از 9 مارس سال جاری، مایکروسافت طراحی جدید MSN.com خود را عرضه کرده است.

با پشتوانه ساعت‌های بی‌شماری آزمایش و تقریباً 70000 بازخورد از سوی کاربران، طراحی در چهار ماه گذشته به حالت فعلی تغییر یافته است.

بازدیدکنندگانی که هنوز نمی‌توانند آن را در http://www.msn.com مشاهده کنند می توانید در http://preview.msn.com به آن دسترسی داشته باشید.

در این پست نگاهی به طراحی مجدد جدید می اندازیم و جنبه های مثبت و منفی آن را بررسی می کنیم.

نظر خود را در مورد طرح در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

در طول دهه گذشته، سه صفحه جستجوی اصلی به عنوان سایت‌هایی که افراد هنگام شروع تجربیات آنلاین خود به آنها مراجعه می‌کنند، پایه محکمی ایجاد کردند.

در حالی که یاهو و MSN بر روی افزودن عناصر کاربردی به صفحات خود تمرکز کردند، گوگل با طراحی مینیمال باقی ماند و در عوض آنها برنامه های جدید خود را در URL های مختلف تنها با اشاره های ظریف در صفحه اصلی خود قرار دادند. گوگل پیشتاز شد، اما یاهو و MSN تسلیم نشدند و همچنان بخش عمده ای از بازار را در اختیار دارند.

یکی از اهداف اصلی طراحی جدید به روز رسانی رابط کاربری با ظاهری بسیار تمیزتر است. نگاهی که گوگل را به یاد می آورد. برای رسیدن به این هدف، پس‌زمینه را به رنگ سفید ثابت تغییر داده‌اند و برای بخش‌های مختلف محتوا، برگه‌هایی اضافه کرده‌اند. آنها همچنین با دادن عنوان بزرگتر و بزرگتر کردن تصاویر، وزن بصری بیشتری به بخش اخبار اصلی داده اند. این به کاربر نشان می دهد که چشمان او باید فوراً کجا کشیده شود، که به کاهش شلوغی سایت کمک می کند.

پس‌زمینه سفید باعث می‌شود سایت تمیز به نظر برسد، اما این کار را به قیمت از دست دادن رنگ آبی انجام می‌دهد که باعث می‌شود سایت قدیمی به راحتی قابل تشخیص و منحصربه‌فرد باشد. علی‌رغم بازخوردهایی که MSN دریافت کرده است که نشان می‌دهد پس‌زمینه سفید تمیزتر به نظر می‌رسد، ممکن است در درازمدت برای مایکروسافت مفید باشد که رنگ پس‌زمینه آبی قدیمی خود را بپذیرد. با استفاده از یک رنگ پس زمینه، بسیاری از خطوط عمودی حذف شدند. این باعث می‌شود که سایت عریض‌تر شود، علی‌رغم اینکه در واقع کمی باریک‌تر از حدود 20 پیکسل است.

برگه ها همچنین صفحه را بسیار تمیزتر نشان می دهند. به نظر نمی رسد که بخش های صفحه به روشی واضح گروه بندی شوند، اما این لزوماً مضر نیست. MSN متوجه می شود که این صفحه مانند یک روزنامه یا حتی به عنوان یک وب سایت خبری استفاده نخواهد شد.

هر بخش سرفصل‌های کوچک و جملات کوتاهی را ارائه می‌کند که هدف آن ترغیب خواننده به کلیک کردن و کسب اطلاعات بیشتر است. هنگام صحبت در مورد طراحی جدید، اسکات مور (مدیر کل محتوا و برنامه نویسی MSN) توضیح داد که این سایت از یادگیری ماشینی برای تقسیم کاربران به هشت گروه استفاده می کند.

او به جزئیات نپرداخته است، اما این ممکن است به این معنی باشد که قرارگیری بخش‌ها/برگه‌ها با توجه به مواردی که کاربران به آنها علاقه نشان داده‌اند تعیین می‌شود.

 

اضافه‌های محتوا

یک ویژگی که تیم MSN تصمیم گرفت روی آن تمرکز کند، شبکه اجتماعی است. کاربران اکنون می توانند به حساب Windows Live/Facebook/ Twitter خود وارد شوند تا به روز رسانی های زنده را در صفحه اصلی MSN خود نمایش دهند.

این یک ویژگی است که برای برخی افراد کمی مفید است و برخی دیگر کاملاً آن را نادیده می گیرند. “رسانه های اجتماعی” بیش از یک سال است که یک کلمه تبلیغاتی اینترنتی بوده است و جای تعجب است که MSN آنقدر طول کشیده تا آن را در صفحه اصلی خود ادغام کند.

افزودن رسانه‌های اجتماعی روی بسیاری از افراد برای استفاده از صفحه اصلی‌شان تأثیری نمی‌گذارد، اما بر ظاهر آن‌ها تأثیر منفی نمی‌گذارد و نشان می‌دهد که آنها به جای اینکه کاربران خود را مجبور کنند فقط از برنامه‌های MSN استفاده کنند، از اینترنت استقبال می‌کنند.

>

طراحی مجدد صفحه اصلی MSN به نوار جستجوی Bing اهمیت بیشتری داده است. به جای اینکه مجبور شود فضای خود را با بسیاری از عناصر مختلف به اشتراک بگذارد، بخش مخصوص به خود داده شده است.

این افزایش توجه برای Bing باعث شده است که موتور جستجوی آنها دو رقمی در جستجوها افزایش یابد. نوار جستجوی Bing بزرگتر می تواند یکی از بهترین ویژگی های طراحی مجدد MSN باشد زیرا نشان می دهد که MSN اکنون درک بهتری دارد که صفحات اصلی به طور کلی به عنوان نقطه شروع برای جستجوی وب استفاده می شوند. اگر افراد فکر کنند که MSN برای بارگذاری محتوای نامربوط خیلی طول می کشد، سریعاً صفحه اصلی خود را تغییر می دهند.

سومین افزوده اصلی تمرکز بر محتوای محلی است. در سمت راست بالای صفحه پیوندی برای نسخه محلی وجود دارد. نسخه محلی مانند نسخه دیگری از صفحه اصلی است، اما به هر فردی مرتبط تر است. کاربر می‌تواند تا سه شهر (یا کد پستی) مختلف را ذخیره کند، اما نحوه اضافه کردن آن‌ها چندان شهودی نیست. کاربر باید نام شهر را وارد کند، روی «ذخیره» کلیک کند و سپس برای افزودن نام دیگری باید روی «تغییر» کلیک کند. منطقی تر است که به جای آن پیوند را “افزودن” بخوانید.


نسخه محلی

هنگامی که کاربر شهری را انتخاب کرد، به اخبار محلی، آب و هوا، ورزش، فیلم/رویدادها، رستوران ها، گاز/ترافیک و چند مورد دیگر دسترسی خواهد داشت. همه این ویژگی‌ها به‌جز بخش رستوران‌ها به خوبی اجرا شده‌اند.

برای رستوران‌ها، به سادگی رستوران‌های اطراف را با پیوندهایی به نظرات، تصاویر رتبه‌بندی 5 ستاره و مسیرها فهرست می‌کند. وقتی روی پیوندهای بررسی یا رتبه‌بندی کلیک می‌شود، صفحه‌ای بارگذاری می‌شود که جزئیات مختلفی را درباره رستوران فهرست می‌کند، اما هیچ نظر مشتری ندارد و ویجت رتبه‌بندی در هیچ کجا دیده نمی‌شود. به نظر می رسد این ویژگی از یک کتاب مرجع ثابت گرفته شده است.

sبقیه ویژگی ها همه به خوبی انجام شده اند و ارزش امتحان کردن آنها را دارد. توجه داشته باشید که در حال حاضر نسخه محلی فقط در ایالات متحده موجود است.

آخرین موردی که قابل ذکر است، ویژگی TrendWatch است که آخرین روندهای توییتر را فهرست می کند. این ویژگی به طرز عجیبی شبیه به بخش Trending Now یاهو است، اما فلش هایی در کنار هر عبارت جستجو برای نشان دادن میزان محبوبیت آن دارد. کمی ضخیم است و قرار گرفتن آن در پایین صفحه باعث می‌شود که بیشتر شبیه یک ویژگی بعد از تفکر باشد تا یک ویژگی مفید.


یاهو Trending Now در مقایسه با TrendWatch MSN

 

عملکرد

جالب اینجاست که سایت قدیمی MSN تمام محتوای خود را با یک ثانیه کمتر از طراحی جدید در دستگاه کاربر دانلود می کند. سپس طرح جدید کد بسیار بیشتری را اجرا می‌کند و زمان تکمیل آن تقریباً 3 ثانیه بیشتر از طرح قدیمی است.

نسخه محلی با زمان آماده‌سازی سند 2.582 ثانیه کمی بهتر از طراحی جدید عمل می‌کند، اما به دلیل بارگیری یک ویدیوی جاسازی‌شده، زمان آماده‌سازی کامل، 10.545 ثانیه زشت است.

از آنجایی که همه چیز تقریباً در یک زمان نمایش داده می‌شود، کاربران احتمالاً تفاوت عملکرد را متوجه نمی‌شوند و این ممکن است برای موفقیت طراحی جدید مضر باشد.

صفحات اصلی باید بسیار سریع باشند و این منطقه ای است که MSN این فرصت را دارد که در مقابل اکثر رقبای خود واقعاً بدرخشد. انبوهی از مردم که در کافی‌شاپ‌ها یا فرودگاه‌ها جمع شده‌اند و شبکه‌های بی‌سیم را به اشتراک می‌گذارند، سایت‌هایی را می‌خواهند که سریع‌ترین بارگیری را داشته باشند.

اگر آنها MSN را به عنوان صفحه اصلی خود تنظیم کرده باشند، به سرعت به سایت سریع تری می روند یا از جستجو در گوشه سمت راست بالای اکثر مرورگرهای مدرن استفاده می کنند. اگر این به اندازه کافی اتفاق بیفتد، کاربران وسوسه خواهند شد که صفحه اصلی خود را به طور کلی تغییر دهند.

توجه: http://www.webpagetest.org برای آزمایش استفاده شد. سه آزمایشی که انجام شد به شرح زیر است:

 

طراحی کلی

طراحی مجدد کلی موثر است. برخی از نگرانی‌های MSN در مورد طراحی قدیمی‌شان را برطرف می‌کند و تصویر تمیزتری را برای مایکروسافت ارائه می‌کند.

طراحی سلسله مراتب بصری کمی بهتری ارائه می‌کند، اما قطعاً جای بهبود دارد. بخش محتوای اصلی اولین قسمتی است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و به دنبال آن نوار جستجوی بزرگ Bing قرار می‌گیرد، اما بعد از این دو عنصر، تعیین دقیق اینکه دقیقاً چه چیزی بعداً توجه آنها را جلب می‌کند، دشوار است.

این تا حدی به دلیل محتوای زیاد صفحه است که همه سطوح اهمیت متفاوتی برای هر فرد دارند. از آنجایی که همه افراد متفاوت هستند، دانستن دقیق نحوه تنظیم مسیر بصری دشوار است، اما حتی یک اشاره جزئی می تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد.

هیچ بخش وزن بصری بالاتری نسبت به هر بخش دیگری ندارد.

در حالی که طرح رنگ کار می کند، طرح را مشخص نمی کند. به جز شیب جزئی در بالای صفحه و آرم MSN، چیزی وجود ندارد که هویت MSN را نشان دهد. این سایت ساده و بدون شخصیت است. به صفحه فرصتی داده نمی شود که با جذاب بودن خود را بفروشد. فقط می تواند به ویژگی های خود تکیه کند.

یکی از بهترین جنبه های طراحی مجدد، معرفی فضای سفید قابل توجه است. به هر عنوان خبری 12 پیکسل فضای عمودی اضافی داده شده است تا آن را از سایر عناوین جدا کند. اندازه فونت نیز افزایش یافته است که خواندن همه چیز را بسیار ساده تر می کند.

 

نتیجه گیری

این طراحی جدید به نظر می رسد که در حال به روز رسانی است تا با رقبای MSN مطابقت داشته باشد. در حالی که همه چیز زیبا به نظر می رسد و آنطور که باید رفتار می کند، به اندازه کافی انجام نشده است تا طراحی از مرزهای کاری که یک وب سایت مدرن می تواند انجام دهد عبور کند.

این سایت هویت و شلوغی خود را با تمیزی و چند ویژگی متوسط ​​معامله کرد. Local Edition یک افزودنی عالی است و شانس خوبی برای جلب توجه دارد، به خصوص اگر نسخه موبایلی که به خوبی به بازار عرضه شده باشد.

 

مراجع

    این مقاله منحصراً برای Web Designer Depot توسط الی پنر نوشته شده است.

    نظر شما درباره طراحی مجدد MSN چیست؟ چه کاری متفاوت انجام می دادید؟

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *