیل ترافیک بسیار بالاتر – بعداً در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

خود را به Reddit/Quora محدود نکنید

Reddit، Quora و انجمن‌های صنعتی مکان‌های بسیار خوبی برای یافتن کلمات کلیدی هستند، اما نیازی نیست خود را به این سه مکان محدود کنید.

مجموعه‌های زیادی وجود دارد. سایت‌هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

برای مثال، آمازون صدها (گاهی حتی هزاران) نقد تولید شده توسط کاربر برای کتاب‌ها و محصولات دیگر دارد. اینها اغلب مملو از ایده‌های کلیدواژه/موضوع هستند.

آمازون تنها جایی نیست که می‌توانید به بیرون از جعبه نگاه کنید. Craigslist، eBay، و حتی نظرات وبلاگ می توانند منبع عالی ایده های بالقوه کلمه کلیدی/موضوع باشند.

#4 – شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین، و غیره)

وقتی افراد در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، و غیره پست می‌گذارند، این کار را با ویرایش بسیار کمی انجام می‌دهند.

به همین دلیل، محتوایی که در این سایت‌ها ارسال می‌کنند اغلب مطابق با محتوا است. روشی که آنها در زندگی واقعی صحبت می کنند.

همچنین این یکی از مکان هایی است که اکثر مردم هنگام سؤال یا مشکل به آن مراجعه می کنند.

در اینجا دو مکان اصلی وجود دارد که من شخصاً به دنبال کلمات کلیدی هستم:

  • گروه‌های فیس‌بوک
  • نمایه‌های LinkedIn

گروه‌های فیس‌بوک اغلب مملو از ایده‌های کلیدی درخشان هستند، زیرا محتوا تقریباً منحصراً سؤالاتی از کاربران (مگر اینکه یک گروه اسپم خاص باشد).

در اینجا چند سوال وجود دارد که در عرض چند دقیقه از یک گروه فیس بوک مرتبط با سئو جستجو کردم:

خوب، اینها نیستند کلمات کلیدی دقیقی وجود ندارد، اما استخراج کلمات کلیدی و موضوعات جالب از آنها بسیار آسان است، مانند:

  • نحوه ارزش گذاری یک سایت وابسته ”
  • نحوه ردیابی پیشرفت سئو”
  • نحوه نظارت پیشرفت سئو”
  • ابزارهایی برای ردیابی پیشرفت سئو”

اما گروه‌های فیسبوک فقط شروع کار هستند.

اگر در فضای B2B هستید، می‌توانید کلمات کلیدی را نیز در نمایه‌های LinkedIn بیابید، زیرا افراد معمولاً شرح مفصلی از مهارت‌ها، علایق و تجربیات خود در رابطه با صنعت دارند.

این یک مثال است:

باز هم، اینها خیلی دقیق نیستند، کاملاً شکل کلمات کلیدی (این مورد به ندرت در مورد زبان طبیعی مانند این اتفاق می افتد)، اما استخراج موضوعات و ایده ها آسان است، مانند:

  • آیا باید یک نقش داخلی یا آژانس را دنبال کنم؟”
  • چگونه حضور آنلاین خود را افزایش دهم”
  • نحوه اجرای یک کمپین SEO”
  • آیا کسب و کار من می تواند از سئو استفاده کند”

اوه، و اگر فکر می کنید توییتر مکان مناسب دیگری برای یافتن کلمات کلیدی است، دوباره فکر کنید. من متوجه شده ام که مهم نیست که چه چیزی را جستجو می کنید، 99٪ از توییت ها در کل اسپم هستند. توصیه می‌کنم به شبکه‌های دیگر بچسبید.

نحوه بررسی ایده‌های کلیدواژه برای پتانسیل ترافیک

بسیاری از ایده‌های کلمه کلیدی که با استفاده از چهار تاکتیک بالا پیدا می‌کنید، احتمالاً جستجوی کمی دارند. حجم‌ها.

به‌عنوان مثال، «بهترین گل‌ها برای متاسفم شدن» حجم جستجوی N/A را در Keywords Explorer 2.0.

اما این لزوماً به معنای بد بودن آن نیست کلید واژه/موضوع؛ صفحات رتبه بندی شده برای این عبارت ممکن است برای سایر عبارات مشابه نیز رتبه بندی شوند که در صورت ترکیب، پتانسیل ارسال تعداد زیادی ترافیک را دارند.

می توانیم این را در Keywords Explorer 2.0 بررسی کنیم.

برای مثال، اگر به صفحه رتبه‌بندی برتر «بهترین گل‌ها برای متاسفم شدن» نگاه کنیم (این کار را می‌توان با ویژگی نمای کلی SERP در Keywords Explorer 2.0 انجام داد)، خواهید دید که برای تعدادی از کلمات کلیدی دیگر رتبه‌بندی می‌شود. همچنین ترافیک تخمینی 280 بازدید در ماه دارد.

Sidenote.

Keywords Explorer تمایل دارد این اعداد (کلمات کلیدی، ترافیک) را دست کم بگیرد، زیرا هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم به همه کلمات کلیدی دم بلند در جهان دسترسی پیدا کنیم. بنابراین، در واقعیت، ترافیک اغلب می تواند تا حد زیادی از تخمین ما فراتر رود!

اگر کمی عمیق‌تر کاوش کنیم و به سایر کلمات کلیدی که صفحه رتبه‌بندی می‌کند نگاه کنیم (این کار به راحتی در Site Explorer انجام می‌شود)، می‌بینیم که بسیاری از کلمات کلیدی عبارات و مترادف‌های مرتبط هستند.

مطمئناً، بیشتر اینها هنوز حجم جستجوی کمی دارند، اما وقتی با هم ترکیب شوند، پتانسیل ایجاد یک حجم خوب از ترافیک بسیار هدفمند را دارند.

رتبه بندی اکثر این کلمات کلیدی نیز بسیار آسان است (به عنوان مثال. آنها نمره KD پایینی دارند).

حتی کلمه کلیدی برتر («متاسفم گلها») حجم نسبتاً پایینی دارد و امتیاز KD پایینی دارد.

این ثابت می‌کند که موضوع کلی «متاسفم از گل‌ها»/»بهترین گل‌ها برای گفتن متاسفم» پتانسیل ترافیک بالایی دارد و بنابراین موضوع بسیار خوبی برای ادامه دادن خواهد بود.

اما یک اخطار در مورد این قانون وجود دارد.

اگر کلمه کلیدی “بزرگ”، با حجم بالا و دشواری را مشاهده کردید که بخش عمده ای از ترافیک را به صفحه(های رتبه بندی برتر) ارسال می کند، ممکن است موضوع خوبی برای پیگیری نباشد، زیرا پتانسیل رتبه بندی خواهد بود. کم است.

چرا؟ زیرا به احتمال زیاد این صفحه برای کلمات کلیدی و مترادف های مرتبط نیز رتبه بندی می کند، بنابراین رتبه بندی آنها برای آنها دشوارتر می شود.

به عنوان مثال، اجازه دهید به کلمه کلیدی “بهترین پودر پروتئین چیست” نگاه کنیم.

این یک کلمه کلیدی عالی به نظر می رسد اما وقتی به صفحه رتبه بندی برتر نگاه می کنید ، واضح است که بیشتر ترافیک از یک اصطلاح سر با حجم بسیار بالا می آید.

بنابراین، به احتمال زیاد این صفحه برای اکثر مترادف‌ها و اصطلاحات مرتبط دیگر نیز رتبه‌بندی می‌شود. . به‌علاوه، به هر حال، عبارات مرتبط حجم زیادی از ترافیک را هدایت نمی‌کنند (بیشتر از اصطلاح اصلی است).

در اینجا یک نکته سریع برای چند برابر کردن ایده‌های کلمه کلیدی شما وجود دارد!

خوب، بنابراین در این مرحله، شما باید فهرست مناسبی از کلمات کلیدی داشته باشید، اما ما می‌توانیم این را از این هم فراتر ببریم.

ده مورد از کلیدواژه‌های مورد علاقه و امیدوارکننده را از فهرست خود انتخاب کنید و آنها را در Keywords Explorer قرار دهید.

اگر به سمت چپ صفحه نگاه کنید، یک جابجایی برای «ایده‌های کلمه کلیدی» خواهید دید.

در اینجا گزینه های مختلفی وجود دارد (به عنوان مثال “تطابق عبارت”، و غیره) اما در حال حاضر، فقط “همه” را انتخاب کنید.

این یک دسته از پیشنهادات کلمه کلیدی را بر اساس لیست اولیه شما نشان می دهد. اگر برای بررسی آنها وقت بگذارید، معمولاً برخی از جواهرات در اینجا وجود دارد.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی رقابتی/سختی بالا را حذف کنید، کافی است یک فیلتر KD اضافه کنید.

 

من این کار را با برخی از کلیدواژه‌های مرتبط با SEO انجام دادم. در اینجا چند مورد از کلمات کلیدی کاوشگر نشان داده شده است:

شخصا، هرگز به این فکر نمی کردم که مردم ممکن است در مورد پیامدهای SEO “www یا بدون www” تعجب کنند. “، اما به نظر می‌رسد که یک نقطه درد رایج است.

اگر به سایت رتبه‌بندی برتر برای آن کلمه کلیدی نگاه کنیم، همچنین می‌توانیم ببینیم که این کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود. حجم خوبی از ترافیک این فقط 39 دامنه ارجاع دارد (قطعاً با کمی کار قابل شکست است).

OK; نوبت شما است!

بنابراین، اگر تلاش برای رقابت با مارک‌های ماموت با شرایط فوق‌رقابتی به قدر کافی را سپری کرده‌اید، به چهار نکته بالا توجه کنید.

به یاد داشته باشید، این نه در مورد جستجوی کلمات کلیدی با حجم جستجوی فوق العاده بالا (هر ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند!). این در مورد یافتن پرس و جوها و موضوعاتی است که مخاطب هدف شما فعالانه آنها را جستجو می کند.

و امتیاز این است: رتبه بندی این عبارات در مقایسه با اصطلاحات اصلی شما بسیار آسان تر خواهد بود.

</.>

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *