این روندی است که مردم امسال خواستار آن هستند. اما این واقعاً روندی است که در چند سال گذشته در اینجا وجود داشته است. تایپوگرافی مفهومی است که برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. و این یکی از مواردی است که برای سالهای آینده باقی خواهد ماند.

چه چیزی در تایپوگرافی وجود دارد که همه را دیوانه می کند؟ این مولفه هنری را در خود دارد، جایی که می تواند زیبایی یک صفحه را افزایش دهد. همچنین دارای آن جزء طراحی گرافیکی است که به خواندن اجازه می دهد تا آسان و منطقی باشد. به هر حال، اگر نتوانم آن را بخوانم و منطقی نباشد، آیا هدف خود را از دست نداده است؟

تایپوگرافی مهم است، چه از آن برای آسان کردن مطالعه استفاده شود، چه برای افزودن برخی تزئینات. با استفاده از فناوری های بهتر، برای طراحان استفاده از تایپوگرافی عالی در طراحی وب سایت خود آسان تر و آسان تر می شود. امروز، ما قصد داریم با چند سایت عالی که از تایپوگرافی استفاده می کنند، به شما مراجعه کنیم…

 

یک لیست جدا

بیایید با وب‌سایتی شروع کنیم که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم – صبر کنید… آیا این طراحی جدید فوق‌العاده را دیده‌اید؟ A List Apart فضای زیادی را با تصاویر و مواردی از این قبیل که آنها علاقه زیادی به روشنگری جامعه دارند تلف نمی کند. خوشبختانه، آنها کار بسیار خوبی انجام می دهند و مطمئن می شوند که متن خیلی زیاد نیست.

 

Basheer Tome

Basheer Tome آن را کاملاً تمیز و ساده در سراسر وب سایت خود نگه می دارد. این فونت‌های نازک‌تر و گرد باعث می‌شوند همه چیز شیک و مدرن به نظر برسد. او با استفاده از Myriad Pro آن را کاملاً استاندارد نگه داشته است.

 

Bleed Design

عنوان‌های بزرگ محبوب هستند زیرا خوانایی را آسان می‌کنند. البته، شما می خواهید آن را با یک فونت زیبا و تمیز جفت کنید. من مطمئن هستم که ما حتی مجبور نیستیم به شما بگوییم این فونت محبوب کدام است، اما Bleed Design آشکارا طرفداران بزرگ Helvetica Neue هستند.

 

Co Op

در اکثر طراحی‌های وب برای آژانس‌های خلاق، به جای کپی و متن، روی تصاویر و کار تمرکز می‌شود. این معمولاً خوب است و به خوبی جواب می دهد. Co Op رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و طراحی خود را به یک اندازه به هر دو وابسته کرده است. در واقع، با استفاده از Open Sans، حتی می توانید استدلال کنید که تایپوگرافی چشم نوازتر است.

 

Elysium Burns

با طرح‌بندی وبلاگ، می‌دانید که کپی‌های زیادی وجود خواهد داشت. با این حال، ایده این است که مطمئن شوید خوانایی وجود دارد و همه چیز فقط آنجا و خسته کننده نیست. Elysium با استفاده از تایپوگرافی، یک طرح‌بندی وبلاگ کاملاً عادی را بسیار هیجان‌انگیز کرده است. حروف مختلف به تمایز چیزهای مختلف کمک می کند و جورجیا برای متن اصلی این سایت کار بسیار خوبی انجام می دهد.

 

انتگرال Jean Beaudoin

این یک طرح بسیار جالب است. این متن همیشه حاضر و بسیار برجسته در پس‌زمینه با پوششی از متن و تصاویر بیشتر وجود دارد. خم شدن قوانین و آنچه معمولاً «درست» است، در اینجا بسیار خلاقانه است و به فونت ماشین تحریر در اینجا کمک می کند. آنها همچنین کمی از Benton Sans برای ضربات سرشان کمک می گیرند.

 

Kurppa Hosk

زیبایی تایپوگرافی آنها در چیدمان و همچنین برخی از بی توجهی آشکار به برخی از قوانین است. بالاخره آیا این خلاقیت نیست؟ به نظر می رسد Kruppa Hosk از یک فونت غالب، Graphik Web، برای ارائه محتوای خود استفاده می کند.

 

زندگی و آویشن

برخلاف سایر وب‌سایت‌هایی که در اینجا پوشش داده‌ایم، Life and Thyme تقریباً از نظر بصری به تصاویر و ویدیو وابسته است. خوشبختانه، آنها نگذاشتند ثبات برندشان از بین برود، زیرا از تایپوگرافی برای ایجاد یک تصویر بسیار کامل و “در کنار هم” استفاده کردند. با کمک New Baskerville، Life and Thyme به ما نشان می دهد که چگونه تایپوگرافی ایجاد کنیم که به تصاویر اضافه می کند.

 

گزارش سالانه MailChimp 2012

اینفوگرافیک‌ها در نحوه نمایش اطلاعات به ابزاری عالی تبدیل شده‌اند. MailChimp برای کمک به تجسم گزارش سالانه 2012 خود، اینفوگرافیک های مختلفی ایجاد کرده است. با کمک برخی طرح‌های تایپوگرافی عالی و سرفصل‌های پروکسیما نوا، این گزارش سالانه یک موفقیت معتبر است.

 

مینیمالیسیمو 

روش مینیمالیستی طراحی تقریباً مطمئناً تا سال‌های آینده ادامه خواهد داشت. این وب سایت از مینیمالیسم با کمی سبک کتاب قدیمی استفاده می کند و از Skolar برای متن متن استفاده می کند.

 

مونوبرو

مرور صفحه اصلی Monobrow هیچ عدالتی در مورد نحوه سازماندهی و تجسم کپی در این سایت ندارد. برای دیدن برخی از بهترین چیدمان ها باید عمیق بگردید. چندین خانواده فونت، همراه با Brawler و Open Sans، برای ارائه اطلاعات به خوبی با هم ترکیب می شوند.

 

آزمایشگاه های منفی

Futura فونت مورد علاقه من است، بنابراین وقتی به طور تصادفی با این وب سایت آشنا شدم، می دانستم که باید به لیست اضافه شود. در اینجا از اهمیت زیادی برخوردار است نه فقط نوع حروف، بلکه نحوه تنظیم متن در ستون ها و همچنین نحوه تنظیم آن برای کار در کنار تصاویر. با اسکرول کردن به پایین، طرح‌بندی‌های تایپوگرافی بیشتری را نشان می‌دهد که کاملاً زیبا هستند.

 

پریمیوم پیشکش

Premium Draft آبجوهای تازه و دستچین شده را برای مصرف کنندگان ارائه می دهد. در میان چیدمان فوق العاده، ما از ستایش ایده منو غافل هستیم. چیزی که در این مورد عالی است این است که طراح از تلاش خود برای ایجاد یک منوی آنلاین و فانتزی تلاش نکرده است. آنها آن را ساده نگه داشتند و از یک طرح چاپ استاندارد برای ایجاد یک منوی شگفت انگیز و قابل فهم استفاده کردند.

 

پاتریک آلگریم

یک کاری که در تایپوگرافی عالی است این است که آن را مخلوط کنید. نه تنها می خواهید عادت به ترکیب حروف مختلف داشته باشید، بلکه می خواهید سبک ها را با هم ترکیب کنید. پاتریک کار بسیار خوبی در ترکیب سریال های خود و sans serif های خود انجام می دهد. Camingo Dos به طور گسترده در وب سایت خود به عنوان پر استفاده ترین sans serif استفاده می شود.

 

نارنجی بنفش

گاهی اوقات همه چیز به خدمات شما و عالی بودن شما مربوط نمی شود. گاهی اوقات باید کمی متقاعدکننده عمل کنید تا مشتری شما بتواند نیاز پیشنهادی شما را بفهمد یا پیدا کند. بنفش نارنجی این را می داند و اطلاعات خود را به این شیوه ارائه می دهد. با کمک Open Sans، آنها درک بسیار خوبی دارند که چرا باید دوباره به روابط عمومی بیندیشیم.

 

Ros

اگر می‌دانید که می‌خواهید طراحی سایتی ایجاد کنید که کپی را به طور برجسته نشان دهد، اشتباه کردن با Helvetica واقعاً سخت است. راس کلمه “تبلیغات” را ابداع کرده است و به دنبال ایجاد علاقه به این ایده است. با شبکه‌ها و اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف فونت، این وب‌سایت قطعاً چشم‌نواز است.

 

Tapmates

Tapmates یک وب سایت طراحی کرده است که در آن تایپوگرافی آنها قطعاً در معرض نمایش قرار می گیرد. در سرتاسر سایت، آنها از اندازه فونت های نسبتاً بزرگ استفاده می کنند و من معتقدم که این به ایجاد خواندن راحت تر و سریع تر کمک می کند. به کتاب‌های «متن بزرگ» و این‌ها فکر کنید. Tapmate از کتاب متنی باربری در متن کپی خود برای کمک به خواندن آسان استفاده می کند.

 

جوایز واقعی

این وب سایت از رنگ ها و تصاویر زیادی استفاده می کند. اما همانطور که قبلاً گفتیم، لزوماً همه چیز در مورد تصاویر نیست، بلکه در مورد اینکه چگونه همه چیز را با هم کار می کنید. با رفتن به صفحات داخلی متوجه خواهید شد که یک استایل کاملاً صریح در تایپوگرافی وجود دارد. فونت‌های پررنگ مانند Proxima Nova به شکستن دسته‌ای از متن‌ها کمک می‌کند تا خواندن مطالب را آسان‌تر کند.

 

مورسودا

چیزی که من در مورد این وب سایت دوست دارم، اتکا به تایپوگرافی خلاقانه برای جلب توجه شماست. این وب سایت اکثریت متن و عناصر دیگری است که اساساً عکس های واقعی نیستند. این نشان می دهد که با فونت های فوق العاده، مانند Lubalin، می توانید یک طراحی وب سرگرم کننده و قوی ایجاد کنید.

 

تایپوگرافی بسیار مهم است و حتی برخی از کارشناسان به شما می گویند که تا زمانی که تایپوگرافی را درک نکنید، نمی توانید یک وب سایت عالی داشته باشید.

در مورد وضعیت تایپوگرافی در طراحی وب چه احساسی دارید؟ آیا ما هیچ یک از سایت های مورد علاقه شما را از دست دادیم؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *