بازی‌های المپیک 2012 به زودی آغاز می‌شود، و تعداد فزاینده‌ای از وبلاگ‌نویسان و وب‌سایت‌ها، به‌ویژه آنهایی که از حوزه رسانه‌های اجتماعی هستند، وجود دارند که آگاهی را نسبت به نقش بحث‌برانگیز برندسازی در لندن 2012.

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک لندن، یا به اختصار LOCOG، دستورالعمل‌های واقعاً تهاجمی را برای محافظت از منافع حامیان رسمی وضع کرده است.

من شخصاً معتقدم که با شروع بازی‌ها این موضوع داغ‌تر می‌شود، بنابراین امیدوارم این پست به شما کمک کند تا ایده بهتری درباره چیستی این هیاهو داشته باشید، به شما کمک کند از سوء استفاده از مارک‌های المپیک جلوگیری کنید و بفهمید که چه چیزی می‌توانید و نمی تواند در طول بازی انجام دهد.

 

درک مشکل

 قانون نمادهای المپیک (حفاظت) (1995) و قانون بازی‌های المپیک و پارالمپیک لندن (2006) )، بخش‌هایی از قوانین بریتانیا هستند که منحصراً برای بازی‌های لندن 2012 گردآوری شده‌اند، و هر دو اقدام به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بسیار تهاجمی منجر می‌شوند که حتی از استفاده غیرحامیان مالی از کلماتی مانند «لندن 2012»، «المپیک» و «المپیک» جلوگیری می‌کند. “پارالمپیک”.

جنجال است؟ بله، اما بیایید سعی کنیم بفهمیم که چه چیزی باعث چنین قوانین سختگیرانه ای می شود.

در یک برنامه رادیویی اخیر بی‌بی‌سی، از لرد کو، رئیس کمیته درباره سنگین بودن چنین قانونی پرسیده شد، و او ادعا کرد که قوانین اضافی «برای محافظت از حامیانی که با پول زیادی پای میز مذاکره می‌آیند، ضروری است. تا به ما در اجرای این بازی ها کمک کند.

در اینجا چیزی است که وب سایت London 2012 می گوید:

برند لندن 2012 همچنین برای تامین مالی بازی ها حیاتی است و با ارزش ترین دارایی کمیته سازماندهی لندن 2012 است. برای اطمینان از حفظ ارزش احساسی و تجاری برند، باید استفاده از آن را به دقت کنترل کنیم و از بهره برداری غیرمجاز آن جلوگیری کنیم.
شما می توانید با درک و احترام به نیاز به محافظت از برند، به حمایت از لندن 2012 کمک کنید. از برند ما استفاده نکنید یا ارتباطی با بازی‌ها ایجاد نکنید، مگر اینکه این حق را داشته باشید.

برخی ممکن است بگویند این نوع نگرش شرکتی فرسنگها با روح بازی جوانمردانه المپیک فاصله دارد و کل رویداد توسط تجاری گرایی ربوده شده است.

از سوی دیگر، این را در نظر بگیرید: بدون هیچ گونه حفاظتی برای جلوگیری از ورزشکاران رقیب، سازمان‌دهندگان رویدادها، کارگران المپیک و حتی بازدیدکنندگان از پست کردن عکس کفش‌های نایک خود در داخل یک مکان المپیک یا به اشتراک گذاشتن ویدیوی خرید ناهار در المپیک. آیا آدیداس و ویزا با استفاده از کارت Amex خود موافقت می کنند که اسپانسر بازی ها شوند؟ فکر نمی کنم.

واقعیت این است که دستورالعمل های سختگیرانه برای محافظت از حامیانی که میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرده اند – حدود 700 میلیون دلار در زمان نوشتن این مقاله – برای کمک به تبدیل لندن 2012 به بزرگترین رویداد در تاریخ بازی های المپیک ایجاد شده است. برخی استدلال می کنند که اگر این قوانین اضافی نبود، این رویداد حتی در لندن اتفاق نمی افتاد.

 

دستورالعمل‌های حفاظت از برند

اگر قصد دارید به بازی‌های آینده لندن 2012 اشاره کنید، اکیداً توصیه می‌کنم حقوق بازاریابی قانونی بریتانیا در لندن 2012 و دستورالعمل‌های حفاظت از برند لندن 2012 LOCOG. این اسناد توسط کمیته المپیک جمع آوری شده است تا به افراد غیرحامی کمک کند تا متوجه شوند چه محدودیت هایی در مورد استفاده از علائم بازی محافظت شده وجود دارد.

من این اسناد را خوانده‌ام – که مجموعاً بیش از 100 صفحه دارند – و باید اعتراف کنم که هر زاویه ممکن را پوشش داده‌اند. این یکی از بهترین دستورالعمل‌های محافظت از برند است که من تا به حال به آن توجه کرده‌ام، بنابراین اکیداً توصیه می‌کنم که از هرگونه جنجال بازاریابی خودداری کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که همه نام‌ها، عبارات، علائم تجاری، آرم‌ها و طرح‌های مربوط به بازی‌های 2012 و جنبش‌های المپیک و پارالمپیک، که روی هم به عنوان علائم بازی‌ها شناخته می‌شوند، توسط قانون محافظت می‌شوند. به طرق مختلف.

اگر نمی‌خواهید در معرض خطر نقض حق نسخه‌برداری قرار بگیرید، از این نمادها دوری کنید:

آرم‌ها، نمادها، تایپوگرافی، طلسم‌ها و پیکتوگرام‌های محافظت شده المپیک 2012 لندن.

و هر یک از این کلمات محافظت شده:

  • عبارت “لندن 2012”
  • کلمات “Olympic”، “Olympiad”، “Olympian” (و جمع آنها و کلمات بسیار شبیه به آنها – به عنوان مثال “Olympix”)
  • کلمات “پارالمپیک”، “پارالمپیاد”، “پارالمپیک” (و جمع آنها و کلمات بسیار شبیه به آنها – به عنوان مثال “پارالمپیکس)
  • شعار المپیک: “Citius Altius Fortius” / “Faster Higher Stronger”
  • شعار پارالمپیک: “روح در حرکت”
  • london2012.com (و مشتقات مختلف)

من واقعاً نمی‌توانم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنم، در حالی که این دستورالعمل‌های خشن هستند، شما همچنان می‌توانید از علاقه به بازی‌های المپیک استفاده کنید و یک کمپین بازاریابی برای تجارت، خدمات یا محصول خود ایجاد کنید. اما شما باید دستورالعمل های آنها را بخوانید و آنها را به طور کامل دنبال کنید.

در واقع، دستورالعمل‌های برند لندن 2012 شامل طیف گسترده‌ای از نمونه‌ها می‌شود که شامل هیچ گونه نقض حق نسخه‌برداری علیه علائم بازی‌ها نمی‌شود.

نمونه‌ای از آنچه قابل قبول است و چه چیزی غیرقابل قبول است، از راهنمای برند لندن 2012 استخراج شده است.

اگر یک نهاد غیرتجاری هستید، می‌توانید از طریق برنامه Inspire لندن 2012، و مدارسی که به شبکه Get Set می‌تواند از مزایای مشابهی برخوردار باشد. دستورالعمل‌های لندن 2012 را بخوانید استفاده غیرتجاری برای جزئیات بیشتر.

 

مبارزه با بازاریابی کمین

دلیل اصلی پشت دستورالعمل‌های محافظت بیش از حد، جلوگیری از فعالیت‌های بازاریابی کمین است. پس از همه اینها چه فایده ای دارد که میلیون ها نفر برای حمایت مالی بازی های المپیک سرمایه گذاری کنید اگر بتوانید به جای آن با استفاده از رسانه های اجتماعی یک کمپین زیر خطی راه اندازی کنید؟

بازاریابی کمین چیست؟ در اینجا یک تعریف مستقیم از دستورالعمل برند آنها وجود دارد.

بازاریابی کمین که به عنوان بازاریابی انگلی یا چریکی نیز شناخته می شود، تلاش یک کسب و کار را برای پیوستن خود به یک رویداد ورزشی بزرگ بدون پرداخت هزینه های حمایت توصیف می کند. در نتیجه، کسب و کار از مزایای ارتباط با حسن نیت و هیجان عمومی در اطراف رویداد به صورت رایگان بهره می برد. این به سرمایه‌گذاری حامیان مالی واقعی آسیب می‌زند و توانایی سازمان‌دهنده برای تأمین مالی رویداد را به خطر می‌اندازد.

 

پس درک اینکه چرا این دستورالعمل‌ها برای محافظت از ارزش برند المپیک و سرمایه‌گذاری حامیان رسمی ضروری هستند، حداقل درک آسان‌تر می‌شود.

متأسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از کمپین‌های بازاریابی کمین بدون سلب بخشی از آزادی ورزشکاران وجود ندارد، زیرا به جای توییتر یا فیس‌بوک، باید از مرکز المپیک، رسانه اجتماعی رسمی لندن 2012 استفاده کنند.

>

این منصفانه است؟ مطمئن نیستم، اما می ترسم حتی بیشتر از این هم وجود داشته باشد، نظارت بر بازی های المپیک یک وب سایت است که داوطلبان از آن برای کمک به نظارت بر اینترنت برای هرگونه سوء استفاده از حق چاپ لندن 2012 استفاده می کنند.

فکر نمی‌کنید کمی ترسناک می‌شوید؟

این مسئله‌ای است که معتقدم بسیاری از مردم را ناامید می‌کند، به‌ویژه اگر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل پست کردن عکس‌ها، ویدیوها و استفاده از شرایط محافظت‌شده به حالت تعلیق درآیند. بسته به اینکه بازوی LOCOG چقدر در برابر آزادی بیان قرار می گیرد، می تواند به راحتی به یک فاجعه روابط عمومی تبدیل شود.

 

خسارت جانبی

دستورالعمل‌های رسمی برند لندن در سال 2012 به جلوگیری از اجرای کمپین‌های بازاریابی فرصت‌طلبانه برندهای جهانی کمک می‌کند، اما به نظر می‌رسد اجرای چنین طرح بزرگی بدون هیچ آسیب جانبی غیرممکن است.

یکی از بحث‌برانگیزترین طرح‌ها شامل اعمال یک منطقه حفاظتی برند به طول یک کیلومتر در اطراف همه مکان‌های المپیک، با حذف هر گونه برند، تبلیغ تبلیغات و پوشاک، جلوگیری از فروش غذا یا نوشیدنی غیررسمی، و باور کنید یا نه، با استفاده از کارت اعتباری غیر حامی.

من گمان می‌کنم که این باعث شود همه احساس کنند که به تازگی از بازی‌های المپیک 1984 جورج اورول بازدید کرده‌اند.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک محلی نیز از ترس اینکه بازوی دراز قانون را احساس کنند، ایجاد کمپین‌های بازاریابی الهام‌گرفته از المپیک خود را به تعویق می‌اندازند، و بدون داشتن یک دوجین کارشناس حقوقی که به آنها کمک کنند، آیا باید در معرض نقض حق چاپ باشند؟

در حالی که من پیشنهاد نمی‌کنم که کسب‌وکارهای کوچک به دستورالعمل‌های برند لندن در سال 2012 توجه نکنند، تمایل دارم به این باور برسم که LOCOG در هنگام اعمال حق نسخه‌برداری خود علیه کسب‌وکارهای کوچک محلی با کمپین‌های بازاریابی قانونی، سطحی از اختیار را اعمال می‌کند.

 

حامیان مالی رسمی

با جنجال‌های فراوان پیرامون این موضوع، نمی‌توانم از ذکر برندهای پشت داستان اجتناب کنم، اینها حامیان رسمی بازی‌های المپیک آینده هستند. فهرست کامل را می‌توانید در وب سایت لندن 2012.

شرکای بازی‌های المپیک 2012 لندن.

شرکت‌های خوش فکری که لندن 2012 را به بهترین نمایش روی زمین تبدیل می‌کنند یا شرکت‌های حریص در سراسر جهان که آزادی کسب‌وکارهای کوچک محلی را از بین می‌برند؟ وقتی به این نشان‌ها نگاه می‌کنید چه می‌بینید؟

 

قدرت برندسازی

راه‌های زیادی برای بررسی نقش برندسازی در بازی‌های المپیک امسال وجود دارد. در جایی که برخی چیزی جز برندی که به دنبال محافظت از منافع سرمایه گذاران خود است نمی بینند، برخی دیگر ممکن است منافع حریصانه شرکت های جهانی را در حال غلبه بر روح المپیک ببینند.

در هر صورت، باید اذعان کرد که نام تجاری ابزار قدرتمندی است.

وقتی شرکت‌ها میلیون‌ها هزینه اسپانسر را فقط برای به دست آوردن حق مرتبط کردن مارک‌های خود با بازی‌های المپیک می‌پردازند، این موضوع چیزهای زیادی در مورد ارزش برندسازی می‌گوید. تمام این مجادله نشان می‌دهد که برندسازی آخرین فعالیت بازاریابی است و اگر هنوز استفاده از آن را شروع نکرده‌اید، حداقل باید شروع به فکر کردن درباره آن کنید.

LOCOG داشته است، و آنها 700 میلیون دلار هزینه های حمایت مالی را با آن جمع آوری کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *