Apple برای اولین بار تبلیغات محصولات خود را در اواخر دهه 1970 آغاز کرد.

دهه 80 تبلیغات بسیار متنوعی را نشان می‌داد، که برخی از آنها برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان به خرید یک کامپیوتر، و به‌ویژه اپل، خدمت می‌کردند.

این تبلیغات متن سنگین و سبک بر روی تصاویر بودند، همانطور که بسیاری از تبلیغات کامپیوتری و فناوری از آن دوران بودند.

تبلیغات اپل واقعاً در دهه 1990 با کمپین “متفاوت فکر کن” به اوج شکوفایی خود رسیدند، که با معرفی تعدادی از افراد مشهور بسیار محبوب شد.

در اینجا مجموعه ای خیره کننده از برخی از قابل توجه ترین تبلیغات اپل از دهه 70 تا امروز، از جمله چند تبلیغ ویدیویی آورده شده است.

با عرضه iMac در اواخر دهه 90، تبلیغات اپل بسیار هنری‌تر شد و در بیشتر موارد، تمرکز بسیار بیشتری بر نمایش محصول داشت و از متن بسیار کم استفاده می‌کرد. /strong> در مقایسه با تبلیغات قبلی.

همچنین شایان ذکر است که چگونه تبلیغات با تغییر سخت افزار تغییر کردند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تکامل سخت افزار اپل، به تکامل طراحی اپل بین 1977-2008 که نگاهی به تغییرات از دیدگاه سخت افزاری دارد.

اخیراً، اپل بر تبلیغات تلویزیونی تمرکز کرده است، به ویژه تبلیغات مک در مقابل رایانه شخصی. این شرکت قبل از آن تبلیغات تلویزیونی انجام داده بود (با تبلیغی بر اساس “1984” جورج اورول در طول سوپر باول 1984 شروع شد)، اما بیشتر در ارتباط با کمپین های چاپی.

تبلیغات کنونی اپل به نظر از دو جهت پیروی می‌کنند: تبلیغات رایانه‌های آن‌ها عموماً پس‌زمینه سفید دارند و بر محصولی که تبلیغ می‌شود تأکید دارند. تبلیغات خط آی‌پاد عموماً دارای پس‌زمینه‌های روشن با شکل‌های شبح‌شده هستند. به نظر می رسد بیشتر تبلیغات فعلی اپل این روزها در تلویزیون است. می‌توانید بیشتر آگهی‌های اخیر را در وب‌سایت Apple تماشا کنید.

 

دهه 1970

 

دهه 1980

 

دهه 1990

 

2000-Present

 

تبلیغات ویدیویی

Compiled exclusively for WDD by Cameron Chapman.

How has Apple’s advertisement changed over the years? What are the most significant changes? Please share your opinion with us.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *