آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ


آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ

موتورهای جستجو همواره به جزئی جدایی ناپذیر از وب و اینترنت تبدیل شده‌اند. به طوری که اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند دنیای وب و اینترنت هم بی معنی بود.

همه ما در هر زمان که نیاز به جستجو پیدا کنیم کافیه به یکی از این موتورهای جستجو مراجعه کرده و به دنبال موضوع دلخواه بگردیم.

بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل می‌بریم. اما موتورهای جستجوی بسیار زیادی وجود دارند که حتی ممکنه اسمشون را هم نشنیده باشید.

این موتورهای جستجو هم درست مثل گوگل نیاز دارند تا سایت را بهشون معرفی کنیم که در این مقاله میخوام به نحوه ثبت سایت در بینگ بپردازم که متعلق به ماکروسافت است.

با معرفی سایت وردپرسی به بینگ میتونید درست مثل ابزار وبمستر تولز گوگل از یک کنسول وبمستر بینگ استفاده کرده و کلیه آمار و داده‌های مربوط به موتور جستجوی بینگ را که مربوط به سایتتون هست ببینید.

در این آموزش به نحوه ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجو بینگ می‌پردازم. اگر به دنبال این هستید که از کنسول جستجوی بینگ برای بررسی آمار ورودی سایتتون استفاده کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بعد از گوگل و یاهو، بینگ سومین موتور جستجو هست که بین کاربران فارسی زبان ازش برای جستجو استفاده میشه.

علاوه بر این چون بیشتر کاربران ویندوزی هستند، این موتور جستجو به صورت پیشفرض در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و جستجوگر ویندوز قرار داره.

بهینه سازی سایت برای بینگ (bing) | وب رمز

آموزش ثبت سایت در بینگ

برای اینکه سایت وردپرس را در بینگ ثبت کنید لازمه در سایت ثبت نام کرده و بعد از ثبت سایت موارد مربوط به تاییدیه وبسایت را درست مشابه کارهایی که برای آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل و آموزش معرفی سایت وردپرسی به یاندکس انجام دادید را طی کنید.

در ادامه به مراحل ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجوی بینگ می‌پردازم.

مرحله اول: ثبت نام در بینگ

برای ثبت سایت در بینگ هم درست مثل گوگل و یاندکس نیاز به یک ابزار وبمستر داریم که در بینگ هم این ابزار با نام Bing Webmaster tools در اختیار مدیران سایت‌ها قرار داده شده شده تا سایت خودشون را در موتور جستجوی بینگ ثبت کرده و آنالیز و بررسی دقیقی روی سایت داشته باشند.

بنابراین برای دسترسی به این سایت لازمه یک حساب کاربری در بینگ ایجاد کرده و ثبت نام کنید.

برای این منظور به آدرس https://www.bing.com/toolbox/webmaster مراجعه کرده و  روی دکمه SIGN UP کلیک کنید تا پنجره‌ای نمایش داده شده و توسط اکانت گوگل، ماکروسافت یا فیسبوک ثبت نام کنید.

برای ثبت نام به یکی از این سه ابزار کافیه روی یکی از دکمه‌ها کلیک کنید که در اینجا من اکانت گوگل را انتخاب می‌کنم.

بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه ورود به اکانت جیمیل هدایت میشید که باید اکانت جیمیلی که قصد دارید با اون در بینگ ثبت نام کنید را انتخاب کنید.

برای این منظور کافیه اگر وارد اکانت جیمیل شدید اونو انتخاب کنید. اگر هم وارد نشدید کافیه از گزینه Use Another Account استفاده کرده و مراحل ورود به گوگل را طی کنید.

بعد از این مرحله چند لحظه‌ای که صبر کنید کار عضویت در بینگ برای ثبت سایت وردپرسی در وبمستر بینگ انجام شده و ثبت نام انجام خواهد شد که به صفحه کنسول جستجوی بینگ مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد.

در این مرحله برای ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجوی بینگ باید در فیلد مشخص شده آدرس سایت خودتون را وارد کرده و روی دکمه ADD کلیک کنید.

توجه داشته باشید که، در صورتی که اقدام به نصب SSL در وردپرس کردید یا اینکه از WWW در وردپرس استفاده می‌کنید حتما باید آدرس سایتتون همراه با این پروتکل‌ها باشه و آدرس کامل سایت را وارد کرده باشید.

بعد از اینکه روی دکمه ADD کلیک کردید وارد صفحه زیر خواهید شد که باید آدرس نقشه سایت در وردپرس و سایر اطلاعات وارد شده را در اون وارد کنید که در ادامه به توضیح همه این موارد می‌پردازم.

در کادر Add a sitemap آدرس نقشه سایت وردپرس را وارد کنید.

در صورتی که هنوز اقدام به ساخت نقشه سایت در وردپرس نکردید میتونید از مقاله آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل استفاده کرده و سپس آدرس نقشه سایت را در این فیلد قرار بدین.

سپس گزینه when do you receive the most traffic to this site for your local time of the day را روی گزینه All Day قرار دهید.

در بخش About Me اطلاعات شخصی خودتون را وارد کنید.

در فیلد first name نام و در فیلد last name نام خانوادگی را وارد کنید.

سپس در فیلد job role عنوان شغلی، در بخش Comany نام شرکت یا مجموعه و در بخش industry موضوع سایت خود را وارد کنید.

داخل فیلد contact phone شماره همراه، city نام شهر، state/province نام شهر و در فیلد zip/postal code آدرس کد پستی خودتونو وارد کنید.

از گزینه country of region نام کشور خودتون را پیدا کرده و انتخاب کنید.

اگر مدیر سایت و صاحب امتیاز اون هستید تیک گزینه I am an agency, not a site owner را بردارید.

اما اگر به عنوان یک آزانس تبلیغاتی قرار برای این سایت فعالیت داشته باشید و مسئولیت سئو این سایت را دارید تیک این گزینه را فعال کنید.

در نهایت سایر گزینه‌ها را روی حالت پیشفرض گذاشته و روی دکمه Save کلیک کرده و منتظر بمونید که سایت ثبت شده و در ادامه اقدام به وریفای کردن دامنه بکنید.

مرحله دوم: تایید سایت و وریفای کردن دامنه

در این مرحله صفحه‌ای باز میشه که باید یکی از روش‌ها برای تایید هویت دامنه را انتخاب کنید.

دو روش مرسوم برای وریفای دامنه وجود دارند که روش اول با اضافه کردن کد در افزونه سئو وردپرس و روش دوم آپلود فایل در مسیری از هاست که وردپرس را نصب کردید خواهد بود.

روش اول: آپلود فایل در مسیر نصب وردپرس

در این روش باید از بخش Option 1 فایل XML مخصوص به سایتتون را دانلود کرده و در مسیر نصب وردپرس داخل هاست قرار بدین.

برای این منظور ابتدا روی لینک آبی رنگ که با عنوان Download BingSiteAuth.xml میبینید کلیک کرده و فایل را دانلود کنید.

سپس وارد هاست خودتون شده و روی File Manager کلیک کنید.

حالا که وارد محیط مدیریت فایل‌ها در هاست شدین، به مسیر public_html مراجعه کنید.

اگر وردپرس را در ریشه هاست نصب کردید فایل دانلود شده را در همینجا آپلود کنید.

اما اگر اقدام به نصب وردپرس در ساب فولدر کردید باید وارد پوشه مورد نظر شده و فایل را در این مسیر آپلود کنید.

برای آپلود فایل هم  در هاست سی پنل روی گزینه Upload که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید.

در این صورت صفحه جدیدی در مرورگر باز میشه که با انتخاب دکمه SELLECT یا کشیدن و رها کردن فایل دانلود شده XML از بینگ میتونید این فایل را در مسیر مشخص شده انتخاب کرده و آپلود کنید.

بعد از اینکه مرحله آپلود فایل به اتمام رسید به بخش کنسول جستجوی بینگ برگشته و روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

در نهایت سایت شما در بینگ ثبت شده و میتونید کارهای مدیریتی مربوط به موتور جستجوی بینگ را برای سایت وردپرسی خودتون انجام بدین.

روش دوم: ورود کد در افزونه سئو وردپرس

در صورتی که از افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنید میتونید از همین روش اول استفاده کرده و با کپی کردن کد مقدار Meta که در اختیارتون قرار میده تایید هویت را انجام بدین.

برای انجام این کار کد مشخص شده در Option 2 را که داخل مقدار Content قرار داره کپی کرده و سپس  به منوی سئو> عمومی> ابزارهای وبمستر مراجعه کرده و کد را در فیلد کد تائیدیه بینگ قرار داده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

بعد از اینکه پیغام موفقیت آمیز بودن نمایش داده شد به بینگ برگشته و در همون مرحله روی دکمه VERIFY کلیک کنید تا بررسی انجام بگیره.

بعد از کلیک روی VERIFY در ابزار وبمستر بینگ سایت شما وریفای شده و با در اختیار گرفتن کنسول جستجوی بینگ میتونید وضعیت ایندکس سایت وردپرسی در بینگ را مشاهده و مدیریت کنید که در مقالات آینده به نحوه کار با وبمستر بینگ خواهم پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *