8 پلتفرم طراحی رایگان برای ساخت سایت خود


سازندگان وب‌سایت اخیراً به لطف خدماتی مانند Wix و Webnode محبوبیت و کشش بیشتری پیدا کرده‌اند.

این سازندگان وب‌سایت آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که یک وب‌سایت کامل، رایگان و مستقیماً در مرورگر خود بدون هیچ دانش قبلی از توسعه وب‌سایت ایجاد کنید.

بسیاری از این سرویس‌ها بسته‌های ممتاز را با ویژگی‌های اضافی، با هزینه کمی در ماه، در صورت تمایل به ابزارهای اضافی، ارائه می‌دهند. بزرگترین مزیت در استفاده از این سرویس ها سرعت توسعه بی نظیر است، زیرا همه اینها در مرورگر شما با عملکرد کلیک و کشیدن اتفاق می افتد.

اگر طراح وب یا فرد خلاقی نیستید اما برای ایجاد یک وب سایت به راه حلی آسان و مقرون به صرفه نیاز دارید، یکی از این برنامه های رایگان را امتحان کنید.

Wix

پلتفرم Wix یک پلتفرم آنلاین ساده و در عین حال قدرتمند برای ساخت وب‌سایت‌های Flash، طرح‌بندی MySpace و بیشتر. با استفاده از یک رابط مبتنی بر مرورگر، می توانید از بین طیف گسترده ای از الگوهای طراحی انتخاب کنید یا با یک بوم خالی شروع کنید. Wix بیش از اندازه کافی ابزار برای انجام کار فراهم می کند، با همه چیز از جلوه های انیمیشن و آلبوم های عکس گرفته تا نقشه های گوگل و فیدهای RSS. همچنین می‌توانید عکس‌ها را از Flickr و ویدیوها را از YouTube تنها با چند کلیک وارد کنید.

رابط طراحی شیک و سریع است (در یک اتصال پرسرعت). دسترسی به ابزارها در صورت نیاز آسان است و در صورت لزوم می توان آنها را پنهان کرد. ایجاد صفحات جدید و ویرایش صفحات قدیمی ساده است. وب‌سایت شما برای انتشار سریع و آسان روی سرور Wix میزبانی می‌شود، اما مگر اینکه به یک بسته پرمیوم ارتقا دهید (از 4.95 دلار در ماه)، کنترل زیادی روی نام دامنه خود ندارید. در مجموع، Wix بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های رایگان Flash است.

Weebly

Weebly یکی دیگر از گزینه های برتر است و یک رابط کاربری ساده کلیک و کشیدن دارد که به شما امکان می دهد تا خیلی سریع یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید. عناصر محتوا، مانند ویدیوها، تصاویر، نقشه‌ها و متن به سادگی با کشیدن آنها از نوار Weebly به صفحه وب شما به وب‌سایت شما اضافه می‌شوند.

شما باید یکی از قالب‌های آن‌ها را انتخاب کنید، اما هر الگو بسیار انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم است، بنابراین فضایی برای خلاقیت وجود دارد. اضافه کردن و سازماندهی صفحات وب سایت شما به طرز شگفت آوری بدون دردسر است. هنگامی که صفحه جدیدی را به وب سایت خود اضافه می کنید، به طور خودکار به نوار پیمایش اضافه می شود، بنابراین نیازی به به روز رسانی ناوبری شما نیست، حتی اگر در آخرین لحظه یک صفحه جدید اضافه کنید. دامنه وب سایت شما در قالب “pagename.weebly.com” است، اگرچه در صورت تمایل، می توانید نام دامنه خود را از طریق رابط ایجاد و خریداری کنید (فرایند خرید دامنه توسط bestdomainever.net انجام می شود).

وب‌ها (Webs سابق)

با بیش از 20 میلیون وب سایت ایجاد شده با وب ها، این یکی از محبوب ترین وب سایت های رایگان است. سازندگان وب سایت در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی های مشابه سایر سازندگان وب سایت آنلاین را دارند.

شایان ذکر است که می‌توانید سایت خود را با Paypal یا Google Checkout. برای افزودن قابلیت تجارت الکترونیک به وب سایت شما، فقط چند کلیک و اطلاعات حساب شما لازم است. همچنین، می‌توانید شبکه اجتماعی خود را با درخواست از بازدیدکنندگان برای «پیوستن» به سایت خود، تنها با چند کلیک ایجاد کنید. چقدر جالب است؟

Webs احتمالاً ساده ترین سازنده وب سایت رایگان برای استفاده نیست، اما با ویژگی های اضافی موجود، Webs یک گزینه مناسب برای ایجاد یک وب سایت قدرتمند و رایگان است.

Webnode

Webnode دارای یک رابط است که به راحتی با مایکروسافت ورد اشتباه گرفته می شود و کار کردن با آن فوق العاده آسان است استفاده کنید. این یک بسته فوق‌العاده است و اگر کاربر Word هستید، باید چند دقیقه دیگر آماده شوید.

آنچه Webnode را متمایز می کند، روشی است که شما وب سایت خود را ایجاد و ویرایش می کنید. بیشتر شبیه یک سیستم مدیریت محتوا عمل می کند. شما ابتدا با مراجعه به آن صفحه و سپس انجام تغییرات لازم، صفحات را ویرایش می کنید. این به تجسم بهتر نحوه ظاهر و عملکرد وب سایت شما کمک می کند. می‌توانید طرح‌بندی و طراحی صفحه خود را در هر زمان با استفاده از نوار ابزار تغییر دهید. مزیت ایجاد و ویرایش سایت شما با Webnode این است که امکان پیوند و ناوبری خودکار را فراهم می کند، بنابراین می تواند به ویژه هنگام ایجاد وب سایت های بزرگ با محتوای زیاد مفید باشد.

Webnode بصری‌ترین برنامه در میان این سازندگان وب‌سایت است، با قابلیت‌های سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و رابط کاربر پسند.

Jimdo.

Jimdo مانند Webnode عمل می‌کند و قبل از ویرایش در هر صفحه مرور می‌کند. شما عملاً تفاوتی بین سایتی که به صورت آنلاین ظاهر می شود و سایتی که در حالت ویرایش ظاهر می شود متوجه نخواهید شد. با این حال، Jimdo به اندازه Webnode قدرتمند یا آسان برای استفاده نیست.

از سوی دیگر، Jimdo امکانات طراحی بیشتری را با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی ارائه می‌دهد.

Sprout Builder

Sprout دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که به شما امکان می‌دهد سریع و آسان بسازید، منتشر کنید و محتوای وب رسانه غنی از جمله ویجت ها، بنرها، mashup ها و موارد دیگر را مدیریت کنید.

Sprout یک رابط طراحی قدرتمند دارد، اگرچه استفاده از آن برای اولین بار کمی دشوار است. این رابط شامل نوارهای ابزار قابل کشیدن با مقدار شگفت انگیزی از گزینه های طراحی مانند کدورت، مخروط، برجسته، سایه انداختن و غیره است.

علی‌رغم کمی منحنی یادگیری، Sprout هنوز یک انتخاب محکم است و ابزارهای طراحی قدرتمند زیادی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد یک وب‌سایت منحصربه‌فرد ایجاد کنید.

/

Viviti

Viviti اساساً یک سیستم مدیریت محتوا است که تمرکز کمتری بر طراحی و سفارشی‌سازی دارد. کار خوبی در ارائه سریع و آسان شما در وب انجام می دهد.

یکی از الگوهای آنها را انتخاب کنید، سپس صفحات مورد نیاز خود را ایجاد کنید و محتوا اضافه کنید. بسیار ساده است، اگرچه اگر به دنبال یک سازنده وب سایت بسیار قدرتمند با امکانات بی پایان هستید، این بهترین برنامه برای شما نیست.

 

Synthasite عملکردی شبیه به نرم افزار انتشار دسکتاپ مانند Microsoft Publisher دارد. این ویژگی های ویرایش کشیدن و رها کردن را ارائه می دهد که با بسیاری دیگر از این لیست رقابت می کند. قابل توجه ترین ویرایش عکس آنلاین SynthaSite از طریق مشارکت با picnik.com است، که بسیار عالی است. برنامه قدرتمند ویرایش تصویر مبتنی بر مرورگر.

سرویس Synthasite بسیار به قالب‌ها وابسته است، اما گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و از سرگرم‌کننده و بد بو گرفته تا باکلاس و باحال متفاوت هستند. هرازگاهی با الگویی مواجه می‌شوید که کمی انعطاف‌پذیر است – مثلاً امکان تغییر تصویر پس‌زمینه را ارائه می‌دهد – اما کسانی که می‌خواهند استعدادهای طراحی خود را به کار ببرند، آن را محدود می‌کنند.

آیا از سازندگان این وب سایت استفاده کرده اید؟ کدام مورد علاقه ات است؟ لطفا نظرات خود را در زیر بنویسید…

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *