آموزش رفع خطای Avoid a character set in the meta tag در GTmetrix


یکی دیگه از خطاهایی که ممکنه موقع تست سرعت سایت با GTmetrix باهاش مواجه بشید و البته خیلی کم به چشم میخوره خطای Avoid a character set in the meta tag هست. این خطا همونطور که از اول عبارت با کلمه Avoid نمایش داده میشه به این معنی هست که شما با یک خط قرمز رو به‌رو نیستید و اجباری به این نیست که حتما باید اونو برطرف کنید. اما ترجیح داده میشه که اونو برطرف کنید. پیش از اینکه character set utf8 به وجود بیاد بیشتر سیستم‌عامل‌ها و کامپایلرهای برنامه‌نویسی با سیستم قدیمی ASCII کار می‌کردند. توی این سیستم(سیستم اسکی) هر Character یک بایت یا هشت بیت فضا اشغال می‌کرد. در نتیجه کل کاراکترهای قابل پوشش در این سیستم 256 حرف بود. پس این مقدار برای نگهداری زبان‌های مختلف کافی نبود. این شد که character set به وجود اومد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی روش‌هایی که با استفاده از اون میتونید نوع character set در سایت رو مشخص کنید بهتون نشون بدم. امروزه بیشتر مرورگرها از این قابلیت به خوبی استفاده می‌کنند. گذشته از این هم در زبان HTML5 حالت پیشفرض روی این مقدار قرار داره که نمیشه گفت خطای Avoid a character set in the meta tag در GTmetrix چیز مرسومی باشه و حتما برای شما در حالت سبز رنگ خواهد بود.

آموزش رفع خطای Avoid a character set in the meta tag

کاری که character set در سایت انجام میده اینه که به عنوان یک استاندارد بین المللی شناخته شده میاد و مواردی که مربوط به تبادل اطلاعات چندزبانه بودن یک سایت هست و از قبل تعریف شده‌اند رو برطرف میکنه. به عبارت دیگه، این استاندارد بین المللی مشخص میکنه که بسته به زبان محتویات سایت چطور باید به کاربران نشون داده بشه که این کار توسط مرورگر شناسایی خواهد شد. این استاندارد بین المللی چند نوع مختلف داره که پر استفاده‌ترین حالت برای UTF-8 هست که حتما در یادگیری زبان HTML با این موضوع آشنا شدید.

حالا مشکلی که در این زمینه وجود داره اینه که در مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که از نسخه 8 به پایین مرسوم هست، باید بیایم و از هدر مخصوص به خودش استفاده کنیم تا زمان لود سایت رو بهینه کنیم. توی این مرورگر و برخی مرورگرهای دیگه این متاتگ در همه صفحات وجود داره و مدام با رفتن بازدیدکننده به هر صفحه این مورد از سمت سرور بررسی شده و بعد از اینکه پاسخ مثبت یا منفی ارسال شد، سایت شروع به لود شدن متناسب با این پاسخ خواهد کرد. همین موضوع باعث میشه تو حالتی که در همه صفحات قرار داره مشکل آفرین بشه که بهتره یک بار این مورد از سمت سرور برای کاربر مشخص شده و برای همیشه تو این حالت باقی بمونه.

رفع خطای Avoid a character set in the meta tag در GTmetrix

وقتی سایتتون رو با جی تی متریکس تست می‌کنید در بیشتر موارد این مورد سبز رنگ هست و مشکلی در اون وجود نخواهد داشت. اما اگر با این گزینه به مشکل برخوردید، برای حل مشکل کاری که باید انجام بدین اینه که متاتگ character set را به شکل درخواست HTTP برای کاربر ارسال کنید. یعنی باید بیایم و با استفاده از زبان سرور و نوع سرور این درخواست رو به صورت header HTTP مشخص کنیم. در این حالت بسته به زبان مورد استفاده و سروری که ازش استفاده می‌کنید میتونید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

آموزش رفع خطای Avoid a character set in the meta tag

در زبان php

در صورتی که از زبان php در سایت خودتون استفاده می‌کنید و با خطای Avoid a character set in the meta tag مواجه شدید، میتونید با استفاده از دستور زیر این درخواست رو در header ایجاد بکنید.

header("Content-Type: text/html; charset=utf-8");

سرور Nginx

اگر زبان مورد استفاده در سایت شما چیزی غیر از php هست، مثل asp یا پایتون و… باید قبل از هر کاری ببینید که نوع وب سرور استفاده شده چی هست. اگر وب سرور از نوع Nginx استفاده می‌کنید، با استفاده از کد زیر در بخش config سرور میتونید این درخواست رو ایجاد کنید.

more_set_headers -t 'text/html' 'Content-Type: text/html; charset=utf-8';

سرور آپاچی

اما اگه از وب سرور Apache استفاده می‌کنید باید کد زیر رو در فایل htaccess. وارد کنید.

AddType 'text/html; charset=UTF-8' html

بعد از اینکه بسته به زبان برنامه نویسی و نوع سرور درخواست رو در هدر به صورت http ایجاد کردید، مجددا که سایت رو بررسی کنید خواهید دید که خطا برطرف شده و گزینه Avoid a character set in the meta tag در جی تی متریکس با رنگ سبز نمایش داده خواهد شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید که خطای Avoid a character set in the meta tag رو در gtmetrix برطرف کنید. در صورتی که سوال یا مشکلی در این رابطه داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

3.7
/
5
(
3

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *